spel met kaarten

07-07-2010 22:14 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
weet niet of het bij overig hoort of dat het bij entertainment moet?...

maare, wie kent, naast 'ezelen'een anders spel waarvoor je een gewoon kaartspel kunt gebruiken (evt. meerdere setjes) en wat geschikt is voor een grotere groep?

of een ander groepsspelletje waarvoor je niet veel dingen nodig hebt en wat je bij de tafel kunt spelen?

(ongeveer 10 man en het moet een beetje 'luchtig' zijn, niet teveel uitleggen enzo)

ik ben benieuwd, alvast bedankt!!!
- Rikken ( = met 4 weet niet of dit ook met meer kan )

- Jokeren

- Pesten

- Hartenjagen

- éénentwintigen

- Duizenden

Even googlen op speluitleg
Klootzakken!
Canasta. Kan je met een speelpartner doen. Dus 2 tegen 2 bijv.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
MevrouwdeKees: In combi met je motto een leuk antwoord!
Uno

Mad met kaarten
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:friezinnetje schreef op 07 juli 2010 @ 22:31:

MevrouwdeKees: In combi met je motto een leuk antwoord! Alles is leuk in combi met mijn motto.
Uno.

bedankt voor jullie berichten, ik ga eens googelen op de verschillende speluitleggen!

(ik bedoel trouwens spelletjes die je doet met het 'gewone' kaartspel, UNO kan dus niet, toch bedankt)
Skip Bo!

Erg leuk, is wel met Skip Bo kaarten, niet met kaarten uit een gewoon kaartspel.
Mosterd. :-)
quote:zomaaruithetniets schreef op 07 juli 2010 @ 23:03:

bedankt voor jullie berichten, ik ga eens googelen op de verschillende speluitleggen!

(ik bedoel trouwens spelletjes die je doet met het 'gewone' kaartspel, UNO kan dus niet, toch bedankt)Moet je niet zeggen" of een ander groepsspelletje waarvoor je niet veel dingen nodig hebt en wat je bij de tafel kunt spelen?"
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:nouschi schreef op 07 juli 2010 @ 23:13:

[...]

Moet je niet zeggen" of een ander groepsspelletje waarvoor je niet veel dingen nodig hebt en wat je bij de tafel kunt spelen?"

oke, je hebt helemaal gelijk

ik bedoelde eigenlijk; waarvoor je niets hoeft te kopen ;)
uno! super geinig spel!
nou jah Uno kun je ook best met een gewoon kaartspel doen, is net als "pesten" vond ik eigenlijk.

Voordeel van Uno is alleen dat er een plaatje opstaan wanneer je moet draaien e.d.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven