Tips gevraagd, nieuwe kat wil niets eten!
donderdag 8 juli 2010 om 18:36
Titel klopt niet helemaal van het onderwerp het was meer bedoeld als help wij zoeken tips!! en het moest zijn "Kat uit pleeggezin voor kittens maar wil niets eten HELP!"
Wij zouden graag verhalen willen over eerdere ervaringen die mensen hebben met asielkatten en misschien een paar goede tips voor beginners.
Wij zouden graag verhalen willen over eerdere ervaringen die mensen hebben met asielkatten en misschien een paar goede tips voor beginners.
donderdag 8 juli 2010 om 21:27
quote:nummerzoveel schreef op 08 juli 2010 @ 21:18:
Als er een grote benzinepomp in de buurt zit, hebben die wellicht kattenvoer. Heb je anders pate/smeerworst/leverpastei in huis? Daar een heel klein beetje (theelepeltje) van bij het voer doen kan ook net genoeg geur afgeven.
Helaas niet is afgebroken over 4 maanden staat de nieuwe benzine pomp als ik me goed herinner
wij zijn helaas vegetariers
alleen vegetarische paté ben ik bang. Goed nieuws ook. Kees kwam 3 minuten geleden onder de bank vandaan en is nu nieuwschierig aan het rondlopen en in zijn kattenbak aan het snuffelen en aan zijn bakjes, hij durft alleen niet erin te kijken of te gaan eten uit de bakjes, maar toch vooruitgang! morgenochtend gaan we meteen natvoer halen voor ons droepie Kees.
Momenteel ligt Kees dicht bij de voeten van mijn vriend! onder de stoel ernaast!
Als er een grote benzinepomp in de buurt zit, hebben die wellicht kattenvoer. Heb je anders pate/smeerworst/leverpastei in huis? Daar een heel klein beetje (theelepeltje) van bij het voer doen kan ook net genoeg geur afgeven.
Helaas niet is afgebroken over 4 maanden staat de nieuwe benzine pomp als ik me goed herinner
Momenteel ligt Kees dicht bij de voeten van mijn vriend! onder de stoel ernaast!
donderdag 8 juli 2010 om 21:31
Benzine pomp is inderdaad een goed idee. Het is geen geweldig voer maar Gourmet (die kleine blikjes) ruikt wel heel sterk en valt bij de meeste katten in de smaak (het is dan ook de Mcdonalds van de kattenwereld, maar ach, voor de ene keer
Of heb je kip in huis? Een klein stukje gekookte kip (geen hele kipfilet) wil ook nog wel eens helpen. Wel belangrijk dat het verder geen gemarineerde kip is natuurlijk, gewoon au naturel, in een pannetje, heel even aan de kook brengen en laten afkoelen)
Of heb je kip in huis? Een klein stukje gekookte kip (geen hele kipfilet) wil ook nog wel eens helpen. Wel belangrijk dat het verder geen gemarineerde kip is natuurlijk, gewoon au naturel, in een pannetje, heel even aan de kook brengen en laten afkoelen)
donderdag 8 juli 2010 om 21:39
quote:Tiddles schreef op 08 juli 2010 @ 21:33:
ooooh, lees net dat je vegetarier ben, tsja, dan zal het met die kip ook niet lukken
Ik ben zelf ook vegetarier maar man en poezen niet, vandaar dat wij kip dus meestal standaard in huis hebben 
Sterkte met Kees, gaat vast wel goedkomen
Dankjewel Tiddles, en ook bedankt voor je tips, er komt zeker kip voor Kees om te eten
Fijne avond
ooooh, lees net dat je vegetarier ben, tsja, dan zal het met die kip ook niet lukken
Sterkte met Kees, gaat vast wel goedkomen
Dankjewel Tiddles, en ook bedankt voor je tips, er komt zeker kip voor Kees om te eten
Fijne avond
donderdag 8 juli 2010 om 21:41
donderdag 8 juli 2010 om 21:53
quote:minny schreef op 08 juli 2010 @ 21:48:
En beestje moet nu eten, niet morgen. Is er geen friettent in de buurt waar je een fijne gehaktbal of zo kan scoren voor Kees?
(Kees was het dus?)
Mijn vriend is het stellig met je eens minny
mijn vriend was al weg voordat ik het wist om naar een pompstation in de buurt voor natvoer. ja het is Kees.
Bedankt ook voor jou mening Maar ik ga nu echt dit onderwerp droppen Dankuwel.
En beestje moet nu eten, niet morgen. Is er geen friettent in de buurt waar je een fijne gehaktbal of zo kan scoren voor Kees?
(Kees was het dus?)
Mijn vriend is het stellig met je eens minny
Bedankt ook voor jou mening Maar ik ga nu echt dit onderwerp droppen Dankuwel.
donderdag 8 juli 2010 om 22:04
Ik vind het trouwens wel *heel* typisch dat je van z'n pleeggezin niet wat eten (waar 'ie tenslotte aan gewend was) hebt meegekregen of dat ze je van te voren verteld hebben wat voor eten 'ie kreeg. (Je had het eigenlijk ook zelf moeten vragen, maar goed, ik begreep volgens mij uit een van je eerdere berichten dat je nog niet zo veel ervaring hebt met katten.)
Als mijn pleegpoezen naar hun nieuwe huis gaan, geef ik altijd genoeg eten mee voor een dag of twee zodat hun nieuwe baasje ze *of* kan wennen aan nieuw eten door het te mixen met het voer waar ze aan gewend zijn, of de tijd krijgt om dat voer te gaan kopen (maar misschien ben ik wel een beetje een aansteller....ik geef ze vaak ook hun favourite speeltje etc mee )
sterkte in ieder geval
Als mijn pleegpoezen naar hun nieuwe huis gaan, geef ik altijd genoeg eten mee voor een dag of twee zodat hun nieuwe baasje ze *of* kan wennen aan nieuw eten door het te mixen met het voer waar ze aan gewend zijn, of de tijd krijgt om dat voer te gaan kopen (maar misschien ben ik wel een beetje een aansteller....ik geef ze vaak ook hun favourite speeltje etc mee )
sterkte in ieder geval
donderdag 8 juli 2010 om 22:06