Het is 28,5 graad in mijn huis

02-07-2010 18:25 150 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit op de bank en denk...goh ik heb het eigenlijk best wel warm. Kijk op de thermometer...het is dus nu 28,5 graad in mijn huis.

Ik woon in een flatje met een plat dak, dit is de bovenste woning. Vanaf 12.00 uur tot zonsondergang staat de zon op mijn woonkamer. Ik heb de ramen aan de schaduwkant open en de gordijnen aan de zonkant dicht. Verder nog een ventilator aan.

Iemand nog meer tips om het hier te doen afkoelen?

Het is hier zomaar 27 graden, maar 28,5 is me toch wat te gek.
Heb je niet een kleine ventilator?Die kan je bij de Gamma kopen en zijn ook niet zo duur.Wij hebben er eentje en dat

voelt gewoon fijn.Uiteraard zou een airco nog veel beter zijn...kost

dan wel wat,maar dan heb je ook wat.
Rustig blijven en ramen tegen elkaar open.
Ken het probleem, thermosstaat geeft hier 29 graden aan.

Ik ga bijna van m'n eigen af.. Ik heb de hele dag al de gordijnen dicht, dat haalt bijna niets uit.
Het is hier 37,5 graden en afkoelen doet het vannacht pas weet ik uit ervaring. Mmm.. zomer. Genieten.
Heeft het zin om de ramen van de zonzijde open te zetten? Er staat hier geen zuchtje wind verder.

Ik heb een ventilator aan staan. Een airco kost me wat te veel. Ik heb trouwens ook geen zonneschermen.
Bij ons is het nu 29.5. Ik heb een gelpakje uit de koelkast in het stoelkussen gedaan.

Gelukkig is het hier redelijk anoniem.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Hee dan is mijn lichaamstemperatuur even hoog als de temperatuur daarbuiten. Dat scheelt vast energie ofzo.
Hier is 't 29.8 binnen en 29.9 buiten (in de schaduw).

Ik zit voor een ventilator, dat is wel lekker. Hoop dat ik vannacht 'n btje kan slapen....
quote:zonnestraaltje71 schreef op 02 juli 2010 @ 18:27:

Rustig blijven en ramen tegen elkaar open.

Domme tip. Dan haal je de warmte dus juist binnen. Dat is de grootste fout die de meeste mensen maken. Ramen moeten met dit weer alleen 's ochtends en 's avonds open als het buiten afkoelt.

Hier is het slechts 26 graden. Heb een appartement op het noorden op de 1e verdieping. Scheelt denk ik ook.
Ik kan altijd goed tegen de warmte, maar vandaag is het me toch wat te veel. Heb steeds hoofdpijn.

Voor de rest houd ik heel erg van de zomer.
Ik heb hier aan 1 kant ook zon, ik heb de luxaflex dicht maar 20 cm hou ik open. Aan de andere kant de deur open. Voel echt een heerlijk briesje. Maar nu zit ik ook aan de westkust, is waarschijnlijk iets frisser hier?
@zonnestraaltje: je gaat toch nu de ramen niet tegen elkaar openzetten?.. haal je de warmte alleen maar naar binnen!
quote:Christiane04 schreef op 02 juli 2010 @ 18:31:

[...]

Domme tip. Dan haal je de warmte dus juist binnen. Dat is de grootste fout die de meeste mensen maken. Ramen moeten met dit weer alleen 's ochtends en 's avonds open als het buiten afkoelt.

Hier is het slechts 26 graden. Heb een appartement op het noorden op de 1e verdieping. Scheelt denk ik ook.Ik vind het niet dom, heb het heerlijk koel momenteel!
pfff....oke, jullie zullen het beter weten
Misschien dat ik voortaan de ramen op de koude kant ook beter dicht kan laten, daar is het namelijk warmer dan binnen....

Niet echt bij stil gestaan, normaal helpt het wel een beetje.
Hier is het 28 graden binnen, en de thermometer staat op max (50 graden?), maar die hangt dan wel in de zon. Ik denk dat die bijna uit elkaar klapt.

Ik heb een airco in de slaapkamer staan en ga zo lekker op bed liggen met een goed boek (ben bijna 38 weken zwanger en kan normaal al slecht tegen warmte, laat staan nu)
Ik heb ook deuren en ramen dicht, en lamellen ook zoveel mogelijk dicht.
Zwanger zijn lijkt me nu helemaal niet prettig....ik zeur misschien toch een beetje...
Wowww, wat een temperaturen. Hier is het 24,5 graden binnen. Zag net op het nieuws dat het voorlopig ook nog warm blijft.
Waarom staat dit bij psyche? Heb je het zo zwaar? .
Huh? Ik had hem toch echt bij thuis gezet....wat vreemd.

Nou ik wil er anders best wel over praten hoor. haha!
quote:Tinkeldel schreef op 02 juli 2010 @ 18:29:

Heeft het zin om de ramen van de zonzijde open te zetten? Er staat hier geen zuchtje wind verder.

Ik heb een ventilator aan staan. Een airco kost me wat te veel. Ik heb trouwens ook geen zonneschermen.Dat was ook meer als grapje bedoeld.
Snap ik hoor. Maar zo'n mobiele vind ik niet eens een hele rare optie hoor. Ik ken genoeg mensen die er één hebben.

Ik moet zo ook nog koken....wordt het nog warmer.
quote:Tinkeldel schreef op 02 juli 2010 @ 18:36:

Huh? Ik had hem toch echt bij thuis gezet....wat vreemd.

Nou ik wil er anders best wel over praten hoor. haha!Zonnesteek???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven