juli 2010 deel 2

05-01-2010 16:45 2539 berichten
Voor iedereen die in juli 2010 een kindje verwacht! Kom gezellig mee kletsen!

Verder hebben we Nazife onze tribune zitter.

Op naar dikke buiken:

En schattige baby's:

Wil je in de tabel of heb je aavullingen/wijzigingen, wil je dat dan met een kleurtje of onderstreept aangeven? Dan kan ik het gemakkelijker vinden.

Link naar het oude topic
Alle reacties Link kopieren
vergrijpen aan brit, ja, dat kan ik wel weer eens proberen. iig een leuk tijdverdrijf of t nou helpt of niet...

Ik heb gewoon de héle dag harde buiken, steken, gerommel, pijn, maar geen weeen. Da's toch om mesjokke van te worden?
Hmmm nog geen baby's hier?

Wij mogen morgenochtend naar huis. Rudra krijgt borstvoeding en bijvoeding want hij valt snel af en kan dan zijn suikers niet goed houden. Pfff ik hoop dat het afvallen door de warmte is en niet door de suikers.

Felice. Ik heb met je te doen. Dit is niet normaal. Als je niet hoogzwanger zou zijn zou ik zeggen dumpen die hap. Maar helaas is het makkelijker gezegd dan gedaan.

Keye. Jou man is ook niet de liefste zg. Pfff. Misschien reageren mannen ook zo omdat ook zij veel stress hebben.

Hier een hele lieve kersverse papa. Hij doet echt alles voor rudra. En natuurlijk ook voor mij. Niets is teveel gevraagd. Wat een schat van een man en hij bezit echt engelen geduld. Ook wanneer ik soms irritant doe.

Allis. Het komt goed schat. Geniet van een klein beetje rust die je nu nog hebt. Die is strax zeker weg. Hahaha

zo en nu ga k lekker slapen. Althans hoelang t nog kan. Hahh

trouwens, ik was t ook niet op Hyves. Ik denk ook niet dat ik me ga aanmelden op Hyves. Is teveel gedoe voor mij nhad vroeger wel Hyves maar vond t niet fijn. Heb wel Facebook. Is dat een idee dames? Hahah

de rest. Hang in there en houd t vol.
Mevr S, fijn dat jullie naaar huis mogen!! En heeft Rudra wat extra melk nodig of krijgt hij water ofzo? Hoop dat hij niet meer afgaat vallen.. ze moeten (nou ja moeten..) toch na een dag of 10 weer op geboorte gewicht zijn?

Hier een grappig moment, mn dochter heeft een microfoon in haar handen, zo'n speelgoed ding. Ze is voor me aan het dansen en aan het zingen. Fantasie en gewone woorden. Echt lachen,ze maakt er prachtige danspasjes bij. zo schattig!!

Ze vindt dit zo leuk om te doen en ik geniet er zo van om haar zo bezig te zien!

Ze gaat zo een ochtendje naar school en daarna rijden we naar mn werk voor een afsluiting en daarna nog even bijkletsen met een collega/vriendin. Wilde oppas regelen voor mn meiske, maar dat lukte niet helemaal. Schoonmoeder wilde wel maar wilde haar mee naar haar werk meenemen enzo, dat vind ik dat te druk voor haar, want ze is wel totalloss na vanmorgen hoor. Vanmiddag mag ze in de buggy, doen we eigenlkijk nooit meer, kan ze relaxen. Ze wil zo ie zo liever bij me zijn op dit moment en nu kan het nog even en straks ben ik toch paar dagen in t ziekenhuis.

Allis, sterkte meid!

Felice, lastig allemaal he.. vooral omdat je van hem houdt, maar hij vaag doet over de baby en de verantwoordelijkheid die hij daarvoor dragen wil.. Als hij wel wil dat je daar komt wonen,dan ga je toch ook samen voor de kleine zorgen? Ik hoop dat je straks het gevoel hebt dat hij wel heeeeel veeel van de baby houdt, vast wel, en dan komt de rest misschien van zelf.. maar makkelijk zal het niet worden verwachgt ik. Nu naar school!!!

(Nu is mn dochter Lieke en ik ben juffrouw Mandy, haha)
nee nog geen baby hier. en t zal ook nog wel even duren denk ik... ik ga maar eens taart bakken voor Brit's verjaardag. Nou ja, bakken, het wordt een kwarktaart met een lange vinger bodem... lekker makkelijk.
Meld! (Wat gaaf om te mogen zeggen, nu is het echt bijna zover!)

MevrS: Fijn dt jullie morgen naar huis mogen! Hoe vaak kom Rudra? Anders gewoon aanleggen, aanleggen, aanleggen. Komt de bv lekker opgang en komt het met het aankomen vast ook wel goed.

Allis: Daar word je zeker helemaal gek van! Zet door of hou op! Denk je dan. Ben je de nacht een beetje door gekomen?

Fussie: Dat herken ik ook wel! Het is zo dubbel, ik wil onze baby en ben het zat, maar weet ook dat ik waarshijnlijk nooit weer zo'n mooie buik krijg, nooit meer getrappel van binnen, nooit meer dat speciale gevoel....

19juni: als het je niet bevalt, kom je er maar mooi uit!

En nog een ijsje gehad?

Hier een fijne nacht. Lekker het raam open, lekker een windje door de slaapkamer.

Dochter vanochtend: "Bed beetje nat, bed beetje nat" Die had haar luier afgedaan. Dat wordt dus nog een waterdichte molton en haar 's nachts laten plassen. (En misschien nog een potje voor op haar slaapkamer?)

Ik zal even de vaat van gister opruimen en dan zullen man en dochter wel weer thuis komen van de bakker. Lekker verse broodjes. Mmmh!!
Goeiemorgen.

Even ego, zweet me helemaal de peentjes, het voelt of ik ziek word. Zo even de vaatwasser inruimen en dan naar de fysio. Geloof dat ik daarna weer lekker mijn bed inkruip.

Allis, gefeliciteerd met je Brit! Dat jullie nog maar vele verjaardagen samen mogen vieren

MevrS, lekker, naar huis. En wat Mango zegt, aanleggen, aanleggen aanleggen. Desnoods een lactatiekundige inschakelen.

Goed, even opruimen, douchen, en weg.

Vast wel tot later
19juni, hoop dat de kleine ook voor zondag zelf aanklopt anders moet ik maar gestript worden. Ik ben het zo zat!

Sterkte met je voeten, lijkt mij geen pretje.
It\'s meant to be just believe....
quote:pezuls schreef op 08 juli 2010 @ 17:22:

Felice wat een vervelende situatie zeg, Ik hoop voor je dat alles op zn pootjes terecht komt.

En keye, ook een voor jou, is het nog gelukt met de viltstiftstrepen?

Vlinder, ik ben op een maandagmiddag om half 4 gestript, ik had toen al bijna 2 cm ontsluiting, om half 8 's avonds begon ik weeen te krijgen die regelmatig om de tien minuten kwamen, dit is de hele avond en nacht zo gebleven. De volgende morgen ook zo, en 's middags om 5 uur had ik pas 4 cm ontsluiting. Daarna ging t snel, om 18.00 uur had ik 6 cm ontsluiting, om 21.15 zijn mijn vliezen gebroken, om 21.30 mocht ik persen en om 21.31 was marijn er!

Zo, das mijn stripverhaal! Bedankt voor het delen van je strip-ervaring. Zo snel kan het dus gaan. Ik hoop dat het bij mij ook door zal zetten. Vond je het strippen zelf niet vervelend en hoe lang duurt zo een ' sessie' ongeveer?
quote:Keye schreef op 08 juli 2010 @ 18:04:

Vlinder, ik ben bij beide kinderen gestript. Bij dochter 3 keer en de derde keer om 11.00 gestript en dochter was er dezelfde dag om 21.00.

Bij zoon twee keer gestript. Laatste keer om 15.00 en om 20.00 de eerste wee. Om 01.25 was hij er.

En afgelopen dinsdag ben ik weer gestript. Dit heeft dus niet geholpen. Nu weer de afspraak dat ik dinsdag weer wordt gestript en anders naar het ziekenhuis volgende week.

Dat was mijn ervaring met strippen Keye, bedankt voor je verhaal. Ik ben ook bang dat het niet meteen effect heeft. Als het maandag nog niks oplevert dan word ik maandag en anders weer dinsdag gestript. Hoop dat het natuurlijk zondag met de WK meteen doorzet!
Meld.

Fussie beterschap.

Allis, van harte met Brit.

MevrS, fijn dat jullie naar huis mogen. Hopelijk komt het met het afvallen ook wel snel goed.

Mango: mmm lekker verse broodjes.

Gisteren dacht ik heel even dat het was begonnen, maar helaas. Niet doorgezet.
Succes en sterkte aan alle zwangere damesn (incl. moi) het wordt weer een warme dag vandaag!
Meld.

Fussie, vandaag D-day voor ons. Nou moet je niet ziek gaan worden he?

Mevrs, fijn dat jullie naar huis mogen. Genieten, genieten en genieten

Het zweet loopt nu al in straaltjes van me af. Heb net het huishouden gedaan en kindjes naar school gebracht.

Nu nog even langs de bank en dan niks doen. Nouja, ik ken mezelf....

Liep vanmorgen om 6.30 alweer met de stofzuiger te sjouwen naar zolder. Dochter schreeuwde dat ze een spin had gezien en ze durfde haar bed niet meer af

Of ik even de spin weg kwam halen. Helaas ben ik ook niet z'on held. Maar met de stofzuiger wassie zo weg

Kom vanmiddag noge ven langs
Heel kort want moet nog douchen en daarna naar controle. Mijn hoofd stond gisteren niet meer naar het forum, gistermiddag/avond weer pittig gesprek gehad. Het blijft gewoon moeilijk en over een aantal dingen zijn we het gewoon niet eens.

Wat ik wel merk is dat hij ook erg onzeker is en hij heeft er vooral moeite mee dat ik nog niet bij hem woon. Misschien heb ik daar ook wel te veel mijn eigen zin doorgedreven door pas na de bevalling te willen verhuizen. Maar nu, zo kort voor de datum heeft het ook geen zin meer om daar steeds ruzie over te maken. Ik merk dat ik moe ben en dat het kleintje reageert op mijn spanningen. Vannacht ook flinke steken onderin mijn buik gehad.

Soms denk ik wel dat het beter is om er een punt achter te zetten maar tegelijk hou ik heel veel van hem en wil ik graag met z'n drietjes de toekomst in... wat hij ook wil.

Sorry dat het nu even alleen over mezelf gaat, ik heb gisteren wel jullie reacties gelezen, echt superlief!!!

Ik ga me even douchen en hoop dat mijn huilogen straks wat minder zijn. Kom vanmiddag wel weer even op het forum

Sterkte met de warmte vandaag!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
quote:vlinder83 schreef op 09 juli 2010 @ 09:03:

[...]

Bedankt voor het delen van je strip-ervaring. Zo snel kan het dus gaan. Ik hoop dat het bij mij ook door zal zetten. Vond je het strippen zelf niet vervelend en hoe lang duurt zo een ' sessie' ongeveer?Het duurde een paar minuutjes. Ik vond het niet vervelend maar heb daar beneden al t een en ander aan problemen gehad, zoals oa een vastzittende spiraal dus dit was een kippetje. Ik hoop voor je dat het helpt.
Felice nog een keer een Misschien gaat het allemaal beter als de baby er is, maar daar heb je nu niks aan natuurlijk.

Voor iedereen veel sterkte met de hitte en de buiken, hopelijk komen de babies gauw (of niet want dat gedrijf in je kraambed is ook geen lolletje)!
Pezuls, leuk dat je af en toe langs komt!! Ondanks de drukte thuis. Zie je er tegenop dat man weer een week het ziekenhuis in moet?En komt iemand anderfsdan helpen?Je bent immers nogmaar net bevallen,..

Felice, lastig he meid!! Knuffel voor jou!! Hoop dat je dicht bijjezelf kunt blijven! En volg je hart, lijkt me het beste voor jou en de baby.. want ik geloof wel dat baby merkt hoe jij je voelt. Aan de andere kant. . t is ook zoals het is...als je maar niet het gevoel hebt dat je neit van de zwangerschap hebt kunnen genieten!!

Net de wekelijkse boodschappen gedaan, nu moe!! Ben nu flesjes en speentjes enzo aant uitkoken,braaf he

Nu even de krant lezen enhet heeeeel rustig aan doen vandaag!!
Morguh, ik meld mij weer!

Redelijke nacht gehad, wel nog steeds de gebruikelijke kwaaltjes en daar kwam ook een wat golvende rugpijn bij... maar dat is weer verdwenen dus geen bevalling in aantocht!

Vlinder, fijn dat het allemaal goed was in het ziekenhuis. Nu wachten op het strippen, spannend hoor!

Miffy, voor jou dus ziekenhuis bevalling, als je gerekend had op thuisbevalling is dat wel even omschakelen ja.... maar moet je daar nu ook blijven?

Allis, he bah een dikke knuffel voor jou! En ja dat gerommel herken ik helaas en dan baal je echt als het niet doorzet. Je wil zo graag dat er wat meer duidelijkheid komt!

Felice, ik snap je twijfels of je door had moeten zetten om thuis te willen blijven. Maar dat is een aantal weken geleden toch een bewuste keus van je geweest. Die je gemaakt hebt voor je eigen rust en die van het kindje.Jij gaat doen waar je je het prettigst bij voelt en dat is de eerste tijd thuis zijn.

Daar kan je nu niks meer aan veranderen en dat moet je ook zeker niet willen.

Ik vind zelf dat je man zich daar bij neer moet leggen en het heeft geen zin om daar nog over te praten...

Veel sterkte meid! Het zal een warboel in je hoofd zijn!

Nou diplomering hadden we beter ook over kunnen slaan. Was ruime en uur rijden. Bleek dat er heel veel leerlingen een diploma kregen en alleen de namen werden genoemd, handtekening gezet en klaar! Er waren gewoon een heleboel die het lef hadden om nadat ze hun papiertje haddden naar huis tegaan. Ik vind dat echt niet kunnen!

Iemand vroeg of je zoveel vragen van mensen krijgt of je last hebt van de warmte.

Ik word ook gek van de vraag, kan je het nog wel volhouden? Dan denk ik wat moet ik nou antwoorden??? Nee ik kan het niet volhouden??? Ik heb vrij weinig keus lijkt me zo! Ach ja het is allemaal goed bedoeld natuurlijk!
Lekker taart en verse broodjes. Een heerlijk dansende en optredende dochter. Wat fijn dit allemaal. Rudra komt niet zo vaak. Is echt een slaapkoppie. Maar k heb gisteren bijgekolfd en borstvoeding loopt zeer goed. Die hebben we dan bijgevoed. En rudra is weer aangekomen. Dus we mogen nu. Ben heel blij.

Felice, ik hoop echt dat het goedkomt als je eenmaal verhuisd bent. Misschien zijn ht bij hem ook spanningen. Komt goed meid.

Go Allis, Keye en Fussie. Ook betershap.
Mogguh!

Pezuls en mevr S, wat fijn dat het goed gaat bij jullie, en wat leuk dat jullie van je laten horen!!

@ felice, hier lekker op het forum van je af blijven klagen hoor, misschien dat dat je wel een beetje oplucht. Lijkt me heel moeilijk voor je allemaal...

@ fussie, het is niet te hopen dat je ziek wordt! ik presteer het ook vaak om ziek te worden met zulk weer. Idd lekker je bed in en uitrusten voor zover dat mogelijk is!

Fussie en Keye, spannend voor jullie vandaag!

Ik heb gisteravond weer een leuke opdracht binnengekregen, en ik merk dat ik me zoveel beter voel als ik iets nuttigs te doen heb!! Kan in elk geval weer twee dagen vooruit! Wil ook m'n kledingkast nog vast gaan uitmesten, lelijke zwangerschapsdingen eruit en weer leuke dingen erin. Ik kan niet wachten tot ik weer normale kleren pas!

Ik mis ook echt het hardlopen en ben blij als dat straks ook weer kan. Iemand enig idee na hoe lang je zoiets weer op kan pakken? Ik neem aan niet in de dezelfde week, wel??

Iedereen vandaag veel succes met de hitte. Ik blijf lekker binnen, hoewel ik misschien nog wel de deur uit moet om ijsjes te halen want die zijn op. Alleen nog van die suffe waterijsjes maar die vind ik saai.... Aan de andere kant heb ik ook nog een watermeloen liggen, dat is misschien ook wel een keertje beter dan ijs.

IJscoboer was gisteren niet meer geweest helaas, dus ik heb het gisteren braaf bij twee splitjes gehouden...
Meld !!

Leuk Mevr S dat jullie lekker naar huis kunnen !! Gelukkig gaat de bv goed, en dat groeien komt echt wel !!

Ik moet wel zeggen dat ze bij de tweede bij ons naar mijn idee te lang laconiek hebben gedaan over dr vochtinname.

Dochter heeft volgens mij de eerste 36 uur voornamelijk geslapen (ingeleide bevalling ?, was ze er nog niet klaar voor mss ?)

Dat was geen probleem, tot ze vervolgens op uur 40 vinden dat ze wat geel gaat zien en er gelijk bloed geprikt en kinderarts ed aan te pas komt.

daar ga ik nu dus wel voor waken, als ze niet aan de borst wil dan maar fingerfeed.

Er zijn trouwens, zoals ik lees wel veel dames hier die voor de bv gaan ? Je kunt het altijd proberen toch !

Vanmorgen was ik op mn weegschaal weer bijna een kilo afgevallen.......ik snap er nix meer van hoor. Zou nu op iets meer dan 6 kilo zitten, terwijl ik juist de afgelopen dagen met tintelende vingers wakker wordt. voeten vallen nog mee tot nu toe.

Ik zag net onze overburen in de trouwauto stappen,......pffff ze mogen het hebben vandaag.....ze zag er wel mooi uit !

Verder iedereen veel sterkte vandaag, met de warmte en de buiken en het vocht etc....

@ Allis: schrijf je expres UKje,..(als in UK, United Kingdom-je) Vond het wel grappig !

Grtz M
ok, ik heb net op mn gemakje de weersverwachting eens bekeken. En ik heb besloten dat ik dit weekend niet ga bevallen. Doen we volgende week wel. Het is nog veeeeeeel; te warm. En om nou het kraambed uit te drijven....
ik vind het vandaag niet leuk met de warmte :(
Nut, dat heb ik nu ook echt! Het wordt me nu een beetje te gek... kan echt me draai niet vinden. Ik heb het nog niet eerder zo gehad....
Morgen overdag zijn er perioden met en loopt de temperatuur snel op. Het wordt landinwaarts opnieuw tropisch warm met middagtemperaturen van ongeveer 30 graden, in het oosten en zuidoosten mogelijk nog enkele graden hoger. In de namiddag en avond kunnen enkele stevige ontstaan, waarbij ook hagel mogelijk is. Er staat een zwakke wind uit richtingen tussen oost en zuid, later draait de wind in de kustprovincies naar een richting tussen west en noord.

Uitgifte: 09/07/2010 13.11 uur LT

zondag 11 juli tot en met donderdag 15 juli

Tropisch warm met temperaturen rond 30 graden en kans op enkele pittige onweersbuien. Na het weekend geleidelijk iets lagere temperaturen.

Zo Ma Di Wo Do

Zonneschijn (%) 50 40 30 40 50

Neerslagkans (%) 60 50 40 50 70

Minimumtemperatuur (°C) 18/21 13/16 14/17 14/16 14/17

Middagtemperatuur (°C) 26/29 24/28 23/27 24/29 23/27

Uitleg

vrijdag 16 juli tot en met vrijdag 23 juli

Grote kans op een aanhouden van een warm weertype met middagtemperaturen rond 25 graden en kans op een enkele
Pfff, nou, het beloofd wat met het weer. Zitten we hier met die dikke buiken in de hitte, met de wetenschap dat we ook nog moeten bevallen!!

Ik ga met de eerste 2 cm al naar het ziekenhuis hoor, daar hebben ze airco

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven