man wil niet verhuizen hoe enthousiast maken

06-07-2010 08:23 396 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb een vraagje. Na heeeeeeeeel wat jaren heb ik er min of meer door dat we gaan verhuizen.

We hebben een optie op een stuk grond naar een plaats waar ik graag heen wil.

Hij wil eigenlijk nog steeds niet maar om de lieve vrede en omdat hij al jaren zegt oke we gaan het doen kon/kan hij er niet meer onderuit.

Makelaar is geweest en zelfs die zei "jij wilt niet of wel".

Ik mag het nog steeds tegen niemand vertellen heeft hij liever nog niet eerst alles uitzoeken wat kosten betreft etc. Maar dat hebben we min of meer al gedaan.

Hij is getrouwd" met de woonplaats waar we nu wonen maar ik weet bijna zeker dat de andere plaats ook erg leuk is en hij het daar ook leuk zal hebben.

Hoe krijg ik hem enthousiaster????
quote:listy schreef op 06 juli 2010 @ 11:25:

[...]

Dat gaan we echt wel samen doen hoor.

Ik hoorde hem zelfs al hebben met een vriend over een te bouwen schuur erbij. Dus hij is er wel mee bezig ook al niet helemaal van harteWat is dan in vredesnaam nog je probleem?!
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
quote:listy schreef op 06 juli 2010 @ 11:25:

[...]

Dat gaan we echt wel samen doen hoor.

Ik hoorde hem zelfs al hebben met een vriend over een te bouwen schuur erbij. Dus hij is er wel mee bezig ook al niet helemaal van harte

Dus hij is er al mee bezig. Je kunt beter in je handjes knijpen omdat je man toch gaat verhuizen dan hier lopen zeuren om een enthousiaste man.

Count your blessings, girl!
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 06 juli 2010 @ 11:24:

[...]

Maar of je nu vanalles moet verzamelen (kinderen en hun spullen voor onderweg) en 20 km moet rijden of vanalles moet verzamelen en 5 minuten moet lopen. Ik zie het verschil niet zo....Volgens mij heeft TO juist nú de situatie dat zij alles dichtbij heeft, en zou ze straks om dichterbij vader en in oude dorp te kunnen wonen, 20 minuten moeten rijden voor de clubjes van kinderen.
quote:lolapaloeza schreef op 06 juli 2010 @ 11:27:

[...]

Wat is dan in vredesnaam nog je probleem?!Hij moet net zo blij zijn als haar, want haar enthousiasme zal uiteraard enorm getemperd worden als man de hele tijd opmerkingen maakt dat hij het allemaal maar met tegenzin doet en dan nog die bokkenkop erbij, daar wordt niemand vrolijk van.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
quote:Tia Dalma schreef op 06 juli 2010 @ 11:26:

[...]

En toen zei ik:

[...]

Waarom lees je daar overheen, TO?Omdat dat een gepasseerd station is en in deze niet ter zake doende?
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 06 juli 2010 @ 11:24:

[...]

20km in 20minuten? Hebben jullie een Flinstone auto?

Ik vind het allemaal wel meevallen en denk dat je een groot risico neemt (ongelukkige man, niet doorgaan bouwhuis/ scheiden) voor die paar km's, die op de fiets nog te doen zijn. Maar met 4 kinderen is dat niet mogelijk, dat begrijp ik ook.

Maar of je nu vanalles moet verzamelen (kinderen en hun spullen voor onderweg) en 20 km moet rijden of vanalles moet verzamelen en 5 minuten moet lopen. Ik zie het verschil niet zo....

Ik wel maar goed dat is logisch.

Het is ook meer dan 20km hoor het is gewoon 20min rijden maar we wonen zoals gezegd in een dorp en moeten door 3 andere dorpen heen krullen om te komen waar we willen dus daarom duurt het zo lang.

In nieuwe dorp kunnen kids zelfstandig naar school oudste 2 dan he zijn 9 en 7 dus dat kan daar wel. Andere 2 gaan nog niet. dus dan hoef ik ze niet steeds in te pakken etc wat ik nu wel moet doen omdat ze een gevaarlijke straat over moeten en ik ze niet alleen wil laten gaan
quote:Tia Dalma schreef op 06 juli 2010 @ 11:28:

[...]

Volgens mij heeft TO juist nú de situatie dat zij alles dichtbij heeft, en zou ze straks om dichterbij vader en in oude dorp te kunnen wonen, 20 minuten moeten rijden voor de clubjes van kinderen. Gna.
quote:shahla schreef op 06 juli 2010 @ 11:25:

[...]

De algehele tendens lijkt hier toch een beetje te zijn dat het voor deze man allemaal veel sneuer is dan voor TO. Terwijl die man nog steeds woont waar hij wil wonen en zij niet.Die keuze heeft ze zelf gemaakt toch?
quote:shahla schreef op 06 juli 2010 @ 11:25:

[...]

De algehele tendens lijkt hier toch een beetje te zijn dat het voor deze man allemaal veel sneuer is dan voor TO. Terwijl die man nog steeds woont waar hij wil wonen en zij niet.Tis sneu dat ze haar zin al heeft doorgedreven en dat ze nu ook nog wil dat haar man daar enthousiast over is. Lijkt me wat te veel gevraagd.
Kijk dat hij niet super enthousiast is oke.

Maar hij wil ook niet dat ik er met anderen over heb vandaar dat ik dat hier doe.

In zijn bijzijn liever niet over praten dus
quote:maze schreef op 06 juli 2010 @ 11:24:

[...]

Al meerdere keren gemeld: gewoon het er niet teveel over hebben, het als een voldongen feit beschouwen en het de tijd geven

Wat ik begrijp vind ze dat geen optie. En dat hij uiteindelijk heus wel enthousiast word kan best, maar het kan ook zomaar van niet.

En daar moet ze dus rekening mee houden. Het is haar wens, haar project. Als ze dit wil zal ze er iets voor over moeten hebben. En het risico lopen dat het tegenvalt. Maar goed, dat kan altijd.
Listy,

Ik hoop oprecht dat de verhuizing je het geluk brengt wat je zoekt.
Heb ik dat?!
Ik denk dat TO niet zoveel te vertellen heeft thuis en door drammen en manipuleren haar zin door moet drijven. Het is te gek voor woorden dat die vent vanwege een kroeg niet wil verhuizen en haar argumenten zijn ook mager. Chatterly zei het eerder al, volgens haar (en mij) zouden ze beter eerst een ander probleem kunnen aanpakken.

Het verhuizen naar een ander dorp lijkt een discussie en een ruzie die eigenlijk heel ergens anders over gaat. Een soort schaduw discussie om het maar niet over het echte probleem te hoeven hebben. Want TD, To moet dan inderdaad 20 minuten rijden voor de clubjes van de kinderen. (bron: vorig topic)
Waar staat het bedrijf van je man? Dan ben je hem misschien nog langer kwijt als je verhuisd bent. In je vorige topic las ik dat hij het al eens bij anderen zocht. Ik kan me voorstellen dat jullie elkaar niet meer zo aantrekkelijk vinden na dit alles. Wat doe je daaraan?
quote:shahla schreef op 06 juli 2010 @ 11:29:

[...]

Hij moet net zo blij zijn als haar, want haar enthousiasme zal uiteraard enorm getemperd worden als man de hele tijd opmerkingen maakt dat hij het allemaal maar met tegenzin doet en dan nog die bokkenkop erbij, daar wordt niemand vrolijk van.Natuurlijk kan ze dan nog steeds best vrolijk zijn. Ze krijgt immers haar zin.
quote:maze schreef op 06 juli 2010 @ 11:29:

[...]

Omdat dat een gepasseerd station is en in deze niet ter zake doende?

Maze, wat is er gepasseerd station aan het feit dat manlief erg veel uren maakt als zelfstandige en zij daardoor zich geisoleerd voelt, zoals zij zelf min of meer zegt? Wat is er gepasseerd station aan de opmerking dat het niet een externe factor moet zijn waar ze gelukkiger van denkt te moeten worden, maar als dit haar ongelukkig maakt eerst dit aanpakken?

En ik vraag me af of TO dat zelf een gepasseerd station vindt.
quote:pooky schreef op 06 juli 2010 @ 11:33:

Ik denk dat TO niet zoveel te vertellen heeft thuis en door drammen en manipuleren haar zin door moet drijven. Het is te gek voor woorden dat die vent vanwege een kroeg niet wil verhuizen en haar argumenten zijn ook mager. Chatterly zei het eerder al, volgens haar (en mij) zouden ze beter eerst een ander probleem kunnen aanpakken.

Het verhuizen naar een ander dorp lijkt een discussie en een ruzie die eigenlijk heel ergens anders over gaat. Een soort schaduw discussie om het maar niet over het echte probleem te hoeven hebben. Want TD, To moet dan inderdaad 20 minuten rijden voor de clubjes van de kinderen. (bron: vorig topic)Pcies
quote:listy schreef op 06 juli 2010 @ 11:31:

Kijk dat hij niet super enthousiast is oke.

Maar hij wil ook niet dat ik er met anderen over heb vandaar dat ik dat hier doe.

In zijn bijzijn liever niet over praten dusMaar je man bepaalt toch niet wat je met anderen bespreekt? Kijk dat je hem niet iedere keer lastig valt met het gewraakte onderwerp snap ik. Maar om hem nou te laten bepalen waar jouw gesprekken met anderen over gaan...
sorry
quote:lolapaloeza schreef op 06 juli 2010 @ 11:33:

[...]

Natuurlijk kan ze dan nog steeds best vrolijk zijn. Ze krijgt immers haar zin.

Nee want dan voelde ik me niet zo toch!!

Ik wil dit samen doen en ik snap dat het moeilijk is voor bepaalde mensen dat te begrijpen. Dit zijn mensen die A geen kinderen hebben B geen eigen bedrijf (aanhuis) C geen zieke mensen hebben D geen bemoeizieke schoonmoeder hebben die je huis in en uit gaat wanneer zei wil

Zelfs zijn eigen oom zei dat dat het beste is een nieuwe start in een nieuw dorp wat verder weg bij zijn moeder. Dus er zijn ook anderen mensen in onze nabije omgeving die het aangeven hoor.

Ik zou gewoon graag samen gelukkig willen zijn.
*off topic.....Capibara, wat ben jij nou voor een beest? Gisteren had ik er een in de tuin die opgehaald is door de dierenambulance, ik heb geen idee hoe zo'n beest nou bij mij in de tuin terecht is gekomen...wellicht weet jij er meer van, of mensen een Capibara als huisdier kunnen houden enzo, hij was best wel heel erg groot, lui en volgens mij ook tam, ging zonder tegenstribbelen mee met de man van de dierenambulance*
quote:listy schreef op 06 juli 2010 @ 11:37:

[...]

Nee want dan voelde ik me niet zo toch!!

Ik wil dit samen doen en ik snap dat het moeilijk is voor bepaalde mensen dat te begrijpen. Dit zijn mensen die A geen kinderen hebben B geen eigen bedrijf (aanhuis) C geen zieke mensen hebben D geen bemoeizieke schoonmoeder hebben die je huis in en uit gaat wanneer zei wil

Zelfs zijn eigen oom zei dat dat het beste is een nieuwe start in een nieuw dorp wat verder weg bij zijn moeder. Dus er zijn ook anderen mensen in onze nabije omgeving die het aangeven hoor.

Ik zou gewoon graag samen gelukkig willen zijn.En waar komt Grote Boze Schoonloeder nou ineens weer vandaan??
quote:pooky schreef op 06 juli 2010 @ 11:23:

HEY! Jij zat gisteren in mijn tuin! Nou ja zeg.....wat grappig!Huh? Ik zat volgens mij gisteren in mijn eigen tuin!
Dit gaat echt voor geen ene meter over die verhuizing of wel.
Oooooooooooooooh je wilt gewoon van je schoonloeder af....zeg dat dan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven