Outsiders

24-05-2010 13:40 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom hier gezellig kletsen over wonen in het buitenland.

Waar woon je?

Wat doe je er?

Wat mis je aan Nederland?

Wat niet?
Hier in Engeland krijg je net als in Nederland, iedere 5 jaar een oproep voor een uitstrijkje.

Ik nu dus ook. Uitstrijkje gehad en de uitslag was dus dat er abnormale cellen gevonden zijn.

Dit hoeft helemaal niks te betekenen, komt heel vaak voor en meestal zijn ze bij het 2e uitstrijkje ook weer verdwenen.

Er is wel een kans dat het iets van baarmoederhalskanker is ofzo, maar ik ga me er nog geen zorgen om maken.

Ik heb donderdag mijn 2 uitstrijkje en dan kijken ze dus verder.
Jee, rot om te horen, maar je hebt gelijk; maak je nog maar niet druk, het hoeft helemaal niets te betekenen. Goed dat je er zo nuchter onder blijft hoor!
Ja, geen zin om me druk te gaan zitten maken.

Kom er nu achter dat best veel mijn vriendinnen dit ook gehad hebben en ook op internet lees je dat het vaak voor komt.

De dokter was ook heel behulpzaam en heb heel veel folders mee gekregen waar het allemaal heel goed in uitgelegd wordt.
Heb je dit pas te horen gekregen of al een tijdje terug? Staat me iets van bij dat je dit al eerder had geschreven hier, of vergis ik me nu?
Ik ben met andere klachten heen gegaan.

Ik had bloed in mijn urine.

Onderzoek daar voor loopt nog, maar heb inmiddels geen bloed meer.

En toen zeiden ze dus dat ze ook gelijk een uitstrijkje wilden doen en ben ook op SOA's getest enzo. Uitslagen daarvan waren allemaal goed......( kunnen hier alles delen toch? )

Mischien dat je dat gelezen had? Want ik had voor dat bloed toen zelf een topic geopend.
Ah, ja weet ik dus niet, meende me te herinneren dat ik al vaker met je had gesproken over dit onderwerp.. maar goed; gelukkig niks aan de hand op de andere gebieden (en natuurlijk voel je je hopelijk zo vrij om dingen te delen hier, doen we allemaal toch )!

Hopelijk snel duidelijkheid dan wat betreft het bloed, misschien staat het wel in verband met dat uitstrijkje.
We zullen zien.

Ik hou jullie op de hoogte.

Is je vriend inmiddels alweer thuis?
Ja doe dat. En er niet over in zitten he!

Vriend is nog niet terug nee; had 'm tussendoor wel even gezien om samen te eten, maar toen heeft ie me weer naar huis gebracht omdat ik me zo beroerd voelde. Gaat nu wat beter, drink me hier de pleuris!
Ooh Vivagirl wat naar voor je! Je bent nog zo jong! Een aantal van mijn vriendinnen (40-plussers) hebben dat ook gehad, het komt best veel voor hoor. Met een operatie onder plaatselijke verdoving zijn ze er goed vanaf geholpen, ze blijven nu wel nog onder controle van de gyn om te bezien of het niet terugkeert.

Hier mag je trouwens elk jaar (!) in die stoel plaatsnemen voor de Pap-screening; ik heb er zelf een bloedhekel aan, maar ik ga wel braaf, want zoals de doc. zegt: It Saves Lives!

Nu we toch over vrouwengezondheid babbelen: die terugkerende blaasontsteking is hier een kwaal waar bijna alle Europese en Amerikaanse vrouwen aan lijden in de eerste jaren van hun verblijf in de tropen. Net als dat je ook elk verkoudheidsvirusje oploopt. Zelf heb ik alleen in 2010 al acht AB-kuren achter de kiezen, ook niet gezond trouwens! Uiteindelijk heeft doc een urinemonster in het lab op kweek laten zetten, om de bacterie te bepalen. Dat bleek bij mij E.coli en daar gaf hij een straffe kuur (10 dagen Amoxiline) tegen, wat vooralsnog goed geholpen heeft. Cranberry is hier niet te krijgen, maar preventief drinken vrouwen hier kokoswater,da´s bushmedicine...wat inderdaad heilzaam voor blaas en nieren is.

Toen wij (12 jaar geleden) door Turkije en het Midden Oosten reisden, moesten we bij elke hotelbalie een trouwboekje laten zien en anders twee aparte kamers nemen! Toen waren we nog niet getrouwd, dus dat was best vervelend. Zelfs toen we bij kennissen thuis sliepen, moest ik bij de dames slapen en hij bij de heren! We vonden dat wel moslim-achtig van ze, maar ze waren helemaal niet zo gelovig...het ging er puur om wat de buren er wel niet van zouden zeggen, oe! Het zijn gewoon ontzettende roddelaars daar, alhoewel Beirut da´s een mondaine badplaats, daar zal het allemaal wel meevallen, hoop ik voor jullie. Succes met het vinden van een geschikt appartement!
Hier in Engeland zijn ze ook heel streng met de uitstrijkjes geworden nadat Jade Goody een paar jaar geleden op erg jonge leeftijd overleden is aan baarmoederhalskanker.

Ze gaan nu donderdag alleen kijken of de slechte cellen er daad werkelijk nog zitten, en mocht dat zo zijn, dan nemen ze een monster wat op proef wordt gezet om te kijken wat het is.

Maar een operatie? Zover zijn ze bij mij nog niet hoor.

Ga er ook vanuit dat er niks gevonden wordt.

Kym, ik hoop dat jij je ook snel weer beter voelt.

Cranberry werkt inderdaad preventief en als je een lichte blaasontsteking hebt, dan wil het ook wel eens helpen. Maar zo heftig als jij het lijkt te hebben, dan heb je toch zwaarder materiaal nodig lijkt me.

Sterkte.

Ik ga er nu vandoor.

xxx
Hi SD, leuk jou ook te lezen vandaag

Ik heb nog nooit zo'n pap test gedaan trouwens, moet toch vanaf je 30e?

Snap je dokter wel hoor trouwens; better safe than sorry!

En wat betreft die blaasontstekingen, denk het steeds getriggerd wordt door de combinatie van de hitte en de airco's (steeds die temp. wisselingen is echt niet goed voor mijn lijf merk ik). Gewoon heel vervelend inderdaad, maar van nu af aan ga ik echt consequent genoeg drinken (want daar ben ik echt heel slecht in), hopelijk helpt me dat al...

En die ervaring van jou in het Midden Oosten; heb dat van meer mensen gehoord, maar dat is meer in Islamitische landen, hier kun je gerust samen een kamer boeken, niemand die er raar over doet.
Ja, gelukkig dringen moderne tijden ook daar langzaam aan door. In Beiroet nergens last van gehad trouwens en ook niet in het moderne westen van Turkije, maar wij bereizen graag The Road Less Traveled, dus we kwamen op het platteland van Anatolie en Koerdistan uit en daar leeft men mentaal in de jaren '50 en hier en daar gewoon regelrecht in de Middeleeuwen! Want Turkije is zeker geen Islamitische staat, verre van dat (daar heeft Ataturk al rond 1920 met straffe hand een einde aan gemaakt) maar dat zit hem puur in de cultuur en mentaliteit van de mensen. Toch een stukje aanpassing vraagt dat van je; ik ging daar ook gedekt gekleed bijvoorbeeld.

Moet ik zeggen dat ik dat hier eigenlijk ook doe, ondanks dat dames in de Caribbean allemaal in een witte hotpants met topje gekleed gaan. Dat vind ik OK voor het strand, maar op straat draag ik of een lange broek of een jurkje, maar niks te bloterigs want ik zit niet te wachten op allemaal hijgerige aandacht van mannen, nee dankjewel zeg!
-
Hee Maj Maj, leuk weer van je te horen!

Dat vrouwen tijdens de ongesteldheid niet mogen koken, dat is hier ook een beetje de folklore...vooral bij de Indiers (is de familie van jouw vriend toevallig Hindoestaans?). Heb wel vaker gelezen dat in veel culturen menstruerende vrouwen naar een hutje gestuurd worden en zich nergens mee mogen bemoeien tot het over is! Vond ik altijd nogal primitief en discriminerend naar vrouwen toe...maar nu ikzelf boven de 40 ben en zeer hevige menstruaties heb, vind ik er eerlijk gezegd wel wat voor te zeggen, mits dat dan allemaal vrijwillig is. Ik wil tijdens de menstruatie wel een paar dagen in een hutje en me nergens mee bemoeien! Maar helaas, ik ben een moderne vrouw en een overbelaste taakcombineerder...soms zit ik 8 uur per dag in het zadel op pad met toeristen, daarna moet ik de paarden verzorgen en terug naar de wei brengen, boodschappen doen, koken, wassen, het huis schoonmaken en voor man, kind en vier honden zorgen. Ook tijdens die dagen.

Vandaag heb ik wel een thuisdag genomen, want ben niet alleen ongesteld maar heb ook keelpijn en een beetje koorts. Met moeite heb ik me naar de Chinese supermarkt gesleept om wat spullen voor een makkelijke maaltijd te halen. Verder zit ik wat aan te lummelen de hele dag al (zeg maar: met laptop en lemongrasstea in bed te hangen) want ben niet vooruit te branden gewoon! Dat terwijl ik bedacht had om de gootsteenkastjes maar weer eens uit te soppen vandaag en de spinnen weg te vegen uit het huis. Nou ja, dat moet maar even wachten tot ik weer wat opgeknapt ben, want vandaag lukt er echt helemaal niks. So be it!
---
Heb de hele middag geslapen en zit nu aan de koffie! Als je ziek bent is dat ook een mooie gelegenheid om eens lekker en goed uit te rusten!

MajMaj, jouw vriends familie zouden ze hier Black Injuns noemen, dat zie je hier ook veel, mooie mensen zijn dat btw.

Rituelen rond de dood hebben we ook, spijtig genoeg eist de zee nogal wat jonge levens van zwemmers en vissers. De rip-currents (getijstromingen) hier zijn hier levensgevaarlijk.

Bij een sterfgeval houden ze traditioneel een Set up & Nine Nights. Dat eerste is het opbaren van de overledene in het Community center waarbij iedereen, het hele dorp dus, langskomt om afscheid te nemen. De dag na het overlijden is de begrafenis al, waarbij iedereen gele en rode bloemen meeneemt, dat ziet er heel mooi uit. Dan wordt er negen nachten lang een dodenwake gehouden, een gezellig gebeuren wel met drank en muziek, waarbij goede herinneringen aan de overledene opgehaald en gedeeld worden.

Ook bijzonder is dat de begraafplaats van alle dorpsbewoners is en dat begraven in principe gratis is, op de kosten van een kist na dan (bij arme families wordt daarvoor geld ingezameld).

Mijn buurman en mijn huisbaas zijn allebei Groundskeeper van de begraafplaats, een vrijwillig erebaantje waarbij ze dus doodgraver en tuinman tegelijk zijn, in dienst van de gemeenschap. Het is een mooi plekje onder hoge bomen met veel gele en rode bloemenstruiken. Later willen wij daar best begraven liggen. Het is wel zo dat de Set up en Nine Nights langzaam aan het verdwijnen is. Ook hier heb je een begrafenisondernemer die dan alles verzorgt en die wordt steeds vaker ingehuurd.
Ik ben Laura, 20 jaar en ik woon in Spanje, costa blanca..

Mijn vriend is hier 7 jaar geleden gaan wonen met zijn ouders, na een paar jaar terug gegaan naar nederland om samen te gaan wonen met mij in NL. Vervolgens ben ik na 1,5 jaar mee terug gegaan met hem want zijn oude baas hier wilde hem heel graag terug hebben op de zaak. Dus hij werkt voor nederlandse televisie (schotels)

In het begin was het heel moeilijk werk te vinden dus zijn we in het weekend extra gaan werken voor een hollandse bakker.

Maar mijn vriend werkte toen dus 7 dagen per week en dat werd echt te veel.

Nu ben ik samen met zijn moeder een winkeltje gestart voor grote maten en dat gaat nu ook wel redelijk..

Wat ik mis aan nederland is vooral het eten! En nu na bijvoorbeeld het WK op tv te hebben moeten zien, wil je er toch wel graag bij zijn, bij de huldiging!

En wat ik totaal niet mis is regen!
MajMaj; wat vervelend, al die kwaaltjes die je hebt gehad, gelukkig er inmiddels dus vanaf. Kan me voorstellen dat je wel extra op je hoede blijft nu natuurlijk! (en zelfs een beetje paranoia wordt )

SD, voel jij je wat beter vandaag?

Laraau, welkom hier! Wat ben jij op jonge leeftijd geemigreerd zeg! Woont jouw familie wel nog NL? Kan me voorstellen dat je het eten mist, de Spaanse keuken is nu niet echt lekker he?

Ik houd het verder kort nu, voel me niet ok. Lich. stukken beter, maar voel me een beetje down. Dat overvalt me dan weer ineens, of zou de menstruatie er invloed op hebben?

Tot later.
Laraau, welkom bij de club!

Spanje, leuk.

En net groot feest gehad daar natuurlijk voor het winnen van de World Cup. Of heb je niet mee gefeest?

He Kym, dikke knuffel van mij, hoop dat je je snel weer beter voelt. Ik had gisteren ook een rot dag, gewoon chagerijnig, zonder reden.

Wel mis ik mijn vriend verschrikkelijk. Vind het niet leuk meer en wil gewoon bij hem zijn. Elke dag!
quote:Kym schreef op 14 juli 2010 @ 11:37:

Laraau, welkom hier! Wat ben jij op jonge leeftijd geemigreerd zeg! Woont jouw familie wel nog NL? Kan me voorstellen dat je het eten mist, de Spaanse keuken is nu niet echt lekker he?

.

Ben idd aardig jong begonnen haha. Mijn familie woont in nederland. Alleen de ouders van mijn vriend wonen hier.. Maarja, je bent er zo.. als het moet kan je binnen een paar uur in nederland zijn, dus dan valt het wel mee..

Spaanse keuken vind ik idd niet zoveel aan nee!

@vivagirl

Neee ik zat heel de middag ned1 te volgen, woon hier, maar sta nog steeds voor nederland
Ik woon in Engeland en ben absoluut niet voor dat team!

Dat was echt niks.

Ik hou totaal niet van voetbal, ik vind het eigenlijk best een domme sport, beetje achter een balletje aan lopen, maar als het Nederlands elftal moet spelen, dan vind ik het wel heel erg leuk.

Spanje heeft trouwens wel een paar lekkertjes in hun team rond lopen.

Hoe vind je het wonen in Spanje verder?

Aangezien je al zo jong bent verhuisd, heb je daar een opleiding opgevolgd? Of gelijk begonnen met werken?
Wat goed dat je trouw blijft aan 't NL team Larauu . Ach, buiten de worldcup om geef ik eigenlijk niks om voetbal hoor, maar tijdens deze maand is het wel erg gezellig altijd overal!

Dank je VG, je knuffel heeft geholpen. Ik heb mezelf even een flinke schop onder m'n kont moeten geven om daadwerkelijk wat te gaan ondernemen vandaag. Had gerust de hele dag in bed kunnen blijven liggen, maar dat zag vriend ook niet zo zitten... Hij nam me mee naar een van de hightligths van hier en wowwieeee, wat was dat ontzettend gaaf zeg! Kijk!:

Mooooooi!

Mag ik langs komen?
-----
Mwah, ook ik heb off-day #2...was wel om 7 u opgestaan om te gaan werken, met een koortskop en het miezerde ook nog flink.

Paard trainen, maar zij gedroeg zich als een draak vandaag: steigeren en weigeren, dus ik was er bijna vanaf gedonderd en heel sjaggerijnig! Overmorgen waag ik nieuwe poging. Toen maar boodschappen gaan doen. Loopse hond zat bij thuiskomst vast aan hond van hotel van de buren, zij heeft zich door alle straatmormels laten dekken, grrr. Had haar binnen opgesloten, maar dochterlief had de deur weer opengedaan en weg was ze! Morgen echt die veterinarian bellen en het beest wegbrengen!

Nu lig ik weer koortsig met laptop in bed. Apart dat jullie je ook allemaal niet zo lekker voelen, hopen dat het gauw weer beter gaat met ons allemaal!

Laraau, welkom, wij hebben ook nog uitgebreid in Spanje rondgekeken om te zien of het iets was om te wonen. Beviel op zich goed, maar het was toen onmogelijk om daar aan betaalbare woonruimte te komen. Die Spanjaarden klaagden er zelf ook steen en been over en woonden veelal op hun 30ste nog steeds bij papa & mama, uit woningnood. Toen zijn we maar in Latijns-Amerika gaan rondkijken! Maar Spanje (en Ierland ook) houden wel een speciaal plekje in mijn hart, dat zijn nl.de beste, leukste landen van Europa!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven