man wil niet verhuizen hoe enthousiast maken

06-07-2010 08:23 396 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb een vraagje. Na heeeeeeeeel wat jaren heb ik er min of meer door dat we gaan verhuizen.

We hebben een optie op een stuk grond naar een plaats waar ik graag heen wil.

Hij wil eigenlijk nog steeds niet maar om de lieve vrede en omdat hij al jaren zegt oke we gaan het doen kon/kan hij er niet meer onderuit.

Makelaar is geweest en zelfs die zei "jij wilt niet of wel".

Ik mag het nog steeds tegen niemand vertellen heeft hij liever nog niet eerst alles uitzoeken wat kosten betreft etc. Maar dat hebben we min of meer al gedaan.

Hij is getrouwd" met de woonplaats waar we nu wonen maar ik weet bijna zeker dat de andere plaats ook erg leuk is en hij het daar ook leuk zal hebben.

Hoe krijg ik hem enthousiaster????
TO, ga in de vredesnaam in ieder geval in een huurhuis in je oude woonplaats wonen, als je zo nodig je zin wilt hebben. Een koophuis kopen, met 4 kinderen en een onwillige man kan gemakkelijk uitdraaien op de bijstand.

Dit is een ramp in wording.

Wat vinden je kinderen er trouwens van om te moeten verhuizen?
Maar aangezien je plannen al vaststaan, wat wil je nog met onze mening? Die verhuizing gaat er komen toch?
quote:maze schreef op 06 juli 2010 @ 10:44:

[...]

Met als groot verschil dat zij het grootste gedeelte van de tijd thuis is en hij voor het grootste gedeelte van de week aan het werk is of weg is.Misschien moeten ze dáár eerst aan doen, in plaats van dat er weer een externe factor (nu het huis/de buurt) haar gelukkig moet maken?
quote:listy schreef op 06 juli 2010 @ 10:42:

[...]

Klopt ook wel hoor.

Een weloverwogen keus. maar

toen werkten we beide 40 uur allebij in dagdienst om 5 uur thuis dat is nu oo kanders

ik werk 2 dagen

hij werkt 5/6 dagen is savonds altijd na 8 uur thuis.

Dus situatie is erg verandert de laatste jaren

Ik wil ook niet aan zijn gevoel voorbij gaan maar hij is max 2 dagen thuis per week en ik net andersomDus omdat hij zich de pleuris werkt om jou en je 3 of 4 kinderen (in je topic van begin juni nog 3) alles te geven wat jullie willen vind jij dat je meer recht hebt om te kiezen waar jullie wonen?
Ik hoop het maze

We moeten er gewoon voor gaan denk ik. Dan maar minder enthousiast denk dat hij dat nog wel word uiteindelijk (hoop ik) als je samen dingen uitzoekt voor je nieuwe huisje
quote:listy schreef op 06 juli 2010 @ 10:51:

Ik hoop het maze

We moeten er gewoon voor gaan denk ik. Dan maar minder enthousiast denk dat hij dat nog wel word uiteindelijk (hoop ik) als je samen dingen uitzoekt voor je nieuwe huisjeprecies, gewoon doen, dan zie je vanzelf waar het schip strand. Ik denk dat Feeks een hele goeie glazen bol heeft.
quote:hanZie schreef op 06 juli 2010 @ 10:51:

[...]

Dus omdat hij zich de pleuris werkt om jou en je 3 of 4 kinderen (in je topic van begin juni nog 3) alles te geven wat jullie willen vind jij dat je meer recht hebt om te kiezen waar jullie wonen?

Nou ik werk me ook te pleuris hoor.

Hij heeft een eigen zaak dat snappen jullie wel door al die uren natuurlijk. Ben ik vaak alleen. Ik doe de boekhouding thuis voor hem en dat is ook veel werk.

Het is een zaak die hij graag wilde destijds en ik heb hem er in gesteund. Ook ik heb eerst veel uren gemaakt na ons eerste kindje. Maar heb me toen meer op achtergrond gezet om puur de boekhouding te gaan doen.

Gaat er om dat het niet uitmaakt waar je savonds zit in ene of andere dorp terwijl het voor mij veel uitmaakt waar ik overdag zit. Kan ikeven snel een boodschap doen als de kleine slaapt of moet ik het meenemen. Als kinderen op school zijn even snel wat doen kan nu niet omdat ik dan half uur moet rijden voor een ander dorp etc
quote:listy schreef op 06 juli 2010 @ 10:54:

[...]

Nou ik werk me ook te pleuris hoor.

Hij heeft een eigen zaak dat snappen jullie wel door al die uren natuurlijk. Ben ik vaak alleen. Ik doe de boekhouding thuis voor hem en dat is ook veel werk.

Het is een zaak die hij graag wilde destijds en ik heb hem er in gesteund. Ook ik heb eerst veel uren gemaakt na ons eerste kindje. Maar heb me toen meer op achtergrond gezet om puur de boekhouding te gaan doen.

Gaat er om dat het niet uitmaakt waar je savonds zit in ene of andere dorp terwijl het voor mij veel uitmaakt waar ik overdag zit. Kan ikeven snel een boodschap doen als de kleine slaapt of moet ik het meenemen. Als kinderen op school zijn even snel wat doen kan nu niet omdat ik dan half uur moet rijden voor een ander dorp etcGoh, het dorp waar je heen wil verhuizen is maar 20 min verderop, waarom ga je daar dan niet heen i.p.v. 30 min rijden naar weer een ander dorp?
Een boodschap willen doen als je kind ligt te slapen....tuurlijk.

Ik hoop het maze

We moeten er gewoon voor gaan denk ik. Dan maar minder enthousiast denk dat hij dat nog wel word uiteindelijk (hoop ik) als je samen dingen uitzoekt voor je nieuwe huisje

Gewoon gaan, daar kan ik echt prima inkomen. Maar denken dat er een sfeer gaat ontstaan van 'het nieuwe huisje" met een hoop blije voorpret etc. dat lijkt me onrealistisch.

Als je het doet, doe je het met een minder enthousiaste man, klaar. Je zult dus zelf enthousiast moeten zijn en het wat dat betreft in je eentje moeten trekken. Nou en. Je krijgt dan wel wat je wil.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
[quote]IndianSummer1980 schreef op 06 juli 2010 @ 10:45:

[...]

Draai het eens om....Hoe zou jij je voelen als je door je man zo werd opgejut om te verhuizen terwijl je dat eigenlijk niet wil??

Ja dat zou ik ook niet leuk vinden klopt. Heb hem ook wel gezegd hoor dat ik hem ook wel snap maar dat gevoel komt steeds weer en daar hebben we steeds vaker ruzie om.

Nu trouwens niet meer we praten er nog wel over maar liever wil hij alles vergeten denk ik en er niet aan denken dan gaat het wel weg
He Ikbenanoniem de mening van de kinderen daar heeft TO nog niet over nagedacht te veel bezig met overhalen van man.

TO een verhuizing heeft op kinderen een grotere impact als een sterfgeval. Bij een sterfgeval verdwijnt er een iemand uit hun leven.Bij een verhuizen verdwijnt het hele sociale netwerk zoals ze dat kennen.
Heb ik dat?!
Wat een nonissue. Om 20 kilometer verhuizen? Mijn hemel, toen ik dit verhaal zo las dacht ik dat je 200 km bij je vader vandaan woonde.

Waar gaat dit nou over? Is je man opeens vaker thuis en vroeger thuis zodat jij naar je vader kan, alleen omdat jullie 20 km verderop gaan zitten? Of gaat het erom dat vader nu zelf langs kan komen scooteren? Wil vader dat uberhaupt wel?

Zijn er nog meer redenen om je hele hebben en houden 20 km verderop te parkeren? Twintig kilometer! Als je je familie nu al niet ziet op een afstandje van niks, gebeurt dat straks ook niet hoor.

Oh ja, en waarom is het niet voldoende dat je man na 6 jaar gezeur toegeeft, maar moet de arme man er ook nog enthousiast over zijn?
Maar eigenlijk....zijn die kinderen dus lastig. je kunt niet eens even boodschappen doen zonder last te hebben van slaap en schooltijden?
Weet het ook niet hoor.

Daarom vraag ik ook om raad hier.

Onze vrienden in oude en nieuwe dorp zeggen eignelijk allemaal dat we moeten gaan omdat hij toch bijna niet thuis is en dat het dan toch niet uitmaakt waar je savonds op de bank zit!

Dat heeft hem ook wel weer aan denken gezet hoor. Maar het is en blijft moeilijk ik wil hem ook gelukkig zien. Maar om nu altijd zijn wens te laten gelden. Eerst nieuw bedrijf waar ik ook achterstond maar ook twijfels over had.
Je bent dus goed in zeuren maar niet in doorpakken? Of is dat te kort door de bocht.
quote:listy schreef op 06 juli 2010 @ 11:02:

Weet het ook niet hoor.

Daarom vraag ik ook om raad hier.

Onze vrienden in oude en nieuwe dorp zeggen eignelijk allemaal dat we moeten gaan omdat hij toch bijna niet thuis is en dat het dan toch niet uitmaakt waar je savonds op de bank zit!

Dat heeft hem ook wel weer aan denken gezet hoor. Maar het is en blijft moeilijk ik wil hem ook gelukkig zien. Maar om nu altijd zijn wens te laten gelden. Eerst nieuw bedrijf waar ik ook achterstond maar ook twijfels over had.Ach, dankzij dat nieuwe bedrijf kun jij lekker thuis zijn toch

Ik hoop het maze

Nog steeds hetzelfde probleem dus, die twintig minuten rijden.

Heb niet alles gelezen bij dit nieuwe topic, maar hoe is het destijds gegaan met de aanschaf van een mooi en snel brommertje?

Zeker nu het goed weer is is een brommertje een heerlijk transportmiddel, en er kan ook een kinderzitje op denk ik.
*Maar ja wie ben ik, mijn vader woont 220 km verderop en mijn vriend ook aan de andere kant van het land. Ik snap niet dat 20 km zo'n gedoe is zoals je begrijpt. *
Heb ik dat?!
quote:listy schreef op 06 juli 2010 @ 10:59:

[quote]IndianSummer1980 schreef op 06 juli 2010 @ 10:45:

[...]

Draai het eens om....Hoe zou jij je voelen als je door je man zo werd opgejut om te verhuizen terwijl je dat eigenlijk niet wil??

Ja dat zou ik ook niet leuk vinden klopt. Heb hem ook wel gezegd hoor dat ik hem ook wel snap maar dat gevoel komt steeds weer en daar hebben we steeds vaker ruzie om.

Nu trouwens niet meer we praten er nog wel over maar liever wil hij alles vergeten denk ik en er niet aan denken dan gaat het wel wegDan is het je toch heel duidelijk dat hij dit absoluut niet wil? Waarom ben jij belangrijker dan hij?
Ik vraag me echt oprecht af wat nu echt het probleem is.

Mens vraag echtscheiding aan laat man en kinderen achter en ga bij je vader inwonen. Dan heb je wat je wilt.

Succes!!!
Heb ik dat?!
quote:Evidenza schreef op 06 juli 2010 @ 11:01:

Wat een nonissue. Om 20 kilometer verhuizen? Mijn hemel, toen ik dit verhaal zo las dacht ik dat je 200 km bij je vader vandaan woonde.

Waar gaat dit nou over? Is je man opeens vaker thuis en vroeger thuis zodat jij naar je vader kan, alleen omdat jullie 20 km verderop gaan zitten? Of gaat het erom dat vader nu zelf langs kan komen scooteren? Wil vader dat uberhaupt wel?

Zijn er nog meer redenen om je hele hebben en houden 20 km verderop te parkeren? Twintig kilometer! Als je je familie nu al niet ziet op een afstandje van niks, gebeurt dat straks ook niet hoor.

Oh ja, en waarom is het niet voldoende dat je man na 6 jaar gezeur toegeeft, maar moet de arme man er ook nog enthousiast over zijn?

We komen nu wel veel bijna elke zondag in mijn oude dorp om bij familie of vrienden te zijn. En ik ga door de week ook nog wel even.

Mijn vader vind het heerlijk als we dichter bij zouden wonen.

20km is niks nee maar voor een zieken invalide man is dat heeeeel ver hoor.

Nee mijn man is neit ineens eerder thuis maar dan kan ik wel om 9 uur bv even voor half uurtje naar mijn vader als ik daar zin aan heb dat doe je niet als je eerst 20 min moet rijden. Kan je zeggen kan wel dat klopt maar dat doe je gewoon niet als je logisch nadenkt.
Maar Listy je weet echt heel zeker dat jullie een nieuw huis kunnen betalen? Met een eigen zaak is een hypotheek lastiger, en ik weet niet hoe het je man vergaat met de kredietcrisis, maar kan het echt zeker weten niet zo zijn dat hij zich ook over de financien zorgen maakt?
Als ik het goed begrijp hebben jullie een optie op een kavel in het dorp waar jij graag wil wonen. Jullie gaan zelf bouwen, omdat dat de enige verhuis-mogelijkheid is voor je man.

Er is al een makelaar geweest in jullie huidige woning om te taxeren en dat soort dingen.

Je man gaat dus helemaal met je mee: voor jouw geluk gaat hij verhuizen. Omdat hij de logica van je argumenten inziet. En nu wil jij ook nog dat hij enthousiast is? Je wil teveel.

Vraag niet meer van hem dan hij op kan brengen. Echt niet doen hoor.
quote:misschicken schreef op 06 juli 2010 @ 10:52:

[...]

precies, gewoon doen, dan zie je vanzelf waar het schip strand. Ik denk dat Feeks een hele goeie glazen bol heeft.ik denk het niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven