Taboe? Schaamte? Deel 3

02-07-2010 21:36 2969 berichten
Dit is het derde deel van het topic Taboe? Schaamte? Een topic dat ik bijna een jaar geleden startte om het taboe rond schizofrenie te doorbreken. Een aandoening die mij zoveel parten speelt dat ik al vele jaren op een afdeling van een instelling woon. In de vorige delen van dit topic heb ik dit kunnen delen, maar ook heel veel kunnen leren van forummers die ook een aandoening hebben (psychisch en/of lichamelijk) of vanuit hun werkervaring postten of gewoon geïnteresseerd waren.

Wat ook de reden is van posten, we praten gewoon lekker verder en iedereen is welkom om mee te praten! Hopelijk hebben we weer net zo veel steun aan elkaar en kunnen we weer samen veel lachen en/of huilen!

Of schizofrenie in de maatschappij nog een groot taboe is, blijft voor mij interessant. Maar dat geldt net zo goed voor andere aandoeningen of ze nou psychisch of somatisch zijn.

Nou ja, voor degenen die nog niet bekend zijn met dit topic, zie eerste post.
Alle reacties Link kopieren
ja, en dan gaat ze ook nog balancen, beetje jammer Jumps, ik voel me best sportief met 2 á 3 x sporten, maar naast jou verbleek ik
Ik zou me heel goed voro kunnen stellen, Schuddebuik dat die warmte invloed heeft. Je vochthuishouding heeft daar ook mee te maken en je was de laatste tijd toch ook flink opgezwollen.

Je man zal het toch wel een beetje begrijpen?
Ja, stelletje sportievelingen!!
Ik ga het NU even opzoeken, tot zo!
Ja, ga het maar even opzoeken......
Warm weer zorgt ervoor dat de insuline sneller werkt en je dus eerder een hypo hebt...maar ik heb juist hogere suikers. IK heb het vandaag bijgehouden en stond al op met 8. Ik zal het deze week een aantal dagen bijhouden en dan overleggen met de verpleegkundigen. Soms zou ik mijn kop zo graag in het zand willen steken of heel hard weg willen rennen.
Bah, stomme ziekte ook!

Tussen welke waarden is het normaal?
Hahaha. Dat noemt mij sportieveling terwijl ik de laatste tijd toch iets te makkelijk oversla.. Maar serieus, eerst deed ik min. 10 lessen per week, de laatste maanden/ weken zijn het er eerder 5 á 6. Trek het sporten slecht met dat psychische gedoe (vooral extreme moeheid enzo).

Nja, wat ik al zei, ben nog steeds van de leg sinds donderdag. Vannacht dus laat gaan slapen maar vanochtend nauwelijks moeite met opstaan, wat écht een godswonder is. Hoop dat het morgen ook lukt en dat ik weer een beetje in een normaal ritme kom!
Wat naar SB! Prik je ook altijd voor het eten, of gewoon af en toe een dagcurve?
Wel een beetje op je rust letten he, Jumps. Slecht slapen is voor niemand goed, maar zeker niet als je al een beetje uit je evenwicht bent.

Dat je minder sport is ook niet zo erg. Is het een beetje een verslaving voor je?

Kun je vanavond wat eerder naar je bed?
Sporten geeft in m'n hoofd wel een goed gevoel ja, presteren voor mezelf zeg maar.. Maar ook wel verslavend ja.

Ik ga lekker op tijd slapen, maar niet té vroeg want dat werkt bij mij averechts, dan word ik tig keer wakker vannacht!
Ok, niet te vroeg en niet te laat gaan slapen dus...................ergens er tussenin. Kun je daarin goed je eigen grens bepalen??
Hee, waar is Schuddebuikje nou?
hier ben ik!
Schuddebuik, je mag me ook altijd mailen, he?! Gewoon even spuien als je dingen hier niet wilt neerzetten. Hoeft niet, maar die mogelijkheid is er in ieder geval altijd. Dat weet je toch, hè?
Was even op google aan het kijken naar een leuk verjaardagscadeau voor mijn man. En donderdag zijn we 5 jaar getrouwd!!
Oh daar ben je. Je stond natuurlijk met je kop in het zand?
Verstoppertje doen? SB is 'm..

22:00
Ja, dat weet ik en daar ga ik zeker gebruik van maken (maar dat doe ik al vaak genoeg, heb soms het idee dat ik je dan lastig val, ben nl niet de enige die jou mailt) en je bent lief!!
Annemeike!!!!
Oh gefeliciteerd! Hoe noem je een 5 jarig huwelijk? Een blikken bruiloft of zo?
quote:Jumpsje schreef op 04 juli 2010 @ 22:01:

Verstoppertje doen? SB is 'm..

22:00Niet zeggen dat ik me achter mijn laptop verstop en dat ik de webcam verduisterd heb!!
quote:schuddebuikje schreef op 04 juli 2010 @ 22:01:

Ja, dat weet ik en daar ga ik zeker gebruik van maken (maar dat doe ik al vaak genoeg, heb soms het idee dat ik je dan lastig val, ben nl niet de enige die jou mailt) en je bent lief!!Je valt me ab-so-luut niet lastig, gekkie!!
weet ik niet, weet wel dat ik voor goud wil gaan, zit er niet in maar je kan dromen toch

Wat zijn jullie plannen voor morgen? Ik ben heel erg blij dat het minder warn wordt.
Best lollig, verstoppertje op overig bijvoorbeeld en dan dit als buut topic.. Ok ik draaf door. Werkt natuurlijk niet omdat je 10 laatste reacties kan zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven