Eenheid qua inrichting woonkamer

30-06-2010 18:09 121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het erg moeilijk om in onze woonkamer een mooi geheel te krijgen. Ik vind het nu een beetje een bij elkaar geraapt leeg zootje. Lees veel woonbladen en heb een aantal interieurboeken maar kom er niet goed uit. Ook omdat bijna in alle boeken/bladen lichte vloeren staan en wij hebben een donkere (bruin, bijna zwarte) houten vloer. De stijl waar we van houden is toch wel een beetje VT wonen stijl.

Wij hebben een L- vormige woonkamer met een donkere vloer en spierwitte muren. Verder hebben we veel wit in huis (bank, tv meubel en eettafel taupe/hout). Ik vind dat ook mooi, alleen bij woonbladen staat het altijd leuk en bij ons dus niet. Wie heeft er tips om onze woonkamer eruit te laten zien alsof het 'klopt'.
Op dit moment is er een zelde soort bank te koop bij Leen Bakker waar ik helemaal verliefd op ben.

Buiten deze bank om hoef ik geen andere bank of stoelen. Als ik bezoek krijg kan ik altijd stoelen bij de eettafel vandaan halen.

Ik wacht nog even op bericht van de huidige bewoners, ze moeten even een muur opmeten. Hopelijk is de muur niet korter dan 2.78 meter. Het spant erom.
Is er hier ook iemand die van antiek houdt of ben ik de enige en houdt iedereen verder van modern?
@ Iones: beperkt toegepast vind ik het wel mooi. Al houd ik zelf meer van jaren '50 ontwerpen, maar een goedgeplaatst Queen Anne kastje/ tafeltje kan ook de boel leuk opfleuren. Persoonlijk zie ik het wel het liefst gecombineerd met veel moderne spullen, anders wordt het mij teveel bejaardenflat meets kringloop.
@Iones, ben ook niet zo van het antiek. Een enkel meubelstuk vind ik nog wel leuk, maar niet een kamer vol. Heb een antieke stoel van mijn oma. Die wil ik op den duur wel gaan neerzetten, maar dan wil ik hem wel eerst opnieuw bekleden. Verder nog een klein antiek tafeltje, maar die ziet er dan weer niet heel ouderwets uit.

@Sam, die bank is leuk. Zoiets willen wij ook. Lekker languit liggen, en onze hond past er ook mooi op :-).
Iones, ik hou zelf niet van antiek.
Ik heb vandaag deze kleur laminaat gekocht:

Welk meubilair zou daar nu bij passen?

In de hoek van de kamer komt een wit bureau en een witte kast, maar de rest (eettafel/dressoir) wil ik wel van hout hebben.

Misschien hebben jullie er kijk op?
Ik zou een hele donkere kleur hout kiezen voor voldoende contrast.
Zou inderdaad donker kiezen of een beetje wittig of vergrijst.
En sunny, nog wat veranderd thuis??
quote:flatscreen schreef op 08 juli 2010 @ 17:47:

En sunny, nog wat veranderd thuis??

Nee, nog niet. Kleed wil ik na de zomer pas kopen, maar die gaat er wel komen. Mijn vriend stond niet gelijk te trappelen, maar het staat gewoon mooier, en ik vind het ook prettig aan mijn voeten. Dus na de zomer op naar Ikea. Ben nu aan het kijken naar iets voorop de muur, maar ik blijf het lastig vinden. Maar goed, het hoeft ook niet morgen te hangen.

Ach ik weet nu in ieder geval wat ik moet veranderen, en dat 'zwart-wit' effect wat iemand beschreef was echt een eye-opener .
Wat vinden jullie hiervan boven de bank?

Ik vind hem erg leuk!!! Maar ik zou hem zelf wel wat rustiger intichten dan op deze foto.

Waar heb je hem gezien???
Het is niet echt mijn smaak, maar kan heel leuk zijn. Maar dan zou ik er in jouw huiskamer wel wat kleur in zetten.
quote:Sunny1 schreef op 17 juli 2010 @ 17:53:

Wat vinden jullie hiervan boven de bank?

[afbeelding]Ik zou eerder voor een 2d collage gaan, maar vooral omdat ik bang zou zijn voor dingen op mijn hoofd. Ik vind het wel leuk, zo robuust; als het fijner is heeft gauw zo'n bejaarde uitstraling.
This is an unacceptable timeline
@Sam, hij stond in de VT wonen. Je moet 'm wel zelf maken . Ze hadden ook een kant en klare, maar die vind ik te klein.

@Nummerzoveel, het leek mijn leuk om wat souvenirs en foto's erin te zetten.

@Tyche, ik had al op Marktplaats gekeken, maar daar stonden van die mini bakjes op, idd van die bejaardenbakken .
Nog eventjes gebruik maken van dit topic.

Binnenkort gaat de schilder aan de slag.

Nu wil ik alle muren in de kleur 9010 laten verven en het plafond, de deuren en de kozijnen spierwit. Zou dat mooi zijn?

Of kan ik beter alles in 9010 laten doen?
quote:Sam32 schreef op 19 juli 2010 @ 21:29:

Nog eventjes gebruik maken van dit topic.

Binnenkort gaat de schilder aan de slag.

Nu wil ik alle muren in de kleur 9010 laten verven en het plafond, de deuren en de kozijnen spierwit. Zou dat mooi zijn?

Of kan ik beter alles in 9010 laten doen?

Ik heb bijna alle muren 9010 geschilderd en het plafond spierwit. Ik vind dat mooier dan plafond in dezelfde kleur. Maar goed, smaken verschillen

Kozijnen heb ik ook in 9010, ik vind het mooi...ik kan me eerlijk gezegd niet goed een voorstelling maken van hoe dat eruit ziet met spierwit...misschien ook wel mooi?

Deuren heb ik trouwens wel een andere kleur gedaan (forel) dat vind ik ook mooi staan bij de witte kozijnen/muren.

Ik denk dat je gewoon even moet kijken of je wil dat kozijnen er wat meer uitspringen (ik denk dat dat gebeurt met spierwit) of gewoon onopvallend.
Forel, dat is een soort beige? Dat heb ik nu toevallig op mijn deuren.

Ik denk dat een spierwit plafond wel mooi staat. Ook denk ik dat het wel mooi is als mijn kozijnen er wat uit springen, maar mijn woonkamer moet er niet kleiner door lijken.

Ik heb er zelf niet zoveel kijk op helaas.

Misschien kan ik dan beter de kozijnen ook 9010 doen. Lastig wel.
9010 is toch ook spierwit? Wij hebben 9010 en 9016 gebruikt, en is behoorlijk wit allebei. Geloof dat 9010 ietjes rozer is, maar dat zie je bijna niet. Is behoorlijk wit hoor.
quote:Sunny1 schreef op 19 juli 2010 @ 22:01:

9010 is toch ook spierwit? Wij hebben 9010 en 9016 gebruikt, en is behoorlijk wit allebei. Geloof dat 9010 ietjes rozer is, maar dat zie je bijna niet. Is behoorlijk wit hoor.9010 is gebroken wit zeg maar. Als je alleen het wit ziet, ziet het er gewoon wit uit. Maar als je bij mij naar het plafond en de muur kijkt zie je wel duidelijk het verschil.
quote:Sam32 schreef op 19 juli 2010 @ 21:49:

Forel, dat is een soort beige? Dat heb ik nu toevallig op mijn deuren.

Ik denk dat een spierwit plafond wel mooi staat. Ook denk ik dat het wel mooi is als mijn kozijnen er wat uit springen, maar mijn woonkamer moet er niet kleiner door lijken.

Ik heb er zelf niet zoveel kijk op helaas.

Misschien kan ik dan beter de kozijnen ook 9010 doen. Lastig wel.

Ja forel is een soort van beige inderdaad

http://www.histor.nl/over-kleur/kleurenpalet --> bij het oranje kleurenpalets, het middels pallet. De meeste rechtse kolom, 2e blokje van boven.

Al moet ik zeggen dat de kleur er op mijn deuren heel anders uit ziet, veel minder grijs.

Ik denk uiteindelijk dat je ook niet teveel moet tillen aan je beslissing hoor, het is nou ook geen gigantisch kleurverschil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven