bbq op de bruiloft

07-07-2010 22:07 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende week ga ik ( we dus) trouwen en ik moet deze week aan de cateraar doorgeven voor hoeveel personen ik een bbq wil hebben.

We verwachten ongeveer 70 personen die met ons mee bbq-en. De cateraar houdt per persoon 4 stukken vlees/vis aan en salades en stokbrood. De bbq begint rond half acht en hiervoor hebben wij ongeveer 1,5 uur ingepland.

Ik zit erover te denken om voor 55 personen te bestellen. Wat zouden jullie doen? Tips?

Alvast bedankt.
Wij hebben ook gebbqt en ik heb voor meer mensen besteld dan er mee aten en alles was op. We hadden echt alleen maar wat saus en salade over... en wij hadden vijf stukken vlees/vis pp
Als er 70 komen zou ik voor 70 personen bestellen...die cateraar weet echt wel hoeveel hij nodig heeft.
Ik zou in ieder geval niet voor minder personen bestellen dan er mee eten. Tenzij een groot deel van de personen echt kleine kinderen zijn.
Ik zou meer bestellen,

Ik vind 4 stukjes vlees weinig als je met alleen volwassenen bent.
Oh men, is toch armzalig als iedereen nog trek heeft en het vlees is al op?
bedankt voor jullie snelle reacties. Mijn twijfel is dat de meeste mensen die mee bbq-en overdag gewoon gewerkt heeft en de bbq pas rond 19.30 begint. Persoonlijk zou ik dan thuis al iets kleins gegeten hebben. ( of zijn flauwgevallen van de honger).

De rest van de gasten heeft waarschijnlijk al uitgebreid zitten snacken op de receptie.
Wij hebben met 20 mensen gegeten en voor 25 besteld, pp dus vijf stukken vlees, saus, salade en stokbrood, om je een idee te geven.
quote:Dolly44 schreef op 07 juli 2010 @ 22:14:

bedankt voor jullie snelle reacties. Mijn twijfel is dat de meeste mensen die mee bbq-en overdag gewoon gewerkt heeft en de bbq pas rond 19.30 begint. Persoonlijk zou ik dan thuis al iets kleins gegeten hebben. ( of zijn flauwgevallen van de honger).

De rest van de gasten heeft waarschijnlijk al uitgebreid zitten snacken op de receptie.Als men weet dat er een BBQ is inbegrpen dan houdt men daar rekening mee.

De rest van de gasten heeft waarschijnlijk al uitgebreid zitten snacken op de receptie.Waarom begin je pas om half acht? Dat is best laat, maar als ik naar een bbq zou gaan zou ik me inhouden met de hapjes en eten ervoor, juist omdat ik weet dat ik nog naar een bbq ga. Lijkt mij logischer dan dat je al eet van te voren.
Ja, maar toch... om er dan 15 pers onder te gaan zitten... Ik vind 4 stukjes vlees ook niet veel!
Als je 70 mensen verwacht, waarom zou je dan voor 55 personen bestellen?
Of ze komen allemaal uitgehongerd omdat het al zo laat is en ze weten dat er gbbq-ed gaat worden.

Echt, daar zou ik niet op bezuiningen, zo cheap als er niets meer is.
Ja ik zou er dan eerder op rekenen dat ze allemaal flinke honger hebben. Dus minimaal voor die 70 pers. bestellen, ik zou er nog iets boven gaan zitten.
Ik ken die vrienden van mij, en na een dag werken hebben die flink honger en dorst

En zeker met een pilsje erbij eten die echt wel meer dan 4 stukjes vlees
Persoonlijk vind ik 4 stukken vlees pp voldoende. Zou echter wel voor 70 personen bestellen.
Waarom idd zo laat? Is niet echt handig. Ik ga zelf ook trouwen en doen buffet om 6 uur geloof ik. Bestel gewoon voor het aantal personen. Ze weten bij die catering echt wel wat ze voor zoveel personen nodig hebben. Ik zou zeker niet voor minder mensen bestellen. Beetje lullig als er mensen met honger achter blijven. En ik vind 4 stukjes idd ook beetje weinig, dus dan zou ik zeker niet voor nog minder mensen bestellen. Je kan beter te veel hebben dan te weinig.
.
anoniem_46027 wijzigde dit bericht op 29-10-2010 14:09
Reden: privacy
% gewijzigd
oke, goede eters zijn jullie dus....

Tja ik neig ernaar om jullie advies op te volgen. Ik zou me inderdaad goed lullig voelen als mensen nog honger hebben en alles op is.
Ik heb zelf maar twee stukjes vlees gegeten en zo waren er meer, maar mannen he, die eten gewoon echt veel meer.
Ik zou ook voor 70 personen bestellen. Het risico dat er eten tekort komt zou ik echt niet willen lopen....

De rest van de gasten heeft waarschijnlijk al uitgebreid zitten snacken op de receptie.

Stel die mensen werken tot 17.30 moeten nog naar huis, omkleden daarna weer door naar de bruiloft. Die hebben helemaal niet zoveel tijd over, die hebben misschien een banaantje weggehapt een kroketje gegeten op het station of een bakje yoghurt gegeten, maar die hebben echt nog wel trek als ze op de bruiloft aankomen.

Voor de rest van de gasten: serveren jullie echt veel en vullende hapjes tegen 18.00? Anders moet je dat echt meer zien als een voorafje dat juist de trek opwekt.
Ik ben een kleine eter maar bij een BBQ eet ik rustig 4 stukken vlees , bv kippenpootje, hamburger, worstje en lapje vlees.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Voor minstens 70 man bestellen idd.
Er zitten bij gecaterde evenementen vaak ook alleen van die gore huzarensalades bij die geen hond lust dus dan eet iedereen alleen het vlees en het brood.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven