Eenheid qua inrichting woonkamer

30-06-2010 18:09 121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het erg moeilijk om in onze woonkamer een mooi geheel te krijgen. Ik vind het nu een beetje een bij elkaar geraapt leeg zootje. Lees veel woonbladen en heb een aantal interieurboeken maar kom er niet goed uit. Ook omdat bijna in alle boeken/bladen lichte vloeren staan en wij hebben een donkere (bruin, bijna zwarte) houten vloer. De stijl waar we van houden is toch wel een beetje VT wonen stijl.

Wij hebben een L- vormige woonkamer met een donkere vloer en spierwitte muren. Verder hebben we veel wit in huis (bank, tv meubel en eettafel taupe/hout). Ik vind dat ook mooi, alleen bij woonbladen staat het altijd leuk en bij ons dus niet. Wie heeft er tips om onze woonkamer eruit te laten zien alsof het 'klopt'.
bak=bank.
Dank je Flatscreen. Ben opgegroeid in Villa Kakelbont, dus ik wilde ons huis echt licht houden, maar goed het is wel erg kaal . Dat ding naast de bank is de bench. Die gaat over een tijdje weg, want gebruiken we bijna niet meer, en dan blijft het leeg of er komt een dik grijs kussen voor de hond.
Goeie tips Iry!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Sunny1 schreef op 01 juli 2010 @ 13:19:

Dank je Iry voor de tips.

Grijs en poeder zijn kleuren die ik erg mooi vind. Taupe ook.

Muurstickers zat ik ook al naar te kijken, maar we hebben prachtig gestucte muren. Denk dat mijn vriend gaat flippen als ik over stickers begin.

Die stickers zijn heel makkelijk te verwijderen zonder je muur te beschadigen. Juist mooi op een strak gestucte muur!

Vriend moet niet zo overstuur raken daarvan

(maar ken het mannen zijn veel minder gewaagd daarin)
Okee een bench, weet je zo'n fatboy voor de hond in een kleurtje is ook leuk of wit natuurlijk :-)

Ik vind het dus echt niet leeg, gewoon lekker opgeruimd.

Heb ik zelf ook.

Een tapijt voor is inderdaad ook mooi, maar met hond wellicht minder praktisch in onderhoud.

Een 2de zelfde stoeltje ernaast zou ook nog kunnen, heb je ook wat meer zitplekken. Of een 2de salontafeltje.

Leuk he die woonbladen, die maken je helemaal gek!!

Zelf twijfel ik ook nog wel eens, maar dat is omdat jeje interieur op den duur ook zo gewend bent. En dan moet ik ook weer veranderen.
quote:iry schreef op 01 juli 2010 @ 13:28:

[...]

Die stickers zijn heel makkelijk te verwijderen zonder je muur te beschadigen. Juist mooi op een strak gestucte muur!

Vriend moet niet zo overstuur raken daarvan

(maar ken het mannen zijn veel minder gewaagd daarin)Ow, is dat zo? Wist ik niet, ik dacht straks trek ik het halve stucwerk eraf. Ik vind ze namelijk wel heel leuk .
ik mis overgordijnen!
Whatever, I do what I want
@Crini, was ook de bedoeling dat die er nog eens zouden komen, maar goed, tot nu toe nog niet dus......

@Flatscreen, die woonbladen zijn hartstikke leuk, maar wat een dure spullen staan daar in. Pffff niet leuk meer gewoon. Kijk ook veel op Marktplaats. Dat rieten stoeltje heb ik voor 12,50 gekocht en zelf wit gespoten.

Kleed en hond is niet een heel goede combi, maar goed wel lekker warm in de winter :-).
Ah, ik zie het al.

Je meubels, geven ook wat onrust omdat ze erg afwijken van elkaar.

De tafel met stoelen en de afbeelding aan de muur, zijn erg mooi, de buffetkast al is het een andere stijl past ook prima (mooi ook zo)

Maar je zithoek klopt er niet bij.

De bank is wat kleur betreft en model te rommelig (ik zou voor mooi lichtgrijs tint gaan en een strakker model) en het rieten stoeltje pas er ook niet mooi bij.

Evt, een bank met chaise longue en geen stpel meer neer zetten, of een ruime drie zitter en een meer open moderne stoel erbij ( geen stoel die heel compact is qua vorm maar die meer doorkijk geeft)

Het dressoir zou ik idd wel laag houden zoals je nu hebt maar dan ook wit..
Driezitter evt. onder het raam zetten, maar zie niet zo goed of dat kan met het dressoit voor je tv (kan je die opschruiven?

nie heb je de kast en de bank er dicht naast elkaar staan, geeft zo'n rijtjes effect.. door de bank te verplaasten gooi je de ruimte open.
@Iry, thanks! Het 'rijtje' vinden wij ook heel lelijk, maar dat is binnenkort opgelost, want dan gaat de bench eruit.

Mijn stoel, daar was ik juist zo trots op (zelf gespoten :-) ), maar ik begrijp wat je bedoelt. Bank gaat er ook over een tijdje uit. Deze is aardig afgerost. We zaten inderdaad aan zo'n loungeachtige bank te denken, en dan het ligdeel onder het raam? Aan de 'voorkant' wordt de zithoek zo krap anders. En hele bank onder het raam, call me crazy, maar ik moet altijd een muur achter me hebben als ik op de bank zit .
Ik vind het schilderij met de hond héél mooi!! En die witte kast ook.
quote:iry schreef op 01 juli 2010 @ 13:08:

koeienvel.

Dat vind ik ook leuk (vriend (nog) niet), maar welke kleuren, bruin wit denk ik he?
Ja dan zou ik idd het loungegedeelte onder het raam houden.

En ik snap je gevoel een muur achter je te wilen hebben.

Bj dit huis bleek dat niet te kunnen, en heb ook erg moeten wennen aan een raam achter mij, maar het wende!

Sorry dat ik je stoeltje afkraak
quote:Sam32 schreef op 01 juli 2010 @ 13:47:

Ik vind het schilderij met de hond héél mooi!! En die witte kast ook.

Thanks. Hond was eigenlijk een kleurenfoto, maar hebben we een beetje bewerkt. Is onze eigen hond toen we d'r net hadden .

Kast zijn we ook blij mee. We zagen veel kasten die heel 'landelijk' waren. Dat heb je toch al snel met dit soort kasten, maar deze is toch wel wat strakker.
Ja bruin wit is het mooiste denk ik ook.
Echt fijn dat jullie zo veel tips hebben. Ik lees me suf, maar kwam er zelf echt niet goed uit.
quote:iry schreef op 01 juli 2010 @ 13:51:

Sorry dat ik je stoeltje afkraak ......ben nu afscheid aan het nemen van het stoeltje om het daarna in mootjes te hakken......
Ik vind het lekker licht en ben het wel met Iry eens. Stoel vind ik ook niet echt bij het geheel passen (sorry!) En die planten op de vensterbank; ik zou er andere potten voor kopen. In een kleur die je bijv ook in je kussens of in een groot schilderij boven je bank laat terug komen. En boven je eettafel zou ik net wat aparte lampen hangen, met bijv een kleur (of wit, maar dan in een aparte vorm).

Verder mis ik kaarsen! En foto's! Vind dat dat je huis 'maakt'.
Perfectionisme is niet perfect...
Ja daar ben ik het ook wel mee eens, andere lampen boven de tafel, wellicht in alu, of minder massief, mag wat speelser.
Mooi hoor dat wit met donker.

Als je nu net doet alsof het raam van steen is, went wel hoor, bank onder raam zetten en ipv de bench je stoeltje met een staande lamp tussen kast en stoel met misschien voor de verandering die mooie foto van je hond er schuin naast (niet te hoog). Oh ja, een grote langwerpige witte plantenbak op de vensterbank lijkt mij ook prachtig staan.

Ik krijg ook weer zin om wat te gaan rommelen en schuiven in huis .... en dat is jullie schuld. Laat ik maar eerst mijn tanden op elkaar zetten en de boel eens opruimen en ontsmetten ....
Oh, wat ik me net nog zat te bedenken ipv je wanden te kleuren of dingen aan de muur te hangen, zou je je kast wat meer aandacht kunnen geven door bijvoorbeeld de achterwand van een kleurtje te voorzien (kan ook met een dunne voorzetplaat die door de planken klemgezet wordt), verlichting erin (mocht dat er niet inzitten).
Lampen blijven hangen dames, helaas . Waren vrij duur en hebben we nog maar een half jaar.
quote:Leut schreef op 01 juli 2010 @ 15:00:

Oh, wat ik me net nog zat te bedenken ipv je wanden te kleuren of dingen aan de muur te hangen, zou je je kast wat meer aandacht kunnen geven door bijvoorbeeld de achterwand van een kleurtje te voorzien (kan ook met een dunne voorzetplaat die door de planken klemgezet wordt), verlichting erin (mocht dat er niet inzitten).Je bedoelt je binnenkant toch? Bij de winkel waar we die kast hebben gekocht waren dus ook kasten die dat hadden. Was super leuk. Dunne voorzetplaat is misschien een idee om even te kijken of het bevalt.
quote:Sunny1 schreef op 01 juli 2010 @ 15:20:

Lampen blijven hangen dames, helaas . Waren vrij duur en hebben we nog maar een half jaar.

Damn!!

Okeew......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven