Rijles!!

30-03-2009 21:24 2967 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alle lessers verzamelen!

Op deze topic kunnen we ons ei kwijt over alles wat met (rij)lessen en theorie te maken heeft

Ik trap af met mijn ervaringen van vanmiddag.

Arrg wat was dat een hel!

De motor is wel 10 keer afgeslagen,stond zelfs midden op de weg stil.

Ik en de koppeling zijn nog geen goede vrienden

Gelukkig gaat het met theorie wel voortvarend

xx
Fleur, wat leuk een datum!!! Spannend!!! Haha, die "domme fout" van jou, dat is toch niet dom? Ik heb zo vaak een voetganger over het hoofd gezien stond m'n instructeur weer op de rem. Ik weet niet of je hellingproef met de handrem op je examen, ik denk het wel, want ik heb het wel geleerd? Maar ik heb zo'n auto met knopje als handrem, dus stelt ook niet zo veel voor. Ik doe het eigenlijk verder nooit in het verkeer.

Zazana, hoe is het met je les gegaan? Ging het beter dan de vorige keer?

Bittermoon, dat heb ik me ook wel eens afgevraagd van die spoedcursussen. Maar ik moet wel zeggen, nu ik verder niks aan mijn hoofd heb gaat het rijden zoooo veel beter. Nu kan ik me zo'n cursus ook wel beter voorstellen. Wel zwaar en pittig natuurlijk, maar losse lessen doe je zo tussen allerlei andere dingen door en bij mij bleek dat toch niet zo'n gunstig effect op het leren te hebben.

Cherrybomb, leuk dat je ook aan het lessen bent. Hoe oud ben je? Ik hoef nooit op te trekken in z'n 2? Als ik stil sta ga ik gewoon naar 1. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Of bedoel je als je heel erg hebt afgeremd, maar nog net niet stil staat?

Ik heb vanmorgen ook weer gelest. Het ging erg goed [weg ivm herkenbaarheid] ik ga vanaf volgende week een aantal weken bij een ander lessen. Heb er wel zin in, weer eens wat anders! (jeetje, ben echt zo herkenbaar hier, haal het straks weer weg denk ik )

Succes nog met lessen allemaal!!
Ohja, bittermoon, hoe ging je les vandaag?
haha ach runner, ik ben ook best herkenbaar met mijn examendatum hierzo ;) Haha ga hem denk zo even wissen!

Ik baalde van 'die domme fout', omdat je daar voor kunt zakken op je examen. Maarja, ik moet idd niet zeuren als dat het enige is ;)

echt jammer runner, dat je eigenlijk geld had kunnen besparen, maarja gelukkig gaat het nu goed! Lijkt me leuk om bij een ander te lessen, wen je er aan dat er iemand anders naast je zit!!
oh en ik moet wel eens in zn twee optrekken, nooit als je helemaal stilstaat, maar bijvoorbeeld als een stoplicht net op groen is gegaan als je aan komt rijden. Dan staan er nog wat auto's stil en moet je er langzaam heen rijden, maar hoef je niet helemaal te stoppen
ja, zo...dat doe ik ook wel inderdaad. Dan heb ik net heel erg afgeremd, gaat iedereen weer rijden, dan schakel ik naar 2. Als je rustig de koppeling laat opkomen is er niks aan de hand. Laatst dacht ik hier niet zo goed bij na en sloeg hij af toen ik de rotonde opreed was me nog nooit overkomen, dus ook totaal onverwachts. Ik lette geloof ik wat meer op wat er om me heen gebeurde dan op wat ik zelf aan het doen was.
Fleur, ik heb wel zin om bij die ander te lessen! Weer eens wat anders, misschien krijg ik wat nieuwe tips ik moet trouwens echt vragen of we vaker kunnen parkeren, dat doen we zo weinig. Ik heb geloof ik echt maar 3x (ooit) moeten file parkeren. Het ging wel steeds goed, maar toch....moet wel blijven oefenen. En achteruit in een vak heb ik ook al zo lang niet meer gedaan.
Vandaag ging het weer wat beter. Ik heb nu 52 lessen gehad...
Fijn Zazana!
ik heb vanochtend 2 lessen (van 50 minuten) gehad. les 12 en 13. we zijn voor het eerst de snelweg opgeweest. ging best wel goed. minder eng dan ik gedacht had.

enige wat echt bagger ging was achteruit inparkeren in zo'n vak. was ook de eerste keer maar 3x geprobeerd en ging niet echt fijn. moet nog flink oefenen dus.

de hele les ging wel lekker eigenlijk. ik merk dat ik heel langzaam er iets meer grip op krijg. als ik moet spiegelen dan kijk ik ook 'echter' in plaats van alleen een blik te werpen.

vond dat blokuur ook wel fijn. na het eerste half uur stijf van de zenuwen hebben gezeten kon ik dat niet meer volhouden dus liet ik het meer over me heen komen.

vrijdag weer een blokuur en ik heb voor volgende week ook alvast 2 blokuren in laten roosteren.

omdat de laatste 4 lessen ook wel beter gingen merk ik dat mijn zelfvertrouwen toeneemt. is fijn gevoel. het gaat me wel lukken. (ooit.)
@runner84

Ik ben 27 Ja ik bedoel als je net niet stilstaat en dus nog doorrolt. Hij wilde wel dat wel leerden om op te trekken in zn twee omdat je zo na een ongeluk beter door kan rollen zeg maar, dat de auto dus niet boem stilstaat en afslaat etc.
Vrijdag les 10 Om half 5 's middags, in de spits :D dat wordt een feest (wel erg leerzaam natuurlijk)
Waar les jij cherrybomb? Ik rij ook vaak rond spitstijden (8.00, 16.00, 17.00 A16), maar vind het hartstikke meevallen allemaal. Nu les ik niet in/naast de grote stad.

Bittermoon, fijn dat het goed gaat!! Jij gaat ook lekker snel de komende tijd.

Waar lessen jullie eigenlijk? In een grote stad? Klein dorpje? Veel drukte of juist rustige wegen? Lijkt me enorm druk om in een stad te lessen (Den Haag, Amsterdam, Groningen enz.) maar wel heel erg leerzaam. Ik les in een vrij klein stadje, rij vooral veel in de wijken en af en toe in het centrum(pje). Het is nog wel aardig druk, maar niet zoals in een grote stad (geen hordes fietsers die overal tussendoor glippen, geen trams, geen enorme, onoverzichtelijke rotondes...)
ik les ook in een klein stadje. gelukkig geen trams etc. ik moet er niet aan denken om in amsterdam te lessen. maar ondanks dat het een kleine stad is kan het nog wel heel druk zijn hoor. het centrum vind ik een ramp.

meestal les ik 's ochtends. als het kan het liefst om 8 uur al. dan kan het ook wel druk zijn, trouwens.
Ik les in Utrecht, en dat merk je wel :P Niemand haalt hier zijn rijbewijs met 40 uur, dus wat dat betreft ben ik geen uitzondering :P En spitstijden rijden is hier echt hels, dan sta je een uur in de file en kun je netaan die ander thuisbrengen (die aan de andere kant vd stad woont = uur rijden)
les 14+15 gehad. ging redelijk, maar niet echt fantastisch. ik zou nou zo'n beetje op de helft moeten zijn.... mmmmm kweenie.
Lekker 2 lessen achter elkaar bittermoon. Ik zou nu wel elke dag willen lessen (heb vakantie) maar juist nu is mijn instructeur ook op vakantie.

Ik heb gister weer gelest (was bij een ander) ging prima. Weinig bijzonders eigenlijk.
eigenlijk ben ik die rijlessen wel helemaal zat moet ik zeggen. ik voel me soms zo onnozel. moesten vandaag fileparkeren. ja, het is gelukt met heel veel hulp. ik SNAP het gewoon niet. ik moet het denk ik gewoon een miljoen keer doen voordat ik het doorheb.

het liefste zou ik nu een 10 daagse spoedcursus er achter doen en dat rijbewijs gewoon halen. dan ben ik er vanaf. maar ja, beetje zonde van al dat geld dat ik al aan die 15 lessen heb uitgegeven.

soms voel ik me heel goed en soms ook heel down. vandaag ging niet eens zo slecht, maar de vooruitgang is zo ontzettend traag. het helpt ook niet dat ik zit te wachten om een tijdje naar het buitenland te gaan maar moet eerst mijn rijbewijs halen om dat te kunnen doen. frustrerend.

nog frustrerender... toen mijn zusje haar 15e les had gehad hebben ze het examen al aangevraagd. bij mij is de TTT nog ver weg.

heb volgende week weer 2x dubbele lessen.
Ik les in Hilversum dus dat is hel qua autorijden, maar wel fijn, want als ik het hier kan kan ik het overal :D
ik les in een klein stadje, zonder trams e.d. Wel rijd ik af en toe door Den Haag als ik iemand weg moet brengen. Morgen weer!
oh en ik zou ook het liefste elke dag willen lessen, vooral nu ik al een afrijddatum heb. Ik wil het nog veel beter kunnen, dat autorijden!!
mijn rijles ging kut. Echt heel kut! (sorry voor mijn taalgebruik). Alle dingen die ik al kon, gingen mis. Niet goed kijken, zodat ik een paar flinke ingrepen had. En nog veel meer fouten. :( Kan zo echt niet afrijden!
Geen zorgen fleur, iedereen heeft wel eens een kutles ertussen zitten! Wat zei je instructeur? Mijn instructeur heeft een keer zelf gezegd dat het kut ging hahaha (echt zijn woorden!) Ik was het toen ook met hem eens, konden we wel om lachen.

Cherrybomb, dat lijkt mij ook idd. Het is wel stervensdruk in een grotere stad, maar als je daar kan rijden kan je het overal (in NL dan )

Bittermoon, ik ben ook wel zo'n periode gehad dat ik er helemaal klaar mee was en geen zin meer had. Nu ben ik er ook klaar mee, maar heb wel weer lol in de lessen gelukkig. Iedere instructeur doet het anders. Bij mij zegt hij zelf ook dat ik bijna klaar ben, echt aan het eind. We hebben het gehad over dat ik voor september klaar wil zijn, hij ziet dat wel zitten, maar nog steeds geen woord over examen aanvragen. En nu is hij 3 weken op vakantie maar het komt heus wel goed. Je lest nu lekker veel, dan ben je er ook snel vanaf straks! Er zit bij bijna iedereen wel een mindere periode in. Kan me wel voorstellen dat het frustrerend is, omdat je juist hierop zit te wachten
oh, ik heb elke keer wel een vette ingreep (of 2 of 3)...

ja, ik moet echt wel 4x per week lessen wil ik in de herfst afrijden, dat heb ik wel door. gelukkig heb ik er de tijd voor (want zit eigenlijk te wachten om naar het buitenland te gaan. ik werk free-lance vanaf thuis ondertussen).

ik baal er gewoon zo van dat ik het zo lang heb uitgesteld (ben uhm in de 30 nu). ik MOET nu echt. na ja, beter laat dan nooit.

fleur, niet in de put zitten van 1 zo'n rotles. je examen is aangevraagd. dat zou niet gebeurd zijn als jouw instructeur dacht dat je er nog niet klaar voor zou zijn.
en net les 16+17 gehad. ging wel redelijk goed, ook al gaat het me niet makkelijk af. die bloklessen bevallen me trouwens wel. krijg het gevoel dat ik meer leer zo.
Ik wil ook lessen! Maar mijn instructeur is op vakantie. Heb nog geen lessen gepland met die andere instructeur, hij belt maar niet. Denk dat ik hem maar moet bellen. Gelukkig had ik wel zijn nummer gevraagd.

Fijn dat het goed ging vandaag bittermoon. Trouwens, als je 4 uur in de week lest ben je toch niet zo heel lang meer bezig? Misschien kan je dan wel begin oktober afrijden ofzo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven