hoe lang blijft die auto rijden?
maandag 5 juli 2010 om 13:38
maandag 5 juli 2010 om 14:05
Nissan Almera uit 1999 met 88.000 km op de teller (benzine). Blijf er, als ie het volhoudt, nog een jaartje mee doorrijden, daarna koop ik een andere. Ik vind hem namelijk echt gruwelijk lelijk ( vreemde groene kleur) en totaal niet vrouwelijk. Maar had een paar jaar geleden een goede auto nodig, en niet veel te besteden, vandaar.
Mijn volgende auto wordt hopelijk een Suzuki Swift......vind ik zooooo mooi!
Mijn volgende auto wordt hopelijk een Suzuki Swift......vind ik zooooo mooi!
maandag 5 juli 2010 om 14:07
maandag 5 juli 2010 om 14:11
Volgens de bekende auto-verkoopsites is dat dus wel 'n beetje de prijs.
Waarschijnlijk omdat het een gewild model is.
Volgens mij kun je voor hetzelfde geld ook een grotere auto kopen als een Volvo v40 of een Espace van Renault.
En een diesel Fiat punto uit 99 kost maar 1250,-
En voor een Fiat punto uit 00 met 162000 km vragen ze 3445,-.
Om maar wat voorbeelden te noemen. Ik zou nog even verder kijken als ik jou was.
Waarschijnlijk omdat het een gewild model is.
Volgens mij kun je voor hetzelfde geld ook een grotere auto kopen als een Volvo v40 of een Espace van Renault.
Om maar wat voorbeelden te noemen. Ik zou nog even verder kijken als ik jou was.
maandag 5 juli 2010 om 14:15
Peugeot 106 uit 91, 202.300 op de teller. Net weer keurig door de APK gekomen, dus voorlopig mag-ie blijven. Gelukkig, want ik ben enorm aan het beestje gehecht.
Mijn lief rijdt altijd Volvo stations op, heeft er net weer één gekocht met 350.000 op de teller, geloof ik. Was goedkoper dan z'n ouwe door de APK te sleuren. En deze is luxer, met een werkende radio en leren stoelen
Mijn lief rijdt altijd Volvo stations op, heeft er net weer één gekocht met 350.000 op de teller, geloof ik. Was goedkoper dan z'n ouwe door de APK te sleuren. En deze is luxer, met een werkende radio en leren stoelen
maandag 5 juli 2010 om 14:18
Mwah, ik zou dan weer liever een ouwe Golf dan een ouwe Fiat kopen hoor Ayh. ¤3500 vind ik sowieso wel aan de prijs voor zo'n ouwetje, maar er hangt zoveel af van de staat van onderhoud... Als je een VW dieselmotor goed onderhoudt, kan-ie zomaar doorkachelen tot de 4 ton. Als je geluk hebt, natuurlijk....
maandag 5 juli 2010 om 14:20
quote:Jorina schreef op 05 juli 2010 @ 14:08:
[...]
Maar da's toch geen hoge km-stand?
Klopt, hij is pas nog voor de APK geweest. Was ook allemaal prima. Alleen had ik laatst een lekke uitlaat. Deze hebben ze nu gemaakt, dit gaat ongeveer een jaartje mee. Dan moet er waarschijnlijk een nieuwe uitlaat komen, en dat is iets duurder.
Maar het speelt ook mee dan ik hem echt spuuglelijk vind.....zal even een foto zoeken, dan snap je het wel.
[...]
Maar da's toch geen hoge km-stand?
Klopt, hij is pas nog voor de APK geweest. Was ook allemaal prima. Alleen had ik laatst een lekke uitlaat. Deze hebben ze nu gemaakt, dit gaat ongeveer een jaartje mee. Dan moet er waarschijnlijk een nieuwe uitlaat komen, en dat is iets duurder.
Maar het speelt ook mee dan ik hem echt spuuglelijk vind.....zal even een foto zoeken, dan snap je het wel.
maandag 5 juli 2010 om 14:21
quote:Ayh schreef op 05 juli 2010 @ 14:11:
Om maar wat voorbeelden te noemen. Ik zou nog even verder kijken als ik jou was.Let daarbij ook op het verschil in motor. IN de Punto uit '99 zou zomaar een TD kunnen liggen, in die uit 00 een JTD. Totaal verschillende techniek. De JTD is ijzersterk en niet kapot te krijgen.
Om maar wat voorbeelden te noemen. Ik zou nog even verder kijken als ik jou was.Let daarbij ook op het verschil in motor. IN de Punto uit '99 zou zomaar een TD kunnen liggen, in die uit 00 een JTD. Totaal verschillende techniek. De JTD is ijzersterk en niet kapot te krijgen.
maandag 5 juli 2010 om 14:22
Mercedes Benz 190E, benzine, bouwjaar 1992, 7 jaar geleden gekocht met 104.000 km op de teller. Nu 234.000 en hij gaat mee tot hij helemaal doorgeroest is of meer dan 1500 euro per jaar gaat kosten. Kan dus nog jaren duren. Tot nu toe kwam hij elk jaar met vlag en wimpel door de APK, moest dit jaar alleen nieuwe achterbanden hebben.