man wil niet verhuizen hoe enthousiast maken

06-07-2010 08:23 396 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb een vraagje. Na heeeeeeeeel wat jaren heb ik er min of meer door dat we gaan verhuizen.

We hebben een optie op een stuk grond naar een plaats waar ik graag heen wil.

Hij wil eigenlijk nog steeds niet maar om de lieve vrede en omdat hij al jaren zegt oke we gaan het doen kon/kan hij er niet meer onderuit.

Makelaar is geweest en zelfs die zei "jij wilt niet of wel".

Ik mag het nog steeds tegen niemand vertellen heeft hij liever nog niet eerst alles uitzoeken wat kosten betreft etc. Maar dat hebben we min of meer al gedaan.

Hij is getrouwd" met de woonplaats waar we nu wonen maar ik weet bijna zeker dat de andere plaats ook erg leuk is en hij het daar ook leuk zal hebben.

Hoe krijg ik hem enthousiaster????
quote:misschicken schreef op 06 juli 2010 @ 10:26:

Ik vind dit van dezelfde categorie als "ik weet al 8 jaar dat mijn man niet zo'n zin heeft in kinderen, hoe krijg ik hem toch enthousiast" en dan zelf maar vast stoppen met de pil.Jij bent gek of niet. Dit slaat werkelijk nergens op maar goed ik neem zelfs nog de moeite hier op te reageren
quote:feeks schreef op 06 juli 2010 @ 10:22:

6 juli 2011

Nou, we zijn verhuisd, ik heb mn zin doorgedreven en zit lekker waar ik wil. Man gaat aldoor terug naar de oude woonplaats,want t is maar 20 minuten verderop, heeft daar een vrouw leren kennen die niet chanteert en dramt en gaat weer terugverhuizen. Maar ja, ik zit nu tenminste in de plaats waar ik wil wonen

Ppppfffff

Ja als je op deze manier denk gebeurt er nooit wat!
Listy

Heb alleen je OP gelezen, maar eh... misschien moet je je man gewoon serieus nemen als hij dat echt niet wilt.

Ik zou het zelf niet kunnen waarderen als mijn partner op een forum onbekenden om tips gaat vragen om mij iets te laten doen dat ik niet wil.

Een beetje "listig" Listy
quote:listy schreef op 06 juli 2010 @ 10:27:

[...]

De kinderen en ik.

Die zou hij toch ook niet kwijt willen [...]

Dat heet ook wel chantage...

quote:[...][en hij vind het ook verschrikkelijk om mij verdrietig te zien

... en dat manipulatie.

quote:AlettaJacobs schreef op 06 juli 2010 @ 10:24:

Waarom is alleen verhuizen nu weer chantage? Het kan serieus een prima oplossing zijn, zeker eentje om mee te nemen in de opties. Momenteel is TO ongelukkig, na verhuizing denkt haar man ongelukkig te zijn - beide geen prettige situatie. Misschien dat apart wonen allebei wèl gelukkig maakt. Misschien wel maar misschien ook niet. Het is in ieder geval niet wat TO voor ogen heeft. Voor jou wekrt het op deze manier en dat is alleen maar fijn.
quote:listy schreef op 06 juli 2010 @ 10:28:

[...]

Jij bent gek of niet. Dit slaat werkelijk nergens op maar goed ik neem zelfs nog de moeite hier op te reagerenZe is niet gek,maar aan jouw verstandelijke vermogens twijfel ik ernstig. Wat snap je niet aan de zin "ik wil niet verhuizen" ??
quote:listy schreef op 06 juli 2010 @ 10:28:

[...]

Jij bent gek of niet. Dit slaat werkelijk nergens op maar goed ik neem zelfs nog de moeite hier op te reagerenJa hoor, knettergek. Maar je man willens en wetens willen verhuizen terwijl hij dat duidelijk niet wil vind ik ook niet helemaal 100%
Misschien hoopt hij juist wel op de oplossing dat jij alleen verhuisd en is hij zich daar al 8 jaar op aan het verheugen ?????

Toe te voegen aan de opties
Heb ik dat?!
quote:listy schreef op 06 juli 2010 @ 10:27:

[...]

De kinderen en ik.

Die zou hij toch ook niet kwijt willen en hij vind het ook verschrikkelijk om mij verdrietig te zien.

Hij is ook bij zichzelf te rade gegaan hoor wat wil ik. Waarom is dit dorp zo belangrijk voor mij. Maar hij komt ook niet echt verder dan zijn sport en ouders.Tja en zijn gevoel is niet belangrijk, en jullie zijn met meer dan hij....dus moet hij maar toegeven, toch?
Ik begrijp je wel hoor TO. Mijn ouders zijn destijds ook verhuisd naar een dorp waar voornamelijk mijn vader wilde wonen. Mijn moeder heeft zich er nooit thuisgevoeld, ondanks dat het haar provincie was waar we woonden. Op een of andere manier is die aansluiting met de mensen uit het dorp niet gelukt. Je hebt van die dorpen waar iedereen familie is van elkaar of waar je er niet bij hoort als je niet bij dezelfde kerk zit. Of iets doet wat "raar"of "stads" is, het gras op zondag maait, niet bij de plaatselijke voetbalclub zit, of.....vul maar aan. Wat het is zal je nooit echt achter komen, maar dat gevoel dat je er niet thuis hoort, dat is altijd aanwezig.

Mijn broers en zussen hebben zich ook nooit thuis gevoeld in dat dorp, maarja mijn vader had daar inmiddels zijn bedrijf opgebouwd en wilde dus daarna helemaal niet meer weg. Op het moment dat het kon zijn mijn broers en zussen verhuisd. Mijn ouders zijn inmiddels gescheiden en mijn vader is nog de enige die in dat dorp woont. En mijn moeder heeft onlangs besloten om terug te gaan naar haar geboorte dorp. Ook 18 km verder dan het dorp waar ik ben op gegroeid, maar qua mentaliteit een heel ander dorp.

Het ene dorp is het andere dorp namelijk niet. En ik vind dat zodra een iemand zich niet prettig voelt bij de woonplaats waar men op dat moment woont dat in ieder geval de optie om te gaan verhuizen besproken moet worden. Je kunt niet altijd maar van de ene partner verlangen dat die zich aan de andere partner aanpast. Samen zijn is geven en nemen. En als eerst de ene heel lang heeft gegeven, dan mag de andere daarna ook wel wat meer geven.
quote:misschicken schreef op 06 juli 2010 @ 10:33:

[...]

Ja hoor, knettergek. Maar je man willens en wetens willen verhuizen terwijl hij dat duidelijk niet wil vind ik ook niet helemaal 100% Ja zeg, ik zeg net dat je niet gek bent
quote:maze schreef op 06 juli 2010 @ 10:31:

[...]

Misschien wel maar misschien ook niet. Het is in ieder geval niet wat TO voor ogen heeft. Voor jou wekrt het op deze manier en dat is alleen maar fijn.

Nee dat lijkt me helemaal niets dat klopt. Ik wil ons gezin wel samen proberen te houden.

Ik denk alleen als hij er woont hij het daar ook naar zijn zin heeft. Er zit een zwembad naast zowat, een voetbalveld om de hoek en dan de fietscrosbaan dat vind mijn zoon geweldig zijn we al vaak geweest voor dit uberhaupt ter sprake kwam. Ze hebben zelfs al vriendjes daar in de buurt.

Waarom is zijn gevoel belangrijker dan de mijne dat is de vraag denk ik. Ik zou het graag proberen met zijn allen. En het bouwen zou niet eerste keer zijn hoor we hebben ons huidige huis ook gebouwd maar dan grotendeels zelf en dat zouden we nu niet doen. Gewoon af laten bouwen dan
quote:feeks schreef op 06 juli 2010 @ 10:36:

[...]

Ja zeg, ik zeg net dat je niet gek bent Oh sorry, ik ben niet gek maar schizofreen
quote:listy schreef op 06 juli 2010 @ 10:37:

[...]

Nee dat lijkt me helemaal niets dat klopt. Ik wil ons gezin wel samen proberen te houden.

Ik denk alleen als hij er woont hij het daar ook naar zijn zin heeft. Er zit een zwembad naast zowat, een voetbalveld om de hoek en dan de fietscrosbaan dat vind mijn zoon geweldig zijn we al vaak geweest voor dit uberhaupt ter sprake kwam. Ze hebben zelfs al vriendjes daar in de buurt.

Waarom is zijn gevoel belangrijker dan de mijne dat is de vraag denk ik. Ik zou het graag proberen met zijn allen. En het bouwen zou niet eerste keer zijn hoor we hebben ons huidige huis ook gebouwd maar dan grotendeels zelf en dat zouden we nu niet doen. Gewoon af laten bouwen danHoe kunnen ze daar vriendjes hebben als je er zelf al amper naar toe kunt gaan en al helemaal niet met de kinderen?
Boarn, verplaats in je gedachten eens je verhaal van op TO naar op haar man? Zelfde verhaal dan, toch?

Ik denk dat het kiezen van een woonplaats niet zomaar alleen een kwestie is die vergelijkbaar is met 'doe jij de afwas dan ruim ik de was op'.

En ook is dit geen gelijkwaardige vergelijking, daar TO ettelijke jaren geleden met gezwinde spoed en plezier naar haar man is gekomen, maar man omgekeerd minder trek heeft in haar woonplaats. Dat is niet zielig achteraf voor TO, dat was haar weloverwogen keuze. Dat achteraf als opoffering zien van TO's kant, lijkt me niet geheel eerlijk en het riekt ernaar dat TO dat wél doet en manipulerend op een 'alles of niks'-situatie aanstuurt in deze.
quote:misschicken schreef op 06 juli 2010 @ 10:33:

[...]

Ja hoor, knettergek. Maar je man willens en wetens willen verhuizen terwijl hij dat duidelijk niet wil vind ik ook niet helemaal 100% Nogmaals: man moet niet zo zeiken! en wat voor zijn vrouw overhebben.
quote:misschicken schreef op 06 juli 2010 @ 10:34:

[...]

Tja en zijn gevoel is niet belangrijk, en jullie zijn met meer dan hij....dus moet hij maar toegeven, toch?Ze gaat toch niet voorbij aan zijn gevoel? En ja als iedereen het graag wil wie is hij dan om het tegen te houden?
quote:Tia Dalma schreef op 06 juli 2010 @ 10:39:

Boarn, verplaats in je gedachten eens je verhaal van op TO naar op haar man? Zelfde verhaal dan, toch?

Ik denk dat het kiezen van een woonplaats niet zomaar alleen een kwestie is die vergelijkbaar is met 'doe jij de afwas dan ruim ik de was op'.

En ook is dit geen gelijkwaardige vergelijking, daar TO ettelijke jaren geleden met gezwinde spoed en plezier naar haar man is gekomen, maar man omgekeerd minder trek heeft in haar woonplaats. Dat is niet zielig achteraf voor TO, dat was haar weloverwogen keuze. Dat achteraf als opoffering zien van TO's kant, lijkt me niet geheel eerlijk en het riekt ernaar dat TO dat wél doet en manipulerend op een 'alles of niks'-situatie aanstuurt in deze.

Klopt ook wel hoor.

Een weloverwogen keus. maar

toen werkten we beide 40 uur allebij in dagdienst om 5 uur thuis dat is nu oo kanders

ik werk 2 dagen

hij werkt 5/6 dagen is savonds altijd na 8 uur thuis.

Dus situatie is erg verandert de laatste jaren

Ik wil ook niet aan zijn gevoel voorbij gaan maar hij is max 2 dagen thuis per week en ik net andersom

Ik had de man van TO juist in mijn gedachte toen ik mijn stuk typte. Als TO al jaren water bij de wijn geeft, dan is het nu de beurt aan haar man. Waarom zou 1 partner altijd tegen zn zin in ergens moeten wonen? De andere partner kan minstens ook eens hetzelfde proberen. Het laten bouwen van een koophuis vind ik dan nog het minst verstandigst, ik zou eerst huren om te kijken of iedereen daar kan aarden. Misschien is een tijdelijke huizenruils zelfs een optie.

Daarnaast, als men keuze's maakt, dan mag men daar altijd op terug komen. TO kan teminste aangeven dat ze het heeft geprobeert. Haar man houd zijn poot stijf en probeert helemaal niks. Wie saboteerd nu wie in die relatie?
Waarom heb je het nodig dat hij enthousiast is?

Dat zelf bouwen vind ik overigens ook wel veel gevraagd van iemand die niet wil. Je moet over het algemeen over iedere dakpan of plint een beslissing nemen, dat is toch al vervelend (wie heeft er nou een mening over plinten) maar als je niet echt enthousiast bent lukt dat dus echt niet.

Koop gewoon een ander huis met een minder enthousiaste man.

(Overigens hebben mijn opa en oma dat gedaan en die zijn met veel verlies terug verhuisd (naar het huis wat ze hadden, ken je nagaan). Dit omdat mijn opa compleet zat te verpieteren in de leuke wijk met het moderne huis. Maar dat is mijn opa, die kan niet zo goed tegen verandering.)
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....

Boarn, verplaats in je gedachten eens je verhaal van op TO naar op haar man? Zelfde verhaal dan, toch?Met als groot verschil dat zij het grootste gedeelte van de tijd thuis is en hij voor het grootste gedeelte van de week aan het werk is of weg is.
quote:listy schreef op 06 juli 2010 @ 08:23:

Hallo,

Ik heb een vraagje. Na heeeeeeeeel wat jaren heb ik er min of meer door dat we gaan verhuizen.

We hebben een optie op een stuk grond naar een plaats waar ik graag heen wil.

Hij wil eigenlijk nog steeds niet maar om de lieve vrede en omdat hij al jaren zegt oke we gaan het doen kon/kan hij er niet meer onderuit.

Makelaar is geweest en zelfs die zei "jij wilt niet of wel".

Ik mag het nog steeds tegen niemand vertellen heeft hij liever nog niet eerst alles uitzoeken wat kosten betreft etc. Maar dat hebben we min of meer al gedaan.

Hij is getrouwd" met de woonplaats waar we nu wonen maar ik weet bijna zeker dat de andere plaats ook erg leuk is en hij het daar ook leuk zal hebben.

Hoe krijg ik hem enthousiaster????

Draai het eens om....Hoe zou jij je voelen als je door je man zo werd opgejut om te verhuizen terwijl je dat eigenlijk niet wil??

liefs IndianSummer1980
Kijk altijd eerst in de spiegel, voor je een ander veroordeeld!
quote:IndianSummer1980 schreef op 06 juli 2010 @ 10:45:

[...]

Draai het eens om....Hoe zou jij je voelen als je door je man zo werd opgejut om te verhuizen terwijl je dat eigenlijk niet wil??

Volgens mij is het al omgedraaid, TO woont nu al ergens waar ze niet wonen wil....
[quote]lolapaloeza schreef op 06 juli 2010 @ 10:44:

Waarom heb je het nodig dat hij enthousiast is?

Dat zelf bouwen vind ik overigens ook wel veel gevraagd van iemand die niet wil. Je moet over het algemeen over iedere dakpan of plint een beslissing nemen, dat is toch al vervelend (wie heeft er nou een mening over plinten) maar als je niet echt enthousiast bent lukt dat dus echt niet.

Koop gewoon een ander huis met een minder enthousiaste man.

Nou het is zo.

Hij zegt als we gaan gaan we bouwen en anders niet. Hij wil dan zelf een huis wat hij of wij dan samen uitzoeken en bouwen dus dat is niet iets wat ik wil hoor.

Maar het is gewoon zo gekomen dat toevallig daar grond was
quote:listy schreef op 06 juli 2010 @ 10:37:

[...]

Waarom is zijn gevoel belangrijker dan de mijne dat is de vraag denk ik. Ik zou het graag proberen met zijn allen. En het bouwen zou niet eerste keer zijn hoor we hebben ons huidige huis ook gebouwd maar dan grotendeels zelf en dat zouden we nu niet doen. Gewoon af laten bouwen danIk blijf erbij: ik denk echt dat het vanzelf goed komt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven