Retteketet, de Tetterettes gaan nooit naar bed!
zondag 27 juni 2010 om 23:19
En ja, deel 8 alweer van de Tetterettes! Tetter lekker mee: alles mag, niks moet. En offtopic kennen we al helemaal niet! Wel zijn we gek op dieren dus foto's zijn wel verplicht
Hierbij een aantal van onze mooierds:
Deel 7 vind je hier: Tettereteeee - hier tetteren we lekker verder
Hierbij een aantal van onze mooierds:
Deel 7 vind je hier: Tettereteeee - hier tetteren we lekker verder
Ik ben mijn eigen bananenschil
donderdag 15 juli 2010 om 10:42
Zo, ben nog even doorgegaan met ruziezoeken net Klets, ben d'r nou echt helemaal klaar mee. Ik vind het zo'n stierepoep wat ze daar allemaal roepen. Maar omdat ze verdrietig zijn mag ik me niet aangesproken en gekwetst voelen? Stelletje mafketels. En pas op als je daar reageert min of meer tegelijk met iemand waarmee je in een ander topic schrijft, en diegene heeft ook nog toevallig min of meer dezelfde mening als jij.... Dan ben je dus aan het ruziezoeken, saampjes. Whatever...
Bieb: spannend hoor!!!
Its: een fatsoenlijk, werkend, degelijk wasrek zoek ik ook al jaren! Dus als je d'r een gevonden hebt hou ik me aanbevolen Maar Ikea zou ik wat dat betreft ook overslaan ja.
Plous: jij moet hoognodig nog een keer naar Ikea als ik het zo lees
Bieb: spannend hoor!!!
Its: een fatsoenlijk, werkend, degelijk wasrek zoek ik ook al jaren! Dus als je d'r een gevonden hebt hou ik me aanbevolen Maar Ikea zou ik wat dat betreft ook overslaan ja.
Plous: jij moet hoognodig nog een keer naar Ikea als ik het zo lees
Iets anders
donderdag 15 juli 2010 om 10:46
weet je babs, ik had een redelijk goed wasrek dacht ik. Niet alleen een goed merk maar ook aan de prijs. Totdat de katten ontdekten dat je er op kon liggen en dat deden ze net op de uitstekende onderdelen zodat die ombogen en niet meer gebruikt konden worden
Nu zoek ik dus gewoon een goed kattenproof wasrekj
Nu zoek ik dus gewoon een goed kattenproof wasrekj
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
donderdag 15 juli 2010 om 11:16
Heehee, moet ik ook nog even iemand verbaal in einander roschen? Babs? Klets? Geintje
We gaan toch geen Tetter-rel maken, dames? Dat we voortaan de tetterrellerTs zijn?
Enniehoe, heb net de gemeente gebeld over aanstaand kinderdagverblijf in de achtertuin. Vaak doorverbonden door vage floepers, maar uiteindelijk iemand aan de lijn die er iets van wist (maar het niet zo goed kon overbrengen). Er is een vergunning aangevraagd om een kdv te starten. Een kdv schijnt niet te stroken met het bestemmingsplan (da's mooi, maar zegt nog niet alles). Deze week of volgende week wordt er een besluit genomen, en vanaf dan heb ik zes weken om bezwaar te maken. Maar de kans is er best dat de vergunning uberhaupt niet wordt verleend.
Ik klink nu wellicht als een heuse nimby, en ik begrijp dat er kinderen moeten worden opgevangen. Maar bij de Amsterdamse huizenblokken zoals waar ik woon, zijn de achtertuinen een soort aquarium van baksteen waarin elk geluidje hard doorklinkt. Als mensen zachtjes zitten te praten een paar huizen verderop, kan ik ze woordelijk verstaan. 30 spelende kinderen direct grenzend aan mijn achtertuin, zou echt heel veel overlast geven. Ik zat laatst bij de tandarts te wachten, en die wachtkamer grenst aan eenzelfde binnentuin. Met kdv. Het was oorverdovend. De kinderen krijsen om het hardst. Oh help, ik klink echt als een nare heks, maar kinderen van een jaar of drie schijnen blijkbaar hard te gillen bij het spelen.
Plus nog het feit dat toekomstige kopers ook liever even verder kijken als ze die gezellige kinders in de tuin zien. En terecht. Ik zou zo'n appartement ook niet kopen. En ik blijf hier niet voor altijd wonen, dus daar ga ik tegenaan lopen.
Hmmmpf! Geen zin in deze strets!
Nou goed, eerst maar eens de beslissing afwachten.
Jullie vinden mij toch geen enge nimby-heks? Alsjeblieft?
We gaan toch geen Tetter-rel maken, dames? Dat we voortaan de tetterrellerTs zijn?
Enniehoe, heb net de gemeente gebeld over aanstaand kinderdagverblijf in de achtertuin. Vaak doorverbonden door vage floepers, maar uiteindelijk iemand aan de lijn die er iets van wist (maar het niet zo goed kon overbrengen). Er is een vergunning aangevraagd om een kdv te starten. Een kdv schijnt niet te stroken met het bestemmingsplan (da's mooi, maar zegt nog niet alles). Deze week of volgende week wordt er een besluit genomen, en vanaf dan heb ik zes weken om bezwaar te maken. Maar de kans is er best dat de vergunning uberhaupt niet wordt verleend.
Ik klink nu wellicht als een heuse nimby, en ik begrijp dat er kinderen moeten worden opgevangen. Maar bij de Amsterdamse huizenblokken zoals waar ik woon, zijn de achtertuinen een soort aquarium van baksteen waarin elk geluidje hard doorklinkt. Als mensen zachtjes zitten te praten een paar huizen verderop, kan ik ze woordelijk verstaan. 30 spelende kinderen direct grenzend aan mijn achtertuin, zou echt heel veel overlast geven. Ik zat laatst bij de tandarts te wachten, en die wachtkamer grenst aan eenzelfde binnentuin. Met kdv. Het was oorverdovend. De kinderen krijsen om het hardst. Oh help, ik klink echt als een nare heks, maar kinderen van een jaar of drie schijnen blijkbaar hard te gillen bij het spelen.
Plus nog het feit dat toekomstige kopers ook liever even verder kijken als ze die gezellige kinders in de tuin zien. En terecht. Ik zou zo'n appartement ook niet kopen. En ik blijf hier niet voor altijd wonen, dus daar ga ik tegenaan lopen.
Hmmmpf! Geen zin in deze strets!
Nou goed, eerst maar eens de beslissing afwachten.
Jullie vinden mij toch geen enge nimby-heks? Alsjeblieft?
donderdag 15 juli 2010 om 11:21
Een KDV in een woonhuis? Dan ben ik ook maar een nimby, maar dat hoef ik ook echt niet grenzend aan mijn achtertuin.
Als de panden in de omgeving van je huis woonhuizen zijn, kun je wóóngeluiden verwachten. Maar een KDV is heel wat anders dan 4 gezinnen met peuters die naast elkaar wonen en alle kinderen tegelijk buiten laten spelen.
Ik kan me je strets helemaal voorstellen Delphi!
Als de panden in de omgeving van je huis woonhuizen zijn, kun je wóóngeluiden verwachten. Maar een KDV is heel wat anders dan 4 gezinnen met peuters die naast elkaar wonen en alle kinderen tegelijk buiten laten spelen.
Ik kan me je strets helemaal voorstellen Delphi!
Iets anders
donderdag 15 juli 2010 om 11:29
Omdat er zo veel problemen zijn met de vestiging van kdv's is sinds 1 januari 2010 landelijk besloten dat spelende kinderen (van scholen en kinderopvang) geen overlast bezorgen. Dus als het klopt met het bestemmingsplan, is er helaas wettelijk vastgelegd dat hoe hard de koters ook krijsen, overlast is het per definitie niet
donderdag 15 juli 2010 om 11:29
Mogge tetterellerts
Een goed wasrek: Brabantia heeft hele stevige rekken
Elkaar de liefde verklaren: de tips van Plous en Klets klinken goed. Ik kan me niet eens meer herinneren hoe ik dat destijds gedaan heb . Maar dat is ook al bijna 21 jaar geleden.
En Delphi, ik kan het me wel voorstellen: buiten spelende kinderen in groepsverband zijn gewoon nogal luidruchtig, zeker als ze dan in de door jou beschreven klankkast spelen. Ik heb een school in de buurt en tussen die school en ons huis zit alleen een paar honderd meter tuinbouwland en ik ben wel eens wakker geworden van het speelkwartier. Dus maak gebruik van de wettelijke middelen, als er al toestemming verleend gaat worden. Het bestemmingsplan staat hopelijk al aan jouw kant, dat is inderdaad geen garantie, want een gemeente kan vrijstelling verlenen. Maar dan moeten er wel heule goeie (zwaarwegende) redenen zijn om dat te doen.
Een goed wasrek: Brabantia heeft hele stevige rekken
Elkaar de liefde verklaren: de tips van Plous en Klets klinken goed. Ik kan me niet eens meer herinneren hoe ik dat destijds gedaan heb . Maar dat is ook al bijna 21 jaar geleden.
En Delphi, ik kan het me wel voorstellen: buiten spelende kinderen in groepsverband zijn gewoon nogal luidruchtig, zeker als ze dan in de door jou beschreven klankkast spelen. Ik heb een school in de buurt en tussen die school en ons huis zit alleen een paar honderd meter tuinbouwland en ik ben wel eens wakker geworden van het speelkwartier. Dus maak gebruik van de wettelijke middelen, als er al toestemming verleend gaat worden. Het bestemmingsplan staat hopelijk al aan jouw kant, dat is inderdaad geen garantie, want een gemeente kan vrijstelling verlenen. Maar dan moeten er wel heule goeie (zwaarwegende) redenen zijn om dat te doen.
donderdag 15 juli 2010 om 11:41
Plous, Olivier doet dat ook zodra hij de kans krijgt. Gisteren had ie met zijn tanden zelfs het uiteinde van de hechting te pakken . Gelukkig zonder schade: de DA gaat de hechtingen morgen pas verwijderen en die wil ik niet van zijn beleg beroven natuurlijk. Maar wel klote van/voor Ramses, want hijj heeft er zelf uiteindelijk ook weer meer en langer last van . In dat opzicht zijn katten toch niet zo slim
donderdag 15 juli 2010 om 13:01
mmmz, maken heeft niet zoveel zin meer geloof ik. Dat kost me weer 700 euro. Dus net samen met itsman besloten dat ik dan misschien toch maar een nieuw tweedehandsje moet. Hij komt nu naar huis en dan gaan we richting Ede, daar schijnt een Smart te koop te staan
Dan is het toch fijn dat ik zo graag spaar
Dan is het toch fijn dat ik zo graag spaar
donderdag 15 juli 2010 om 13:33
Dus, het mysterie van het hema pakketje is wel opgelost ondertussen
Op de onderkant van doos zit een andere adres sticker met een andere naam en adres. De vervoerder heeft mijn adres op de bovenkant van de doos geplakt en daar ging het mis
Kan alweer een beetje lachen, want die mevrouw van de Hema lag dubbel aan de andere kant van de lijn
Op de onderkant van doos zit een andere adres sticker met een andere naam en adres. De vervoerder heeft mijn adres op de bovenkant van de doos geplakt en daar ging het mis
Kan alweer een beetje lachen, want die mevrouw van de Hema lag dubbel aan de andere kant van de lijn
donderdag 15 juli 2010 om 13:37
Ai, niet leuk van autootje Its maar wel leuk om te kijken naar ander autootje! Veel plezier!
Ik heb de voortvluchtige lamel trouwens teruggevonden, hij lag helemaal klem naast/achter de magnetron. En het vinyl is kennelijk gisteren opgeschoven door de wind, in de gang en hal zitten nu hobbels in de vloer. Straks maar even proberen het weer strak(ker) te krijgen.
Lekker hoor, het is nu nog 'maar' 25 graden in huis, net gestofzuigd en zo ff dweilen. Leuk joh, door die wind zijn er allemaal stofplukken tevoorschijn gekomen die anders lekker verstopt liggen
Ik ben trouwens benieuwd hoe Splinter het heeft gehad in haar tentje!
Ik heb de voortvluchtige lamel trouwens teruggevonden, hij lag helemaal klem naast/achter de magnetron. En het vinyl is kennelijk gisteren opgeschoven door de wind, in de gang en hal zitten nu hobbels in de vloer. Straks maar even proberen het weer strak(ker) te krijgen.
Lekker hoor, het is nu nog 'maar' 25 graden in huis, net gestofzuigd en zo ff dweilen. Leuk joh, door die wind zijn er allemaal stofplukken tevoorschijn gekomen die anders lekker verstopt liggen
Ik ben trouwens benieuwd hoe Splinter het heeft gehad in haar tentje!
Ik ben mijn eigen bananenschil

donderdag 15 juli 2010 om 13:56
quote:Olijfje_ schreef op 15 juli 2010 @ 13:37:Ik ben trouwens benieuwd hoe Splinter het heeft gehad in haar tentje!
Daar moest ik ook nog aan denken. Was het niet ergens in Raalte?? Als ze verstandig is geweest heeft ze dáár niet geslapen!
Zo, ben puin aan het ruimen in de tuin, eindelijk , maar in de zon is het toch wel weer behoorlijk klef hoor.
Ik ben trouwens ook benieuwd naar Borrie en haar katje Roest. Laatste wat ik las was dat ze met hem naar de DA moest, maar daarna heb ik haar niet meer gezien, toch?
Daar moest ik ook nog aan denken. Was het niet ergens in Raalte?? Als ze verstandig is geweest heeft ze dáár niet geslapen!
Zo, ben puin aan het ruimen in de tuin, eindelijk , maar in de zon is het toch wel weer behoorlijk klef hoor.
Ik ben trouwens ook benieuwd naar Borrie en haar katje Roest. Laatste wat ik las was dat ze met hem naar de DA moest, maar daarna heb ik haar niet meer gezien, toch?