Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Alle reacties Link kopieren
IBI, voor jou en HIH enne, ik brand thuis iedere dag een kaarsje voor jullie....

Ik dacht toch dat ik aan het begin van het topic gelezen had dat je katten bij een forumster zouden kunnen komen logeren tot ze weer terug konden komen? Is dat niet gelukt ofzo?
quote:c_estelle schreef op 05 juli 2010 @ 21:33:

IBI, voor jou en HIH enne, ik brand thuis iedere dag een kaarsje voor jullie....

Ik dacht toch dat ik aan het begin van het topic gelezen had dat je katten bij een forumster zouden kunnen komen logeren tot ze weer terug konden komen? Is dat niet gelukt ofzo?

Ja, dat dacht ik ook... En als die ze niet wilde, was er toch nog iemand? Konden ze gewoon bij IBI en HIH terugkomen als alles achter de rug zou zijn... Wat sneu dat het niet gelukt is!

IBI en HIH;

Vind het echt jammer van je katten, maar ik begrijp jullie keuze en steun jullie daar natuurlijk in.

Hoop dat ze ontzettende lieve baasjes krijgen!
IBI en HIH wat een vervelend nieuws vandaag (alweer!).

Ik brand een (virtueel) kaarsje voor jullie. Ik hoop dat de chemo aanslaat. En wat jammer dat de poezen naar het asiel moeten!

Dat van de katten was ook de bedoeling. Maar toen gingen we verder nadenken. Wat als de ziekte weer terug komt wanneer de katten er weer zijn? Moeten de katten dan weer weg? Kunnen ze dan weer op dezelfde plek of weer ergens anders? Is dit wel eerlijk naar de katten toe? Is het niet beter voor hun dat ze elders voor vast een ander huis krijgen?

We hebben dan ook besloten dat dit het beste voor onze katten was. En die gaan toch echt voor alles.

Morgen krijgt HIH weer bloed en bloedplaatjes. Had hem net aan de telefoon het overdonderd hem allemaal. Logisch doet het mij al. Hij heeft voor vannacht weer een slaaptablet gekregen van de zuster.

Morgen maar wel weer gaan werken heb woensdag ook alweer vrij want dan ga ik met zus een bank kopen. Heel lief ze hebben geld ingezameld om een mooie bank te kunnen schenken. Oude bank hadden de katten kapot gekrabbeld en dat was niet hygiënisch genoeg. Die zijn dus ook de deur uit.

Ow en ik mag de voetbalwedstrijd morgen er kijken en mijn oom zei direct dat hij me dan wel kwam halen omdat het anders te laat werd. Wat heb ik toch een toppers om me heen!
HIH belde net. Hij heeft zijn eerste plukken haar gevonden. Het kaal worden gaat nu echt beginnen. Het zat eraan te komen maar toch.
Wat een enorm tegenvallend nieuws, en wat heftig dat zijn haar nu toch echt begint uit te vallen.

Wat is dit ongelooflijk zwaar voor jullie.

Nogmaals een voor jou, en voor HIH.

IBI

wat een rotdag zeg, eerst jullie katten wegbrengen en dan dat klotenieuws

Ik hoop met jullie en de rest van het forum uit alle macht mee dat de chemo voor de leukemie in zijn hersenen snel aanslaat.

IBI, wat heb je een rotdag gehad.

Hou vol samen, sterkte!
Och lieve Iebie, wat krijgen jullie weer een hoop voor je kiezen... dit is toch niet bij te benen??

Ibi, ik hoop dat je toch wat beter hebt kunnen slapen.. Ik zou willen dat ik de dromen voor je over kon nemen, zodat je in elk geval aan je rust komt! Stuur ze volgende keer maar hierheen ok?!

IBI voor jou opdat je het werken vandaag luktt

HIH voor het bloed/de bloedplaatjes straks
Ik ben elke keer als ik dit topic open met stomheid geslagen, echt.

Ik wil zoveel lieve bemoedigende dingen zeggen maar alles wat ik zeggen wil lijkt een understatement...

Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Gelukkig heb je zulke toppers om je heen IBI.

hey ik hoop dat je kan genieten van het voetbal samen kijken! Wat dapper dat je aan het belang van de katten denkt! Knap hoor in deze tijd...

Tja contronterend he dat haar, gaan jullie het nu afscheren?

Dikke knuffel maar weer!
Jeetje IBI, wat heftig allemaal weer.

Wel fijn dat je zulke lieve mensen om je heen hebt.
Voor vandaag:

Sterkte vandaag en kijkplezier vanavond.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Heel veel sterkte, en vanavond ook veel plezier tijdens de wedstrijd. Ik wens jullie een heel fijn samenzijn.
Om kwart voor zes stond de dokter en twee verpleegkundige naast zijn bed. Hij kreeg alvast bloedplaatjes, de controles en moest bloed geven. Daarna kreeg hij bloed en bloedplasma.

Inmiddels de chemo ook gehad.

Ikzelf heb hard gewerkt vandaag ben alleen maar werktelefoon bij een client vergeten. Niet zo handig dus van mij.

Heb ergens een hapje gegeten en ben nu op weg naar HIH
Door al het vervelende nieuws heen, hoop ik dat jullie samen kunnen genieten van het voetbal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven