Snurken jullie katten ook?

01-07-2010 07:43 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kan niet slapen (veel te warm) en ben al de hele nacht op, dus mooie gelegenheid om een topic te openen over iets wat ik me nu al best een tijdje afvraag: wie heeft er hier nog meer enthousiast snurkende huisdieren?

Ik heb drie katten, en die kunnen snurken, niet normaal! Ligt dat nou aan die van mij, of doen alle katten dat?
wij hebben twee perzen, waarvan de een altijd een verstopt neusje heeft. Het komt dan wel eens voor dat we met zijn drieën liggen te slapen en ik wakker schrik van zijn gesnurk.

Ik vind het wel schattig. Verder slapen ze ook wel met hun oogjes open of miauwen ze in hun slaap.
een van mijn katten snurkt echt keihard.

op mijn gekrijs reageerd meneer dan niet.

hij is zoiezo een beetje apart.

blijft nog keihard snorren als je aan zn staart trekt, gek beest....
Ik vind het wel schattig als ze dromen en dan van die bewegingen maken met de pootjes en dat de snorharen gaan trillen enzo.
Stressed is just desserts spelled backwards
Een van mijn katten snurkt ook. Meestal slaapt ze op de bank, maar soms komt ze op bed liggen (ik heb een studio-appartement). En dan vind ik dat gesnurk heerlijk rustgevend, maar dat vind ik - noem het een afwijking - ook bij mensen.
quote:Maleficent schreef op 01 juli 2010 @ 09:45:

Ik vind het wel schattig als ze dromen en dan van die bewegingen maken met de pootjes en dat de snorharen gaan trillen enzo. ja!!

Ik vind het wel schattig als ze dromen en dan van die bewegingen maken met de pootjes en dat de snorharen gaan trillen enzo.

dat dromen en wiebelen doet die snurkert van mij dus ook.

is al menig keer van de bankleuning/stoel enz. gedonderd
De snurkende kat

http://www.youtube.com/watch?v=dgyWCqOd ... re=related

Ja da's lief, dat doen die van mij ook weleens. Eentje valt daarbij geregeld van de bank, net als de kat van MissP

Twee van de katten slapen graag bovenop mij, de derde ligt meestal naast me. Dan slaapt 'ie in m'n armen en gaat dan heel uitgestrekt liggen, zodat zijn pootje over mijn arm heen ligt

En dan spinnen en snurken natuurlijk, totdat ik eindelijk in slaap val, want dan gaat 'ie óf kopjes geven óf me 'wassen' óf hij staat op.

Echt, ze doen 't er om, ik zweer je
HIer een kat die babbelt in zijn slaap. Ook zo lief en eentje die na een minuut of 10 even kreunt omdat ze zooooo lekker ligt.
Eén van mijn katten kan ook zo snurken. Nu slaap ik heel licht en kan ik echt niet tegen zulke geluiden als ik probeer te slapen, dus ik zit hem constant met mijn voet te porren . Dat helpt eventjes, maar daarna gaat hij weer vrolijk verder. Op een gegeven moment vindt hij het gepor wel leuk geweest en vertrekt hij naar de woonkamer.
ja lekker is dat he mastermind, in slaap vallen met die wolletjes tegen je aan (niet nu ut zo bloedheet is maar normaal wel)

ik kwam echt niet meer bij van dat filmpje,

zo grappig... mijn kat snurkt meer piepend.

heel grappig; als het er hard aan toe gaat

gillen mijn vriend en ik regematig tegelijk; JEROEOEOEOEN!!

(hij heet Jeroentje...) niet dat meneer daar zich overigens iets van aantrekt... hij ligt nu altijd in een soort van mandje wat aan de krabpaal zit, daar pleurt ie niet uit, maar als ie flink aan het shaken is gaat dat hele ding op en neer, ook erg funny.......
Klinkt grappig MissP, ik zie het zo voor me

Ja ik vind het heerlijk om te slapen met de katten tegen me aan, zelfs nu het warm is mogen ze tegen me aan slapen maar ze willen niet
Onze kat snurkt ook, maar eigenlijk pas sinds ze vorig jaar onder narcose is geweest. Vond dat heel raar klinken omdat het van te voren nooit was geweest, maar de dierenarts zei ook al dat het geen kwaad kan. Ik heb sowieso het idee dat hij meer slaapt (en dus snurkt) sinds ze onder narcose is geweest. Ze is 13 jaar.
quote:mastermind schreef op 02 juli 2010 @ 01:39:

Klinkt grappig MissP, ik zie het zo voor me

Ja ik vind het heerlijk om te slapen met de katten tegen me aan, zelfs nu het warm is mogen ze tegen me aan slapen maar ze willen niet

neuh die bolle van mij ook niet......

heb ik trouwens meteen ff een raar vraagje aan jullie;

mogen jullie katten snachts in de slaapkamer?

ik heb ze liever niet hier ivm beddengoed dat vies wordt (niet dat ze op bed pissen maar er zit wel es een vlek, bloed enz)

van de andere kant vind ik het ook gezellig, en nu met de hitte wil ik de deur open hebben. zit dus echt in tweestrijd...

van de week was mijn vriend sochtends vroeg (hij is eeeeecht geen ochtendmens) wakker geworden omdat mijn homo-kater op zn buik was gesprongen

ik kwam echt niet meer bij.....maf beest...

hij is trouwens de mascotte van het nederlands elftal heb ik bedacht, heb hem een bandje met een oranje sjaal omgedaan bij begin v. WK wat ie overigens prima vind.....
De ene wel, de andere niet... De snurkende kan ook heel hard spinnen. Vind ik wel gezellig. Eerst spinnen en daarna zo hard snurken dat je hem boven hoort.
Die van mij snurken allebei. Toen ik de katten net had, ging ik kijken waar die herrie toch vandaan kwam. Bleken het de twee snurkende mauwerds te zijn.

Als ze op mijn bed komen snurken krijg ik echt de zenuwen. Ze snurken ook nog eens allebei in een ander ritme
Viva naar de knoppen.
Die van mij liggen ook regelmatig zo--> heerlijk op zijn rug

http://www.youtube.com/watch?v=TPYrjjDHHWg
quote:Lucifer1983 schreef op 02 juli 2010 @ 09:37:

Die van mij liggen ook regelmatig zo--> heerlijk op zijn rug

http://www.youtube.com/watch?v=TPYrjjDHHWgAls de wasmachine nou gaat centrifugeren?
Hahaha, leuk filmpje, ja twee van mijn katten liggen ook geregeld zo. En dan rollen ze soms nog heen en weer ook, dan zijn ze echt op en top happy.

MissP, in antwoord op je vraag: ja hoor,mijn katten mogen in de slaapkamer. Het is (ver)harig ja (echt, soms ligt er gewoon een extra vacht in het bed), maar veelste gezellig, ik kan het niet over m'n hart verkrijgen ze de slaapkamer uit te kicken.

Af en toe een vlekje, tja da's maar heel zelden, wel dus een chronische hoeveelheid haar en daar ben ik eigenlijk een beetje overgevoelig voor, als 't in m'n gezicht komt dan word ik daar weleens jeukerig of vlekkerig van... Maar ach, voor m'n katten heb ik dat wel over!

PS Ik heb de meest onopgevoede katten van het noordelijk halfrond... Als ik opsta vliegen ze naar de keuken, want inmiddels is het een ritueel geworden dat ik hen ook wat koffiemelk geef als ik zelf melk in m'n koffie plemp. Ik weet het, ik heb het gebedel beloond, onwijs fout... maar ze zijn er zoooo blij mee!
Ik kan de slaapkamer niet afgesloten houden, de katten gaan gerust de hele nacht door met mauwen, krassen en springen.

Eens in de zoveel tijd (terwijl ze al jaren hetzelfde voer willen eten) komen ze met een poepkont op bed. Toen ik ze net had heb ik ook weleens in een drol gestaan middenin de nacht (ik moest nog uitvinden welk voer het best bij de katten paste, waarschijnlijk kregen ze teveel nat).

Dat is pech, maar het is niet anders. Konten schoonmaken, voeten wassen en bed verschonen, ach, het komt gelukkig niet zo vaak voor.
Viva naar de knoppen.
mastermind; is idd heel erg moeilijk om 'opvoedtechnisch' te blijven. 1 van mijn dames vindt het heerlijk om overdag in de slaapkamer te liggen. dat heb ik liever niet, maar zij staat me dan met zo'n lief-slijm-koppie aan te kijken. ik roep altijd dat ik haar niet aankijk, want ik kan het dan niet weigeren.

en dat heeft mevrouw dus goed door...

heb met haar ook een ritueel: het kiwi-ritueel. ze is daar dus helemaal gek op. hoef er maar 1 te pakken en ze raced al naar de keuken. maar goed als ik een kiwi eet, mag ze altijd de schil uitlikken, die ze vervolgens bijna met schil en al opeet...
quote:Missphoebe schreef op 02 juli 2010 @ 09:04:

[...]

mogen jullie katten snachts in de slaapkamer?

ik heb ze liever niet hier ivm beddengoed dat vies wordt (

Ik heb een studio-appartement. Mijn slaapdeel is door een half muurtje afgeschermd van de rest van het huis, maar er zit geen deur in. Mijn katten komen dus ook in het slaapdeel.

De 'afspraak' is dat ze wel op bed mogen. Niet in bed. Het beddengoed hou ik schoon door er elke dag met zo'n rolding langs te gaan waaraan de haren blijven plakken en regelmatig mijn beddengoed te verschonen (lees om de 5/6 dagen).
Bij mijn jeweetwel kater hebben ze de neusgaatjes wat vergroot om het snurken tegen te gaan (hij moest toch onder narcose vanwege castratie). Maar hij snurkt nog steeds.

Hij kletst ook altijd, als hij lekker gaat liggen, opstaat of van zijn kussen valt, niet echt mauwen, maar wel vaak grappige geluidjes.

Zijn voorgangster kon snurken als een volwassen vent en dat voor een volbloed en in wakkere toestand erg adellijke Pers. :-)

Zij lag trouwens altijd op bed, tenzij ze zelf anders besliste. Die van nu vindt de bovenverdieping eng, dus die blijft gewoon in de woonkamer.
quote:fozziebear schreef op 02 juli 2010 @ 12:02:

Bij mijn jeweetwel hebben ze de neusgaatjes wat vergroot om het snurken tegen te gaan (hij moest toch onder narcose vanwege castratie). Maar hij snurkt nog steeds..Echtgenoot?
Viva naar de knoppen.
Heb het aangepast Arthemis.

Mijn man snurkt alleen als hij verkouden is... (en ik ook)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven