Na een jaar niet zwanger... en dan? Wie kletst er mee?

23-04-2007 11:45 13139 berichten
Superstoere meisjes:

* Kaetje: 30 jaar. April 2006 begonnen, IUI 6 gestart op 25 februari, voor het eerst met Menopur (voorheen met Puregon)

* Sammy300: 4x IUI, miskraam in december, nu op naar 6e IUI

* Sophy: 2 jr bezig, welverdiende pauze tot maart 2009

* Merel29: 2e icsi 28-01-09 start met de pil (als het goed is) 18-02-09 start deca 04-03-09 start gonal-f. 13-03-09 1e echo punctie gepland op 18-03

* Fleur: 1e ICSI poging na punctie gestopt, cryo poging 1 teruggeplaats, 9-10 testen

*Wix: begonnen juli 2007. Uitslag onderzoeken 24-11

*Goof: begonnen in januari 2006, 2x IUI gehad, nu in afwachting van IUI, maar deze cyclus ei gemist

*Mariesophie: Februari 2007 mm, PCOS, 1xIUI en nu op naar IVF.

*Zitah: dochter 5 jaar, 5 jaar kinderwens voor nummer 2. 5 miskramen. Stopt hoogst waarschijnlijk als kinderwens na 6x iui nog niet vervuld is. Bezig met 3e IUI

*Watson: start april 2008, in afwachting van behandeltraject, binnenkort gesprek bij de gyn.

*Dolfijntje: begonnen in mei 2006, 3x IUI en nu in afwachting van endometriose weglaseren.

*Allis: Begonnen half 2007, miskraam eind 2007 na 9 weken, nu testen begonnen, binnenkort kijkoperatie en uitslag zaadtest

*linnielin: 25 jaar, vanaf oktober 2007 bezig. Bij gynecoloog geweest voor endometriose, hiervoor kijk operatie gehad.

*Haiti: 33 jaar en probeer sinds februari 2008 zwanger te worden. Februari 2009 begonnen met de eerste onderzoeken.

*Knappekloon: bezig sinds dec 2007, mmm rond juni

*Bengal: 31 jaar, sinds juli 2007 in het z'huis en gaan per eind maart het fertiliteitstraject in (ws. ICSI).

Superstoere Meisjes en Zwanger!!!!!!!

* Suzzel: ICSI, 22-8 terugplaatsing, 1 of 2-9 testen, zwanger!!!! 12-5 uitgerekend.

* Doggie75: 11-07 MMM, 4x IUI. Spontaan zwanger geraakt na de IUI's. 9 mei uitgerekend.

* Nicks: 4/8 positief getest!

* Nicky22: Zwanger! uitgerekend op 23 mei

* Fre: 1e IVF --> 07-10 positief getest!! Twee kloppende hartjes uitgerekende datum is 11 juni! (Maar de planning is 21 mei, 37 weken lijkt me genoeg én tof!?!)

* Debgirl1984: net in MMM diagnose PCO 15-10 positieve test!

* Rebels: Kind 2 jr, juli '07 begonnen voor 2e, 2 miskramen. 19-10 positieve test. 19 juni uitgerekend.

* Mousie: icsi eigen cyclus, 5e poging. Positieve test op 21-10, 27 juni uitgerekend.

* Blogbabe: begonnen in januari 2006, Na 4e IUI zwanger! positieve test op 21-10.

* Maria 52 (Pierel): begonnen in voorjaar 2006, spontaan zwanger geraakt na 3 IUI en hsg. Positieve test op 28-10 5 juli uitgerekend.

* Carpe Diem: begonnen in maart 2006, in oktober start met ICSI. Positieve test op 10 november. Uitgerekend 17 juli

* Tornapart: bbz '00 + '04, zoontje '06, miskraam '07, bbz '08, 1e IVF '08, op naar 2e cryo-poging. positieve test op

10-12

* Peggysue2:gestopt aug.2005, feb 2007 in mm. okt 2007 IUI > bbz, mei 2008 ivf, okt + nov 2008 cryo tp, jan 2009 start nieuwe ivf. 27 februari positieve bloedtest. Tweeling!

*Barbabella: 27 jaar, sinds maart 2007 proberen zwanger te worden, sinds juli 2008 in de medische molen. Spontaan zwanger, 16 maart positieve test

Superstoere meisjes en Bevallen!!!!!!!

* Krissie: Bevallen op 16-8 van een zoon

* Draaimolen: mama van een zoontje!

* Marielle: Dochtertje!

* Loekie: ICSI-baby, 9-12-'08 een zoontje!

*Sweety: Dochtertje.

* Yamuna: Zwanger via IUI, viel 06-01-'09 aan twee. Dochtertje!

In april 2006 zijn we van start gegaan... tot nu toe zonder resultaat. Ik ben 28 en mijn vriend ook. Samen hartstikke gelukkig, eigen huis (samen met de bank ;)), allebei leuke (vaste) baan, stabiele relatie en helemaal toe aan kids. We vrijen op de juiste dagen, ik ben al meer dan 15 kilo afgevallen (woog over de 100 kilo), vriend is gestopt met roken, ben al jaren niet meer aan de pil. Niets staat ons in de weg maar toch is het nog niet raak. Ik ben begonnen met temperaturen vorige maand en wil dat nog zeker 1 maand doen. Mn menstruatie is aardig regelmatig en ik voel mijn eisprong vrijwel altijd. Mensen om ons heen beginnen te vragen of er al kinderen komen (net bevallen vriendin, schoonzusje etc.) en wij liegen er op los dat we er nog niet aan toe zijn. Ik vind het steeds moeilijker om het voor me te houden en zou het graag met meer mensen willen delen, bijvoorbeeld met mn moeder. Maar het leek ons zo leuk om iedereen te "verrassen" met een onverwachte zwangerschap. We proberen het ook steeds met humor te benaderen en het wat te relativeren. Maar als ik net ongesteld ben geworden (zoals afgelopen donderdag) dan wordt ik steeds moedelozer en verdrietiger....

Aan de MMM zijn we nog niet toe, ik wil eerst nog bezig met temperaturen. Dan hebben we ook iets om de dokter te laten zien zeg maar. Mijn grootste angst is om van de dokter te horen dat wij samen geen kinderen kunnen krijgen. Dat is eigenlijk ook de reden dat ik nu nog niet naar de dokter wil. Maar de drang om te weten waarom het niet lukt wordt ook steeds groter....

Ik heb eerder meegeschreven met een topic met meiden die ook al wat langer bezig waren maar dat is eigenlijk langzaamaan uitgestorven. Daarom een nieuw topic om alle frustraties, verdriet en hopelijk ook geluk te kunnen delen.
Alle reacties Link kopieren
Krissie, heeeeeel veel succes morgen met de HSG!!! Ik zal aan je denken, lijkt me nl. ook eng. Ik heb m zelf gehad tijdens de kijkoperatie, dus kan je niet vertellen of t echt pijn doet. Sterkte ermee! En wat je zegt, morgenavond is t alweer voorbij, always look on the bright side.... :-)
miss w en???

krissie heel veel succes hoor morgen, ook ik zal duimen voor je..

en die koekenpan houdt ik wel in de kast, straks gooi ik mijn beeldscherm nog kapot

kaetje heerlijk even ontspannen in het weekend, dat hoort er ook bij..

meiden ik ben al weer wat rustiger, heb zelf al weer een beetje hoop gekregen.. gisteren avond was het even drama in huis, ik heb flink zitten janken, had echt het gevoel dat het voorbij was en die gedachte kon ik niet meer van me af zetten.. nog een weekje te gaan..

groetjes wendy
Kaetje en Draaimolen, bedankt voor de bemoedigende woorden. Ik heb hier een mooie folder waarin staat dat het aanvoelt als flinke menstruatiepijn. Je schijnt niet echt verdoving te krijgen, maar ze raden wel aan zelf vooraf pijnstilling te slikken. Volgens mijn vriendin is de pijn na een uurtje weer bijna weg en volgens het boekje kun je nog een paar daagjes last houden van wat zeurende buikpijn en licht bloedverlies....we zullen zien! Vooral het idee van de eendebek zonder de beugels voor mijn benen vind ik niet zo'n fijn idee, want hoe kantel ik dan mijn bekken en krijg ik de boel ontspannen?? Nou ja, ze zullen me wel helpen en anders horen ze me wel, gnagna!
Berichtenbotsing Wendy, bedankt ook!
Sorry ik wil je niet ontmoedigen maar je wilt er wat weten over de HSG. De pijn die je voelt is best vervelend tijdens de HSG vond ik. Erna moest ik even bij komen maar het ging later wel weer. Het is belangrijk dat je je ontspant maar dat is erg moeilijk als je die vervelende pijn voelt. Zo heb ik het ervaren maar ieder zijn pijngrens is anders en het kan zijn dat jij het anders ervaart.Het beste is om het over je heen te laten komen en er niet te veel bij nadenken bahalve dan dat het zo over is. Heel veel succes!!!
Je ontmoedigt me niet hoor, tibor, de folder zegt hetzelfde en de gyn heeft me er ook op voorbereid. Bijkomend probleem is dat ik licht vaginistisch ben. Ter compensatie ben ik qua menstruatiepijn wel wat gewend, dus vooruit, we zien het wel (al kijk ik vooral uit naar morgenavond, dan is het klaar ). En alles bij elkaar duurt het 10-15 minuten...een vriendin van ons ligt 24/7 met hoge koorts door longontsteking na chemo, dus wat zeur ik dan over een kwartier pijn voor het goede doel??
Juiste instelling Kris!!!!
Krissie, succes morgen!! Lijkt me geen pretje maar wel voor een heel goed doel!!

Wendy, hoe is het nu?

Kaetje, lekker zeg zo'n ontspannen weekendje!! Ben je lekker uitgerust?

Hier nog geen ongie. Dacht het vanmiddag wel even, steken etc. Maar nu weer weg en als ik een tampon in doe zit er nog niets van rood op. Ik durf nog steeds niet te hopen. Ik heb nog steeds erg last van maagzuur.

Ik hoop het zo! Maar ga pas midden deze week testen, ik wil niet teleurgesteld worden. Dus nog even een paar lange en spannende dagen!

Welterusten!
Goedemorgen,

Nog niets hier. Wordt nu wel spannend, ik denk er toch over om morgen een test te gaan doen. Dan word ik of wakker geschud uit mijn droom of word ik heel blij..

Ik hou jullie op de hoogte. Krissie ik duim voor jou dat de pijn meevalt en Wendy voor jou duim ik nog steeds!!

Liefs
Goedemorgen allemaal,

Ff snel, wow Miss W, wat spannend!! Dat je nog niet test, ik test als na 1 dag hoor..... Knap van je! Ben zo benieuwd, zo zou leuk zijn.

De rest, ik reageer straks als ik meer tijd heb.

Liefs doggie
*eles breekt even in*

Lieve MissW.

Je weet vast nog wel wie ik ben.

Ik duim heel hard voor je, en hoop dat het nu raak mag zijn!

*sluipt weer weg*
Hee joh ms W: spannend!!!!! Hoop heel hard voor je!!

Wendy: hou de moed erin!!

Krissie: hoe is het gegaan, meegevallen of nu nog au?

Ik zit zelf in een achtbaan van emoties, dit zullen jullie wel herkennen. Gisteren familiedag gehad, vorig jaar was er 1 baby en nu tig :( En dan vragen ze natuuuuuuuurlijk wanneer wij..tja...dat hebben we niet in de hand.

En zo ook het programma;babyboomer, ik moet dat zien maar ik kan wel huilen en lachen tegelijk. Het is zo moeiljik omdat je niet weet of het ooit gaat lukken...Wij mogen volgende week woensdag naar de gyn. Dan gaat hij denk ik de aanvraag voor IUI opstarten. Weet iemand hoelang het dan duurt voordat je terecht kan? Ik zit volgende week in mijn 28ste dag, dus dan zou ik meteen willenb beginnen..hopelijk hoeven we geen maanden te w8en..

Een vriendin van mij heeft 2 maanden moeten w8en op gesprek gyn en nu moet ze 3 maanden w8en voordat ze met IVF mogen beginnen..eerst spuitles nemen etc. Eng hoor! Heel veel respect heb ik voor je Wendy, echt!

Suc6 allemaal en we slepen elkaar er door heen en hopelijk zijn we snel bol en rond!
miss w wat ontzettend spannend bij je!! succes voor morgen als je gaat testen.. ik ga nog even door met duimen..

loekie dankje, maar ook het spuiten gaat vanzelf en ik moet er wel bij zeggen ik heb wel hukp gehad hoor! mijn buurvrouw heeft me ontzettend geholpen. ik had namelijk moeite met de spuiten die daadwerkelijk op spuiten lijken.. de pennen heb ik altijd zelf gedaan en als ze een keer niet kon deed ik het ook zelf.. de laatste gaat makkelijker dan de eerste.

doggie hoe was je weekend?

krissie hoe is het gegaan?

hier is de rust weer terug, zelfs de hoop is er weer! dus op naar volgende week. nou ik denk het al wel eerder te weten. as woensdagavond gaat de laatste progestan er in en de vorige keer werd ik de dag erna ongesteld. dus vanaf een donderdag wordt het echt spannend..

groetjes wendy
Miss, wat maak je het spannend! hoe hou je het uit om niet te testen, meid! Duimen draaien hier volop, hoor, al moet je ze uiteraard wel delen met Wendy

Eles, zwaai zwaai, alles goed? Leuk dat je ff langskomt!

Doggie, welkom terug, beetje bijgekomen?

Loekie, hoe herkenbaar! Spui hier maar lekker meid, het IS gewoon allemaal best heel zwaar en moeilijk. Vooral dat wachten is killing! En of je dan op de natuurlijke manier bezig bent of met IUI of IVF/ICSI, het is allemaal erg spannend, zeker als het zolang duurt. Ze waarschuwen er met de behandelingen idd voor dat de 2 wachtweken veel intensiever zijn dan de twee prikweken en w88 op behandelingen is al net zo vervelend. Althans, zo ervaar ik het. Nu er weer beweging in zit, is het beter te behappen dan toen ik moest wachten op mijn ongi.

Het moeilijke is dat het voor mensen bij wie het makkelijk(er) gaat, nauwelijks voor te stellen is hoe het voelt als het niet wil. En die onbedoelde muur van onbegrip kan vervelend hard zijn.

Mijn HSG...tja, viel niet tegen, viel niet mee. Helaas zat de dop de eerste keer niet goed en liep alle zooi terug, dus had ik plakbillen. En toen moest het hele feest dus nog een keer, jottum. Weer die eendebek, weer die dop en toen wel flink buikpijn, iets wat me de eerste keer bespaard bleef, maar dat duurde maar een minuut of 2, toen was het klaar en met het verwijderen van de dop, verdween ook het grootste deel van de buikpijn. Nu een zeurbuik en ik lek alsof krissie-vriend net een mega orgasme heeft gehad. Mijn doos voelt een beetje alsof er een kleine boeing naar binnen is gevlogen, maar echt last heb ik verder niet, ook weinig bloedverlies en mijn doosje komt ook alweer aardig bij. Vanaaf lekker op de bank met veel chocola (troostvoer, hè?) en morgen zien we wel weer. Krissie-vriend heeft letterlijk mijn hand vastgehouden en dat vond ik wel heel dapper. Hij is er gelukkig niet frigide van geworden en nu word ik heerlijk verwend. Jippie, het is klaar!!!!

Iedereen bedankt voor het meeleven!!
Krissie, gelukkig is het nog redelijk goed verlopen. Weet je de uitslag ook al? En heb je vandaag ook nog gewerkt? Ik was eigenlijk niet van plan om die dag nog naar mn werk te gaan. Of is dat overdreven?

MissW, wat spannend zeg! Ik hoop het zo voor je! Mijn duimen draaien ook overuren voor jou nu hoor.

Wendy, voor jou draaien de duimen ook nog steeds overuren. Blijf moed houden!

Witchke, ben jou laatst helemaal vergeten! Bedankt voor het inbreken en je lieve woorden. Wat is die Xander van jou ook een schatje om te zien zeg! Hoe gaat het verder met jou/jullie?

Loekie, ik hoop dat jullie snel kunnen beginnen. En inderdaad, we slepen elkaar er doorheen.

groetjes kaetje.
Kaetje, daar is iedereen anders in. Ik moest er om half 3 zijn, dus heb vanochtend wel gewerkt, anders zit ik ook maar te piekeren. Morgen blijf ik waarschijnlijk thuis, loop al ff op mijn wenkbrauwen en dit is even de druppel. Even een daggie time-out, want mijn lichaam begint te bokken en anders barst ik vandaag of morgen op mijn werk in tranen uit (wat op zich geen ramp is, maar tis dan ook echt zo'n dijkdoorbraak die niet meer ophoudt, die lok ik liever thuis uit met een slechte film). Doe waar jij je goed bij voelt, dat kan niemand voor je beslissen of voelen. Ben eerlijk gezegd blij dat je de vraag stelt, vond mezelf al zo'n miep dat ik ff wil bijkomen van het gebeuren, hihi
oh, uitslag was goed, alles zag er prima uit. Onderzoek was met name om naar mijn baarmoeder te kijken, die moest goed van vorm zijn om, mochten we dat willen en mochten we zover komen, 2 embryootjes teruggeplaatst te kunnen/mogen krijgen. Maar de boel liep ook linea recta mijn eileiders in, dus die doen ook waar ze voor bedoeld zijn. Qua uitslag dus geen al te spannend onderzoek, want waarschijnlijk kiezen we toch voor 1 als we wat te kiezen krijgen, daar een tweeling de kans op vroeggeboorte vergroot en daar heeft lief wel genoeg van gezien!
Hey lieve meiden,

Bedankt voor jullie duimen draaien, alleen ben ik net vanochtend ongesteld geworden na 5 dagen overtijd. Ik ben nooit overtijd, dus ik voel me nu echt even kut. En ik baal ervan dat ik weer tegen manlief moest zeggen dat ik ongesteld werd want hij had stiekem al een heleboel hoop....

En ik baal ervan dat we nu al vanaf juli wachten op de afspraak bij de fertiliteistafdeling, nu nog maar 2 weken gelukkig. Eindelijk verder en dan hopelijk eindelijk een oorzaak of oplossing. Ik word het zat....

Eles, wat lief je berichtje!!! Hoe gaat het met je, als je me wilt mailen mag dat altijd(is geen hint hoor..hihi..) misswilliams@live.nl

Wendy nu draaien alle duimen extra hard voor jou, zet hem op meid!!!!

Krissie, viel dus niet mee en tegen. Zijn dan nu ook je eileiders extra schoon? Een hsg is dat nu eigenlijk het schoonspuiten van eileiders of alleen het kijken?

Dikke kus voor de andere meiden en tot later
Hey Krissie,

Alles goed hoor. Helemaal in love

Zal ik af en toe gewoon voor de gezelligheid langs komen om te zwaaien?

Hoe ist met jou meid. Trek je het nog allemaal een beetje?

MissW,

Je hebt mail.

Alle andere meiden dikke knuffel. Zet hem op
Miss: K*T! (sorry, hier zijn geen andere woorden voor). Mij gebeurde hetzelfde afgelopen keer, verdorie nog an toe, gefopt door je eigen lijf! En het is ook nog eens zo stom geregeld van de natuur dat je het daarna ook nog aan je lief moet vertellen. (Heb dat opgelost door heel hard K*T te roepen op de plee, dan weet hij hoe laat het is, mits hij thuis is). Dikke knuffel meissie en gun jezelf ff de tijd voor je verdriet, dat is hartstikke logisch!!

Eles, ja, kom af en toe ff zwaaien (per mail kan ook ), gezellig, haha. Meestal gaat het goed, vandaag ff niet, tis krissie-kruipt-onder-het-dekbed dag vandaag. Moet kunnen op z'n tijd. En nu is het krissie-in-bad-tijd!

Groetsels
shit Miss W. Niet waar we op hoopten. Toch nog de 2 weken wachten dus. En t had zo mooi kunnen zijn. Een dikke knuffel voor jullie...

ff de pasta afgieten en de borden volscheppen maar wilde dit toch ff zeggen....
miss w wat kl*te dat je ongesteld bent geworden!!

hier ook! ook ik ben vanmorgen ongesteld geworden en daarmee is onze laatste poging mislukt..

groetjes wendy
Oh Wendy, mijn mond valt open van verbazing en tranen springen in mn ogen. Meid, als je over klote spreekt....

En zo onverwachts. Ik weet niet wat ik zeggen moet

Voor jou een die niet groot genoeg kan zijn...
Wendy, ook hier:
dankje..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven