bbq op de bruiloft

07-07-2010 22:07 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende week ga ik ( we dus) trouwen en ik moet deze week aan de cateraar doorgeven voor hoeveel personen ik een bbq wil hebben.

We verwachten ongeveer 70 personen die met ons mee bbq-en. De cateraar houdt per persoon 4 stukken vlees/vis aan en salades en stokbrood. De bbq begint rond half acht en hiervoor hebben wij ongeveer 1,5 uur ingepland.

Ik zit erover te denken om voor 55 personen te bestellen. Wat zouden jullie doen? Tips?

Alvast bedankt.
Waarom laat je dit niet aan de cateraar over? Die hakken iedere dag met dit bijltje en hebben deze berekening al voor jou gemaakt door te calculeren op vier stuks pp. Als je voor 55 personen gaat bestellen, dan heeft iedereen maar drie stuks vlees! Het is niet de Chinees waar je met 'n vijven kan eten van een éénpersoons nasi.
quote:misschicken schreef op 07 juli 2010 @ 23:19:

nah ja!
Zeker niet met je eens hoor Vosje. dat dat vlees meer voor mannen is.

Heerlijk vind ik het!

Maar wij barbecuen anders. Gewoon alles in één keer bakken en warm houden.
Nou Vosje, ik eet zeker 4 tot 5 stuks vlees bij een bbq! Ik ben dol op vlees en op bbq. Ik heb wel eens gebarbecued bij mensen die dus echt 1 stukje vlees pp hadden, dat vond ik zo'n afknapper... Al mijn vriendinnen eten trouwens zoveel vlees bij de bbq, dus ik zou er niet vanuit gaan dat het een mannending is om veel te eten bij een bbq.
Ik zou het advies van de cateraar opvolgen, beter te veel dan te weinig. Je gaat toch niet bezuinigen op je bruiloft!
Dolly44, ben je er nu al uit cq heb je wat gehad aan de reacties hier?
4/5 stukken vlees en dan ook nog van tevoren hapjes en erbij brood, sauzen en salades? Dat is in mijn omgeving echt VEEL! Ik snap dat je voor 55 mensen wilt bestellen, maar om er zeker van te zijn genoeg te hebben, zou ik zeggen bestel voor 60 man. T is toch zonde om al het overgebleven eten weg te gooien lijkt me. En 3 stukken vlees pp lijkt me ook genoeg zeg.. Hele fijne bruiloft!
O men, je gaat toch serieus niet op je bruiloft het risico nemen dat je te weinig hebt??

Dat lijkt me echt genant. Ik zou gewoon het advies van de cateraar aanhouden.
sorry voor de late reactie. En bedankt allemaal!

Ik heb inmiddels besteld voor het 65 personen we verwachten een aantal mensen pas laat. Ben benieuwd of het teveel/ te weinig of precies goed is.

( dit ook met tips van de cateraar)
Wellicht zal je wat over hebben, maar het is toch een afgang als je op je bruiloft tekort hebt? Ik had dat risico nooit gelopen.

Fijne bruiloft, hoop dat het een prachtige dag gaat worden.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven