Eenheid qua inrichting woonkamer
woensdag 30 juni 2010 om 18:09
Ik vind het erg moeilijk om in onze woonkamer een mooi geheel te krijgen. Ik vind het nu een beetje een bij elkaar geraapt leeg zootje. Lees veel woonbladen en heb een aantal interieurboeken maar kom er niet goed uit. Ook omdat bijna in alle boeken/bladen lichte vloeren staan en wij hebben een donkere (bruin, bijna zwarte) houten vloer. De stijl waar we van houden is toch wel een beetje VT wonen stijl.
Wij hebben een L- vormige woonkamer met een donkere vloer en spierwitte muren. Verder hebben we veel wit in huis (bank, tv meubel en eettafel taupe/hout). Ik vind dat ook mooi, alleen bij woonbladen staat het altijd leuk en bij ons dus niet. Wie heeft er tips om onze woonkamer eruit te laten zien alsof het 'klopt'.
Wij hebben een L- vormige woonkamer met een donkere vloer en spierwitte muren. Verder hebben we veel wit in huis (bank, tv meubel en eettafel taupe/hout). Ik vind dat ook mooi, alleen bij woonbladen staat het altijd leuk en bij ons dus niet. Wie heeft er tips om onze woonkamer eruit te laten zien alsof het 'klopt'.
donderdag 1 juli 2010 om 13:24
donderdag 1 juli 2010 om 13:28
quote:Sunny1 schreef op 01 juli 2010 @ 13:19:
Dank je Iry voor de tips.
Grijs en poeder zijn kleuren die ik erg mooi vind. Taupe ook.
Muurstickers zat ik ook al naar te kijken, maar we hebben prachtig gestucte muren. Denk dat mijn vriend gaat flippen als ik over stickers begin.
Die stickers zijn heel makkelijk te verwijderen zonder je muur te beschadigen. Juist mooi op een strak gestucte muur!
Vriend moet niet zo overstuur raken daarvan
(maar ken het mannen zijn veel minder gewaagd daarin)
Dank je Iry voor de tips.
Grijs en poeder zijn kleuren die ik erg mooi vind. Taupe ook.
Muurstickers zat ik ook al naar te kijken, maar we hebben prachtig gestucte muren. Denk dat mijn vriend gaat flippen als ik over stickers begin.
Die stickers zijn heel makkelijk te verwijderen zonder je muur te beschadigen. Juist mooi op een strak gestucte muur!
(maar ken het mannen zijn veel minder gewaagd daarin)
donderdag 1 juli 2010 om 13:29
Okee een bench, weet je zo'n fatboy voor de hond in een kleurtje is ook leuk of wit natuurlijk 
Ik vind het dus echt niet leeg, gewoon lekker opgeruimd.
Heb ik zelf ook.
Een tapijt voor is inderdaad ook mooi, maar met hond wellicht minder praktisch in onderhoud.
Een 2de zelfde stoeltje ernaast zou ook nog kunnen, heb je ook wat meer zitplekken. Of een 2de salontafeltje.
Leuk he die woonbladen, die maken je helemaal gek!!
Zelf twijfel ik ook nog wel eens, maar dat is omdat jeje interieur op den duur ook zo gewend bent. En dan moet ik ook weer veranderen.

Ik vind het dus echt niet leeg, gewoon lekker opgeruimd.
Heb ik zelf ook.
Een tapijt voor is inderdaad ook mooi, maar met hond wellicht minder praktisch in onderhoud.
Een 2de zelfde stoeltje ernaast zou ook nog kunnen, heb je ook wat meer zitplekken. Of een 2de salontafeltje.
Leuk he die woonbladen, die maken je helemaal gek!!
Zelf twijfel ik ook nog wel eens, maar dat is omdat jeje interieur op den duur ook zo gewend bent. En dan moet ik ook weer veranderen.
donderdag 1 juli 2010 om 13:30
quote:iry schreef op 01 juli 2010 @ 13:28:
[...]
(maar ken het mannen zijn veel minder gewaagd daarin)Ow, is dat zo? Wist ik niet, ik dacht straks trek ik het halve stucwerk eraf. Ik vind ze namelijk wel heel leuk .
[...]
(maar ken het mannen zijn veel minder gewaagd daarin)Ow, is dat zo? Wist ik niet, ik dacht straks trek ik het halve stucwerk eraf. Ik vind ze namelijk wel heel leuk .
donderdag 1 juli 2010 om 13:34
@Crini, was ook de bedoeling dat die er nog eens zouden komen, maar goed, tot nu toe nog niet dus......
@Flatscreen, die woonbladen zijn hartstikke leuk, maar wat een dure spullen staan daar in. Pffff niet leuk meer gewoon. Kijk ook veel op Marktplaats. Dat rieten stoeltje heb ik voor 12,50 gekocht en zelf wit gespoten.
Kleed en hond is niet een heel goede combi, maar goed wel lekker warm in de winter
.
@Flatscreen, die woonbladen zijn hartstikke leuk, maar wat een dure spullen staan daar in. Pffff niet leuk meer gewoon. Kijk ook veel op Marktplaats. Dat rieten stoeltje heb ik voor 12,50 gekocht en zelf wit gespoten.
Kleed en hond is niet een heel goede combi, maar goed wel lekker warm in de winter

donderdag 1 juli 2010 om 13:35
Ah, ik zie het al.
Je meubels, geven ook wat onrust omdat ze erg afwijken van elkaar.
De tafel met stoelen en de afbeelding aan de muur, zijn erg mooi, de buffetkast al is het een andere stijl past ook prima (mooi ook zo)
Maar je zithoek klopt er niet bij.
De bank is wat kleur betreft en model te rommelig (ik zou voor mooi lichtgrijs tint gaan en een strakker model) en het rieten stoeltje pas er ook niet mooi bij.
Evt, een bank met chaise longue en geen stpel meer neer zetten, of een ruime drie zitter en een meer open moderne stoel erbij ( geen stoel die heel compact is qua vorm maar die meer doorkijk geeft)
Het dressoir zou ik idd wel laag houden zoals je nu hebt maar dan ook wit..
Je meubels, geven ook wat onrust omdat ze erg afwijken van elkaar.
De tafel met stoelen en de afbeelding aan de muur, zijn erg mooi, de buffetkast al is het een andere stijl past ook prima (mooi ook zo)
Maar je zithoek klopt er niet bij.
De bank is wat kleur betreft en model te rommelig (ik zou voor mooi lichtgrijs tint gaan en een strakker model) en het rieten stoeltje pas er ook niet mooi bij.
Evt, een bank met chaise longue en geen stpel meer neer zetten, of een ruime drie zitter en een meer open moderne stoel erbij ( geen stoel die heel compact is qua vorm maar die meer doorkijk geeft)
Het dressoir zou ik idd wel laag houden zoals je nu hebt maar dan ook wit..
donderdag 1 juli 2010 om 13:38
donderdag 1 juli 2010 om 13:47
@Iry, thanks! Het 'rijtje' vinden wij ook heel lelijk, maar dat is binnenkort opgelost, want dan gaat de bench eruit.
Mijn stoel, daar was ik juist zo trots op (zelf gespoten
), maar ik begrijp wat je bedoelt. Bank gaat er ook over een tijdje uit. Deze is aardig afgerost. We zaten inderdaad aan zo'n loungeachtige bank te denken, en dan het ligdeel onder het raam? Aan de 'voorkant' wordt de zithoek zo krap anders. En hele bank onder het raam, call me crazy, maar ik moet altijd een muur achter me hebben als ik op de bank zit .
Mijn stoel, daar was ik juist zo trots op (zelf gespoten

donderdag 1 juli 2010 om 13:51
donderdag 1 juli 2010 om 13:51
quote:Sam32 schreef op 01 juli 2010 @ 13:47:
Ik vind het schilderij met de hond héél mooi!! En die witte kast ook.
Thanks. Hond was eigenlijk een kleurenfoto, maar hebben we een beetje bewerkt. Is onze eigen hond toen we d'r net hadden .
Kast zijn we ook blij mee. We zagen veel kasten die heel 'landelijk' waren. Dat heb je toch al snel met dit soort kasten, maar deze is toch wel wat strakker.
Ik vind het schilderij met de hond héél mooi!! En die witte kast ook.
Thanks. Hond was eigenlijk een kleurenfoto, maar hebben we een beetje bewerkt. Is onze eigen hond toen we d'r net hadden .
Kast zijn we ook blij mee. We zagen veel kasten die heel 'landelijk' waren. Dat heb je toch al snel met dit soort kasten, maar deze is toch wel wat strakker.
donderdag 1 juli 2010 om 14:04
Ik vind het lekker licht en ben het wel met Iry eens. Stoel vind ik ook niet echt bij het geheel passen (sorry!) En die planten op de vensterbank; ik zou er andere potten voor kopen. In een kleur die je bijv ook in je kussens of in een groot schilderij boven je bank laat terug komen. En boven je eettafel zou ik net wat aparte lampen hangen, met bijv een kleur (of wit, maar dan in een aparte vorm).
Verder mis ik kaarsen! En foto's! Vind dat dat je huis 'maakt'.
Verder mis ik kaarsen! En foto's! Vind dat dat je huis 'maakt'.
Perfectionisme is niet perfect...
donderdag 1 juli 2010 om 14:42
Mooi hoor dat wit met donker.
Als je nu net doet alsof het raam van steen is, went wel hoor, bank onder raam zetten en ipv de bench je stoeltje met een staande lamp tussen kast en stoel met misschien voor de verandering die mooie foto van je hond er schuin naast (niet te hoog). Oh ja, een grote langwerpige witte plantenbak op de vensterbank lijkt mij ook prachtig staan.
Ik krijg ook weer zin om wat te gaan rommelen en schuiven in huis .... en dat is jullie schuld. Laat ik maar eerst mijn tanden op elkaar zetten en de boel eens opruimen en ontsmetten ....
Als je nu net doet alsof het raam van steen is, went wel hoor, bank onder raam zetten en ipv de bench je stoeltje met een staande lamp tussen kast en stoel met misschien voor de verandering die mooie foto van je hond er schuin naast (niet te hoog). Oh ja, een grote langwerpige witte plantenbak op de vensterbank lijkt mij ook prachtig staan.
Ik krijg ook weer zin om wat te gaan rommelen en schuiven in huis .... en dat is jullie schuld. Laat ik maar eerst mijn tanden op elkaar zetten en de boel eens opruimen en ontsmetten ....
donderdag 1 juli 2010 om 15:00
Oh, wat ik me net nog zat te bedenken ipv je wanden te kleuren of dingen aan de muur te hangen, zou je je kast wat meer aandacht kunnen geven door bijvoorbeeld de achterwand van een kleurtje te voorzien (kan ook met een dunne voorzetplaat die door de planken klemgezet wordt), verlichting erin (mocht dat er niet inzitten).
donderdag 1 juli 2010 om 15:29
quote:Leut schreef op 01 juli 2010 @ 15:00:
Oh, wat ik me net nog zat te bedenken ipv je wanden te kleuren of dingen aan de muur te hangen, zou je je kast wat meer aandacht kunnen geven door bijvoorbeeld de achterwand van een kleurtje te voorzien (kan ook met een dunne voorzetplaat die door de planken klemgezet wordt), verlichting erin (mocht dat er niet inzitten).Je bedoelt je binnenkant toch? Bij de winkel waar we die kast hebben gekocht waren dus ook kasten die dat hadden. Was super leuk. Dunne voorzetplaat is misschien een idee om even te kijken of het bevalt.
Oh, wat ik me net nog zat te bedenken ipv je wanden te kleuren of dingen aan de muur te hangen, zou je je kast wat meer aandacht kunnen geven door bijvoorbeeld de achterwand van een kleurtje te voorzien (kan ook met een dunne voorzetplaat die door de planken klemgezet wordt), verlichting erin (mocht dat er niet inzitten).Je bedoelt je binnenkant toch? Bij de winkel waar we die kast hebben gekocht waren dus ook kasten die dat hadden. Was super leuk. Dunne voorzetplaat is misschien een idee om even te kijken of het bevalt.