Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Alle reacties Link kopieren
Ook ik heb hier nog niet eerder gereageerd, maar wel meegelezen. Wat heb jij veel te verstouwen meid, maar wat ben jij STERK. Ook al is het moeilijk: geloof in je eigen kracht en geef de moed niet op. De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Ik duim mee voor een goede match met broer/zus.
IBI ik hoop ook dat er een match is. Ik sta ook ingeschreven bij de donorbank. Nadat onze drie zoons met onze Nienke ook geen match hadden zijn wij allemaal geregistreerd. Ik hoop zo op een goede match.
Hee IBI, ik ben hier een tijdje niet geweest, en ik las het vreselijke nieuws... Ik weet gewoon niet wat ikmoet zeggen, ik vind het allemaal zo verschrikkelijk voor jullie.

Hoop houden en voor jezelf zorgen is nu het enige wat je kan doen. Ik hoop echt, écht dat alles goed gaat komen voor jullie meis.
Lieve IBI,

wat een rot nieuws. Het houdt maar niet op zo he? Ik weet ook niet veel meer te zeggen dan dat ik hoop en dat ik jou en HIH zo graag iets meer wil meegeven dan alleen maar woorden en gedachtes. Je bent een dapper lief mens!
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
quote:Ratteke schreef op 14 juli 2010 @ 08:17:

Ik lees dit nieuws nu pas... Oooh Ibi, wat krijg je veel te verstouwen zeg. Ik hoop zó dat iemand matched met HIH.

Ik ben ook beenmergdonor. Al eeuwen.

Voor mensen die donor willen worden, dat kan via je plaatselijke bloedbank. EuropdonorHier ook iemand die al heel lang donor is. Ik hoop zó dat iemand matcht. Ik duim voor jullie!
Lief zussie,

Kom via deze weg weer even een knuffel aan je brengen!

Meiden, jullie zijn helemaal super! Ik weet dat IBI erg veel aan jullie heeft..... BEDANKT!
quote:fussie schreef op 14 juli 2010 @ 15:19:

[...]

Hier ook iemand die al heel lang donor is. Ik hoop zó dat iemand matcht. Ik duim voor jullie! ik ben ook al een jaar of 20 beenmergdonor en hoop ook dat jullie een donor vinden. Dat moet gewoon!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
He gatver. Ik open elke keer dit topic in de hoop op een sprankje licht.

En nu wordt het weer donker.

Ik zou zoveel willen zeggen, elke keer dat ik dit topic zie, maar ik weet het gewoon niet IBI, ik weet het gewoon niet. Ik denk heel veel aan jullie in ieder geval..
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Ook ik heb hier geen woorden voor Ikbenik.

Dit is zo moeilijk om te begrijpen.

Heel veel sterkte voor jou en Hih!
I don\'t need an excuse for being what I am.
Hey schat,

Kom je via deze weg een hele dikke knuffel geven!

Denk aan jullie....

xxx
lees net hoe je gesprek is gegaan.. weet niets te zeggen behalve dat ik nog steeds aan je denk en je echt een kanjer vind! Hou vol meid, liefs mij
In zo'n situatie kan ik nooit de juiste woorden vinden.....
Perfectionisme is niet perfect...
Hoi hoi,

Ik kom voor het eerst op het forum en zag je tekst staan. Bij een kennis van ons is een aantal maanden geleden ook acute leukemie geconstateerd daar kwamen ze er achter omdat hij zo moe was. Inmiddels heeft hij al heel wat kuren achter de rug en het gaat "goed"met hem. Er is zelfs geen beenmerg nodig. Ik vertel je dit omdat ik wil dat je hoop houd. Hij had ik geloof 55% kans en het gaat goed, al krijgt hij nog wel chemo's. Maar de artsen zijn positief.

Ik wens julie de komende tijd heel veel kracht toe want niet alleen hij zal een zware strijd moeten leveren ook jij en de familie. Ik hoop dat je ons op de hoogte wilt houden hoe het verder gaat.

Groetjes Helga

ps ik zie nu pas dat er nog veel meer geschreven is ik had alleen je eerste berichtje gelezen, ga zo even de rest lezen. Sterkte!!
IBI en HIH ik kom jullie weer een brengen.
IBI en HIH, ik weet niet zo goed wat ik nu weer moet zeggen. Wat een klotenieuws weer.

Ik ga me iig aanmelden als bloed en beenmerg donor, dan voelt het alsof ik toch een beetje mijn steentje bijdraag.

Heel veel sterkte.
IBI en HIH

Ik steek nog een kaarsje voor jullie aan

A dirty mind is a joy forever
IBI, ik zie dit topic nu pas.

Woorden schieten tekort, wat een enorme stress en wat een ellende voor jou en je man. Ik wil je veel sterkte wensen.

Als we iets kunnen doen voor jou en je man, zeg het dan.
Stressed is just desserts spelled backwards
IBI, mens wat ben je sterk! En wat krijgen jullie een emmer ellende over je heen zeg! Ik wil jullie alle kracht toe sturen die nodig is en heel veel sterkte wensen.

Er zijn heel veel mensen in gedachten bij jullie.
o.a. Helga en Chardonay, wat een lieve berichtjes.

Gewooneenzus (als ik naam verkeerd zeg, sorry), jij ook al zo'n kanjer en

IBI, nogmaals mocht het nodig zijn om match te checken, ik woon niet ver van DDH kliniek, en al zou ik verder wonen, ik kom heel graag als een test jullie verder zou helpen (en nog beter, als ik een match zou zijn).

Weet iemand hier of bloedgroep bepalend is voor beenmermatch of staat dat los van elkaar?
Vandaag heeft hij net toen ik weg was te horen gekregen dat ze per morgenochtend starten met sonde voeding ivm. het afvallen. Hoe dit rijmt met zijn maximale 1 liter vocht weten ze niet te vertellen.

Heb gebeld met verpleegkundige en netjes gezegd dat ik het niet netjes vond dat dit zo laat op de avond verteld word met zo weinig informatie.

Ook gezegd (dat zei HIH zelf tegen mij) dat we eerst de arts willen spreken voordat de sondevoeding gestart word. We willen meer uitleg en ook weten waarom hier zo ineens toe besloten is. Waarom is hij niet meer gezien door diëtist enz. enz.

Ik ben gewoon zo moe en zou zo graag weer een nacht met HIH slapen.

Morgenochtend ga ik dus huisbezoeken afbellen want ik ga naar het ziekenhuis. Dit gaat nu gewoon voor.
IBI, heb nog niet eerder gereageerd maar wil je nu een hart onder de riem steken. Een zus van me heeft chronische leukemie en moest een transplantatie. Wij matchten geen van allen met haar, maar uiteindelijk is er via de Europese donorbank een hele goede match met een externe donor gevonden.

He, wat akelig dat het allemaal zo onduidelijk is. Slaapt HiH alleen op een kamer of zjn er meer mensen? Als hij alleen slaapt kun je misschien een nachtje blijven?

quote:thee schreef op 14 juli 2010 @ 22:34:

Weet iemand hier of bloedgroep bepalend is voor beenmermatch of staat dat los van elkaar?De bloedgroep is één van de factoren i.v.m. stamcellen in het bloed en dus ook in je beenmerg. Van een familielid kun je vaak een bijna perfecte match krijgen, van een externe donor ontbreken er dan van een aantal kenmerken.
Ach IBI, wat een ellende weer. Zoals fussie al zegt, kun je niet een nachtje blijven, ff dicht bij elkaar zijn.....

Goed dat je toch je werk hebt afgebeld, dit gaat inderdaad ff voor.

En nogmaals, als ik moet/kan komen testen, daar of elders, aarzel niet.
Wat verschrikkelijk IBI ; ik wens jou & jouw man alle kracht van de wereld toe,en hoop dat er heel snel een geschikte donor beschikbaar is quote:thee schreef op 14 juli 2010 @ 22:34:

Weet iemand hier of bloedgroep bepalend is voor beenmermatch of staat dat los van elkaar?

Ik ben zelf bloed-& beenmergdonor.Voordat ik beenmergdonor kon worden,moest ik eerst bloeddonor zijn.Ik neem aan dat dat overal zo werkt.

Wanneer de eerste bloeddonaties goed gegaan zijn,kun je aangeven dat je ook BM donor wilt zijn.Er wordt dan een buisje extra bloed afgenomen voor weefseltypering.

Wanneer dit goed gegaan is en het beenmerg geschikt is,kom je in een internationale databank.

Wanneer er geen familielid donor kan zijn , gaat men op zoek in die databank.De donor met de beste match wordt opgeroepen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven