***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Het is toch best goed dat de koorts weg is? Gelukkig! Is hij nu echt wakker? Begrijp ik goed dat de narcose dus helemaal is afgebouwd? Pfoe!

Lara, (vooral) Steijn en Hugo zijn ook zo onrustig sinds een week! Huilen, huilen, huilen als ik ze op bed leg en dat terwijl ze duidelijk moe zijn! Ik snap er niets van... Ik hou het maar op een sprongetje.
Wat een wisselend nieuws, maar het laatste berichtje was goed, dus misschien nu eindelijk alleen maar de goede kant op? En hij is dus weer wakker? Lieve Robbie, kleine vechter, kleine bikkel, het komt goed!

Ik zit hier echt met een knoop in m'n maag te janken, en heb m'n schoonouders op bezoek, dus snel weer terug...
Lees al een hele tijd mee, met dit onderwerp (mijn jongste dochter is ook van april 2007) en lees nu hele nare berichten over Robbie. Ik wilde alleen even Xaloy sterkte wensen en weet wel, babietjes zijn klein, maar wel heel sterk en flexibel. Ik hoop dat het snel weer goed komt met Robbie en dat hij weer snel lekker naar huis kan en in zijn eigen bedje kan slapen. Ook hier wordt aan hem gedacht. Groetjes
Ik hou me maar vast aan de laatste posting : hij is wakker, koortsvrij? Da's heel goed nieuws ..toch?

Maar waarom willen die CRP-waardes dan niet goed zijn?

We duimen hier gewoon weer verder. Kaasjes aan en af en toe even een beroep doen op Hij daarboven....

(Olijf, vroeger heette ik Jackie)
Laten we hopen dat de koorts nu dan eindelijk wegblijft en dat Robbie kan gaan herstellen. Duim duim ook hier dus.

Hoi Jackie! Da's lang geleden!
Ik ben mijn eigen bananenschil
hmmmm koorts gezakt, das dan wel weer fijn! Go Robbie!!! je gaat de goede kant op!quote:spitsmuisje schreef op 28 oktober 2007 @ 09:15:

Even iets anders tussendoor...

Willen jullie allemaal het programma "De Huisartsenpost" volgen? Ik was gister met Steijn dus even naar de hp gegaan en ze waren aan het filmen. Steijn en ik zijn opgenomen (geen make up, de horror!) en als het goed is gaat Steijntje dus binnenkort zijn tv-debut maken! We waren er overigens voor iets heel knulligs; zijn handje was paars en opgezet, maar dat was alweer weg toen we eindelijk geholpen werden. Ik zal waarschijnlijk worden neergezet als overbezorgde moeder, maar ik neem het zekere voor het onzekere en bij alles wat ik niet vertrouw wordt de huisarts ingeschakeld.(helemaal sinds Robbie zo ziek is, maar dat spreekt voor zich) Ik weet alleen niet wanneer het uitgezonden wordt. (ben ik vergeten te vragen.... Stom, stommer, stomst!) moest er ook een keer van komen muis! Welke zender komt het??
Laatste update van Xaloy om 18.21 uur :

Kom net weer van het IC. Robbie is erg onrustig, ondanks de allang weer verhoogde dosis slaapmiddelen. Hij vecht zichzelf steeds wakker. Moeders handen hebben hem net in slaap gestreeld (hij heeft aanrakingspijn dus heb hem al ruim een week niet meer kunnen optillen of wiegen!) hopelijk blijft hij nu wat rustiger anders moet hij aan de morfine. Morfine! Man-o-man...

De koorts blijft laag, voor nu. De verhoogde CRP waardes waren een schrik vor ons, de vorige meetingen waren namelijk steeds rond de 90, en nu ineens 123, dat betekent dat de ontsteking veel actiever is geworden. Maar, die meting is van 7 uur vanmorgen. En meestal hinkelt de CRP 8 uur achter de feiten aan, dwz dat Robbie inderdaad om 12 uur vannacht een nieuwe ontstekingsstoot heeft gekregen waarvan hij vanmorgen vroeg weer zo stuiperig en ziek was. Belangrijk is wat er nu gebeurt, en nu is hij helder, bijna koortsvrij (37,7) en Erg Moe Gestreden. zijn HB zakt en zakt, zit nu op 4,3, bij 4 gaan ze misschien wat doen. Dat verwacht ik dus morgenochtend.

Ik durf niet meer te hopen, gisteravond zag het er ook lang beter uit en vanmorgen kregen we de klap van de stuipen en hoge koorts. We wachten argwanend af!

De stuipen komen trouwens niet van de koorts, maar van de ontsteking in zijn hoofd. Het verschil tussen koortstuipen en irritatiestuipen is dat koortstuipen erg makkelijk te onderbreken zijn, die van Robbie niet. Daarom is hij ook hier, in het UMCG. Sinds hij anti-epileptica krijgt is hij in ieder geval stuipvrij.

Ze hebben een ring onder zjin hoofdje gelegd, dat helpt. De doorligplek is al minder geworden gelukkig. Hopelijk krijgt hij ze niet ook elders.

Mijn ouders komen zo, dus ik moet weg.

Dankjewel voor jullie lieve woorden!
Pffff, ik durf het topic bijna niet aan te klikken, maar tussen de regels door lees ik toch dat het ietsje beter gaat met Robbie. Nu maar hopen dat het stabiel blijft. Hier branden ook kaarsjes!

Hoi Olijfje en andere oude bekenden! Met mij gaat alles goed hoor.
dank je siensien voor de update...

koortsvrij is fijn...maar wel heel spannend nu....wat gaat de nacht weer doen.

Wat een spanning moet dat zijn voor Xaloy en compli.

En fijn dat xaloys ouders komen...hopelijk hebben ze wat spulletjes meegenomen.
Dank je voor de update Siensien.

In ieder geval koortsvrij, dat is goed. En helder dus. Nu staat de nacht weer voor de boeg, hoop dat deze wat rust brengt, en weer een beetje beterschap.

Ik denk aan jullie, en ik zou willen dat ik iets meer voor jullie kon doen dan dat...
Er zou toch ook nog een nieuwe MRIscan gemaakt worden morgen? Het klinkt lullig, maar ik hoop dat daar iets op te zien is, dan kunnen ze in ieder geval concreet aan de slag. Het niet weten wat er met hem aan de hand is, is ook zo slopend voor jullie.

Lieve Xaloy en Compli, ik hoop met heel mn hart dat Robbie morgen weer een stapje vooruit maakt!
Volgens mij was toch besloten geen nieuwe MRI te maken, omdat daar gisteren niks op te zien was was het onwaarschijnlijk dat er nu wel een abces oid zou zijn..

Vreselijk leven tussen hoop en vrees. Hopelijk gaat het nu toch 2 stapjes vooruit 1 stapje terug en snel in de opwaartse beweging!

Goede nacht allemaal!
God, ik hoop echt dat die meting achter de feiten aan loopt en die waarden inmiddels wel goed zijn! Bijna koortsvrij is in elk geval een erg goed begin.

Wat moet het allemaal moeilijk zijn, helemaal als je hem niet kunt oppakken... Sterkte Xaloy en Compli en strijd door lieve dappere Robbie!!!
Godsamme het wordt ook niet beter he?

Ongelooflijk wat een ellende.

Morfine...ik dacht bij de eerste keer ook...das het eindstation, maar je gaat je grenzen verleggen.....

Och heden, de eerste transfusie in zicht. En toch....Het is als doping voor die kids. Als Iris haar hb onder de 4 is gezakt en ze krijgt bloed, mensenkinders, het zit er nog niet in of hoppa, kleur op die wangen, praatjes voor 10. Noem maar op. Ik snap wel dat ze er niet happig op zijn om het te geven op een grensgeval als 4.3 zeker als je kind in slaap gehouden wordt en dus weinig energie verliest fysiek. Want aan elke transfusie kleven hoe dan ook wel nadelen en risico's, maar toch.....uit eigen ervaring weet ik wat een kind er binnen no time van opknapt. Iris krijgt 2 zakken en kan er soms een hele week op teren en goed ook. Ze heeft nu al zoveel bloed gehad, dat we er soms bij voorbaad al om vragen. Komen we binnen zeggen we al: bestel alvast maar bloed hoor, het is weer zover. En na het bloedbeeld bepalen blijken we altijd gelijk te hebben. Dus nu nemen ze ons van te voren gelukkig al zo danig serieus dat het besteld wordt. Het is een gok, maar zij weten dat niemand hun kind beter kent als de ouders zelf, en je leert gek genoeg heel snel te herkennen als je kind bloedarmoede heeft. Dus ik gun jullie, Robbie vooral natuurlijk, zijn nieuwe portie bloed. Hij kan het best gebruiken en ik denk nu niet bepaald dat dat hb nu nog stijgen gaat uit zichzelf in deze periode. Ik zal er wel een klein beetje op aandringen. Want echt: ze knappen er ontiegelijk van op!! Seen that, bin there, bladiebla enzo...

Maar wat ik me vooral afvraag....is het normaal dat je bij meningitis een laag hb krijgt? Stuipen door een temp schommeling kan ik me indenken. Maar de stuipen die Robbie heeft gehad schijnen toch ergens anders door te worden veroorzaakt. Ik vind het echt een heel eng verhaal. Je hoort van alles over afstervende ledematen, puntbloedingen die je niet wegkan duwen met een glas, luierpijnen idd zoals Robbie ook heeft, en paars wordende ledematen. Koorts, grauw zien, niet willen drinken enz. Maar een laag hb ken ik verder niet hierbij. Zou het kunnen komen door een actieve bloeding ergens? Ja ik roep ook maar wat. Anderzijds op die IC zitten ze erboven op een betere plek voor dit moment is er niet. Ik vertrouw er blind op dat zij daar precies en exact weten wat zij doen. Maar mensenkinderen wat een afschuwelijke nachtmerrie zitten jullie in.

En wat wordt je moeder/vadergevoel dan op de proef gesteld. In not time leer je hoofd en bijzaak van elkaar scheiden. Je druk maken om futtiliteiten? Waist of time.

Je kind, dat is het enige wat telt dan. En wat voel je je dan ineens moeder( of vader) tot ver, heel ver, in je tenen....

Liefs

Zoy
( ik was msjulles een paar wisten het wel, ivm scheiding en stalkende exvrouw van vriend, van naam verwisseld Hallo oude msn meisjes )

Lieve Xaloy en Complicated ,

Ik denk zo zo veel aan jullie en jullie kleine man. Veel heel veel sterkte en kracht toegewenst. Ik hoop met jullie mee !

Borodini. (f)
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
duim duim duim!!!!!
Xaloy en Compli, heel veel succes. En het verhaal van Zoyla klinkt eigenlijk wel logische, misschien is nieuw bloed helemaal niet zo'n slecht idee.

Een andere vraag Xaloy, heeft jouw reuma misschien ook een impact op zijn ziektebeeld? Uit ervaring weet ik dat deze auto immuunziekte wordt doorgegeven door de vrouwelijke lijn.

Dropneus, veel succes met je gesprek morgen.
Pff geen koorts meer, hoop dat er inmiddels niets is veranderd wat dat betreft! En nu hopen dat de koorts wegblijft! Hier wordt erg hard geduimd hoor!!! Ook mijn vriend leeft mee en vraagt geregeld of er alweer nieuws is!

Framboos; morgen worden er spullen gebracht voor Xaloy, ze had mij gebeld (had aangeboden dat mijn broertje wel wat mee kon nemen, hij studeert in groningen en gaat dus ieder weekend van enschede naar groninngen en terug) maar nu komt er morgen een vriendin van Xaloy en die zal spullen mee brengen voor Xaloy!

Dropneus; succes morgen
Jezusmina, Xaloy, Compli,

Ik weet niet wat ik lees. Hoor net van Tila pas dat jullie kind ziek is, "lees maar bij april 2007". Totaal langs me heengegaan, maar wat ik nu lees daar schrik ik me naar van.

Schatten toch, ik weet even niet wat ik moet zeggen. Behalve dan dat jullie in mijn gedachten zijn, dat Compli en Yas mijn mailadres hebben als er iets is wat gedaan en/of geregeld moet worden of als ik iets voor jullie kan doen ofzo.

Kom op Robbie, de kleine prins moet nog met je komen spelen voordat je gaat verhuizen, dus beter worden, ventje.

Ach lieverds toch, als het kon zou ik jullie even een hele dikke zoen komen geven. Chin up.
Am Yisrael Chai!
Robbie, en nu volhouden hé! Hopelijk komt de koorts nu niet meer terug en komt Robbie de nacht goed door en is hij morgen weer een stuk helderder.

Begrijp ik het goed dat ze morgen bij een HB van 4, Robbie nu een bloedtransfusie krijgt of iets anders?

We blijven maar duimen.....
berichtje van Ies vannacht om half 1

'Robbie nu vanwege onrustig gedrag aan de morfine. Verder slaapmiddelen en anti epileptica, heftig! Koorts laag, maar verwachting is dat dat toch weer omhoog zal gaan'
Oh God, die arme Robbie en die arme oververmoeide papa en mama...

Ik ben toch elke morgen midden in de nacht wakker ivm niet slapende dreumes, ik spring echt zo op het fietsje hoor, als het moet, geen gemaar!!!

Liefs en sterkte weer voor vandaag....
jemig...houdt het dan nooit op???
Voor dat ik naar mijn werk ga nog even snel checken hoe het met Robbie is. Hopend op beter nieuws. Die arme arme Robbie aan de morfine. Lieve X en C, sterkte jullie zijn niet uit onze gedachten!
Wat enorm slopend.... Ik denk aan jullie, hoop enorm op nu snelle vooruitgang.

liefs, Peace

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven