bbq op de bruiloft

07-07-2010 22:07 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende week ga ik ( we dus) trouwen en ik moet deze week aan de cateraar doorgeven voor hoeveel personen ik een bbq wil hebben.

We verwachten ongeveer 70 personen die met ons mee bbq-en. De cateraar houdt per persoon 4 stukken vlees/vis aan en salades en stokbrood. De bbq begint rond half acht en hiervoor hebben wij ongeveer 1,5 uur ingepland.

Ik zit erover te denken om voor 55 personen te bestellen. Wat zouden jullie doen? Tips?

Alvast bedankt.
Zou ook eerder voor 75 bestellen dan voor 70. Wat lijkt het me lullig als je te kort komt op zo'n dag!
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 07 juli 2010 @ 22:35:

Zou ook eerder voor 75 bestellen dan voor 70. Wat lijkt het me lullig als je te kort komt op zo'n dag!

Dan hebben mensen het daar nog jaren later over. "Weten jullie nog bij de bruiloft van Dolly en Dollo... urenlang op een verkleft stokbroodje knagen en terwijl zij het huwelijk consumeerden stonden wij na te hikken bij de Mac"

Dat moet je niet willen joh..
quote:Dolly44 schreef op 07 juli 2010 @ 22:07:

Volgende week ga ik ( we dus) trouwen en ik moet deze week aan de cateraar doorgeven voor hoeveel personen ik een bbq wil hebben.

We verwachten ongeveer 70 personen die met ons mee bbq-en.

Ik zit erover te denken om voor 55 personen te bestellen. Wat zouden jullie doen?Nou, niet voor 55 personen bestellen. Die logica die je hier tentoonspreidt ontgaat mij ten enenmale.
Ik zou juist op meer rekenen als het zo laat is! mensen houden rekening met zo`n bbq en eten dan niet van te voren. Reken dus maar op meer. Ik vind het ook raar, waarom zou je minder bestellen?
Om je een beeld te geven: wij hadden een tijdje terug een bbq met 30 personen, waarvan 10 onder de 10. Hebben voor 25 man besteld (4 stukken vlees en stokbrood en salades) en wel wat over, maar niet noemenswaardig.
Ik zou ook wat extra stokbrood bestellen. Meestal rekent men 1 stokbrood voor 4 personen, dat vind ik zelf nogal weinig. Zou dus twee keer zoveel in huis halen (1 stokbrood voor 2 personen).

Verder eens met de rest: zeker voor 70 man bestellen! Het zou ontzettend cheap zijn als je mensen met een halflege maag naar huis laat gaan... En genoeg alcohol (of andere drankjes) in huis hebben is ook belangrijk!
quote:Pear schreef op 07 juli 2010 @ 23:16:

Ik zou ook wat extra stokbrood bestellen. Meestal rekent men 1 stokbrood voor 4 personen, dat vind ik zelf nogal weinig. Zou dus twee keer zoveel in huis halen (1 stokbrood voor 2 personen).

Verder eens met de rest: zeker voor 70 man bestellen! Het zou ontzettend cheap zijn als je mensen met een halflege maag naar huis laat gaan... En genoeg alcohol (of andere drankjes) in huis hebben is ook belangrijk!Ik vind 1 brood per 4 man ook te weinig. Vaak gaat er echt wel 1 per 2 man door inderdaad.
quote:Christiane04 schreef op 07 juli 2010 @ 23:09:

[...]

Nou, niet voor 55 personen bestellen. Die logica die je hier tentoonspreidt ontgaat mij ten enenmale.Bij de Chinees is dat heel logisch
quote:Christiane04 schreef op 07 juli 2010 @ 23:09:

[...]

Nou, niet voor 55 personen bestellen. Die logica die je hier tentoonspreidt ontgaat mij ten enenmale.Waarschijnlijk te vaak bij de Chinees geweest, en er vanuit gaand dat het overal zo is dat je teveel mee krijgt.
nah ja!
zou ook van meer mensen uit gaan, en mocht er over zijn, neem je het mee en gooi je het in de vriezer, komen nog mooie dagen genoeg, of voor de dag na de bruiloft kleine afterparty, bbq aan en juh!
Ik vind half 8 geen late tijd om te eten. Als de bbq stopt om 21 uur is het zelfs best kort. Ik zou zelf niet extra eten van tevoren omdat je als gast uitgaat van een maaltijd dus rekent op normale hoeveelheid eten. 4 stuks pp zou ik Miss niet doen is het niet mogelijk om bv voor de helft 1 extra vleesje te reserveren zodat men gemiddeld 4,5 stuks eet?
Oei nee, te weinig of nèt genoeg wil je echt niet. Vooral dat laatste is ook erg lullig. Zit iedereen om de laatste 3 lapjes vlees heen te prikken omdat niemand de laatste wil nemen. Of juist als een gek zit te stapelen, want je weet niet of er genoeg is (heel hollands, bij een buffet je bord torenhoog opstapelen..).

Hier moet je niet op bezuinigen. Je trouwt maar een keer. Of minder mensen uitnodigen, maar daarvoor is het wat te laat.
Ik eet zelf meestal maar 1 of 2 vleesdingen van een bbq en meer aan brood/sausjes/salades etc. maar ik zou zeker niet voor 55 bestellen. Eerder voor 75 of 80, zeker bij een bruiloft.

Ligt er ook wel een beetje aan wat er daarnaast geserveerd wordt. Twee salades en 3 sausjes of meerdere salades/sausjes en evt. fruit etc. En worden saus/salades bijgevuld als het hard (b)lijkt te gaan of is het van 'op is op'?

Liever meer bestellen. Neem aan dat ze niet alles tegelijk op/bij de bbq leggen en een deel koel houden dat evt. meegenomen kan worden.

Daarbij, als je een 'gewoon' diner zou hebben met 70 gasten, zeg je toch ook niet tegen de keuken, dek maar voor 70 maar kook maar voor 50.....
19.30 is toch sowieso 'n normale tijd voor 't avondeten, zeker als je uit eten gaat, dus reken op 'n grote trek bij je gasten en bestel eerder voor meer dan voor minder personen

5 stuks p/p en 'n half stokbrood p/p zou ik aanhouden
quote:Mevrouwdekees schreef op 07 juli 2010 @ 22:33:

Er zitten bij gecaterde evenementen vaak ook alleen van die gore huzarensalades bij die geen hond lust dus dan eet iedereen alleen het vlees en het brood.precies ja, die salades zijn echt niet te vreten, dus zorg vooral voor genoeg goed vlees
Ik heb laatst een bbq gegeven voor 35 personen en iedereen zijn jullie hebben veel te veel maar toch was bijna alles op. Wel had ik alles zelf gemaakt. Ik zou ook voor meer personen bestellen en zeker 5/6 stukken p.p.

Veel plezier op je bruiloft
met salades en brood zit het wel goed. Betreffen luxe salades en bourgondisch brood. Dus niet de standaard huzarensalade ( jak).

Ga vandaag, voor het juiste aantal, bestellen. Bedankt!
Goed zo! Bezuinigen op zoiets basaals als eten is een slecht plan.

Veel plezier op je bruiloft!
Ik snap TO wel. Ik regel al jaren de bdrijfs BBQ en als er 40 mensen komen, bestel ik ook altijd voor 40 man, maar wij hebben altijd vlees over! En dan begrijp ik niet dat de biefstukken over zijn en de speklappen weer ruim op.

Maar de genante situatie dat je te weinig hebt, nee dank u. Aan het eind zijn er altijd mensen die de overblijfselen mee willen en de volgende dag weer bbq-en! Maar dat zou ik bij je bruiloft wel een beetje apart vinden, als je gasten de resten mee gaan nemen, hahahaha.

Maar misschien een idee, en nee, ik ben niet krenterig, maar vind vlees weggooien zo'n zonde, dier is dan voor niets dood gegaan: laat niet al het vlees op schalen neerzetten meteen, maar misschien kan cateraar dit in delen doen en de rest nog gekoeld laten staan. Zo blijft wat over is toch koud staan en kan je het misschien zelf nog invriezen of een afterparty bbq houden de volgende dag als je niet op huwelijksreis gaat
Nope
Het ligt vaak ook nogal aan de rest van het eten hoeveel vlees er wordt gegeten. Ik was laatst bij een bbq met echt superlekkere verse salades, verschillende smeersels voor op brood en ook nog veggie dingen voor op de bbq, dan zijn 4 stukken vlees wel ok denk ik.

Zelf zou ik er van wakker liggen wanneer ik voor 55 man bestel terwijl er 70 komen. En alleen dat al zou het me niet waard zijn.
ik ben niet zo'n barbecuer dus 4 stukjes vlees zou voor mij wel veel zijn. Als er maar genoeg lekkere salades en brood is! Mensen die uit hun werk komen hebben honger en willen aanvallen. Maar met een barbecue moet je altijd wachten tot het vlees gaar is en voor je het weet is er geen brood en salade meer..
Wij hebben op het werk elk jaar een bbq voor zo'n 100 mensen, maar bestellen dan voor 75. En dan blijft er nog over..

Dus verschilt echt hoe grote eters je hebt..

Heb vorig jaar ook een bruiloft met bbq gehad, waar wel supergoede salades bij zaten. Dan eet je automatisch minder vlees/vega. En als er een dessetbuffet is houden de meeste mensen daar ook wel rekening mee.
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 08 juli 2010 @ 09:49:

Ik snap TO wel. Ik regel al jaren de bdrijfs BBQ en als er 40 mensen komen, bestel ik ook altijd voor 40 man, maar wij hebben altijd vlees over! En dan begrijp ik niet dat de biefstukken over zijn en de speklappen weer ruim op.

Maar de genante situatie dat je te weinig hebt, nee dank u. Aan het eind zijn er altijd mensen die de overblijfselen mee willen en de volgende dag weer bbq-en! Maar dat zou ik bij je bruiloft wel een beetje apart vinden, als je gasten de resten mee gaan nemen, hahahaha.

Maar misschien een idee, en nee, ik ben niet krenterig, maar vind vlees weggooien zo'n zonde, dier is dan voor niets dood gegaan: laat niet al het vlees op schalen neerzetten meteen, maar misschien kan cateraar dit in delen doen en de rest nog gekoeld laten staan. Zo blijft wat over is toch koud staan en kan je het misschien zelf nog invriezen of een afterparty bbq houden de volgende dag als je niet op huwelijksreis gaat

Helemaal eens!!!!

Daarbij, vind 1,5 uur best kort voor 70 personen, maar misschien is het een grote bbq of zijn er meerdere.
ieuw barbeknoei!

1 stukje vlees (en een gepofte aardappel, wat groente spiesjes, eventueel een zalmpakketje en natuurlijk geroosterde marshmellow's toe), meer dan genoeg.

Is volgens mij meer iets voor mannen, al dat vlees. Als ik zie hoeveel hamburgers en carbonades er bij zo'n barbeque soms in mijn man verdwijnen... brrr...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven