Geld & Recht alle pijlers

Lyca-mobile 0900 tarief?

04-07-2010 09:49 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand toevallig uit ervaring wat het kost?

Ik zit me al een half uur suf te zoeken op internet en heb het nog steeds niet gevonden nl.
0900 vanaf een mobiel is het tarief dat bij dat specifieke 0900 nummer hoort plus je gewone mobiele kosten per minuut. Verschilt dus per 0900 nummer.
het probleem is dat ik een prepaid heb.

ik wil de huisartsenpost bellen, en vorige keer koste me dat met een simkaart van ortel ong. 17euro50.
Bij een prepaid hoort toch ook gewoon een tarief? Blijft een optelsommetje.
ja dat snap ik wel bergamot, maar dat tarief is dus van het nummer wat je belt + de kosten van het gebruik van je mobiele telefoon. en die kosten variëren dus per aanbieder voor de 0900 tarieven, en die kan ik van lyca dus nergens vinden. (dat kan dus variëren van standaardgesprekskosten tot 2,50 per minuut)
Huh? Het tarief van een 0900 nummer is niet opeens een ander tarief via Lyca dan via KPN bijvoorbeeld. Of weet je als je een gewoon nummer belt ook nooit precies wat het tarief is?
Klik

Zo te zien 0,20 per minuut + starttarief van 0,10 cent (en de kosten van het 0900 nummer)
http://www.bellen.com/con ... -0900-nummers-bellen.aspx

als je hier kijkt zie je dat het soms heeel duur kan worden.
quote:mayls schreef op 04 juli 2010 @ 09:57:

ik wil de huisartsenpost bellen, en vorige keer koste me dat met een simkaart van ortel ong. 17euro50.Ik neem aan dat je de huisartsenpost op zondag niet belt om een kleinigheidheidje, dus waarom eerst een half uur op internet surfen en een topic openen op viva? Ik neem aan dat een belletje aan de huisartsenpost geen verspild geld is en als je bang bent dat het te veel gaat kosten, had je nu al op weg kunnen zijn om via een vaste telefoon van familie of een telefooncel kunnen bellen.
nou, borderwalk, ik had het zo benauwd dat ik niet geslapen had, en dat wilde ik niet nog een nacht, maar 's morgens is de nacht nog ver weg, dus wat mij betreft wel even tijd om te kijken hoe ik een eurootje of 15 kan besparen.

en toevallig is onze auto kapot en heb ik geen naaste in de directe omgeving wonen.

maar het is opgelost hoor. alhoewel ik nog steeds geen idee heb wat het lyca-tarief nou is, misschien kan ik dat beter op een ander forum dan viva vragen.
Mayls, je klinkt niet heel vriendelijk terwijl iedereen hier gewoon behulpzaam was.....
quote:Olive01 schreef op 04 juli 2010 @ 11:00:

Klik

Zo te zien 0,20 per minuut + starttarief van 0,10 cent (en de kosten van het 0900 nummer)Dit kan ik niet vinden bij jouw link. De kosten van één specifiek 0900-nummer staan genoemd, niet van andere nummers. En als je op de pagina kijkt die iemand hier eerder postte, kan het tarief bij sommige providers oplopen tot 2,50 per minuut. En aangezien Lyca er dus heel geheimzinnig over doet, zal het inderdaad in die buurt zitten. Ik vind dit oplichterspraktijken.
Met Lyca bel je via Ierland dus dat zou het probleem kunnen zijn dat het duurder is.
Nou, andere telefoontjes via Lyca kunnen voor minder dan 10 cent per minuut. Als je naar de link kijkt in de post van mayls van 4 juli, 11.48 zie je dat Telfort en KPN bv ook 1,30 per minuut extra rekenen voor het bellen van 0900-nummers. Terwijl Vodafone het voor normaal tarief doet. Rara.

Ik blijf erbij: het is oplichting van de aanbieders die vanaf 1 euro per minuut extra rekenen.
Om kosten te besparen zou je misschien ook nog via skype kunnen bellen?

van lyca weet ik niks af ben wel blij met het schema van 0900 nummer wist helemaal niets van dat starttarief ( gauw zoon waarschuwen ..)
alex, jou site had ik wel gecheckt, helaas stond het nummer dat ik moest bellen er niet bij.

heb er in het verleden wel wat aangehad, bijv. bij het consultatiebureau.

(je mag hier op het forum alleen geen reclame maken.......)

bergamot, sorry dat ik zo overkom. het is iig niet m'n bedoeling. vond juist dat ik een beetje aangevallen werd.

volgens mij is het probleem met dit soort providers dat ze zo goedkoop bellen aanbieden, dat ze ergens winst vandaan moeten halen en dat dus via deze nummers doen.
Mensen ik kan jullie vertellenn dat de mobiele kosten van (Lyca) voor t 0900 nummer dat t ongeveer tussen de 3,00 euro en de 5,00 euro zit heb t namenlijk uit gestest
Koel man, spammen in een oud topic. Reclamebudget van die belboer voor 2012 al op, dus dan maar zo, beste communicatie-doos?
Lyca naar Lyca starttarief 29ct voor de eerste 30 min (dus ophangen na 30 min en weer terug bellen) boven de 30 min betaal je 15 cent per min.

15ct plus 19ct starttarief totaal 34ct betaal je voor de eerste min naar andere mobiel bellen. na 1 min wordt er 15ct per min gerekend.

smsen naar andere providers is 12ct per sms en van Lyca naar Lyca is gratis smsen.. [/b]

En 0900 bellen is ongeveer tussen de 3 en de 5 euro per min plus de kosten bellen naar 0900 meestal 10ct per min

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven