Mode & Beauty alle pijlers

teenslipper vraag

22-06-2010 20:15 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag leuke teenslippers ( met voetbed kopen) maar nu weet ik niet wanneer een teenslipper goed past of hoe je het moet dragen?

Moet je voet echt in het voetbed vallen of...

Waar moet je dan op letten??

wie kan me daar mee helpen??

groet nonnevonne
quote:hompeltjepompeltje schreef op 02 juli 2010 @ 15:37:

[...]

Daar heb ik dus ook last van.

Maat 43 en brede voeten.

Alle leuke dames modellen zijn net te klein.

Kom ik in de heren modellen, vaak stoer, log en lomp.

Maar via dit forum toch ook de fitflops ontdekt (die met glitter en al in mij maat te koop zijn) Denk dat je met grote voeten gewoon online moet kopen. En dat is wel lullig want passen heeft toch echt wel voordelen. De havaianas vind ik behoorlijk uni. Ook de herenmodellen kunnen voor een vrouw ook wel. Maar inderdaad, geen vrolijk bloemprintje, roze bandje of diamantje. Misschien fabriceer ik er zelf nog iets leuks op.Dan zijn ze breed of bedoel je dat ze ook modellen voor heren hebben?

Ik weet niet hoe deze zijn, maar ze hebben kleurtjes.

De heren-teva die zijn inderdaad wel te versieren met iets leuks. Dat is stof.
quote:kiki_twee schreef op 02 juli 2010 @ 15:45:

[...]

Dan zijn ze breed of bedoel je dat ze ook modellen voor heren hebben?Nee hoor, gewoon damesmodellen die doorlopen tot 43.
quote:kiki_twee schreef op 02 juli 2010 @ 15:43:

Bij shoeline hebben ze witte (? gehad = zeker) en die hebben ook winkels.

Ik heb trouwens gisteren damesschoenen in maat 45 gezien.

Niet lullig bedoeld, maar er zijn genoeg travestieten en dus vraag naar ook grotere dames-maten. Die mannen praten graag over mode en schoenen.Ik woon niet in de stad. Maar om eerlijk te zijn heb ik nog nooit dames schoenen groter dan maat 43 gezien hoor. Niet in mijn dorp en niet in de steden waar ik winkel. Overigens heb ik met winterschoenen minder moeite. Dat wil wel redelijk. Maar slippers is een ramp. (mits je niet in de herenmodellen uit wilt komen)
quote:kiki_twee schreef op 02 juli 2010 @ 15:38:

[...]

Dan heb ik toch liever zo'n imitatie-Birkenstock, die net zo duur zijn. Ik vind dat (afhankelijk van de kleur) net iets gekleder, maar het is maar net waarvoor je het wil gebruiken.Zelfde probleem. Kom ik in de herenmaat. Heb verschillende gepast. Zit echt voor geen meter. (qua comfort dan)
quote:hompeltjepompeltje schreef op 02 juli 2010 @ 15:56:

[...]

Ik woon niet in de stad. Maar om eerlijk te zijn heb ik nog nooit dames schoenen groter dan maat 43 gezien hoor. Niet in mijn dorp en niet in de steden waar ik winkel. Overigens heb ik met winterschoenen minder moeite. Dat wil wel redelijk. Maar slippers is een ramp. (mits je niet in de herenmodellen uit wilt komen)

Ach, ik heb heel smalle voeten en wat modellen betreft moet ik oppassen dat ik niet in de "oude dames"-modellen uitkom.

Ik heb dus gisteren voor het eerst toch een slipper gekocht en ik ben er heel blij mee. Ze zitten heerlijk en ze geven zelfs steun. Dat doen de fitflops niet. Ik heb ze ooit gepast, maar vind de Birkenstock toch echt heel duur. Nu heb ik die van de Dolcis en die staan toch wel leuk. Voor die prijs wil ik wel wat wagen.
quote:hompeltjepompeltje schreef op 02 juli 2010 @ 15:58:

[...]

Zelfde probleem. Kom ik in de herenmaat. Heb verschillende gepast. Zit echt voor geen meter. (qua comfort dan)Dat is eigenlijk toch hetzelfde degelijke mannen en oudere vrouwen die letten op het comfort . Ik leer steeds meer adressen kennen. Ik woon ook niet in de stad, maar kijk altijd eerst op internet waar ze iets hebben en dan ga ik kijken. Als ik dan de pasvorm ken dan bestel ik het gewoon online.
Roze tevas zijn er vast niet in herenmaten
misschien wel in het oranje dan?

Ik kom wel andere leuke slippers tegen.

EDIT: Ik heb zo'n heren-schoen in gebloemde versie gezien bij Sacha. (Ik kan geen plaatje plakken, maar als je daar op flowery zoekt dan staat hij erbij.)
anoniem_89694 wijzigde dit bericht op 04-07-2010 11:02
Reden: EDIT: gebloemde herenschoen gevonden.
% gewijzigd
Ook twee paar havaianas gekocht online bij scapino. Hoop dat de maat goed is.

Wel vreemd, ik kreeg een of andere korting (was bij elkaar maar 22.50 ofzo), maar zou dan dus verzendkosten moeten betalen. Dus ik zoeken naar iets in die shop van ongeveer drie euro, zodat er geen verzendkosten bijkwamen. Voeg ik het toe in mijn winkelmandje, is ineens mijn korting weg en kostten de slippers weer gewoon 2 x 15 euro.

Maar ik ben benieuwd, hoop dat ze lekker zitten! (en passen..)
quote:Spoken schreef op 02 juli 2010 @ 18:44:

Ook twee paar havaianas gekocht online bij scapino. Hoop dat de maat goed is.

Wel vreemd, ik kreeg een of andere korting (was bij elkaar maar 22.50 ofzo), maar zou dan dus verzendkosten moeten betalen. Dus ik zoeken naar iets in die shop van ongeveer drie euro, zodat er geen verzendkosten bijkwamen. Voeg ik het toe in mijn winkelmandje, is ineens mijn korting weg en kostten de slippers weer gewoon 2 x 15 euro.

Maar ik ben benieuwd, hoop dat ze lekker zitten! (en passen..)

Misschien was de korting niet geldig in combinatie met andere acties ? Welke kleuren heb je besteld?

Ik ben ook zeer benieuwd.
Zelfde als jij, zie ik nu

Ja, heb daarna dat extra artikel weer weggeklikt, maar korting kwam niet terug. Maar ik had dat artikel dus niet meer nodig voor de verzendkosten, want die hoefde ik dan nu sowieso niet te betalen.

Levering kan wel wat langer duren las ik. Maarja, dan krijgen we wel een kortingsbon van 5 euro...
quote:Spoken schreef op 02 juli 2010 @ 19:29:

Zelfde als jij, zie ik nu

Ja, heb daarna dat extra artikel weer weggeklikt, maar korting kwam niet terug. Maar ik had dat artikel dus niet meer nodig voor de verzendkosten, want die hoefde ik dan nu sowieso niet te betalen.

Levering kan wel wat langer duren las ik. Maarja, dan krijgen we wel een kortingsbon van 5 euro...Ja las het ook, maar hoop eigenlijk wel dat ze op tijd binnen zijn. Ga binnenkort op vakantie. Dus maar duimen.
@Hompeltje: ik heb zojuist mijn overheerlijk zittende Havaianas eens bestudeerd en er zit wel een heel miniscuul naadje, maar aan de voor en achterkant van het 'teendingetje'. Dus heb je geen last van aan je tenen. Qua maat zal je trouwens ook wel goed zitten, ik heb ook 43 en heb de slippers ook in 43/44.
Dank je LieverLDL voor de info. Dan zal het vast wel goed komen. Toevallig dat we dezelfde maat hebben. Hoop dat ze op tijd binnen komen. Dan kan ik straks mijn hollandse voetjes op zijn braziliaans in Frankrijk gaan zetten
Op de prijs kan je ook letten, want dat maakt nogal verschil.

Als je gaat kijken bij Shoeline, Dolcis, Manfield, Sacha, Perry Sport, Avanche en nog een paar winkels waar ik ze gezien heb.

Een aantal heeft een webshop en daar kun je ze bekijken.

Je moet ze echt passen. Zelf heb ik de parelmoer (synthetisch) van Dolcis en de grijze leren van Manfield en in twee verschillende maten. De teen-string en misschien ook het materiaal voelen toch wel anders aan. Ook het model zit anders. Ik heb ook een echte Birkenstock aan gehad (Shoeline flink afgeprijsd) maar ik geef de voorkeur aan die ik nu gekocht heb.
Doen de havaianas ook geen pijn bij dat dingetje tussen je tenen? Ik heb namelijk nu heel m'n tussen-m'n-tenen openliggen van mijn goedkope slippertjes

edit: ooh laat maar. Ik moet gewoon 3(?) posts naar boven lezen
quote:hompeltjepompeltje schreef op 22 juni 2010 @ 22:58:

Dit fitflops zien er wel lekker uit. En ook nog in maat 43. Daar ga ik binnenkort misschien maar eens een paar van bestellen. Maar... weten jullie hoe het zit met de geur van die dingen? Op de een of andere manier zijn slippers nooit lang veilig bij me. Gewone schoenen geen enkel probleem maar sandalen en slippers gaan stinken. Heb voorheen teva sandalen gehad zowel kunststof zool als leer, dat was echt niet te harden, zo goor! Nu een stel leren slippers van scapino... beginnen na een jaar dragen ook te stinken. (nou draag ik ze wel lang en veel, vind gewone schoenen niet fijn, liever blote voeten zodra het enigzins kan) Hoe zit dat bij de slippers die jullie aanbevelen?

Ik zie nu pas dat het een oude topic is. Bij synthetische schoenen is het de bedoeling dat je ze iedere 2 weken inspuit met trend-spray en leren regelmatig met wax-spray om ze vuil- en waterafstotend worden. Als ze dan vies zijn dan kun je ze ook makkelijker schoon maken.

Ik denk dat de teenslippers al gekocht zijn.
Bij de sportieve Teva sandalen zelfs roze (groen en paars) gevonden! Alleen niet meer in mijn maat.

Wel een tip om de voetenlucht eruit te krijgen en zet die hier neer voor het geval de haivannas een beetje als de bruine rokende Havana gaat ruiken :

Wat wel een nadeel is, ze zweten snel. Dan glijd je er in met je voet, vooral bij warme temperaturen.

Maar voor de zweetlucht heb ik een goede oplossing. Na elke gebruik spoel ik het voetbed met heet kraanwater af en smeer ik ze in met SOS alcohol desinfectans. Bacterie dodend en neemt direct zweetgeur weg. Tast niet de kleur aan

over het materiaal is niets gezegd.
Ik leg mijn sandalen (teva) altijd in de vriezer tegen zweetlucht, dat helpt bij slippers vast ook!
[quote]chayuz schreef op 24 juni 2010 @ 10:42:

[afbeelding]

Deze slippers zien er erg leuk uit, alleen mijn kleine tenen kwamen klem te zitten tussen de bandjes.

Deze heb ik, ze hebben een zacht voetbedje en lopen heerlijk. Ik heb hierin geen last van zweetvoeten en ze kosten ong. 20 euro.

Vriend heeft soortgelijke slippers maar dan van het merk Reef, die lopen ook, volkens hem, erg lekker.
anoniem_97344 wijzigde dit bericht op 05-07-2010 17:19
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Ja, gelukkig ze zijn op tijd binnen gekomen. Mijn nieuwe havaianas. Ze zitten inderdaad lekkerder dan gewone goedkope teenslippers. Maar goddelijk kan ik ze ook niet noemen hoor. Gewoon een fijne teenslipper. Je voelt wel dat het kwaliteit is. Extra zwaar voor mijn gevoel. En de maat is krap aan. Had 43/44 besteld. Vallen als 41/42. En ik heb 42,5. Het kan net.
Ik let vooral op dat ze mooi zijn.

En als ze dan ook nog eens lekker lopen, ben ik verkocht.
Ik heb vrij grote voeten. Meestal moet ik zoeken tussen de herenschoenen. Als ik dan ook nog moet letten op hoe mooi ze zijn dan kom ik vaak met lege handen thuis. Of... Ze zijn te klein te smal te strak enz. Schoenen en vooral goede slippers kopen is een ramp. Nu online de gok gewaagd met heren havaianas in de aanbieding. En toevallig dus goed.
Ik ben ook heel lang opzoek geweest naar betaalbare slippers, kwam op internet een website tegen met havaianas en een ander merk ook uit brazillie, heet Cariris geloof ik. Heb daar eindelijk paar gevonden voor onder de 10 euro.

ze hebben ook veel soorten Havianas. was bij slipper-online.nl en een grappige slipper zonderbandjes, blijven plakken aan je voet. Nu maar hopen dat je niet al teveel zweet voeten hebt.

succes met zoeken. Marie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven