Januari 2011

30-04-2010 19:13 2484 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vanmorgen heb ik getest, ik ben zwanger! :-) In januari 2009 gestopt met de pil en een hele onregelmatige cyclus. Ik ben zo blij! Hopen dat het allemaal goed blijft gaan.

Volgens mijn eigen berekening zou het in januari de bevaldatum zijn, vandaar dat ik dit topic open. Volgens mij was 'januari 2011' er nog niet, als het wel zo is, sorry dat ik deze aanmaak.

Jeetje, volgende week maar eens langs de huisarts enz.

Groetjes,

Streepjescode

Het is gelukt om de tabel toe te voegen! Als jullie de gegevens voor erin onderaan in jullie bericht dikgedrukt neer willen zetten, kan ik het gemakkelijker vinden en in de tabel plakken.

Je kan iets dikgedrukt typen door op het B-teken te klikken bij het schrijven van een nieuw bericht en tussen die ][ je bericht te typen, dus ....]typen[.....

Ik hoop dat het lukt!

NaamLftKindjeDatumProvOverigNollekex1exxSam

01-09-2010 14:20 uurMirre102291e30-12xZoon

04-12-2010Zoplotseling301e31-12xj/m is bekendStreepjescode301e3-1ZHDochter

25-12-2010 18:31 uurSofiaLaLa301e7-1ZHj/m is verrassing

verlof m.i.v. 29-11

zwangerschapsyoga

gestart 25-8Little Green281e9-1GRverlof m.i.v. 10-12Sinojo373e11-1NBverlof m.i.v. 1-12Mojitolise291e13-1UTverlof m.i.v. 15-12

zwangerschapsgym

start 23-10Mickey79311e15-1NBverlof m.i.v. 20-12,

zwangerschapsyoga

gestart 8-9Rituals_addict261e15-1NHxHelena281e15-1NHschildklierafwijking,

j/m is verrassingTeepje291e17-1ZHverlof m.i.v. 17-12

zwangerschapsgym

start 25-10Lichtelijk271e20-1DRzwangerschapsyoga

al gestartFloortje_7302e22-1OVzoon (08-02-2009)

verlof m.i.v. 11-12Mamamuis302e25-1DRxMoontje86242e26-1DRxMaliboo241e29-1UTverlof m.i.v. 27-12

zwangerschapscursus

start 4-10
Vandaag 12 weken!!!! Sorry, moest het even komen vertellen hihi
jeee 12 weken mamamuis, ik ook bijna!!!

Het is wel weer erg rustig hier.....heb laatste tijd alleen nog maar floortje, mamamuis, mickey, teepje en mezelf gezien hier.

Waar is de rest?
ho en mirre, littlegreen en sofilala waren er ook nog deze week.
Ja dat viel mij ook al op.....een aantal die wel in de tabel wilde blijven hebben daarna niks meer gezegd.

Is natuurlijk geen verplichting maar het viel me op (heb nu al geen sociaal leven meer hihi).

We hebben gister een leuke babykamer gezien. Eigenlijk nog helemaal niet onze bedoeling maar hij is wel errug leuk en niet duur haha. Dus vanavond maar even bedenken wat we willen. Is een dorp hier verderop en helemaal compleet.....
We houden het gewoon even in de gaten, anders gaan we over een paar weekjes weer schrappen.

Streepjescode blijft ook niet bij met de tabel zo. Zie dat ze zelf niet meer is geweest na haar afspraak bij de gyn....zou toch wel goed zijn?

Wij gaan binnenkort ook kijken voor een babykamer en voor een wagen en voor alles eigenlijk. Zo leuk, begin er nu eindelijk zin in te krijgen.

Zit ook al na te denken over een thema voor de babykamer. Maar vind ik nog wel heel moeilijk.
Ik weet ook niet wie er met vakantie is. Ik vind het nog steeds eng. Vannacht nachtmerries gehad. Waarschijnlijk dat ik iets meer met die 12 weken grens bezig was haha.

Dus vanmorgen gelijk hartje geluisterd maar die kon ik niet vinden, dikke stress dus. Maar kennelijk was mijn blaas te vol. Meende dat dat altijd moest maar naar mate je langer zwanger bent hoeft dat kennelijk niet meer, want daarna hoorde ik hem wel pffff.

Maar ik merk dat ik het soms nog steeds niet helemaal kan geloven dat we echt een 2e kindje krijgen.....stom he?!
herkenbaar herkenbaar!

Ik kan soms ook echt niet geloven dat ons tweede kindje al zo dichtbij ons is. Dan gaat er weer een golf van plezier en genot door me heen!

Het is inderdaad erg rustig hier. Ik denk dat iedereen lekker naar het strand of water is gegaan. Of moet werken en s avonds echt kapot is!

Met zo'n klein groepje schrijft het wel makkelijk. Maar ik hou ook van drukte dus kom terug dames!

Ik hoop dat het met streepjescode goed is. Het is wel verdacht stil.

Wij hebben een deal gesloten voor een commode voor zoons tweede kamer. Hier in het dorp.

Echt leuk ja, om nu te gaan inrichten.
Het schrijft wel makkelijker ja zo maar is wel jammer dat er zo weinig zijn inmiddels.

Dus waar is iedereen????

Meldplicht voor iedereen die kan melden

Mamamuis, oo dat zal schrikken zijn. al hoor je het maar eventjes he. Begint het bij jou nu ook al iets hoger te zitten?Ik heb het idee dat het bij mij wel steeds iets hoger gaat zitten nu. Kan hem zelf ook al zo vinden.

Hoor soms ook zoefjes tussendoor, heel grappig want volgens mij beweeg het kindje dan gewoon.
Hier ben ik weer... Het was een beetje een behoorlijk chaotische tijd op het werk en ging 's avonds uitgeput richting mijn bed.

Sorry dat ik zo lang niet heb gepost. Ik heb geen computer gezien na mijn werk. En mijn telefoon had ook kuren waardoor ik niet op internet kon. Zucht!

De echo vorige week was goed, heel kort duurde het, maar we hebben het hartje weer zien kloppen. Ook leek het wel alsof de kleine de hik had, ging steeds op en neer.

De gynaecoloog was helaas helemaal geen leuke vrouw. Heel kortaf en niet prettig. Dat vond Streepjesman ook. Ze bleef maar terugkomen op mijn overgewicht en dat ik niet teveel aan mocht komen, omdat ze me anders door zou verwijzen naar het ziekenhuis in Rotterdam of Leiden.

Er staan nu weer 3 afspraken (2 vervolg en de 20 weken echo (die krijg ik met 22w2d). Één van die afspraken zou ook bij haar zijn, maar die heb ik laten verzetten naar een andere arts. Het is niet zo dat ik het niet wil horen over mijn gewicht, dat ik overgewicht heb is nou eenmaal zo, maar ik wil wel graag een arts aan wie ik dingen durf te vragen.

Sorry voor het ego verhaal, ik hoop vanavond of morgen alles bij te lezen. En hopelijk de tabel bij te kunnen werken (zit nu op telefoon).

Ik hoop dat het met jullie goed gaat!

ik wil wel graag een arts duurde het, maar we hebben het hartje weer Gr.
De laatste zin is telefoon-ellende... Typt niet echt heel makkelijk helaas.
Jeeee daar is streepjescode weer
@streepjescode.....wb!!!

Ik kan het me zo goed voorstellen van je gewicht. Mijn gyn begon er de eerste keer ook over. Gelukkig heeft ze zelf ook geen superfiguurtje dus het ging wat luchtiger. Maar ik voel een blok in mijn maag als ik naar die weegschaal moet. Ik weeg me thuis dan ook alvast om te weten wat ik kan verwachten.

Ik weet zelf ook wel dat het beter zou zijn als ik slank zou zijn maar dat ben ik niet, zal ik voorlopig ook niet worden.....en ik heb vooral geen zin om me tijdens mijn laatste zwangerschap voortdurend af te moeten vragen of ik iets wel of niet mag eten qua calorieen.....herkenning dus. Probeer je er niet teveel van aan te trekken, zolang je niet elke dag patat gaat eten komt het allemaal wel goed. Ik ga binnenkort zwemmen, kan ik laten zien dat ik mijn best doe hihi.

@floortje.....wat fijn dat jij dat ook zo voelt. Ik vind het soms zo jammer dat ik er nu minder mee bezig ben en me niet 100% op een roze wolk voel. Wie weet komt dat wat meer als we de kamer hebben en vooral als ik het over een paar weken ga voelen. Gisteren meende ik het al te voelen maar dat kan helemaal niet. Maar zo graag wil ik het denk ik haha.

@maliboo......bij mij gaat het ook hoger zitten maar op de een of andere manier kan ik het minder goed vinden. Donderdag weer naar de gyn ben benieuwd of ik dan een echo krijg haha. Zeg van tevoren wel even dat kind zich dan even verstopt hihi
Ja ik ben er ook nog hoor!

Vrijdag ga ik weer naar de gyn en ik vind het toch weer spannend. Ik ben dan 16 weken en 1-2 dagen, maar ik ben nog niet zoveel aangekomen (1-2 kilo). Ook is mijn buik nog niet heel goed te zien. Kunnen ze met 16 weken aan de buik al voelen of het kindje goed groeit? Of maken ze dan toch een echo? Mijn baarmoeder ligt naar achteren dus dat zal er ook wel mee te maken hebben.

Afgelopen weekend zijn we bij familie geweest en hebben we weer wat spulletjes voor de baby meegekregen, oa kleertjes, een badje en een maxi cosi! Echt super. Verder zijn we marktplaats aan het afstruinen voor een goede 2ehands kinderwagen en evt commode, box, bedje etc. Vriend en ik vinden het eigenlijk allebei zonde om iets nieuw te kopen als er nog goede 2ehands spullen zijn. Af en toe balen we een beetje van onze wegwerpmaatschappij (verder zijn we geen geitenwollensokkentypes hoor ), vandaar. Matrasjes ed willen we wel graag schoon en nieuw en kleertjes 2ehands het liefst alleen van familie.
@streepjescode: hoera, je bent er weer! Vervelend zeg, van die gynaecoloog, net alsof het er beter van wordt als ze zo gaat zitten drammen. Hoop voor je dat je meer hebt aan die andere arts!

@Mirre: bij mij is het precies hetzelfde, ik ben bijna 15 week maar nog helemaal niet aangekomen en een buikje is er ook nog niet te bespeuren. Ben pas bij de vk geweest en die ging alleen mijn baarmoeder voelen en die was prima qua grootte, dus ik neem aan dat ze daar aan afleiden dat het kindje goed groeit? En ze controleren natuurlijk de hartslag, dat zal ook wel een belangrijke indicator zijn hoe het met het kindje zijn/haar ontwikkeling gaat.

Goed dat zoveel mensen hier spulletjes hergebruiken, ben ook geen geitenwollensok maar ik vind het ook zo zonde om alles nieuw te kopen terwijl er nog zoveel goede dingen in omloop zijn! Heb stiekem toch wel het liefst van familie, van vreemden vind ik het soms toch een beetje 'vies' (hoewel we de commode wel via marktplaats willen kopen, maar dat vind ik dan weer anders dan bv een badje of kleertjes).

O en nieuwe afspraken:

2-08 VK

20-08 20-weken echo
O en mijn provincie is trouwens GR, dat was ik de vorige keer vergeten erbij te zetten.
.
Ligt een beetje aan je kindje. Niek heeft bijna een half jaar in zijn wiegje gelegen en toen vond ik het eng omdat hij zelf over het randje wilde kijken haha. Onze nieuwe beeb gaat dus ook weer lekker in het wiegje.

Ben alleen nog heel erg aan het twijfelen of we de kleine de eerste tijd weer bij ons op de kamer komt slapen. Het is heel handig en gezellig maar ik ben bang dat het niet leuk is voor Niek. Hij wil ook altijd graag bij ons slapen maar dat wil ik niet. En als de baby het nu wel mag ben ik bang dat hij zich achtergesteld voelt.,.....
dag ladies, ben ik ook weer eens een keer. Het is allemaal best wel druk op mijn werk, dus vandaar dat ik ook niet zo vaak hier was! Ondertussen is de hoofdpijn weer wat weggezakt gelukkig! Ik denk dat het toch voornamelijk aan de warmte heeft gelegen. Ik heb ook een paar dagen geen suiker genomen, maar ik geloof dat dat niet echt veel zoden aan de dijk heeft gezet. Kan natuurlijk geen kwaad om geen suiker te nemen in de zwangerschap, dus ik blijf denk ik wel voorzichtig doen. Ik merk nu ook dat ik me veel beter voel als ik voldoende en goed slaap. Alleen heb ik dat als standaard-slechte-slaper niet echt in de hand helaas. Op mijn werk merkte ik zowaar deze week voor het eerst dat ik weer een beetje mijn 'oude scherpte' terugkreeg. De eerste weken dacht ik alleen maar aan mijn kindje, en nu kan ik me ook af en toe alweer een beetje op andere dingen focussen. Volgens mij is dat gewoon een teken dat ik mijn energie weer een beetje terug begin te krijgen.

Langzaamaan beginnen we ons ook te begeven in het land van de kinderspullen. Lastige dingen allemaal, ik weet bv ook niet of ik het kindje op onze slaapkamer zal laten slapen of niet. Het is heel krap, maar door een nachtkastje op te offeren moet het wel gaan lukken denk ik. Verder moesten we op het formulier van de kraamzorg al aangeven waar ik wilde bevallen, ik heb geen flauw ideee!!!!! Mijn man was meteen vrij stellig over in het ziekenhuis, maar ik wist het allemaal niet zo. Maar ik neem aan dat je dat bij de kraamzorg toch nog wel kan wijzigen later?

Ik vind deze fase trouwens qua gewicht niet zo leuk. Mijn buik is gewoon wat dikker dan normaal, maar dat is meer vet dan een zwangerschapsbuik. Soms denk ik wel vlak boven mijn schaambeen al een harder stukje te voelen, maar andere dagen voel ik dat dan weer niet echt. het blijft een beetje spannend vind ik, of het allemaal wel goed gaat, maar ik heb er over het algemeen een goed vertrouwen in. Ik ben nu 13.2 weken overigens. Bij 15.1 weken mag ik weer naar de verloskundige!

Vandaag mijn vrije dag, ik ga lekker shoppen met mijn zussen, wel zin in!
Hi allemaal!

Ik lees nog wel mee hoor, maar niet altijd tijd (of zin :-) ) om te reageren. Ik lees wel dat jullie allemaal wat zekerder zijn, wat fijn & goed! Ik ben zelf ook wat zekerder en heb meer vertrouwen in mijn lichaam gekregen. Kwaaltjes zijn zo goed als over, al heb ik zo nu en dan wel bandenpijn.

@Streepjescode & Mamamuis: ik ben ook een klein beetje te zwaar, volgens mijn BMI dan. Volgens mezelf zit er wel iets te veel vet hier en daar, maar niet dramatisch. Zelf ben ik wel tevreden met mn lijf. Al ben ik soms wel een beetje nerveus als de VK naar mn gewicht vraagt....

@spulletjes: ja hoor, ik ben ook aan het hamsteren! Zal wel met de nesteldrang & hormonen te maken hebben :D Was ook jarig vorige week, dus heel veel babyspulletjes gekregen. Wij gaan ook veel tweedehands kopen, je gebruikt het eigenlijk maar redelijk kort, dus waarom niet gewoon tweedehands. Kleertjes & ander textiel moet wel nieuw: daar krijg ik een beetje de kriebels van.

Wie heeft er al kinderopvang geregeld? Ik vind het zo moeilijk! Er is zoveel keuze en ook verschil in prijs bij ons in de buurt!
He dames,

Wij hebben een familiewiegje, is al 75 jaar oud en iedereen vanaf mijn opa af heeft erin gelegen. Dus dat vond ik wel heel leuk. Mijn ouders gaan hem opnieuw bekleden voor mij en dan komt die de eerste weken op de slaapkamer te staan. Had gelezen dat het met borstvoeding wel handig is als het op de kamer slaapt en zeker ook in de kraamtijd zodat je goed aan elkaar kunt wennen.

Rituals, opvang heb ik al geregeld, Heb ik gelijk gedaan want de wachtlijsten zijn erg lang hier. Heb gelukkig maar 1 dag kinderopvang nodig, andere dagen dat ik ga werken past vriend op en mijn moeder. Dus dat vind ik ook wel lekker. Ga straks 3 dagen werken. Hoeveel dagen zijn jullie van plan?

Hier vandaag wat steekjes in mijn rechterzij....vermoed weer een blaasontsteking dus weer even goed drinken vandaag.
@ Maliboo: maak er uit op dat je voor KDV hebt gekozen? Ik heb ook maar 1 dag nodig, maar alle KDV's hier in de buurt bieden wel 1 dag aan, maar alleen op woensdag en vrijdag: woensdag wil ik mijn vrije dag van maken en vrijdag past Oma op.... Zit dus aan gastouderschap te denken. Iemand daar ervaringen mee? En is het goedkoper of juist duurder dan KDV?

Overigens ga ik van 5 naar 4 dagen. Vriend is al 1 dag doordeweeks vrij, maar werkt op zaterdag.
Hoi hoi,

Ben ik ook weer. Ook hier erg drukke dagen op het werk.

@Rituals: volgens mij is KDV even duur als gastouderopvang, ze hebben gewoon een maximum bedrag dat ze per uur mogen rekenen (¤ 6,25 of zoiets). Maar zeker weten doe ik dat niet. Die van ons gaat straks twee dagen naar de KDV. Als het meer was geweest had ik misschien wel voor een gastouder gekozen, maar de andere dagen ben ik er (ik ga vier dagen werken), mijn man (ouderschapsverlof) of opa en oma. Zaterdag open dag bij de KDV!!!

@wiegje: wij willen de eerste tijd ook een wiegje op onze kamer. Ik kan me voorstellen dat als het je tweede is (zoals bij mamamuis) dat je dat maar heel kort wilt doen. Dan is het nog uit te leggen aan je andere kind.

@teepje: heb bij kraamzorg ook ziekenhuis aangegeven, maar ik denk dat ik thuis wil bevallen. Heb me laten overhalen door man denk ik, hij is ook voorstander van ziekenhuis. Maar we wonen er vlakbij, dus ik vind thuis net zo veilig. En ja, dat kan nog wel veranderd worden!

Nou, het onweer is onderweg denk ik, hier wordt het al aardig donker! Hopelijk wordt het eindelijk wat koeler!
Wat grappig dat mannen vaker naar het ziekenhuis willen terwijl vrouwen vaak thuis willen bevallen. Als ik had mogen kiezen was ik denk ik ook lekker thuis gebleven, voelt toch wat vertrouwder en prettiger dan een ziekenhuis.

Over opvang hoeven wij niet na te denken, sowieso heb ik nog geen baan maar opa en oma wonen naast ons dus altijd opvang in huis. Ideaal....

En het slapen van de kleine vind ik nog heel lastig. Het liefste had ik het wiegje op de kamer gehad maar ik ben bang dat Niek de baby straks al 'stom' vindt omdat de baby meer privileges heeft dan hij.....

Maar als de kleine 's nachts vaak wakker is moet het wiegje toch bij ons staan. We wonen in een oud huis met houten vloeren, dus als ik tig keer per nacht door het huis moet lopen is iedereen wakker....

Morgen weer naar de gyn. Ben al redenen aan het verzinnen om een echo te krijgen, want volgens mij is het alleen een controle.
Hoi allemaal,

Leuk om alle ervaringen te lezen...Ben hartstikke nieuw hier op het forum, dus ik ga me eerst even voorstellen:

Ik heet Ce en vanaf vandaag ben ik 15 weken zwanger van ons eerste kindje. Helemaal blij en gelukkig. Moet wel zeggen dat de zwangerschap niet zonder kwaaltjes gaat: Normaal ben ik erg actief en energiek, maar het staat nu wat op een laag pitje. Helaas....Iemand hier ervaringen mee?

Ik weet niet precies hoe het moet, maar mogen mijn gegevens ook in de tabel?

Nog een vraagje voor de mama's in spe: de 20 weken echo. Is dit aan te raden? Wie doet het bijvoorbeeld niet?

Mijn gegevens:

Celavie- ZuidHolland-28 jaar- eerste kindje-Uitgerekende datum: 5 januari 2011.
Over dat bevallen heb ik het vandaag nog eens uitgebreid met mijn ervaringsdeskundige zussen gehad, zij vonden dat ik me niet moest laten leiden door mijn man, maar zelf moest bepalen wat ik fijn vond. Ik denk dat we ons tegen die tijd gewoon wat beter moeten inlezen en laten voorlichten.

Spannend mamamuis dat je weer naar de gyn mag. Lijkt me ook wel leuk weer een echo, ik wil soms best nog een pretecho tussendoor doen eigenlijk, ik vond het zo enorm leuk toen!

Wij hebben ons in de eerste week na de test al ingeschreven bij het KDV. Het wordt 2 dagen opvang, 1 dag afwisselend de beide opa's en oma's. Zelf zijn we dan nog ieder een dag thuis. We hebben ons nog wel op meerdere plaatsen ingeschreven omdat we ons pas echt uitgebreid wilden orienteren in een later stadium. Dat gaan we nu de komende weken doen met rondleidingen enzo. Ik moet trouwens op mijn werk nog wel uitvogelen of ik het met ouderschapsverlof ga doen of voor een deel ontslag neem. Ook twijfel ik nog of ik mijn verlof iets zal verlengen met een maand ouderschapsverlof fulltime ofzo. Maar dat komt allemaal dus nog!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven