Zie de NEE/NEE-sticker dan!!

07-07-2010 15:07 40 berichten
Je bent bij voorbaat gewaarschuwd: dit is totaal niet belangrijk (maar het is iets dat ik me afvraag).

Wij hebben een NEE / NEE sticker op de brievenbus. Toch komt het regelmatig voor dat er reclamefolders en huis-aan-huis bladen op de mat liggen. Vanochtend was het weer zover, krantjes van de AH. De postbode gooide ze net door de brievenbus, dus ik heb hem erop aangesproken, waarom ie dat nou erin gooide. Toen zei hij, omdat jullie vier deurbellen hebben (dit zijn 4 appartementen in 1 huis), geldt die NEE/NEE sticker maar voor 1 appartement, en niet voor de drie overige. Wil je geen ongeadresseerde post meer, dan moet je 4 van die stickers opplakken.

Is dat echt zo??!!
Alle reacties Link kopieren
Als er maar een brievenbus is, lijkt mij dat onzin.
Er is sprake van maar 1 brievenbus! (Verdorie, waar was jij net toen ik de besnorde postbode aansprak??)
Waar sllat dat nou weer op, je krijgt toch ook niet alle folders 4x?

Ik heb overigens ook t jochie dat die zooi hier langsbrengt eens meegedeeld dat ik aan 1 pakket in m'n eentje wel genoeg heb (gooide al weken lang 2 in de brievenbus). Ik heb het geweten; kreeg nog tijden daarna 3 pakketten per week..
Hebben wij ook maar dat komt denk ik doordat de klep van de brievenbus vaak naar boven blijft staan als er post door gaat. De sticker is dan niet te lezen.
Omdat het helemaal niet rechtsgeldig is, zo'n sticker. Ik heb een

Ja>collectes

Nee>deurverkoop

maar daar trekt ook niemand zich een reet van aan.
Stressed is just desserts spelled backwards
Heeft dat iets met rechtsgeldigheid te maken? De gemeente verstrekt ze toch. Is toch gewoon een kwestie van LE-ZEN door een postbezorger.

Klep staat altijd netjes naar beneden.

Jumpsje, van zo'n rotjoch, ik zou uitzoeken waar ie woont en alle opgespaarde folders in z'n tuin kiepen.
Het is ook verschrikkelijk! Bij ons duwt dat rotjoch zoveel folders door de bus (zo'n gleuf met een kastje erachter, dat gaat toch gewoon niet?!) dat de folders én post gekreukt zijn óf op straat liggen!
ik bel nog wel eens naar de betreffende winkel of keten op en beklaag me daar.

Als het niet werkt word ik boos.

Meestal werkt dat wel goed.
Inderdaad heel irritant.....bij mij halen ze die sticker dus om de zoveel tijd eraf. Da's pas storend!
Ik heb één keer een aantal weken toch ongeadresseerde reclame in de bus gehad, en toen heb ik een mailtje gestuurd naar het agentschap dat in onze stad / wijk de reclame doet.

(nou ja, ik heb er 2 aangeschreven, ervan uitgaand dat de goede erbij zat).

Ik verzocht ze om hun bezorger te instrueren op de stickers te letten, dat dit onnodige bomenkap en ergernis opleverde.

Ik heb geen reactie gehad, maar ook geen reclame meer in de bus gehad.
quote:bergkristal schreef op 07 juli 2010 @ 15:21:

Inderdaad heel irritant.....bij mij halen ze die sticker dus om de zoveel tijd eraf. Da's pas storend!De postbode zelf??!
Maar moet ik nou 4 van die stickers op de voordeur gaan plakken, of niet?!
Ik ben te lui om zo'n sticker aan te vragen. Gooi alle folders meteen in de doos voor het oud papier. Komt de gemeente hier een keer per maand ophalen, lekker makkelijk.
Ik heb 'reclame verspreiding woonplaats' gegoogeld om achter het agentschap te komen.
Onze postbode gooit ook reclame-meuk in de brievenbus terwijl wij een ja/nee sticker hebben. De TNT-postbode is de enige die dat doet.....

Maar haal anders bij het loket van de gemeente gewoon 8 stickers, dan moet het wel duidelijk zijn toch?
Naar aanleiding van dit topic ben ik maar eens op zoek gegaan naar een nee/nee sticker (ik heb nu een ja/nee sticker) en kwam dit tegen op deze site:

Een klacht indienen

Als u een sticker heeft geplakt op uw brievenbus, en toch nog reclamedrukwerk ontvangt kunt u een klacht indienen bij de adverteerder of de verspreider. Soms staat een telefoonnummer van de verspreider op de folder.

De verspreider is verplicht de klacht te onderzoeken en binnen vier weken antwoord te geven. Is het antwoord niet op tijd, of is de klacht niet naar tevredenheid afgehandeld, dan kunt u binnen vier weken een klacht indienen bij de Reclame Code Commissie.

Reclame Code Commissie

Postbus 75684

1070 AR AMSTERDAM

U kunt een voorbeeldbrief telefonisch opvragen bij Vereniging Milieudefensie T 020 6262620. Zie ook www.milieudefensie.nl
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Wat zeggen de andere bewoners ervan? Ik zou het ook heel irritant vinden als ik geen folders meer zou krijgen. Dus in deze heeft de postbode helemaal gelijk.
Ja, dat vind ik echt.
De andere bewoners rapen hun eigen post niet eens op van de mat, die leg ik dan maar voor hun deur. Dus ik denk niet dat zij zitten te wachten op reclame-meuk.
quote:SeptemberGirl schreef op 07 juli 2010 @ 15:27:

De andere bewoners rapen hun eigen post niet eens op van de mat, die leg ik dan maar voor hun deur. Dus ik denk niet dat zij zitten te wachten op reclame-meuk.Maar dat weet je niet zeker?
Ja, dat vind ik echt.
.
"Lieve Postbode'
Eén setje reclame is genoeg voor dit huis, we lezen het gezellig om de beurt.

Groetjes, de bewoners.

quote:Greenleaf schreef op 07 juli 2010 @ 15:31:

"Lieve Postbode'
Eén setje reclame is genoeg voor dit huis, we lezen het gezellig om de beurt.

Groetjes, de bewoners.

quote:Mamasaar schreef op 07 juli 2010 @ 15:26:

Wat zeggen de andere bewoners ervan? Ik zou het ook heel irritant vinden als ik geen folders meer zou krijgen. Dus in deze heeft de postbode helemaal gelijk.

Nee, de postbode heeft geen gelijk. Het is natuurlijk wel zo netjes om eerst even met alle brievenbusgenoten te overleggen voor je een sticker opplakt. Maar geplakt is geplakt, onzinnig om je hele brievenbus vol te moeten plakken met stickers.

Of moet ik op mijn brievenbus ook 2 stickers plakken, voor mijn vriend en voor mij?
De sticker zat er al toen ik hier kwam wonen.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven