Venetie

29-06-2010 12:05 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Ik wil mijn vriend in september graag verrassen met een weekendje Venetië! Nu ben ik op zoek naar een romantisch, klein hotel in een leuke beurt, iemand tips?

Ook tips over Venetië zelf zijn natuurlijk van harte welkom.

Groetjes Jurrie
Koop een city map van Venetië. Stop deze in je tas. Ga vervolgens zwerven, volg niet de drommen toeristen maar kies je eigen weg. Je komt dan op de meest leuke plekjes en in de meest romantische steegjes. Je komt gezellige eettentjes tegen, waar de Venetianen eten en waar nauwelijks toeristen komen. Vaak vind je hier nog echt Italiaans eten voor een goed prijs.

Ben je het zwerven zat, pak je city map en je weet waar je bent.

Ik vind Venetië een heerlijke stad. Heb daar niet in een hotel gezeten dus kan je geen tips geven.
Hi Dahlia,

Kun je me misschien een tip geven over welke wijken het minst toeristisch zijn en waar je je echt in Venetie voelt?
Hoi Jurrie,Venetië is geweldig, ondanks het massatoerisme!

Ben er twee jaar geleden een paar dagen geweest en heb toen overnacht in Hotel Guerrini (kijk op booking.com). Het is perfect gelegen ten opzichte van het station en het stadscentrum, en goedkoop! Het is dan ook nogal basic, maar wel knus en met een typisch Venetiaanse kamerinrichting.
Er was eerder al een topic over verblijf in venetie, dat vind je hier

Wat het belangrijkste is, is dat je oplet dat je niet in Venetië Mestre of Lido terecht komt, in mijn ogen dan. Je geniet het meest van de bijzondere sfeer van Venetië (zoals al gezegd, durf gewoon te gaan dwalen) als je ook in het echte oude Venetië slaapt. Mestre is het nieuwe Venetië op de wal en het Lido is wel aardig voor een dagje strand, maar lang niet zo sfeervol. Kijk maar eens op googlemaps, dan zie je wel wat ik bedoel.
anoniem_59773 wijzigde dit bericht op 29-06-2010 12:47
Reden: url gefixed
% gewijzigd
De url doet het niet :(

Hoe kan ik zoeken in het forum, ik zie nergens een zoekfunctie?
Sorrie Jurrie, ik krijg het niet verbeterd, doe hier even een nieuwe poging om te plakken:

link naar Venetie-topic

Overigens kun je zoeken mbv het zoekvenster dat rechts, net onder het reclamblok staat.
Ik ben er vorig jaar geweest, verschrikkelijk wil er nooit mee naar toe !! Het stinkt er, het is er vies, het is er héél heél erg druk daar, en je wordt als toerist gewoon genaaid !

Nee dank u voor mij niet weer.

Maar ik las dat iemand hier schreef het wel erg leuk had gevonden, dus smaken verschillen.

ps. als je gaat neem een hele dikke portomonnee mee ;)
Jammer dat het je zo tegengevallen is, Nanoe.

Inderdaad is Venetië erg druk, maar die drukte concentreert zich vooral op de toeristische standaardplekken zoals het San Marco plein en de paar straatjes vol toeristenwinkeltjes erachter. Maar zo gauw je een hoek omslaat en gaat dwalen, beland je in een dromerige wereld. Ik ben er 2x geweest, een keer in het voorjaar, een paar jaar geleden, en afgelopen zomer. Het was echt bloedheet, en door de hoge luchtvochtigheid ook broeierig, maar van stank heb ik geen last gehad.

Wel heb ik op een klein pleintje met een kerkje heerlijk in de schaduw zitten lunchen met vrienden en gedwaald door de stad. Verder natuurlijk met de veerbootjes op pad, onder andere naar Burano (vind ik persoonlijk mooier dan het meer toeristische Murano).

En duur? Ja rondom de toeristenplekken. Maar ook hier geldt weer, dat als je wat verder van de gebaande paden af gaat en je zoekt de restaurantjes waar de Italianen zelf zitten, dan scheelt dat meteen flink in prijs.

Ik vind het de ultieme bestemming voor een romantisch weekendje!
Ik sluit mij aan bij Nanoe.

Ik wil daar ook nooit meer naartoe.

Het is de meest afschuwelijke stad waar ik ooit ben geweest.

Zelfs de niet-toeristische delen zijn niet de moeite waard.

I.p.v. Venetië raad ik je Florence aan. Dat is wel fantastisch.
Volgens mij hangt veel af van de periode wanneer je gaat en wat je doet in de stad. Loop je echt de toeritische route dan kan ik me voorstellen dat je gek wordt van de drukte. Ga je gewoon dwalen, dan kom je op de meest fantastische plekjes en zie je de schoonheid van de stad. Van stank heb ik geen last gehad.

Duur? Ja, rond het San Marco plein zeker. Maar in de achteraf steegjes absoluut niet.

@TO, ik let niet zo op wijken, kan je daarover niet adviseren.
Venetie is opgeblazen vind ik. Je kunt beter naar Rome of Florance of Milaan is veeeeul mooiser :-)

Veel te toeristisch en te kitscherig en zogenaamd romantisch pffff....voor jan en alleman.
vorig jaar mei naar venetie geweest en ik vond het geweldig. de drukte vond ik erg meevallen en de stank ook!

vooral de eilandjes burano, murano, torcello en san michelle zijn aan te raden. en inderdaad ga gewoon lekker dwalen! Vind het nog steeds 1 van de gezelligere steden in europa.

ohja we zijn ook een dag met de trein naar verona geweest. ook een erg mooie stad en erg romantisch met casa di gulietta

veel plezier alvast

groetjes
Ik vind het ook super! Geen auto's en dat is echt heerlijk. Kronkelsteegjes en bruggetjes, overal mooie doorkijkjes.

Rondom San Marco wel erg druk ja, maar daar kun je ook weer weg. De basiliek was erg druk, maar ook heel mooi! Houd er wel rekening mee dat je er wel gratis in mag, maar voor de bijzondere dingen moet je alsnog entree betalen. En je moet voor je in de rij gaat staan in een gebouwtje in de buurt je tas afgeven.

Wij waren er eind september, dus niet zo heel heet meer, gewoon lekker zonnetje.

En Burano vond ik ook erg mooi en rustig!

In totaal hebben wij ong. 1000 euro uitgegeven voor een lang weekend (vr tm ma) met zijn tweeën. Dat is inclusief vlucht en hotel, en het hotel was wel het grootste deel van de kosten. We hebben low-budget gevlogen en bijna alles in Venetië gelopen.

Kortom, hotels zijn duur. En dan zaten wij aardig in een uithoek, helemaal west, om het weer enigszins betaalbaar te maken. Maar ik vond het wel veel meerwaarde bieden om ook in Venetië zelf te zitten en niet in bijv. Mestre.
Ik was in mei in Venetie en toen was het redelijk rustig. Vond t super, met dat groene water, die kronkelstraatjes, de terrassen (heb de Spritz ontdekt!).

Wij zaten in Casa Peron, een klein familiehotel in het centrum. Vlakbij Rialto brug. Ideaal, behalve dat er geen lift was en we helemaal bovenin in kamer 2 zaten. Dus wel andere kamer vragen. Het zit in de via Pantalon, als je even googelt vind je m zo. 80 euro per nacht, vond ik goed te doen.

Veel plezier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven