Kind (1 jr) weigert te drinken!

08-07-2010 14:38 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochtertje weigert sinds 2 dagen om te drinken. Drinken en eten is eigenlijk nooit een probleem geweest bij haar. Nu merkte ik wel dat ze de laatste tijd niet zo'n zin meer in melk had (dronk het wel, maar al wel minder). Nu wil ze helemaal niks meer! Dus ook geen water of thee of wat dan ook. Heb het al met een fles geprobeerd, met een tuitbeker, met een gewone beker. Niks helpt! 's Ochtends als ze net uit bed komt krijg ik er nog wel wat melk in (hooguit 60cc). En dat is het dan. Wie heeft er een tip?
Helaas heel herkenbaar. blogbabe. Zoontje (nu 22 mnd) heeft ook van die fases, om gek van te worden. Met dit weer is het wel belangrijk om voldoende vocht binnen te krijgen (is zo'n rekenmethode voor, de helft van zijn gewicht en dan in cc of zo, in zijn geval hield dat in dat hij bij 10 kg minimaal 500 cc binnen moet krijgen aan vocht). Wat hier soms hielp zijn ijsjes, yoghurtjes, kwarkjes, alles om maar vocht binnen te krijgen. Ook vla wilde hij soms nog wel eten. Heel veel succes!
Je zorgen maken, is de verkeerde kant op fantaseren.
Ja, yoghurt gaat er gelukkig wel in en fruit ook. Maar dan kom ik echt niet aan 400 cc (wat ze dan binnen zou moeten krijgen).
Waterijsje?
Dat is al iets, gelukkig. En van die danoontje ijsjes? Ik kwam er ook niet elke dag aan hoor, en hij doet het nog steeds . Goed in de gaten houden of ze niet suf wordt en steeds maar weer aanbieden, heel frustrerend, ik weet het.
Je zorgen maken, is de verkeerde kant op fantaseren.
Geef eens een waterijsje, of een pakje met een rietje om het wat aantrekkelijker te maken. Of een "grote mensen beker"
Kent ze niet. Ik kan het proberen, maar ik denk dat ze er 2 likjes van neemt en 'm weg doet (maar ga het wel proberen natuurlijk!). Thanks!
quote:misschicken schreef op 08 juli 2010 @ 14:51:

Geef eens een waterijsje, of een pakje met een rietje om het wat aantrekkelijker te maken. Of een "grote mensen beker"Allemaal gedaan muv het waterijsje dan.
Een flesje spa met zo'n sportdop? Samen met je man een drankje delen, en dit enorm aanprijzen naar elkaar: moet je nou eens proeven wat lekker, ja zeg wat is dit lekker, mag ik nog een slokje? Dit waar ze bij is en het haar niet aanbieden...ben benieuwd of ze dan wat komt halen.
Hey Blog, lepelen vindt ze misschien wel interessant?

Alle beetjes helpen!
Wil ze ook geen roosvicee of diksap, of iets anders zoet?
You're not the same person you were a year ago. Now you're even worse.
Week 14 van de Extremely Demotivational Calendar
Zelf ijsjes maken van water met een klein beetje ranja? Of misschien samen met haar maken? Lekker met water kliederen in de tuin en dan de ijsjes maken?

In fruit, komkommer en tomaat zit ook veel vocht. Misschien wil ze daar wat extra van eten?
Tuitbeker of fles met water mee naar bed geven? Zonder druk. In badje met bekertjes laten spelen? Mini vindt het heel leuk om uit dingen te drinken die daar niet echt voor bedoeld zijn, zoals wasbolletjes en waxinelichthoudertjes (wat een woord!). In tijden van slecht drinken tankte ze zo weer 100cc water weg uit een wasbolletje.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
watermeloen?
quote:blogbabe schreef op 08 juli 2010 @ 14:51:

Kent ze niet. Ik kan het proberen, maar ik denk dat ze er 2 likjes van neemt en 'm weg doet (maar ga het wel proberen natuurlijk!). Thanks!

Toen mijn zoontje ong. een jaar was kende hij ook geen ijsjes, maar hij had het heel snel door hoor!

De 2e keer dachten we, we geven de helft van een raketje, maar mooi niet. Meneer wilde het hele ding!

Nu heb ik zelf ijsjes gemaakt van wat diksap, minder suiker dan een raketje, maar hij vindt het erg lekker, dus het proberen waard.

Verder geen tips behalve bovenstaande.

Oh ja wel, mijn zoontje wil altijd onder de douche naar de straal happen en dan dus het water drinken, misschien wil jou dochter dit ook wel?

Ik weet dat het geen gewone manier van drinken is, maar alles om er wat vocht in te krijgen toch?
Als eten nog wel goed gaat zou ik wat zouter eten. Weet niet wat ze al wel en niet eet maar bijvoorbeeld tuc koekjes om op te sabbelen of frietjes. Of soep? Misschien is warm drinken wel lekker....
Heel herkenbaar, mijn dochter drinkt ook periodes bijna niks. Wat hier hielp is haar in bad zetten met een washandje en eendjes, zo kreeg ze spelend nog wat vocht binnen. En na twee dagen hebben we haar gedwongen (houdgreep en fles erin). Het was verschrikkelijk, maar met 30 graden móest ze meer dan 200 per dag drinken.

Onthoud: het is een fase, het gaat voorbij. Sterkte.
Blog, vervelend dat de kleine meid minder/ niks drinkt. Zeker met dit weer! Alle tips zijn eigenlijk al voorbij gekomen: veel fruit en groente, ijsjes, yoghurt, spelen in badje, zelf interessant doen met drinken en vooral niet laten merken dat je heel graag wilt dat ze drinkt Succes!
Herkenbaar. Mijn zoontje stopt als hij niet lekker is. Een week of 4 geleden weer en na 2 dagen geen plasluier zijn we naar de HAP gegaan. Hij is toen een paar dagen opgenomen en heeft een sonde met ORS gekregen.

Let goed op of er plasluiers komen. Alertheid is niet altijd een teken, mijn zoontje was alert, lachte en maakte geintjes.
Hoe is het vandaag verder gegaan Blog? Heb je er nog wat in gekregen?
Nou, melk drinken doet ze nog steeds niet. De rest (water, thee) gelukkig wel. Heb al een pakje melk gegeven, dan ziet ze dus aan de buitenkant niet dat het melk is. En mevrouw neemt 1 slok, trekt een vies gezicht en hoeft niks meer. Ze trapt er echt niet in!

Vraagje: melk drinkt ze dus 0,0. Nu eet ze wel yoghurt en krijgt ze een vitaminetabletje. Maar dat kan toch nooit genoeg zijn wat betreft calcium?
Misschien karnemelk met een beetje roosvice proberen? Als je het lust is karnemelk wel lekker fris met dit weer. En je kan de roosvice langzaam afbouwen, dan went ze niet aan dat zoete wat je met yogi en chocolademelk misschien hebt.

En met een plakje kaas op brood krijgt ze ook weer wat zuivel binnen.
quote:kaetje schreef op 14 juli 2010 @ 20:55:

Misschien karnemelk met een beetje roosvice proberen? Als je het lust is karnemelk wel lekker fris met dit weer. En je kan de roosvice langzaam afbouwen, dan went ze niet aan datAl geprobeerd, maar nee hoor! Lijkt toch echt teveel op melk!
quote:blogbabe schreef op 14 juli 2010 @ 20:43:

Nou, melk drinken doet ze nog steeds niet. De rest (water, thee) gelukkig wel. Heb al een pakje melk gegeven, dan ziet ze dus aan de buitenkant niet dat het melk is. En mevrouw neemt 1 slok, trekt een vies gezicht en hoeft niks meer. Ze trapt er echt niet in!

Vraagje: melk drinkt ze dus 0,0. Nu eet ze wel yoghurt en krijgt ze een vitaminetabletje. Maar dat kan toch nooit genoeg zijn wat betreft calcium?Hier (=Ierland) adviseert het consultatie bureau 3 'milk servings' per dag vanaf 1 jaar. Dat kan ook een stukje kaas, een bakje yoghurt, pap etc zijn. Misschien kun je haar tussen de middag een stukje kaas geven en 's avonds yoghurt oid als toetje? Dan ben je er.
quote:visots schreef op 17 juli 2010 @ 17:11:

[...]

Hier (=Ierland) adviseert het consultatie bureau 3 'milk servings' per dag vanaf 1 jaar. Dat kan ook een stukje kaas, een bakje yoghurt, pap etc zijn. Misschien kun je haar tussen de middag een stukje kaas geven en 's avonds yoghurt oid als toetje? Dan ben je er.

Thanks! Ja, zo doe ik dat nu dus ook.

Heb nog een vraag aan jullie: wat vinden jullie van Optimel geven aan je baby? Ik zag dat er aspartaan inzit. Lijkt me niet heel handig. Aan de andere kant denk ik, dat drinkt ze wel. Dan krijgt ze toch maar mooi melk binnen. Wat zouden jullie doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven