Ooit uitgemaakt? Tips please..

14-07-2010 21:46 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heey Viva'ers.

Voor iedereen die het ooit heeft heeft uitgemaakt:

Hoe hebben jullie dit aangepakt? Nam de ander het goed op en hebben jullie nu als vrienden nog contact?

Ik wil het namenlijk uitmaken, maar mijn vriend woont verweg. Ik ga binnenkort sowieso naar hem toen, dit is al langer afgesproken. Het probleem is echter dat hij ook bijna een feest geeft, en ik vind het zo lullig om het dan net daarvoor te dumpen, maar vlak daarna ga ik op vakantie, en als ik het dan toch uitmaak, dan het liefst voor mijn vakantie.. maar om nou later helemaal daarna toe te gaan om het te vertellen is niet echt handig, maar via sms of internet is ook een beetje slap.. Any advice?

P.s. Ik heb het nog niet over twijfels gehad, dus hij ziet het niet aankomen ofzo,, auww weet niet hoe ik het hem ooit moet vertellen..
Telefoon in de buurt?
Ik nam in ieder geval de moeite om het iemand recht in zijn gezicht te vertellen, ook al kost dat soms wat tijd en energie.

En dan gewoon zeggen dat je niet meer samen met hem verder wil, en je kan nog een reden toevoegen.

Vrienden blijven met je ex doe ik niet aan.
Nooit per sms of mail doen, daar beschadig je iemand mee en geef je iemand het idee dat het niets heeft voorgesteld. Kun je er niet eerder heen?

Tja, ik denk dat het verstanding is om het voor je vakantie te doen. Ik ken je niet, maar kan me zomaar voorstellen dat je een vakantieflirt tegen het lijf loopt (omdat in jouw hoofd de relatie al klaar is). Beste tip is volgens mij om het recht voor zijn raap te zeggen, hoe eng dat ook is. Heel vervelend om iemand de harde waarheid te zeggen, maar zachte heelmeesters maken stinkende wonden...

Sterkte, is niet leuk om te doen...
Ja, hoezo?
Ik heb wel eens een relatie verbroken na lang samenwonen dus dat is in een iets andere context dan jij hier schets maar ik wel een leuke suggestie.... zeker omdat je nog nooit wat hebt laten merken....

Schat, we moeten even praten.

Ligt niet aan jou ligt aan mij blablablabla....

dan voelt hij het op zijn klompen aan komen
Hoe ver is ver? Hoe lang zijn jullie bij elkaar? Hoe oud zijn jullie? Even bellen dan maar?
Alleen vinden jullie dat ik dat kan maken dat ik naar hem toe ga (was ik sowieso van plan) en ik het uitmaak terwijl hij binnenkort een feest geeft? want ik zou 5 dagen naar hem toe gaan, maar omdat dan op de laatste dag te zeggen.. zou een beetje raar overkomen als je het die dagen ervoor gezellig hebt..
Als jullie allebei in Nl wonen kan het nooit echt ver weg zijn. Langsgaan en het hem vertellen. Een goede timing is er toch nooit.
Voor uitmaken is er eigenlijk nooit een goed moment. Als die ander het niet ziet aankomen en nog gek op je is dan is het voor die persoon gewoon kut. Of dat nou voor een feest is of voor vakantie of voor Sinterklaas, is gewoon zo. Dus pak die telefoon en vertel hem dat je ermee kapt en waarom (als de reden is dat je wil beesten op vakantie misschien subtiel zijn )
ong. 3 uur reizen, 3 maanden samen, 19 jaar
En ik zou langsgaan afzeggen, lekker een paar dagen toneel spelen, wil je niet toch?
Dan vind ik dat je best kan bellen. Gewoon zeggen, zoals het is. Ik ben niet meer verliefd op je en maak het dus uit.
Ik zou het toch even zeggen wanneer je bij hem bent. En dan ga je gewoon dezelfde dag naar huis. Of nu even op en neer reizen, dan ben je er van af.

Weet je, het is wel zo fair om hem een mogelijkheid te geven nog even ergens op reageren en het af te sluiten. Dus per sms zou ik het nooit doen.
Naar hem toe gaan en het hem op dag 1 vertellen. Daarna weer naar huis gaan. Ik vind dat je het IRL moet uitmaken en niet via de telefoon.

Ik heb door omstandigheden ook weleens een maand moeten wachten waarin we elkaar toch zagen. Dat is helemaal niet erg.
Na het feest kan ook weer lullig zijn voor hem (leuke vrouw ontmoeten maar niets doen want heeft jou), het is maar net hoe je het bekijkt.
Via de telefoon/sms/internet, zonder dat er ooit eerder over is gepraat? Dat is wel heel
En om antwoord te geven op je andere vragen. Nee, ze namen het niet goed op. Niet agressief hoor, maar wel tranen. Geef hem na de 'boodschap' ook even de ruimte om zich te uiten. Misschien juist fijn dat hij daarna een feestje heeft ter afleiding.

Ik hoop dat je het mij niet kwalijk neemt, maar het klinkt een beetje als een 'jonge' liefde. In dat geval; al mijn exen zijn goed terecht gekomen, voor zover ik weet Er gaat nog zoveel gebeuren in het leven. Dan blijkt vanzelf wel of je vrienden kunt blijven. Meestal lastig, omdat de ander nog gevoelens heeft. En helaas maar al te vaak een loze opmerking van degene die het uitmaakt. Met als doel de pijn te verzachten, vermoed ik.

En met 1 ex ben ik maar vrienden. En dan zelfs op afstand, lopen de deur absoluut niet bij elkaar plat. Maar ben wel bij zijn huwelijk geweest en we houden elkaar een beetje op de hoogte van de levenslopen. Niet echt vrienden dus, als ik het zo teruglees, haha... Eerder kennissen met een klein gedeeld verleden.
Ja,, het blijft moeilijk. en het is ook niet dat ik helemaal los wil gaan op vakantie, maar voor mij is het eigenlijk een beetje over, en mocht ik een vakantieflirt tegenkomen dan zou ik me toch heel schuldig voelen tegen me vriend.
Ligt er een beetje aan hoe lang jullie een relatie hebben gehad... Als het tien jaar is, dan zou ik toch maar even langsgaan. Als we het hebben over een maand... tsja dan moet ie er maar overheen komen dat je het via de telefoon hebt uitgemaakt. En je moet het uitmaken als je het wilt uitmaken, niet wachten op 'het juiste moment'. Want dat komt niet...
quote:Itsmee schreef op 14 juli 2010 @ 21:54:

Gewoon bellen. Is even lullig, maar dat is het altijd. Als je nou 3 jáár samen was geweest, was het een ander verhaal. Maar 3 maanden... dat is niet meer dan een fling. Daar zou ik geen zes uur voor reizen enkel om hem recht in zijn gezicht te zeggen dat ik hem niet meer moet.

Als na het telefoongesprek de behoefte bestaat hem te zien, kun je altijd alsnog besluiten langs te gaan, maar dan om het even netjes af te sluiten.
quote:Zwup schreef op 14 juli 2010 @ 21:58:

Via de telefoon/sms/internet, zonder dat er ooit eerder over is gepraat? Dat is wel heel

Ach, op je 19e na 3 maanden op grote afstand (hoe vaak heb je elkaar dan gezien?).

Goed boek mee en op en neer. Ik vind de telefoon echt niet kunnen. Verder maar geen al te groot drama van maken na 3 maanden een lange afstandsrelatie, lijkt me.

En veel plezier op vakantie. Zorg dat je zonder schuldgevoel kunt flirten daar!
Bedankt voor jullie reacties iig! het is gewoon extra moeilijk omdat ik weet dat hij nog wel gek op mij is, dan kom ik daar, heeft hij zich op verheugd, en dan zou ik het zonder dat hij het verwacht uitmaken,, maarja shit happens in this world..?

en het is inderdaad een jonge liefde, geen jarenlange relatie gehad ofzo :P
quote:Itsmee schreef op 14 juli 2010 @ 21:54:

hmm naar hem toe gaan is netter. Maar aan de andere kant, 3 maanden... daar komt ie wel overheen.

En dat feest.. het is geen vrouw he? Een vrouw zou reageren: "Maar ik heb straks een feest en dan heb ik geen vriend meer,wat een drama, mijn leven is voorbij!" Een man reageert zo:

"Het is uit? Ik heb een feest? Mooi, kan ik met mijn maten zuipen."

Even grof en plat geschetst natuurlijk.. maar over het algemeen gaat het zo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven