Weg ermee!?

16-07-2010 09:31 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kom net uit de nachtdienst en ben behoorlijk moe. Maar ik kijk altijd nog naar het nieuws, voor ik ga slapen. Zo ook nu. Ik bedenk nog wel dat het vuil opgehaald wordt, vandaag. Dus voor ik ga zitten, besluit ik nog even op te ruimen en de zak op de stoep te zetten. Nu gooi ik net een vol pakje sigaretten weg, daar kom ik natuurlijk pas achter op het moment dat de vuilniszak buiten staat. Juist vandaag is de vuilnisman een keer vroeg.

Ooit vond ik een concertkaartje voor het concert van David Bowie, waar ik nog naartoe moest, terug in een vuilniszak die nog niet was opgehaald. Ik was zo gelukkig dat ik daar bijtijds achter kwam. Wie heeft ook wel eens iets weggegooid, dat eigenlijk niet weg had gemoeten?
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Oh heerlijk deze acties!

Mijn ergste op dit gebied is gaan pinnen voor een avondje stappen, en dan bij de eerste de beste prullenbak het geld wegpleuren in plaats van de pinbon. Niets in de gaten hebben en 5 minuten later je whopper bij de BK willen betalen met je pinbon...

Toen heb ik toch ook als een zwerver in die prullenbak rond zitten dabben, met succes overigens! Oh oh, wat werd ik uitgelachen
In opruimwoede allemaal oude tassen weggegooid. Hup, weg met die spullen en ik heb toch een nieuwe, dus waarom heb ik die oude nog nodig. Oja, jammer van die cadeaubon van 50 euro die in het voorvakje van voorheen-mijn-lievelingstas zat.
quote:DarkRosePrincess schreef op 16 juli 2010 @ 10:44:

Koffiemelk in de fles van kind en schepjes voeding in de koffie van man. Fluortabletjes van de kinderen in je koffie en de kinderen een zoetje geven. Kind luier omdoen, romper dicht, nog een luier erom, broek aandoen en je afvragen waarom die broek zo strak zit. Ik ben 's ochtends niet op mijn best...Die vind ik echt geweldig!!!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Mijn man een keer bij de macdonalds. Met een hele groep waren we daar. Allemaal klaar met eten en om de buurt het dienblad leeggooien in de vuilnisbakken.

Man is aan de beurt. Hij pakt zijn lege milkshake beker en kiept zo de rest in de prullenbak. Ipv de lege milkshake beker had hij zijn sleutels en portemonnee eraf moeten pakken.. die dus onderin de vuilnisbak lagen.

Iedereen lag in een deuk... hij stond op zijn kop in de bak om die dingen eruit te vissen. EN wordt er nu nog mee gepest
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Mijn ma heeft een keer mijn 2 noodkronen weggegooid die in een glaasje op het aanrecht stonden. Dus ja, toen moesten we de prullenbak in.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Mijn gehemelte beugel. Een keer of 5 10.

(waarna mijn moeder de vuilnis kon doorspitten op zoek naar het servetje waarin ik de beugel had opgeborgen en naast mijn bord had gelegd)
quote:Bergje65 schreef op 16 juli 2010 @ 12:08:

Dokumenten op mijn werk bewaar ik altijd extreem lang. "je weet maar nooit". Totdat ik besluit om ze te versnipperen....het papier begint al geel te worden.

Ik kan er vervolgens gif op innemen dat mijn baas binnen 24 ernaar vraagt.

Huh???Oh, dat herken ik! Laats archiefdozen uit 1997 weggegooid, en 3 x raden waar ze binnen 'n week naar vragen....
quote:biol schreef op 16 juli 2010 @ 12:21:

[...]

Die vind ik echt geweldig!!!

Ja, ik moest ook hard lachen om de voorbeelden van DarkRosePrincess!! Heerlijk, die ochtendverhalen...

Cloet, deed dat niet heel veel zeer, je make-up eraf halen met een Glorixdoekje?
Mamalief kan er ook wat van trouwens, 's ochtends...
Ik tel elke avond bij de afwas het bestek, dat moet.........!

Wat niets te maken heeft met weggooien , maar wat ik ook een hele rare gewoonte vind is dat als iemand in het gebouw waar ik woon de deur voor me open doet, ik op mijn etage aangekomen de deur open probeer te maken met de buitendeursleutel.

Typische routinekwestie.
quote:biol schreef op 16 juli 2010 @ 12:23:

Mijn man een keer bij de macdonalds. Met een hele groep waren we daar. Allemaal klaar met eten en om de buurt het dienblad leeggooien in de vuilnisbakken.

Man is aan de beurt. Hij pakt zijn lege milkshake beker en kiept zo de rest in de prullenbak. Ipv de lege milkshake beker had hij zijn sleutels en portemonnee eraf moeten pakken.. die dus onderin de vuilnisbak lagen.

)Was dat bij de Mac in A toevallig ? En een jaar of 15 geleden ? ( Zou wel heel erg toevallig zijn, maar ik weet nog dat een groep vrienden van mij een vriend hadden die precies dat gedaan had . Snappie hem nog ? )
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Glorixdoekje! Oh, in die categorie heb ik er ook 1. Ik heb hooikoorts en soms ontzettend last van m'n ogen. Gelukkig heb ik oogdruppels, maar dat is zo lastig zoeken in een toilettasje, wanneer je niets ziet. Op gevoel heb ik het flesje gevonden en ik druppel zo Sterilon in m'n oog... Sterilon! Ik ben zo blij dat ik de weg naar de kraan, blind kan vinden.

Het is prettig, te lezen dat ik niet de enige ben met stomme acties. Tegenwoordig wordt het papier hier apart opgehaald, dus concertkaartjes in vuilniszakken, zal tot het verleden behoren. Nu nog zorgen dat ik m'n fietssleutel niet meer in de koelkast leg, etc
Oh, een vriendin van mij werkt in de ouderenzorg en heeft ooit een bovengebit weggegooid. Het gebit lag in een servet op een tray, toen ze een dagje weg waren en hadden gegeten. Dat tray is ingeleverd en er moest een nieuw gebit komen. Mijn vriendin kwam er pas achter in de bus op weg naar huis.
Nee hoor, deed geen pijn, de make up er met Glorixdoekjes afhalen (kan ook door de alcohol komen ) Heb natuurlijk wel als een idioot staan uitspoelen.

En tja, van dat dagboek bij de leesmap; maak mezelf wijs dat het bij iemand terecht is gekomen die goede normen en waarden heeft en het dagboek heeft vernietigd (ja, ik weet het...keep on dreamin')
De afstandsbediening heb ik waarschijnlijk weggegooid. We hadden ent al het oud papier uit de verzamel-krantenbak gesorteerd en weggebracht en toen misten we de afstandbediening. Dan denk je eerst: hij zal wel tussen de bank ofzo liggen, komt wel weer boven, maar hij was echt kwijt. Denk dat ie inmiddels gerecycled is
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
quote:singalala schreef op 16 juli 2010 @ 19:48:

De afstandsbediening heb ik waarschijnlijk weggegooid. We hadden ent al het oud papier uit de verzamel-krantenbak gesorteerd en weggebracht en toen misten we de afstandbediening. Dan denk je eerst: hij zal wel tussen de bank ofzo liggen, komt wel weer boven, maar hij was echt kwijt. Denk dat ie inmiddels gerecycled is Dat is toch bizar? Zo'n ding is hartstikke groot. Maar het kan dus wel. Dat zie ik mezelf ook nog wel eens doen.
quote:DigitalArt schreef op 16 juli 2010 @ 12:11:

Oh heerlijk deze acties!

Mijn ergste op dit gebied is gaan pinnen voor een avondje stappen, en dan bij de eerste de beste prullenbak het geld wegpleuren in plaats van de pinbon. Niets in de gaten hebben en 5 minuten later je whopper bij de BK willen betalen met je pinbon...

Toen heb ik toch ook als een zwerver in die prullenbak rond zitten dabben, met succes overigens! Oh oh, wat werd ik uitgelachen Waarom neem je dan een bonnetje bij het pinnen? Dat vraag ik me altijd af, rond de pinautomaat liggen tig bonnetjes op de grond, je kunt toch ook gewoon kiezen voor geen bon? (sorry, off-topic, maar ik vraag me echt af wat het nut is van een bon als je hem gelijk weggooit)
Oh ja, en dingen weggooien, ja, wel eens een mesje bij de schillen.

En de laatste jaren hebben we flink de zolder en de schuur opgeruimd, veel naar rommelmarkt/ marktplaats, ook veel naar vuilstort, maar als je iets bewaart heb je het niet nodig, maar zo gauw als je het weggegooid hebt, mis je het....(dus elk jaar worden er weer nutteloze spulletjes in de hoeken van zolder en schuur opgeborgen....)
Ja, Paling, dat herken ik ook. Ik heb laatst iets weggegooid dat ik al eeuwen meeverhuis, maar niet gebruik. Maar nu het weg is, kon ik het goed gebruiken. Terwijl ik dit schrijf ben ik wederom mijn hele huis aan het opruimen (werkt bij mij 's nachts het best) en ik heb echt moeite met weggooien. Zo irritant, vind ik dat. Het lucht zo lekker op als de zooi weer gehalveerd is.
Mijn broertje had vroeger zijn schaatsen in een vuilniszak zitten, bij gebrek aan een betere tas denk ik. Dus hij ging de hele winter, als hij ging schaatsen, met zijn vuilniszak achterop de fiets op pad.

Terwijl ik dit schrijf denk ik, nee, het verhaal was anders. Ik moet het navragen.

Hij heeft ze op een gegeven moment 'opgeborgen' in een oude vuilnisbak buiten die we nooit meer gebruikten. Zoiets was t.

En toen heeft iemand die vuilnisbak geleegd.

Nou, vaag verhaal Moon, nog maar eens vragen wat dat precies was.
Hahaha! Moon! Bedankt voor je bijdrage. Lach me alsnog scheel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven