microgynon 20 en doorbraakbloedingen

donderdag 8 juli 2010 om 12:39
vanmorgen samen met huisarts besloten dat ik dit
ga gebruiken ipv prikpil.
ze zei alleen wel dat omdat het een lichte pil is
ik meer last kan krijgen van doorbraakbloedingen.
nu heb ik 30 geslikt, en toen had ik daar geen last van.
mijn vraag: wie gebruikt dit en heeft idd. veel last van doorbraakbloedingen/spotting?
ga gebruiken ipv prikpil.
ze zei alleen wel dat omdat het een lichte pil is
ik meer last kan krijgen van doorbraakbloedingen.
nu heb ik 30 geslikt, en toen had ik daar geen last van.
mijn vraag: wie gebruikt dit en heeft idd. veel last van doorbraakbloedingen/spotting?
donderdag 8 juli 2010 om 12:45
Ik ben van 30 naar 20 gegaan, en ik heb alleen in de eerste 3 maanden (dacht ik, kan ook 6 maanden zijn) doorbraakbloedingen gehad. Als ik een stopweek oversla kan ik wel weer een doorbraakbloeding krijgen, maar dat heb ik ook al een paar maanden niet gedaan, dus misschien is dat nu ook wel weer voorbij.
Ik voel me nu wel een stuk prettiger, omdat mijn stemmingswisselingen minder zijn. Dus voor mij was de overstap een succes. Hoop voor jou ook!
Ik voel me nu wel een stuk prettiger, omdat mijn stemmingswisselingen minder zijn. Dus voor mij was de overstap een succes. Hoop voor jou ook!
donderdag 8 juli 2010 om 12:58
Ik heb net 3 maanden de 20 gebruikt en had ook last van doorbraakbloedingen. Een stopweek overslaan zat er ook niet in, want toen bloedde ik ineens anderhalve week (terwijl ik de pil dus gewoon 2 maanden achter elkaar nam). Ook bloedde ik als ik 'm 2 uur ofzo later innam. Ik ben nu net overgestapt op de 30.
Mijn huisarts zei trouwens dat de 20 minder betrouwbaar is als je doorbraakbloedingen hebt, maar of dat echt waar is?
Mijn huisarts zei trouwens dat de 20 minder betrouwbaar is als je doorbraakbloedingen hebt, maar of dat echt waar is?
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'

donderdag 8 juli 2010 om 13:05
quote:SeptemberGirl schreef op 08 juli 2010 @ 12:59:
Pff, ben van MG 30 naar 50 overgestapt, al een paar jaar.
Hoe zit dat met die stemmingswisselingen?
Zelfde verhaal hier, en ook ik ben erg nieuwsgierig naar die stemmingswisselen.
("Nee, ik ben geen k*twijf, het ligt aaaaaaallemaal aan mijn pil!")
Pff, ben van MG 30 naar 50 overgestapt, al een paar jaar.
Hoe zit dat met die stemmingswisselingen?
Zelfde verhaal hier, en ook ik ben erg nieuwsgierig naar die stemmingswisselen.
("Nee, ik ben geen k*twijf, het ligt aaaaaaallemaal aan mijn pil!")

donderdag 8 juli 2010 om 13:33
Ik had met MG 30 al doorbraakbloedingen.
Ik ben trouwens 8 jaar geleden helemaal gestopt met die hormonen zooi. Ik voelde me binnen 2 maanden zoveel beter dat ik er nooit meer aan begonnen ben. Nu 8 jaar condooms en een kind (gepland hoor) rijker ga ik voor een mirena-spiraaltje. Ik ben benieuwd hoe dat gaat bevallen....
Ik ben trouwens 8 jaar geleden helemaal gestopt met die hormonen zooi. Ik voelde me binnen 2 maanden zoveel beter dat ik er nooit meer aan begonnen ben. Nu 8 jaar condooms en een kind (gepland hoor) rijker ga ik voor een mirena-spiraaltje. Ik ben benieuwd hoe dat gaat bevallen....