Geld & Recht alle pijlers

Ik ben nu zo nijdig!

08-07-2010 14:22 198 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu zo ontzettend nijdig dat zelfs mijn herkenbaarheid me gestolen kan worden!

Wij hebben al een tijdje een probleem met de ex van Ziziman. Bla, bla, bla, uiteindelijk een paar maanden geleden een rechtszaak gehad over de kinderalimentatie. Ex eist gigantisch hoog bedrag en haar financiële gegevens kloppen voor geen kant. Wij hadden het standpunt dat er om verschillende redenen geen alimentatie betaald kon worden.

Afijn, vorige week woensdag hebben we de beschikking binnengekregen van de rechter, wij hebben op alle punten gelijk gekregen en rechter heeft een (lijkt mij symbolisch) bedrag van ¤5,- per maand toegewezen. Zijn wij natuurlijk helemaal gelukkig mee.

Zie ik gisterochtend een e-mail, doorgestuurd van onze advocate, afkomstig van advocaat van ex. Dat er tot op heden niet overgegaan is op de maandelijkse betaling van de alimentatie en er wordt gedreigd met een deurwaarder. Tuurlijk, mijn eerste reactie was "Oh ja, SHIT!" en ik heb het dan ook meteen overgemaakt en automatisch in het systeem gezet. Mailtje gestuurd naar advocaat met bevestiging dat het overgemaakt is en onze excuses. Maar toen kwam de nijd.

Wij hebben namelijk al meer als een jaar een claim op mevrouw van ¤1000,- waar gewoon niet op gereageerd wordt. Dit is natuurlijk bekend bij de advocaat en ook zij gaat hier achteraan, echter ook zij vangt bot. Er wordt gewoon op het moment dat het gaat over geld wat zij moet betalen, niet meer gereageerd. Tegenargumenten worden ook niet gegeven, dus ze weet donders goed dat ze moet betalen. En dan schiet het me zo in het verkeerde keelgat dat zij na 6 dagen te laat te zijn meteen dreigen met een deurwaarder, terwijl wij al een jaar lang "alleen maar" brieven en mails sturen (al dan niet via advocate), omdat we de relatie niet nog meer willen verslechteren door een deurwaarder in te schakelen. Maar nu begint het me toch te jeuken. En ik ben gewoon nog steeds boos!

Grr... En ik wil echt geen deurwaarder inschakelen hoor (komt Zizizoon ook niet ten goede, zo'n boze mama), maar het lef!

Zo, ik hoop dat mijn woede nu ook een beetje zakt, want ik erger me hier kapot aan!
Maar waarom wil of kan hij geen alimentatie betalen voor zijn eigen kind.?

Ik bedoel hij wil toch dat zijn kind het goed heeft...en niks te kort komt.

Alimentatie betaal je toch als zijnde onderhoud voor jou kind?
Ik zou ook heel nijdig zijn.......

Als mijn man zich er van af deed met 55 euro per maand bij zijn kinderen.

Wat een slechte vader zeg!
55? 5 euro staat er toch..

Ik snap er niks meer van
Ik kan werkelijk geen enkele reden bedenken waarom jouw man niet zou hoeven betalen voor het onderhoud van ZIJN kind. Geen enkele. Dat is zijn plicht.
Het zal wel om partner alimentatie gaan denk ik..
Waarom geen kinderalimentatie?

Dat snap ik niet zo goed, snap wel dat je nijdig bent dat wel, maar soit, de kinderen zijn zo wel weer de dupe, of zie ik het nou helemaal verkeerd?
vijf euro per maand. Hij moet zijn ogen uit zijn kop schamen.
Nog erger!

Dan is het gewoon GEEN vader lijkt me.

Jezus wat triest.

Ik heb er dus 50 euro bij bedacht....
Oh nee, kinder...

Nou, dan mag je vriend zich schamen.
Ja dat kan ook nog , dan is het een ander verhaal idd
quote:domnaiefmutsje schreef op 08 juli 2010 @ 14:28:

Het zal wel om partner alimentatie gaan denk ik..

Er staat toch echt kinder allimentatie

Dat las ik dan weer wel goed
DNM ze hebben een rechtzaak gehad over kinderalimentatie. Niet over partneralimentatie.
Oh ja er staat kinder ja ik zie het nu ook....

Ja....
Mja, ik kwam er al op terug. Ik kon het me niet voorstellen...
quote:Wij hebben al een tijdje een probleem met de ex van Ziziman. Bla, bla, bla, uiteindelijk een paar maanden geleden een rechtszaak gehad over de kinderalimentatie. Ex eist gigantisch hoog bedrag en haar financiële gegevens kloppen voor geen kant. Wij hadden het standpunt dat er om verschillende redenen geen alimentatie betaald kon worden.
Omdat Ziziman nog steeds alle lasten betaald t.a.v. hun gezamenlijke woning (het staat leeg en te koop, veel en veels te duur aangekocht) waaronder hypotheek, levensverzekeringen (waaronder die van haar!) gemeentelijke belastingen etc. Hij betaald dus ook al haar kosten hier aan.
5 euro.....
Kan hun kind niks aan doen toch....
Arm kind van je ex en jij bent nijdig?
Ok, dat verklaart wel een hoop. Kan hij dat niet anders inregelen? Samen verantwoordelijk voor die kosten en een normaal bedrag voor de kinderen?
Dat is toch het probleem tussen hem en zijn ex, wat hebben de kinderen hiermee te maken??
Wat heeft TO daar eigenlijk mee van doen? Laat haar vriend dat lekker zelf uitvechten......
quote:Zizia schreef op 08 juli 2010 @ 14:30:

Omdat Ziziman nog steeds alle lasten betaald t.a.v. hun gezamenlijke woning (het staat leeg en te koop, veel en veels te duur aangekocht) waaronder hypotheek, levensverzekeringen (waaronder die van haar!) gemeentelijke belastingen etc. Hij betaald dus ook al haar kosten hier aan.Dat is hun gezamelijk probleem. Staat los van de kinderalimentatie. Wat betaald zijn ex mee aan die lasten? Op wiens naam staat dat huis? Op wiens naam staat die verzekering? En waarom betaalt hij voor haar?
quote:Zizia schreef op 08 juli 2010 @ 14:30:

Omdat Ziziman nog steeds alle lasten betaald t.a.v. hun gezamenlijke woning (het staat leeg en te koop, veel en veels te duur aangekocht) waaronder hypotheek, levensverzekeringen (waaronder die van haar!) gemeentelijke belastingen etc. Hij betaald dus ook al haar kosten hier aan.Dat is tijdelijk en staat los van kinderallimentatie. En anders deze kosten delen en gewoon KA betalen.
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven