Kebab, kebab, kebab

26-06-2010 21:48 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu 5 dagen in Turkije en heb nu al genoeg van wat we hier eten. Zijn er hier Turkije kenners die me de namen kunnen geven van andere lekkere Turkse gerechten? (we houden van alles, behalve pens, andere ingewanden en bokkenballen) We hebben wel een boekje waar o.a.gerechten in staan, maar dat biedt niet veel duidelijkheid want de Nederlandse vertaling klopt niet echt.We zijn hier nog wel een paar weken, dus suggesties zijn erg welkom.

En waarom doet Google Maps het niet hier?
Google maps doet het in Turkije vaak niet vanwege militaire zones.

En youtube zit in de cencuurbak.
Maps en youtube hebben hetzelfde ip adres, daardoor konden beiden niet ontvangen worden. Ondertussen doet maps het wel weer gelukkig, maar youtube mag nog steeds niet, helaas.

In het binnenland zijn niet veel van die vitrines en als ze er zijn staat er niet veel in. Tot nu toe komen we toch weer vaak uit op Kebap. Vind Adana tot nu het lekkerst. Verder eten we veel gozleme en pide. De iskender kebap liever niet want ik hou niet van yoghurt. Groente is helemaal schaars hier. Gelukkig krijgen we overal een salade en ezme bij.

We eten ons trouwens suf aan fruit. Kersen, moerbeien (zalig!), perziken, abrikozen, druiven...kopen langs de kant van de weg en meteen de buik in!

Spinster: ja we hebben een blog. Het is niet echt privé hoor, dus als je interesse hebt hoor ik het wel.
Hoi

ik heb wel interesse in je blog, altijd leuk om te volgen (en wie weet kom ik je volgend jaar tussen juli en december tegen in ZO Azie).

Ik heb je geprobeerd een berichtje te sturen, maar is niet gelukt denk ik.

Hoe gaat jullie route er verder uitzien, als Iran afvalt?
enniee. Heb je een bericht gestuurd met de link.
Leuk! mooie foto's, ik ga binnenkort eens even lekker lezen!
Mayou ik wil even zeggen dat ik regelmatig met plezier jullie blog lees en dat je man erg leuk schrijft en schitterende foto's maakt!
Wow, echt gaaf! Zou ook graag je blog mee willen lezen...
Na regen komt regent, kijk maar in de woordenboek
Thanks Dolf en Amadroe ik wilde je de link sturen maar het lukt niet, sorry.

Vandaag alleen minder goed nieuws. Hij is aangereden en ligt nu met een stuk of 60 hechtingen in z'n lijf en bont en blauw hier achter me in bed. Turken zijn echt een gevaar op de weg, ze rijden zo fucking hard!!
quote:mayou schreef op 10 juli 2010 @ 18:16:

Vandaag alleen minder goed nieuws. Hij is aangereden en ligt nu met een stuk of 60 hechtingen in z'n lijf en bont en blauw hier achter me in bed. Turken zijn echt een gevaar op de weg, ze rijden zo fucking hard!!

Veel beterschap! Turken rijden inderdaad als een idioot. We zijn ooit bijna gesandwiched met ons huurautootje tussen een rotswand en een grote truck die ons zonodig wilde inhalen...

Je kunt anders gewoon mailen naar amandroeviva at hetemail.com...
Ok, doe ik. In de top 10 van landen die niet kunnen rijden stond Turkije tot vandaag op nr 2 en Italie op 1. Daar is vandaag dus verandering in gekomen. Hoe lief aardig en behulpzaam ze ook zijn, in de auto zijn het beesten!
Je hetemailadres werkt niet..
...
he wat balen Mayou! Dat is niet leuk om te lezen.
Nee en nog minder om mee te maken!!
Ja dat geloof ik meteen,hoe gaat het nu met je man??
Die is geklutst, gebutst en gekneusd. Dus die gaat maar lekker rusten de komende tijd.De fietsen gaan voorlopig aan de wilgen want de lol is er vanaf.
Sorry dat ik binnenval, maar ik jullie fietsreis nu van de baan? Of wachten op herstel en daarna doorfietsen? En veel sterkte! Hoop dat 't allemaal goed komt.

Wilde verder nog even zeggen dat ik het stoer vind dat jullie zo'n avontuur op de fiets aan 't maken zijn! GAAF!
Dank je wel. We houden er voorlopig mee op. Fietsen gaan terug naar NL en wij gaan hier verder met de bus wanneer m'n man weer op de been is want we willen wel de rest van Turkije nog zien.

Daarna naar Nederland, fiets en andere kapotte gegane spullen laten repareren en eens goed nadenken wat we verder nou gaan doen en of we het nog durven.
Jeetje Mayou, sterkte
Veel sterkte! Erg jammer dat er op zo'n manier een eind moet komen aan jullie spectaculaire reis...
Jeetje mayou, wat een vreselijk nieuws. Dat moet een flinke smak geweest zijn. Nu maar herstellen en dan inderdaad maar eens rustig kijken hoe verder!

Sterkte!!!
Dank jullie wel!

De (fiets)reis is nog niet van de baan hoor, moeten alleen eens rustig bekijken in welke vorm we verder gaan.

Ondertussen gaat het langzaamaan beter met de patient
quote:mayou schreef op 07 juli 2010 @ 19:41:Spinster: ja we hebben een blog. Het is niet echt privé hoor, dus als je interesse hebt hoor ik het wel.Hoi Mayou, ik zie je bericht nu pas. Als je de link wil sturen: heel leuk!
Zal ik even het mailadres hier zetten?
quote:mayou schreef op 10 juli 2010 @ 18:16:

Vandaag alleen minder goed nieuws. Hij is aangereden en ligt nu met een stuk of 60 hechtingen in z'n lijf en bont en blauw hier achter me in bed. Turken zijn echt een gevaar op de weg, ze rijden zo fucking hard!!Oooooh nee!! Jemig vrouw, wát een schrik!! Ik ga snel bijlezen.

Edit: bijgelezen. Wat een ontzettende schrik. Het belangrijkste is nu dat hij weer helemaal opknapt, vanzelfsprekend. Ik hoop dat het snel iets beter met hem gaat. Mochten jullie de reis (in welke vorm dan ook) vervolgen dan wens ik jullie daar ontzettend veel plezier mee. Ik kan me voorstellen dat jullie alles gaan heroverwegen en plannen.

Als jullie weer on tour gaan, dan lees ik graag mee, maar eerst maar aan julliezelf denken. Veel beterschap en sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven