iemand ervaring met de furminator?

30-06-2010 10:46 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op zoek naar een oplossing voor het gigantische haarverlies van onze labrador kwam ik op internet de furminator tegen..de plaatjes en filmpjes op hun site zien er veelbelovend uit maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dat ding behoorlijk prijzig vind voor een hondenborstel.\

Aan de andere kant ben ik al dat haar echt zat en heb ik het er wel voor over,mocht het werken.

Mijn vraag is dus nu of iemand misschien ervaring heeft met dat ding en of het bevalt of niet.

Wie kan me helpen?
Ja! Het werkt! Bossen haar kwamen er vanaf die ik er met een gewone borstel niet uit kreeg. Ik vind het een aanrader.

Via internet zijn ze wel onder de 20 euro verkrijgbaar hoor.
Ik heb de nepperd, en die bevalt goed.

nep-furminator

En dan heb ik 431A
Klinkt goed.... zou ie ook werken voor katten?
Ik wilde net een topic openen over het zelfde probleem

Verhaarende vuilinisbakken labrador en geen idee waar mee te kammen!

Ik pluk haar nu, nou ja meer heel ruw aaien, maar het maakt niks uit met de haar uitval die door heel mijn huis vliegt.

Ik heb nog allemaal oude borstels van vorige hond, maar die werken niet op deze hond :S

Die borstel is ook voor een ondervacht, dat heeft mijn hond niet, haar vacht is ook best wel dun (ik verbaas mij dan ook echt over wat ze verliest! Waar komt dat vandaan...?) Werkt die borstel dan nog? En weet iemand dan ook nog andere opties?

(sorry voor het zo binnen vallen van je topic TO )
Ik heb een furminator voor zowel mijn honden als katten. En het werkt echt!

Ik kam echt een halve hond aan vacht uit mijn hond, niet te geloven hoeveel haar er uit komt met die kam.

Bij mijn katten moet ik overigens wel iets voorzichtiger zijn. Als ik dat niet doe krijgen ze krasjes op hun huid van de kam, iets waar ik bij mijn honden overigens niets van merk.

In elk geval ben ik wel blij met het ding.
Ik heb er 1 voor mijn maltezer maar gebruik hem eigenlijk niet. Denk dat het voor een maltezer gewoon niet zo geschikt is. Wel werkt het, ik haal er ook flink wat haar mee uit. Maar vind het geen fijn ding. Gebruik hem nu alleen om de haartjes bij de oogjes te kammen. Door de fijne kammetjes is ie daar ook ideaal voor. Ik heb de blauwe furminator.
Furminator is geweldig vooral voor kortharige honden, bij langharige wil hij nog wel eens de vacht kapot snijden.

Op e-bay zijn ze ook veel goedkoper te krijgen en de neppe zijn ook wel redelijk van kwaliteit.

Overigens maakt veel kammen en borstelen het verharingsprobleem vaak alleen maar groter, eigenlijk moet je kortharige honden zo min mogelijk kammen.
quote:heksje26 schreef op 30 juni 2010 @ 11:32:

Furminator is geweldig vooral voor kortharige honden, bij langharige wil hij nog wel eens de vacht kapot snijden.

Op e-bay zijn ze ook veel goedkoper te krijgen en de neppe zijn ook wel redelijk van kwaliteit.

Overigens maakt veel kammen en borstelen het verharingsprobleem vaak alleen maar groter, eigenlijk moet je kortharige honden zo min mogelijk kammen.

Mee eens!

Kammen met de furminator doe ik een keer per week, maar dan ben ik ook gelijk een half uur bezig!

Op e-bay zijn ze ook veel goedkoper te krijgen.Klopt de mijne ook op ebay gewonnen van een of andere buitenlandse verkoper. Wel de echte. Maar toch een heel stuk goedkoper. Maar gebruik eBay wel vaker om goedkoop uit te zijn. Soms is het voordeliger een product uit Engeland of china te laten komen dan het bij de winkel op de hoek te kopen. Zelfs met verzendkosten levert het vaak nog een leuk voordeel op. Wel moet je soms als je pech hebt een paar weken wachten op je product. Misschien een ideetje dus om hem op eBay te bestellen. Wel even opletten dat je met een betrouwbaar persoon zaken doet. Te herkennen aan het aantal sterren dat hij heeft.
Ik ben om...ga er meteen eentje opsnorren! Wat zou het fijn zijn als het werkt...ben er echt helemaal klaar mee, trof vanmorgen haren in de luiertas en wasmand..mijn hele huis is gewoon vergeven ervan...bah!
@ zakdoekjeopviva: voor kortharige honden zonder ondervacht is de 'zoom groom' perfect; een grove rubberborstel van latex, kost ongeveer een tientje. Verder zweer ik ook bij de furminator.

Overigens maakt veel kammen en borstelen het verharingsprobleem vaak alleen maar groter, eigenlijk moet je kortharige honden zo min mogelijk kammen.Toevallig, ik wilde hier net zelf over beginnen Mijn moeder had de furminator een keer voor me gekocht omdat ze al die haren zo vreselijk vindt, maar sinds ik mijn (kortharige) hond er mee borstel (sinds ong. 4 à 5 dagen) lijkt het wel alsof ze alleen maar meer haar verliest. Ik denk dat heksje dus helemaal gelijk heeft.

Ik raad het ding zelf dan ook niet aan, heb het idee dat het de haren die anders helemaal niet los zouden zijn gekomen nu juist losmaakt. Het ding 'werkt' in die zin dat er idd handenvol vacht vanaf komt, maar ik geloof niet dat die enorme hoeveelheden ook werkelijk van mijn hond afvallen op dagelijkse basis. Vóór de furminator verhaarde ze flink, maar nu heb ik handenvol fluf na het borstelen én verliest ze ook nog eens grote hoeveelheden haar gedurende de dag (meer dan voorheen lijkt het). Persoonlijk zou ik niet aanraden er (vaak) mee te kammen, het lijkt er alleen maar erger door te worden.
honden altijd buiten kammen... scheelt opruimen in huis
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
quote:singalala schreef op 13 juli 2010 @ 20:00:

honden altijd buiten kammen... scheelt opruimen in huisJa, dat scheelt wel opruimen maar ik kan me best ergeren aan enorme dotten haar die buiten gewoon in het park liggen dus als je het buiten doet, dan vind ik persoonlijk het ook wel netjes als je die berg haar dan in een prullenbak gooit.
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
Ja, ik heb hem voor mijn katten en het is echt een superding! Ik was er ook wat sceptisch over, maar toch gekocht en geen spijt van.
quote:Gebakkie schreef op 13 juli 2010 @ 20:05:

[...]

Ja, dat scheelt wel opruimen maar ik kan me best ergeren aan enorme dotten haar die buiten gewoon in het park liggen dus als je het buiten doet, dan vind ik persoonlijk het ook wel netjes als je die berg haar dan in een prullenbak gooit.Bij mijn ouders thuis deden we het gewoon in de tuin, naast de groene bak, dat gaat prima. Maar in een park of ene andere drukbezochte openbare plek, daar hoor je het ook op te ruimen inderdaad. maar het scheelt nogal of je alle vloeren thuis moet gaan zuigen en dweilen of dat je een paar handjes haar van de grond buiten in de prullenbak gooit
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
quote:Gebakkie schreef op 13 juli 2010 @ 20:05:

[...]

Ja, dat scheelt wel opruimen maar ik kan me best ergeren aan enorme dotten haar die buiten gewoon in het park liggen dus als je het buiten doet, dan vind ik persoonlijk het ook wel netjes als je die berg haar dan in een prullenbak gooit.

Waarom stoort je dat? Vacht is goede mest voor de planten. Stukken milieuvriendelijker dan kunstmest.

Bij honden met een dikke ondervacht, zoals veel labradors, schijnt regelmatig (eens per week in tijden dat ze veel haar verliezen) shedderen ook te helpen. (Een shedder is een soort roskam.)

Mocht het net tijd zijn voor een wasbeurt (wat je net als borstelen en kammen beter niet al te vaak doet) dan kun je voor honden met een dikke ondervacht ook een herdersharkje gebruiken.

Op de plekken waar de ondervacht het dikst is (bij labradors meestal op hun onderrug en kont) kun je daarmee een paar keer (5 tot 10 halen) tegen de haargroei in kammen. Daarna goed wassen (lekker los masseren met je handen) en daarna nog een paar halen met de haargroei mee en je bent veel onderwol kwijt. Bij honden met veel ondervacht helpt dat tegen het verharen, omdat de onderwol ook de losse dekharen langer vast kan houden.
Overigens is het altijd af te raden om dergelijke 'harde' hulpmiddelen (furminator, shedder en herderharkje) te gebruiken bij honden jonger dan een jaar oud. Hun huid is nog wat te teer om te bewerken met zulk zwaar geschut. Jonge honden kan je beter plukken en masseren met de blote hand.
Ik heb hem ook voor mn halflangharige katten en vind hem ideaal.

Wel idd een beetje voozichtig kammen want het kan wel snel een beetje pijn doen.

Heb gewoon de echte gekocht ga ervan uit dat ik de rest van mn leven wel katten heb en de kam wel tig jaar mee kan.
En langharige katten? Daar lees ik dus verschillende verhalen over, op de verpakking van de echte staat dat het geschikt is voor kort- en langharige dieren, maar ik ben als de dood dat ik mijn Pers kaal-snij met dat ding..

Kam hem nu overigens iedere dag en merk dat wel op mijn meubels en kleren.
@ riekie 84. Ik weet niet of je dit leest, maar heb je hem gekocht en werkt het? Hoe vaak kam je je hond?

Ik heb via de link zojuist de originele besteld. Voor dat beetje extra geld en ik vond hem goedkoop op die site. Wij hebben een kruizing labrador, die ik om de dag kam met twee soorten borstels en ik stofzuig hem daarna. Ik heb me na het kammen nog niet omgedraaid, of er liggen alweer haren. Als iemand een andere tip heeft, of een aanvulling, graag!
Hoi Nike, misschien kam je je lab wel te vaak? Dat stimuleert de vacht namelijk tot 'overproductie'. Eens per week is ruim voldoende.

Ps ook de kwaliteit van z'n voer heeft veel invloed op de vacht.
Oh, dat wist ik niet. Ik ga het testen, zodra ik de nieuwe kam in huis heb, eens per week kammen. Bedankt voor de tip.
Ik wil even een update geven, mocht iemand in de toekomst dit topic weer ophalen. Ik heb de furminator medium besteld bij bovenstaand bedrijf in Rotterdam. Had hem binnen twee dagen in huis. Het is tot nu toe de fijnste borstel (en we hebben elke mogelijke borstel die er bestaat voor honden in huis) die ik ooit gebruikt heb. Hij is erg ergonomisch en hoeft weinig moeite te doen/ kracht te zetten om te borstelen. Ook komt er meer haar vanaf dan bij welke borstel ook. Ik heb alleen het idee dat het meer de ondervacht is dan de bovenvacht. De bovenvacht doe ik dus nog met zo'n handschoen borstel en ik stofzuig de hond ook nog. Helaas is deze borstel ook niet 100% opgewassen tegen ons enorm verharende hond, maar er is zeker een verbetering van 80%. Ik vind nog steeds wat hondenhaartjes op de vloer. Maar ik ben er blij mee. Hij is geen 70 euro waard (waarvoor hij soms wordt aangeboden), maar de 20 euro die ik ervoor betaald heb wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven