***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Zou het Ronald MacDonald huis proberen als je iets wilt opsturen.....Dat is tijdelijk hun thuisadres, dus lijkt mij heel handig......
OOh Icke Jullie zijn echt een super goede papa en mama!!!! Ik vind het echt knap dat je er zo hard aan werkt om alles op orde te krijgen (ik kan even de goede woorden niet vinden) Het kost natuurlijk allemaal een boel energie en dat is erg moeilijk als je zo weinig slaap krijgt. Hoop dat jullie nu verder kunnen met de 'nieuwe' handvatten die je hebt gekregen. Ik he bewondering voor je!!!!!!
Lieve lieve Icke: het is allemaal wat he meiske! Goed dat jullie op tijd aan de bel hebben getrokken. Ookal weet je dat het beter is om even een nachtje rust te pakken, het is natuurlijk niet makkelijk om Ruben uit logeren te laten gaan. Het logeren zelf is wennen en de reden waarom ook moeilijk. Ik vind het heel knap hoe jullie het allebei volhouden!

Ik snap ergens wel wat je bedoelt geloof ik, en dat vind ik best aannemelijk klinken. Ik denk dat kinderen heel gevoelig in elkaar zitten en inderdaad door dingen heen prikken. Dat kan erg verwarrend zijn.

Jullie zijn enorm sterk en doen het hartstikke goed, stelletje doorzetters!

*nu ga ik echt, echt, echt aan het werk...*
Icke, ik leef echt met je mee! Ik weet hoe zwaar het is, maanden niet meer dan een paar uurtjes achter elkaar slapen en nu de laatste weken zelfs dat niet.... Je schakelt over op over-leven en zet verder alles in de ijskast...zo vermoeiend! Hoe was het nachtje voor Ruubje gegaan toen hij uit logeren was? Hoe moeilijk het ook is, misschien is het goed om hem eens een paar nachtjes uit logeren te brengen? Dan kan je pas echt een beetje bij komen, de eerste nacht wordt je nog steeds wakker omdat je hem denkt te horen en misschien haal je daarmee Ruben ook even uit zijn ritme wat wellicht een positief effect heeft?!

Twijfel niet te veel aan jezelf, jij bent de beste en liefste mama die Ruben zich maar wensen kan en het is on-ge-loof-lijk knap dat je het zo goed volhoudt!
En het komt echt een keer goed, als ze 16 zijn slapen ze allemaal door !
Morfine klinkt meteen zo volwassen, maar als dat Robbie te genezen, vooral inzetten denk ik.

Wat fijn dat de koorts is weggebleven, da's al een klein lichtpuntje! Wat Zoyla ook al zei, je oer-moeder/vadergevoel komt boven in moeilijke situaties als deze en dat is eigenlijk best wel iets heel moois vind ik.

Icke.. het klinkt idd best logisch hoor, maar ik denk dat het best even ingewikkeld is om mee aan de slag te gaan. Wat goed van jullie dat jullie Ruben even een nachtje uit logeren hebben gedaan, het geeft iedereen een beetje lucht. Jullie doen het hartstikke goed, vergeet dat niet!!!
Icke, fijn dat Ruben even een nachtje uit logeren kon. Wat je zegt over dichter bij je 'wezen'komen klinkt heel logisch hoor. Ik denk dat jullie heel goed bezig zijn, het zal wel pittig zijn de komende tijd maar jullie zijn volgens mij op de goede weg. Dikke knuffel voor jullie alle 3!

Nog een 'wissewasje': Zahra heeft gepoept! Ik denk dat het door het lepeltje olie komt, dus dat doe ik voortaan maar door het groentehapje, in ieder geval als ze ook banaan heeft gegeten. Verder geen nieuws, ga maar weer aan het werk, kijk alleen iedere keer of er nieuws is over Robbie.
Layla, ik kijk ook continu even of er nieuws is. Zo mochten om 10 uur weer even naar Robbie, dus hopenlijk krijgen we snel weer een update.

Goed hoor dat Zahra weer heeft gepoept. Ik hoorde van een vriendin dat haar zoontje met 6 maanden ongeveer 14 dagen niet had gepoept. Kwam geloof ik door nieuwe soort voeding enzo.

Icke, wow, nog steeds van die slechte nachten. Verschrikkelijk vervelend zeg. Ik had zo gehoopt dat het beter met jullie zou gaan. Uit logeren vind ik ook wel een goed idee. Eerlijk gezegd doet dat zweverige tot jezelf komen bij mij helemaal niks, maar gelukkig is iedereen anders.

Tuurlijk voelt die kleine wel aan of jij goed of niet goed in je vel zit, maar om daarbij nou je hele geschiedenis te halen? Dan zouden volgens mij meer kinderen problemen moeten hebben.

Dat Ruben geirriteerder wordt als jullie er zelf helemaal doorzitten is logisch, dat voelt zo'n kleintje echt aan. En met jullie nachten lijkt het me niet meer dan logisch dat je niet altijd even lief en eenduidig bent. Ik heb een ideaal kind en ben af en toe al lekker kortaf als Finn 10 minuten huilt (zonder voor mij aanwijsbare reden).

Ik wens jullie in ieder geval heel erg veel succes, het lijkt me verschrikkelijk moeilijk om altijd nog zo lief en positief te blijven zoals jij overkomt. Petje af hoor.
Icke, is het misschien een idee om er eens met z'n drietjes lekker uit te gaan? Een paar daagjes in een andere omgeving? Lekker beetje relaxen waarbij jullie als gezin samen zijn? Lekker naar de dierentuin, zwembad, bossen weet ik veel, als je maar weer eens lekker met Ickeman kan lachen en samen de opvoeding op je nemen?

Als je al zo lang "alleen met Ruben" bezig bent is dat misschien wel weer eens goed. Natuurlijk is deze oplossing voor mij makkelijk gezegd, maar waarschijnlijk moeilijk gedaan. Het is ook maar een hersenspinsel.
Lieve Icke, net je verhaal gelezen, noem het maar een wissewasje... Goed dat jullie een nachtje rust hebben gehad, en dat verhaal van je yogadocente klinkt ook aannemelijk, ik ken het idee wel. Sterkte meisje.

Moet nu gaan, poepluiers!
Layla, fijn dat Zahra weer gepoept heeft!

Icke, ik vind het verhaal van je yogadocente eigenlijk wel logisch klinken. Ben zelf niet zo zweverig, maar hier kan ik wat mee! Ik vind het heel dapper en goed van je dat je Ruben een nachtje uit logeren hebt gebracht.

Ook hier een wissewasje.

Net ben ik met de jongens naar het cb gegaan en ze doen het erg goed! De arts was helemaal onder de indruk dat ze al een paar minuten los kunnen zitten en dat Hugo pogingen tot kruipen en zelf zitten doet. Gelukkig gaf Hugo even een show weg van wat hij allemaal kan, dus ze heeft het zelf gezien! Steijn was zoals gewoonlijk zijn lieve, blije zelfje aan het zijn. De jongens beginnen wat eenkennig te worden. Hebben jullie dat ook?

Voor de tabel:

Steijn: 7330 gram en 67 cm. (volgens mij een centimeter minder, maar een kniesoor die daar op let)

Hugo: 7040 gram en 67 cm.

Ze zijn niet groot voor kinderen van 7,5 maanden (understatement), maar ze zijn erg goed gegroeid en mooi in verhouding.

Is er al nieuws over Robbie?
Nog geen verder nieuws over Robbie?

Het wissewasje:

Joehoe voor Hugo en Steijn! Fijn dat het zo lekker gaat! Jij bent toch ook niet groot en Muisman is ook niet heel lang toch?

Ik begreep vandaag op het kdv dat kinderen rond de 8 maanden wat eenkennig kunnen worden, dus dat zou kunnen kloppen.

Ik vind Max namelijk sinds een paar dagen een beetje eenkennig (maar hij is nog geen 6 maanden dus dat zou vroeg zijn). Anderen mogen hem wel vasthouden, maar alleen als hij mij ziet en ook niet te lang. Maargoed, misschien heeft het gewoon met wat anders te maken ofzo. Hij zit niet zo lekker in zijn babyvelletje, dus ik kan me voorstellen dat hij dan graga bij mij is.

Ik ben niet blij met de wintertijd. 6:15 voelt wel erg vroeg! Ik ga Max vanavond nog eens uitleggen hoe de tijd werkt

Spitsmuis: bel de ha nog even wanneer het wordt uitgezonden. Ik ben benieuwd! (moet je de tijd maar even op msn gooien)
Wow spitsmuis, ook al pogingen tot kruipen en zelf zitten. Leuk is dat he!

Moet je trouwens niet ergens nog rekening houden met het feit dat Hugo en Steijn te vroeg zijn geboren? 7,5 maand is natuurlijk niet helemaal eerlijk. Of moeten ze volgens de statistieken na geboorte sneller groeien?

Hier gelukkig geen eenkennigheid, maar wel altijd een extra grote lach voor mama. Dat vind mama helemaal niet erg.

Haha Lara, bij mij was het vanmorgen 5.50, maar de wekker stond toch op 6 uur, dus dat was niet zo erg. Finn heeft gelukkig weinig last gehad van zijn inentingen. De vorige keren was het veel erger (heel erg moe voor een paar dagen).

Zitten jullie kids trouwens al op volledige maaltijden? Ik heb nog steeds problemen met een paar hapjes naar binnen de krijgen. Het gaat wel steeds beter, maar nog zeker geen maaltijd. Ga ff lunchen.

Ik hoop op een update van Robbie na de lunch!
Swissie, hier nog geen volledige maaltijden! Wel moeten we van het cb gaan starten met brood besmeerd met margarine en smeerkaas. (of smeerworst, maar ik heb hartstochtelijk de pest aan worst!) Daarnaast dus de groentjes en de fruitjes, wat we nu aan moeten gaan vullen met vlees. Met vlees! Lijkt mij een enorme belasting voor die maagjes, maar goed.

Fijn dat Finn weinig last heeft van de prikjes! Hugo was de vorige keer echt een paar dagen heel lamlendig.

We houden wel rekening met het feit dat Steijn en Huug te vroeg geboren zijn. Toen ze een maand of twee waren, kwamen ze niet eens in de buurt van het groene gebied! Ze hebben het toen op een groeien gezet en sindsdien zitten ze in de onderste regionen van "wat normaal is" bij kinderen die a terme geboren zijn. Heel gek, maar ze houden rekening met de ontwikkeling en prematuur zijn, maar qua voeding wordt er helemaal niet naar gekeken. Heel vreemd.
Berichtje van Xaloy

Robbie krijgt nieuwe scan zometeen om te kijken of er wat nieuws is - arts verwacht vandaag nog een operatie. Ik ben doodsbang en helemaal op'

van een uurtje geleden.
Een operatie?? Mijn god. Ik schrik me echt rot zeg, zit helemaal te trillen...
Nog geen Robbie nieuws, helaas.

Dank voor jullie lieve woorden.....

We proberen er maar gewoon het beste van te maken....

Punkie, hoe is het nu met jullie eigenlijk? Ben ik ook erg benieuwd naar!!!!!
Oh mijn God! Een operatie? Waar, hoe, waarom?

En toch maar een scan? Waarom nu pas?'
Operatie????!!!!!!!! Ik krijg het helemaal koud.....

Wie wat waaraan?......................
Meer weet ik zelf helaas ook niet, zodra ik meer weet, deelt iemand van ons groepje het hier met jullie.

Werken is moeilijk als je iedere 5 minuten kijkt en wacht op een update...
Lieve Xaloy en Compli, ik hoorde van Myrthe dat Robbie in het ziekenhuis ligt, wat een spanning zo'n ziek mannetje, dat moet een hel op aarde zijn.

Ik duim net als alle andere hier heel hard mee, en ik hoop dat de operatie niet nodig is.
.
Xaloy zit er momenteel wel even helemaal doorheen....
Heel veel sterkte, X & C, hou vol, hou vol, al is het nog zo zwaar.

Robbie: wordt beter! Hou vol! Versla die rotinfectie!

Heel veel sterkte, allemaal. We denken aan jullie en branden een kaarsje voor een goede afloop.

Ah nee, wat een nachtmerrie..... ik brand een kaarsje
Mijn hemel, een operatie ! Ben net thuis van eerste keer weer werken en gelijk checken in de hoop op positieve berichten. Maar een operatie is niet positief, . Xaloy en Compli, wat moeten jullie idd bang zijn. Van de ene angst in de andere. Ik schrik me al wezenloos....... Ik heb geen woorden behalve dat er hier veel aan jullie gedacht wordt misschien helpt dat een héél klein beetje ( manlief vraagt ook steeds om nieuws, dat de ziekte van een kind je zo kan raken als je zelf zo'n dreumes hebt ) dat we mee blijven hopen en duimen en dat er nú een nieuw kaarsje aangestoken wordt. Eens moeten al die positieve gedachten richting jullie Robbie toch gaan helpen. Heel veel sterkte...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven