Waar ben jij bang voor?

09-07-2010 20:38 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.

Ik zat vandaag in de trein en reed langs een havengebied. Gebiologeerd zat ik naar de boten en schepen te kijken. En tegelijkertijd krijg ik een heel angstig gevoel over me heen.

Dit heb ik altijd met open plekken water en boten. Geen kleine roeibootjes ofzo, maar de grotere boten en helemaal schepen.

Ik ben bang voor boten en schepen, en grote wateren (terwijl ik in het zwembad een echte waterrat ben).

Ook droom ik heel vaak over dat ik in een boot zit die omslaat, of dat ik op de bodem van een kanaal loop op zoek naar sieraden.

Weet iemand toevallig iets over dromen of deze fobie af??

Verder ben ik bang voor spinnen.

Waar zijn jullie bang voor?

Groetjes,B.
Ik heb geen motto.
Ik zit heel hard te denken, maar eigenlijk niets.

Natuurlijk wilde ik bijvoorbee;d tijdens mijn bushwandelingen in Australie niet gebeten worden door een van de dodelijkste slangen ter wereld, maar dat weerhield me niet om op pad te gaan.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ganzen.
@Himalaya

Nergens voor?

@Coffeepot

Ganzen kunnen je idd de stuipen op het lijf jagen als ze achter je aan komen. En meppen kunnen ze ook.
Ik heb geen motto.
Vogels
Het beheerst niet mijn leven ofzo... maar ik word altijd heel akelig van films/programma's met boten/schepen die op de oceaan stuiteren (zonder land in zicht).

Ik zal dus ook niet zo snel een cruise maken als het schip niet langs een kustlijn vaart...

Verder heb ik zeer veel ontzag voor de zee... en ik vind het maar niets wanneer ik niet de bodem kan zien... want wie weet wat daar allemaal in het water zit....
Nogal ver gezocht misschien maar ik ben bang, of nou ja ik droom in ieder geval wel eens dat mijn woonplaats overstroomt en dat mijn konijnen in hun rennen een tijdje mee omhoog zwemmen tijdens het stijgende water maar dan is het dak van hun ren bereikt en kunnen ze niet verder omhoog en zie ik ze spartelend onder water verdwijnen.... JANK!
Ik heb een heel dik droomwoordenboek. Kan wel even de betekenis van die droom voor je opzoeken...
Nou kom maar op viva73 (hoewel ik geen waarde hecht aan een meneer of mevrouw die in een boek heeft bedacht dat hij/zij weet waarom ik dat droom), misschien klinkt het leuk
Ik ben bang voor brand. Als ik in de buurt van mijn huis een brandweersirene hoor wil ik het liefst gelijk naar huis.

Als ik brandlucht ruik in de buurt, wil ik ook weten wat er in de fik staat en waar die brand is.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Ik had het over de droomuitleg voor TO
bang voor ernstige ziekte en dood van mijn dierbaren
Ik ben heel bang voor honden (echt alle, ook degene die 'nog nooit een vlieg kwaad doet' ) en voor de tandarts.
Ik ben doodsbang om te verdrinken. Dat lijkt mij de ergste dood.

En natuurlijk ernstige ziektes. Ook dat mijn familie dat krijgt.
vogels
Dat er iets met mijn kinderen of man gebeurt, of een andere dierbare.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Spinnen en reuze duizendpoten
Onderzeeërs. Als ik ze zie word ik benauwd. Laatste seizoenen van Lost waren dan ook geen pretje
Een dodelijke ziekte à la SARS. Wereldwijd en via de lucht verspreid waardoor je 't niet tegen kan houden.

Vooral omdat het zo sluipend is, je weet in het begin niet wie het heeft.

'k Heb ook schrik van ziektes als tbc, als ik iemand hoor hoesten die er niet doorsnee uit ziet (hoe moet ik dat nou uitleggen.. klinkt een beetje denigrerend), verstijf ik. Vooral in trein of bus, daar kan de lucht niet weg (en ik ook niet).

Longziektes dus. :s
quote:Begentle schreef op 09 juli 2010 @ 20:53:

@Himalaya

Nergens voor?

Nog harder nagedacht, nog steeds 'nee'

Slakken vind ik bijvoorbeeld goor, maar ik ben er niet bang voor.

Maar ik blijf nadenken!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Om met de auto te water te raken. Al sinds ik mijn rijbewijs heb hou ik er niet van om dicht langs water te moeten rijden en sinds mijn dochter bij me in de auto zit, is dat nog 100 x versterkt. Zweet in mijn handen. Het wordt iets minder nu ze iets ouder is en niet meer helemaal vast zit in een maxicosi of kinderstoel en zelf de gordel kan bedienen.

overigens heb ik ooit de moed gehad om mijn duikbrevet te halen en dat vond ik geweldig. Ik hou ook best van zwemmen, alleen niet in open (troebel) water waar ik niet kan staan.

En hoogtes. Ik heb al hoogtevrees als ik op een krant sta. Mij zus liet me laatst foto's zien van een bepaalde beroemde rots in Noorwegen die ze had bezocht met haar gezin, waar mensen leuk op het randje gaan staan of met de benen over de rand bungelen. Buikpijn krijg ik bij die foto's en achteraf al van de gedachte aan die foto's.

Edit: En bang dat mijn kind iets overkomt. Maar dat is een inkopper.

Ik ben altijd blij als ze weer veilig bij mij is na een vakantie met haar vader, zeker van wintersport. Terwijl ze bij hem net zo veilig is als bij mij, hij zorgt net zo goed voor haar als ik doe. Daar vertrouw ik 100% op.....
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Duiven...brrrrrr....

En ik ga bijna van mijn stokje bij bevallingsverhalen en alles aan vagina/urinebuis/baarmoeder gerelateerde onderwerpen. Dit alles versterkt door superinfect aan alle drie de onderdelen en ik kon er al niet tegen...
This is not kosher!
Ik ben bang voor spinnen, echt vreselijke beesten, ookal weer ik dat ze niets doen.

Verder heb ik echte angst voor ziekte of dood bij degene die ik liefheb. En ook voor mezelf het lijkt me zo vreselijk om ziek te worden en te weten dat ik mijn kindje niet zie opgroeien.

Bah nou niet meer aan denken!
Vliegtuigen...... en niet alleen om er in te zitten!

Jaren geleden had ik hele erge paniekaanvallen als ik er een vliegtuig over vloog (en er vliegen nogal wat vliegtuigen op een dag!) ik was doodsbang dat hij neer zou storten op mijn huis of waar ik op dat moment ook was.

En spinnen owwww spinnen arghhhh!

tijdje geleden lag ik op bed en zag ineens zo'n hele dikke vette zwarte spin op me af lopen over mijn dekbed, dus ik gaf een gil! mijn man lag al half te slapen en mompelde nors dat ik me niet aan moest stellen! dus ik proberen om te gaan slapen..... volgende ochtend hoor ik mijn man tegen mijn dochter fluisteren: moet je kijken! wat een grote spin! maar goed dat mama nog slaapt......... ik was behoorlijk pissig daarna!
Ik ben bang voor muizen en vleermuizen.

Vorige week is een vleermuis in mijn woonkamer gevlogen.

Ik ben mijn woning uitgevlucht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven