Hoe kattentrap maken vanaf balkon?
dinsdag 13 juli 2010 om 13:42
Hoi!
Binnenkort verhuizen we naar een maisonnette op één hoog met balkon vanuit een tuin met huis. Kat kan wat mij betreft mee, hij is ook al eens meeverhuisd naar de Antillen. Wel wil ik kijken of er een oplossing is om hem naar buiten te laten gaan. Daar worden we beide gelukkiger van
Nu hebben we een balkon en heb ik het idee om een kattentrap te installeren.
Maarrrr.... hoe maak je zoiets of kun je dat kopen?
Wie helpt?
Binnenkort verhuizen we naar een maisonnette op één hoog met balkon vanuit een tuin met huis. Kat kan wat mij betreft mee, hij is ook al eens meeverhuisd naar de Antillen. Wel wil ik kijken of er een oplossing is om hem naar buiten te laten gaan. Daar worden we beide gelukkiger van
Nu hebben we een balkon en heb ik het idee om een kattentrap te installeren.
Maarrrr.... hoe maak je zoiets of kun je dat kopen?
Wie helpt?
dinsdag 13 juli 2010 om 13:54
quote:biebelie schreef op 13 juli 2010 @ 13:51:
Ik heb er ooit zelf één gemakt heel simpel.
Een lange plank (geimpregneerd tuinhout) en daar kleine dwarslatjes op getimmerd en aan het balkon bevestigd met een paar grote haken. zo heb ik de mijne ook gemaakt.
Ik heb er ooit zelf één gemakt heel simpel.
Een lange plank (geimpregneerd tuinhout) en daar kleine dwarslatjes op getimmerd en aan het balkon bevestigd met een paar grote haken. zo heb ik de mijne ook gemaakt.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
dinsdag 13 juli 2010 om 14:11
Nee, en deze plank komt dan uit op het schuurtje van de onderburen (moet dus nog wel even akkoord vragen). Alleen dan de vraag hoe hij weer van dat stenen schuurtje op de afgeschermde parkeerplaats komt. Om daar nu ook zo'n trap op te maken.... weet niet of dat nu zo handig is. Aan de voorkant is een kliko, dan zou de kat op het plafond van de ingang (afgesloten stukje ivm overlast buurt) en dan het raam in. Maar dan kan ik het raam niet openlaten als ik niet thuis ben. Dat is wel weer inbraakgevoelig. Tot op heden is het trapje naar het schuurtje nog het beste, de schuttig is te smal om op te lopen dus hij kan daar niet de tuin in. Nu is best vindingrijk dus ik heb hoop!
dinsdag 13 juli 2010 om 15:01
quote:Liselotte4 schreef op 13 juli 2010 @ 14:52:
Moet er ook niet aan denken dat de katten van de buren mijn tuin in komen! Ook niet op mijn schuur (want dan komen ze alsnog mijn tuin in).
want.....?
heerlijk verdraagzaam...
als je goed contact met je buren hebt doe je over en weer wat voor elkaar toch..
en van een kat in je tuin ga je echt niets oplopen.
Moet er ook niet aan denken dat de katten van de buren mijn tuin in komen! Ook niet op mijn schuur (want dan komen ze alsnog mijn tuin in).
want.....?
heerlijk verdraagzaam...
als je goed contact met je buren hebt doe je over en weer wat voor elkaar toch..
dinsdag 13 juli 2010 om 15:21
Tja, wat is smal? Hij zou er misschien overheen kunnen lopen.
En tja, als de buren het niet goed vinden dan moet ik een andere oplossing vinden. Misschien toch via de voordeur en zal hij moeten wachten tot iemand de deur open doet. Eerst alleen naar buiten mogen als ik thuis ben. Ik denk dat deze kat makkelijk went aan een nieuwe situatie aangezien hij al een keer is verhuisd naar een ander land. Zolang wij in de buurt zijn is het prima. Maar ik gun hem wel de kans naar buiten te gaan. En via die schuur denk ik niet dat hij makkelijk de tuin van de buren ingaat, tenzij hij inderdaad makkelijk over het schuttinkje kan lopen. Naar beneden is geen probleem maar weer terug
En tja, als de buren het niet goed vinden dan moet ik een andere oplossing vinden. Misschien toch via de voordeur en zal hij moeten wachten tot iemand de deur open doet. Eerst alleen naar buiten mogen als ik thuis ben. Ik denk dat deze kat makkelijk went aan een nieuwe situatie aangezien hij al een keer is verhuisd naar een ander land. Zolang wij in de buurt zijn is het prima. Maar ik gun hem wel de kans naar buiten te gaan. En via die schuur denk ik niet dat hij makkelijk de tuin van de buren ingaat, tenzij hij inderdaad makkelijk over het schuttinkje kan lopen. Naar beneden is geen probleem maar weer terug
dinsdag 13 juli 2010 om 15:28
quote:biebelie schreef op 13 juli 2010 @ 15:01:
[...]
want.....?
heerlijk verdraagzaam...
Ik zou er ook absoluut niet van gediend zijn.
@ bieb: welens onkruid aan het wieden geweest met je handen in de kattenstrond? en daarbij het stinkt! Mijn tuin is geen kattenbak.
Laat het beest lekker op je balkon en hou hem daar.
[...]
want.....?
heerlijk verdraagzaam...
@ bieb: welens onkruid aan het wieden geweest met je handen in de kattenstrond? en daarbij het stinkt! Mijn tuin is geen kattenbak.
dinsdag 13 juli 2010 om 17:35
quote:Maja82 schreef op 13 juli 2010 @ 15:28:
[...]
Nou gelukkig niet inderdaad.
Dat kom in mijn geval omdat mijn katten vreemde katten uit hun tuin jagen en zelf liever op de kattebak hun behoefte doen
(al dat vieze zwarte zand aan hun pootjes...bah)
Maar als je dus geen katten hebt heb je dikke kans dat er altijd wel vreemde katten dat gebiedje als territorium op gaan eisen.
Dan maakte het imo niets uit of daar eens een buurkat langswandeld om in zijn eigen huis te komen.
[...]
Nou gelukkig niet inderdaad.
Dat kom in mijn geval omdat mijn katten vreemde katten uit hun tuin jagen en zelf liever op de kattebak hun behoefte doen
(al dat vieze zwarte zand aan hun pootjes...bah)
Maar als je dus geen katten hebt heb je dikke kans dat er altijd wel vreemde katten dat gebiedje als territorium op gaan eisen.
Dan maakte het imo niets uit of daar eens een buurkat langswandeld om in zijn eigen huis te komen.
zondag 18 juli 2010 om 07:55
Heb je deze site gezien?
http://catladder.blogspot.com/
Zou graag een trappetje hebben van balkon naar tuin maar heb een appartement "op zolder" - veuls te hoog!
http://catladder.blogspot.com/
Zou graag een trappetje hebben van balkon naar tuin maar heb een appartement "op zolder" - veuls te hoog!
zondag 18 juli 2010 om 10:29
Gewoon een vraag uit nieuwsgierigheid: als je zo graag wilt dat je kat naar buiten kan, waarom heb je daar je woonruimte dan niet op uitgezocht?
Ik zou als buur ook niet blij zijn met meewerken aan de mogelijkheid dat er katten in mijn tuin komen, terwijl ik toch echt wel kattenliefhebber ben.
En daarnaast heb ik nog nooit een schutting gezien die stevig genoeg is om niet om te waaien, maar te smal is voor een kat om overheen te lopen.
Ik zou als buur ook niet blij zijn met meewerken aan de mogelijkheid dat er katten in mijn tuin komen, terwijl ik toch echt wel kattenliefhebber ben.
En daarnaast heb ik nog nooit een schutting gezien die stevig genoeg is om niet om te waaien, maar te smal is voor een kat om overheen te lopen.
anoniem_22149 wijzigde dit bericht op 18-07-2010 10:30
Reden: typo's
Reden: typo's
% gewijzigd
maandag 4 oktober 2010 om 20:59
Wat voor hout hebben jullie gebruikt voor de kattentrap?
Ik woon nu op de 1e verdieping en wil een trap maken voor mijn 2 katten.
Het moet alleen niet zo'n stevige plank zijn, zodat er een persoon op kan staan.
Wat voor hout kan ik dan het beste gebruiken?
En hoeveel geld waren jullie kwijt aan een kattentrap?
Ik woon nu op de 1e verdieping en wil een trap maken voor mijn 2 katten.
Het moet alleen niet zo'n stevige plank zijn, zodat er een persoon op kan staan.
Wat voor hout kan ik dan het beste gebruiken?
En hoeveel geld waren jullie kwijt aan een kattentrap?
dinsdag 5 oktober 2010 om 14:18
quote:zakdoekjeopviva schreef op 13 juli 2010 @ 14:46:
Zelf zou ik dus niet waarderen als mijn buren met zo'n verzoek kwamen; als buren het niet willen (wat ik mij heel goed kan indenken) gaat kat dan nog steeds mee en heb je dan ook nog andere opties? (gewoon uit nieuwsgierigheid)Dat vind ik eigenlijk erg triest dat je het niet waardeert dat ze überhaupt met het verzoek komen.
Zelf zou ik dus niet waarderen als mijn buren met zo'n verzoek kwamen; als buren het niet willen (wat ik mij heel goed kan indenken) gaat kat dan nog steeds mee en heb je dan ook nog andere opties? (gewoon uit nieuwsgierigheid)Dat vind ik eigenlijk erg triest dat je het niet waardeert dat ze überhaupt met het verzoek komen.