oude liefde emailt opeens

14-07-2010 10:01 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
we hebben ooit iets gehad (3 jaar geleden), kort maar super heftig, hij woont in miami maar reist veel... ooit wilde ik hem zoooo graag hij was het helemaal voor mij toen echt in zak en as gezeten voor hem, maar toen was hij bezet... (wist ik in het begin niet) toen kwam hij vrij en wilde mij maar ik was toen net samen met wie nu mijn man is geworden (getrouwd)... ik heb hem (miami man) toen tja, afgewezen na veel twijfel

toen heeft ie niets meer laten horen voor twee jaar... ik denk dat hij weet dat ik getrouwd ben, we hebben een gemeenschappelijke vriend...

nu heeft ie mij gemailt, heel kort zo van "hee lang niets gehoord hoe is het met je laat iets weten"

net voordat ik het las dacht ik goh mn leven is best moeilijk soms maar best ok nu..., ben best happy (ik woon in latijns amerika). toen ik zijn mail las sprong mn hart over en was ik in shock over wat ik voelde! ik vind nog steeds dat ik een band met hem heb gehad die ik met niemand anders heb gehad op bepaalde vlakken (intellectueel ook al klinkt dat zo stom ahaha)... ik ben tevreden met mijn man ook al hebben we zo onze moeilijkheden soms en ja dan denk ik even aan hem... ZUCHT

kort vriendschappelijk terug mailen of niet? ZUCHT waarom moest ie nu mailen...
Je kunt toch gewoon terugmailen dat je inmiddels gelukkig getrouwd bent. Je weet nu wat je hebt, romantiseer het verleden niet te veel he?! Het is leuk dat hij contact met je zoekt, maar wat het precies betekent weet je niet he? En wie weet is hij helemaal niet (meer) zo leuk als hij was.....(een vreemdganger.....denk je daar echt serieus over na?)
quote:winky1978 schreef op 14 juli 2010 @ 10:35:

Als je je huwelijk niet overhoop wilt halen, zou ik er verder niets mee doen. Als het (huwelijk) goed is, waait het wel weer over.

Op zo'n manier is mijn huwelijk gestrand. Mijn (toen) man kreeg een berichtje via Hyves van een ex en na veel emailwisselingen (wist ik van) hebben ze een keer afgesproken om bij te kletsen (ik zocht er niks achter, dus vond het prima). De vonk sprong weer over en ze zijn nog steeds samen. Weet dus waar je aan begint TO!
quote:winky1978 schreef op 14 juli 2010 @ 10:35:

Als je je huwelijk niet overhoop wilt halen, zou ik er verder niets mee doen. Als het (huwelijk) goed is, waait het wel weer over.

Op zo'n manier is mijn huwelijk gestrand. Mijn (toen) man kreeg een berichtje via Hyves van een ex en na veel emailwisselingen (wist ik van) hebben ze een keer afgesproken om bij te kletsen (ik zocht er niks achter, dus vond het prima). De vonk sprong weer over en ze zijn nog steeds samen.

Ow, wat ellendig moet dat zijn...

TO, neem alle adviezen hier ter harte als je huwelijk je veel waard is. Zelf heb ik een relatie van 5 jaar beeindigd nadat ik weer mailcontact had gekregen met een 'oude liefde'. Oude liefde en ik zijn nu getrouwd... Moet er wel bijzeggen dat ik vantevoren wist dat hij geen 'foute kerel' was, dus het was een weloverwogen besluit. In jouw geval zou ik even pas op de plaats maken en er even wat weken overheen laten gaan, voordat je 'vriendschappelijk' reageert...
Ik bekijk het altijd zo bij dit soort situaties: Indenken dat je man erbij is in een bepaalde situatie.

Stel dat je man naast je zit achter de computer. Zou je dan het mailtje beantwoorden met hem erbij?

Is je antwoord ja..dan kun je het gewoon doen.

Is je antwoord nee..dan voelt t blijkbaar niet helemaal fair. Niet doen dus.

Ik zou het zelf niet doen. Je kunt volgens mij beter gaan werken aan de relatie waar je nu in zit. Je bent getrouwd.
investeer in je huwelijk want dat klinkt maar zo-zo
Ex waarmee ik 16 jaar heb samengewoond mailde mij pas ook nog. Zijn nieuwe echtgenote is onlangs overleden en hij zit nu in een behoorlijke dip. Ik heb Capiman gewoon verteld dat Ex had gemaild, en Capiman heeft ook gelezen wat ik heb teruggeschreven. Ik heb echter geen enkele twijfel over mijn huwelijk, dus al gaat Ex op z'n kop staan, het zal nooit meer wat worden tussen ons.

Als je zelf echter ook maar de geringste aanleiding hebt om te denken dat je misschien weer meer voor Miamiman zou kunnen gaan voelen dan zou ik je huwelijk voorop stellen en niet reageren.
super bedankt voor de reacties, heb de helft gelezen en moet nu even weg, ga de andere helft zeker ook lezen.

jullie zeggen eigenlijk wat ik ook weet, bloedlink en NIET doen. en ja hij raakt me nog steeds in de kern zoals iemand schreef en op een manier is ie een soulmate en blijft dat, maar ik ben te tevreden met mn leven om het om ver te gooien en ja dat is het niet waard en ja misschien was het geromaniseerd en mijn keuze van toen had goede motieven. mijn man weet van hem en dat ik toen voor mijn man heb gekozen en niet voor die ander, maar ik heb nooit verteld hoeveel ik om die ander gaf.

ga nu niet terug mailen, ga het even laten bezinken. maar oh my god hij heeft me wel flink van slag gemaakt! aaaaaaaah ZUCHT

oh ja en via via had ik gehoord dat miami man een baby heeft gehad een jaar geleden? maar dat was niet zeker ofzo... nog meer redenen voor NO

echt bedankt voor de reacties helpt me om te weten dat het normaal is om je zo te voelen en dat het inderdaad beter is van nee :o)
quote:cherry2000 schreef op 14 juli 2010 @ 11:37:

echt bedankt voor de reacties helpt me om te weten dat het normaal is om je zo te voelen en dat het inderdaad beter is van nee :o)

Of het 'normaal' is weet ik niet, ik denk zelf dat er iets niet helemaal goed zit in je huidige relatie als je zo van slag bent door een mailtje van een ex.

Dat blijkt overings ook wel uit je OP: je noemt je huwelijk 'best wel oké'. Dat klinkt niet erg goed.

Ik denk dat het goed zou zijn om aan je huwelijk te 'werken'. Heb je kinderen?
soulmate... ouch.

"…A true soul mate is a mirror, the person who shows you

everything that’s holding you back, the person who brings you to your own attention so you can change your life. A true soul mate is probably the most important person you’ll ever meet, because they tear down your walls and smack you awake. But to live with a soul mate forever. Nah. Too painful. Soul mates, they come into your life just to reveal another layer of yourself

to you, and then they leave. And thank God for it."

(excerpted from Eat Pray Love by Elizabeth Gilbert)

als ik in jouw schoenen zou staan zou mijn hart zeggen 'terug mailen' (uit nieuwsgierigheid en ego boost waarschijnlijk) maar mijn verstand zou zeggen 'NIET DOEN'.

als je het wel doet moet je wel heel erg sterk in je schoenen staan om het niet tot een (emotioneel) drama uit te laten lopen.
Heb ooit precies hetzelfde meegemaakt, terugkijkend had ik er beter aan gedaan om niet te reageren, maar de egostreling van 'wow hij denkt nog aan me' te laten voor wat het was, leuk, maar beslist geen begin van iets leuks, mn hart werd voor de 2e keer gebroken. (hij wilde me weer zien, ik was destijds single, en bij het ontvangen van zijn mail was ik op slag weer in de ban van die man, die notabene het had uitgemaakt door gewoon te verdwijnen, opeens, *poef* weg, ben dr goed ziek van geweest! En bijna 2 jaar later herhaalde hij dat trucje, I should've known better, was echt tegen beter weten in van mijn kant, doe het niet!! En al helemaal niet als je nu gebonden bent...
quote:qwertuu schreef op 14 juli 2010 @ 10:30:

[...]

Ook dat nog. Best kans dat zijn relatie net verbroken is en dat hij even oude contacten aan het aanhalen is van mensen die ook wel leuk waren en met wie hij nu tussen de relaties door even een leuke tijd kan hebben....dat denk ik ergens

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven