Taboe? Schaamte? Deel 3

02-07-2010 21:36 2969 berichten
Dit is het derde deel van het topic Taboe? Schaamte? Een topic dat ik bijna een jaar geleden startte om het taboe rond schizofrenie te doorbreken. Een aandoening die mij zoveel parten speelt dat ik al vele jaren op een afdeling van een instelling woon. In de vorige delen van dit topic heb ik dit kunnen delen, maar ook heel veel kunnen leren van forummers die ook een aandoening hebben (psychisch en/of lichamelijk) of vanuit hun werkervaring postten of gewoon geïnteresseerd waren.

Wat ook de reden is van posten, we praten gewoon lekker verder en iedereen is welkom om mee te praten! Hopelijk hebben we weer net zo veel steun aan elkaar en kunnen we weer samen veel lachen en/of huilen!

Of schizofrenie in de maatschappij nog een groot taboe is, blijft voor mij interessant. Maar dat geldt net zo goed voor andere aandoeningen of ze nou psychisch of somatisch zijn.

Nou ja, voor degenen die nog niet bekend zijn met dit topic, zie eerste post.
LA, fijn dat je het naar je zin hebt gehad gisteren op dat concert. Ga je vaak naar concerten? Was je al eens eerder naar een concert van deze artiest geweest?

Bij de psych ging het goed. We hebben een mannelijke én vrouwelijke psych en ze zijn allebei knap en aardig, dus daar bof ik mee.

Hij was tevreden en vanaf volgende week hoef ik nog maar twee keer in de week bij hem (of haar) te komen.

Geen medicatie-verandering.
Alle reacties Link kopieren
Ow Verana, alleen al om je gevoel voor humor ben je heel aantrekkelijk hoor !!!

Fijn Annemeike dat gesprek goed ging, keep it up,

Hier moe na een vermoeiende bijeenkomst. Nu nog even flink drinken (thee) en misschien wat lezen ofzo..

liefs!
Hee Schuddebuik.......oh nee, ik ga je ook buikje noemen. Vind ik zo lief en leuk! Typeert jou dus!

Ik hoop dat je na die vermoeiende avond ook nog een stukje rustige avond (al lezende) kunt doorbrengen!

Misschien tot morgen?
Dank je, Schuddebuikje!

Welterusten alvast voor straks! Ik hoop dat je een mooi boek hebt om nog wat in te lezen.

Annemeike:

Die therapeute heeft me én slecht én goed gedaan. Het was gewoon heel dubbel bij haar.

Ik kan zoveel beter met bepaalde situaties omgaan sinds ik bij haar in therapie ben geweest, en ik kan zoveel beter relativeren. En heel belangrijk: ze heeft me uit de slachtofferrol weten te halen. Ik ben gewoon veel sterker in mijn schoenen komen te staan.

En ze heeft me inderdaad ook slecht gedaan. Op bepaalde punten is het trauma dat ik al had, bij haar herhaald. Dit heeft mij inderdaad geen goed gedaan.

Het grootste gedeelte van de therapie sloeg het weegschaaltje door naar de goede kant. Alhoewel ik geregeld getwijfeld heb. Ik ben ook weleens door iemand anders voor haar gewaarschuwd. Ik heb altijd geweten dat het weegschaaltje ooit naar die slechtere kant zou doorslaan. En dat is vlak voor mijn operatie gebeurd. Daarom heb ik na mijn operatie ook de afsluitende gesprekken gehad.
Oh ja, Veraan ik herinner me weer wat meer over wat je al eens over die therapeute hebt geschreven.

Gelukkig dan dat het ook zijn positieve kanten gehad heeft, die therapie.

Vind het ook wel stoer van je dat je, toen je merkte dat het weegschaaltje de verkeerde kant op ging, de therapie begon af te sluiten. Je was naar ik meen al lange tijd bij haar onder behandeling en het lijkt me niet makkelijk om het dan te beeindigen.

Kon je je verhaal kwijt (het was toch een zware operatie) bij iemand? Had je daar over willen praten met die therapeute of kon je het ook bij iemand anders kwijt?
Ik lees nu ' de geschiedenis van mijn gekte' heftig.

Ik ga lekker slapen dames, Verana, ik lees je stukjes zeker en reageer er morgen even op denk ik, kan nu niet zo helder denken.

Slaap lekker
Slaap lekker, Buikje!! Goed op je zelf passen, hè? Bijzonder dat je dat boek aan het lezen bent! Niet te zwaar?

Welterusten!
Wat een mooie gesprekken hier.
gooeeeeeeedemorgen!
Ook een goedemorgen! Hoe is het Buikje??? Heeft de depers. niet doorgezet? Heb je goed geslapen?

Frizz is het gelukt met die auto gisterenavond? Je zag er een klein beetje tegenop, toch?

Wat zijn jullie plannen??
Nee, gaat goed maar ik voel dat het heel precair is, echt een dun lijntje, kan dus zo omslaan, en dat wil ik niet. Ben net boodschappen gaan doen ( 2 kratten!) en ga nu even slapen. Dochter blijft over dus ik kan tot 2 uur slapen. Vanmiddag uit school fiets ik even langs de kermis met haar en in de namiddag komen vrienden en gaan we bbq-en. Leuk

En de rest?
Goed dat je je rust ook pakt Schuddebuik. Wat kun je nog meer doen om te voorkomen dat het doorzet?

Annemeike het viel natuurlijk best mee! Kom er wel achter dat ik sommige dingen niet echt geoefend heb tijdens de lessen. Zoals rijden door smalle straten met aan beide kanten geparkeerde auto's. Gister was ik wel 2x bang dat er iemand tegen mij aan zou klappen van achter: Ik stopte (heel beheerst) voor een oranje licht, en een motorrijder achter me begon ook op tijd met remmen, maar ging helemaal slingeren en raakte zijn evenwicht kwijt. Eng. En daarna nog bij een rotonde een scooter die helemaal niet zat op te letten en dus niet zag dat ik ging stoppen voor fietsers. Brrrr...

10.40
Goedemiddag!

Ik ben nog niet buiten geweest, maar ik heb de indruk dat het eh... koud is? Gezien wat we gewend zijn dan.

Ik ga zo werken, en gelijk daarna naar een vriendin om voetbal te kijken. Ik ben hier dus waarschijnlijk niet meer vandaag, of pas vanavond laat.

Fijne dag allemaal!
Schuddebuikje:

Ik heb je post op het andere topic gelezen. Lijkt me een heel vreemde gewaarwording wat je daar beschrijft.

Even een voor jou. Ik hoop dat je je na het slapen wat beter voelt.

Frizz, dat rijden door smalle straatjes en bijna achterop rijdende motors heb je toch maar weer goed overleefd! Bravo! Kun je zelf geen autootje kopen? Een tweedehandsje voor weinig geld? Lekker je eigen autootje?!

Buikje, akelige depersonalisatie ook. Rottig hoor. Neem alsjeblieft je rust, want vanavond is het ook weer druk bij je.

Ik denk aan je

Veraan, werk'se!
Hee Veraan, ik schrok ook een beetje door het gemis aan hitte. Maar volgens mij wordt het morgen weer veel warmer. Veel plezier vanavond!

Annemeike het is allemaal gewoon een kwestie van gewoon doen, natuurlijk. Weet je wat ik nog moet doen en een beetje huiverig voor ben? Parkeergarage!

Ik heb wel een klein beetje geld maar ik weet nog niet waar ik het aan uit ga geven. Ik wacht nog even af denk ik...

17.24
quote:frizzy schreef op 06 juli 2010 @ 17:25:

Annemeike het is allemaal gewoon een kwestie van gewoon doen, natuurlijk. Weet je wat ik nog moet doen en een beetje huiverig voor ben? Parkeergarage!

17.24Kan ik me best voorstellen. Gewoon doen! Maar dat was je natuurlijk al lang van plan.
Ik moet mezelf nog even pushen. Of het liefst iemand meenemen.
quote:frizzy schreef op 06 juli 2010 @ 17:29:

Ik moet mezelf nog even pushen. Of het liefst iemand meenemen. En denk je dat er íemand is die dat aandurft???
Annemeike!
Sorry

En dan beweren sommige mensen dat ik áárdig ben!
Ja ja, je weet je flink aardig vóór te doen.
quote:frizzy schreef op 06 juli 2010 @ 17:40:

Ja ja, je weet je flink aardig vóór te doen.

Ja, heppie het door??!!

Oei, val ik even door de mand!!
Krijg jij een teken of zo wanneer er op je gereageerd is? Je bent er steeds als de kippen bij!! Ik dacht dat je zoiets weleens geschreven had?
Nee joh. Ik heb gewoon als hoofdpagina de pagina openstaan die je krijgt als je op mijn loepje klikt. En als je dan steeds F5 indrukt zie je het meteen als er is gereageerd in een topic waar je ook schrijft. Ik vertoon halfjaarverslagvermijdend gedrag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven