2010 - Stoppen met anticonceptie - Deel 2!

15-06-2010 15:09 2499 berichten
Alle reacties Link kopieren
En hier praten we verder!

- Vervolg van Stoppen met anticonceptie in 2010 -

Er is maar 1 regel hier; Ben je al een tijdje niet geweest wordt je uit de tabel gehaald, dus laat even weten als je op vakantie gaat o.i.d. dan schrijf ik dat erbij in de tabel.

Als jullie iets veranderd willen hebben in de tabel willen jullie dat dan vet drukken in jullie tekst? Bij bijzonderheden kunnen afspraken, bijv. echo's, afspraken bij vk en trouwerijen etc. vermeld worden.

"De nog niet zwangeren onder ons"

NaamLftWann. voor 't echieNODBijzonderhedenMarloes8426Januari 201021 Oktober uitslag onderzoekThir10senses23Januari 2010Even in de rust modus...Komt als ze er weer klaar voor isTroela7832Januari 20103 NovemberMaedl28Februari 2010Mayala27Maart 2010Thomassen1125Maart 2010MMRaarmaarwaar33April 2010Chocolat_Lover26Juni 201028 OktoberJuffertje2228Juni 2010Fransoise32Augustus 201030 Oktober

"De zwangeren onder ons!"

NaamLftWann. voor 't echieNOD/ ZwangerWanneer uitgerekendBijzonderhedenAngie21xx26Maart 201022 December 2010Teepje29Januari 2010

It's a BOY17 Januari 2011Lazuurtje27April 201019 Januari 2011Marill27Mei 20105 Februari 2011Joda32April 20106 Maart 2011Emytje29Maart 201020 Maart 20111 November 20 wkn echoMeike198129April 20108 Mei 2011Lily30 - 2e kindje[/fgcolor]30Maart 20108 April 2011Nelleke426Maart 2010Juni 201121 Oktober echo

Teepje en Angie snap jullie goed hoor. Ik zei toch Angie toen ik een tijdje terug 6 keer per dag moest overgeven dat ik aan je dacht en toen dacht jeetje dit heeft zij elke dag. En nu ik het van dichtbij zie bij m'n collega heb ik echt met misselijke zwangeren te doen hoor! En tuurlijk heb ik er 40 weken kotsen voorover en zal iedere mama straks zeggen dat het elke keer waard was, maar op het moment dat je t hebt baal je toch. Ondanks dat je ontzettend gelukkig bent dat je zwanger bent.

Zit nu trouwens m'n temp terug te kijken van de afgelopen week en zie wel een opvallende stijging :-) Op zondag, de dag dat ik het ook dacht te voelen 's avonds. Vanaf dat moment is mijn temp elke dag hoog gebleven, is inmiddels 2 tienden later dan zondag maar wel hoog stabiel nu. Lijkt toch op een eisprong, yes :-) Ben blij dit geeft me achteraf toch wat meer voldoening dan die licht positieve ovu test. Zit dus definitief op t wachtbankje :-)

Zo eindelijk weekend ben eraantoe! Ga zo lekker in een warm bad liggen, alles zit nog steeds vast bij me na die crash van gisteren (denk nu dus scheldend verdorie zal toch niet zwanger zijn hoop dat een evt. bevrucht eitje er niets aanover gehouden heeft).

Wij hebben ook al een meisjesnaam, jongensnaam nog niet. Mag daar pas van mezelf over nadenken als ik daadwerkelijk zwanger ben.. maar beloof jullie, dan ga ik ook helemaal los
@maedl: wat een naar nieuws,sterkte meid!!!

Hier alles rustig,vakantie nu dus alle tijd om weer wat meer actie tussen de lakens te hebben en hier weer mee te schrijven en lezen :-)
Hallo!

Alllereerst dikke knuffel voor meadl!

Verder vanmorgen testje gedaan en negatief! Dus wijntjes kom maar op ;)! Inmiddels 4 weken na mijn miskraam en vorig weekend mogelijk een eisprong gevoeld dus volgend weekend maar weer een testje. Geeft de burger moed!

Wij hebben het over namen gehad toen ik zwanger was . Wil ook geen top 10 naam, maar vallen beide op hollandse, korte en beetje kak namen. Job is ook voorbij gekomen! Jongensnasm hebben we eigenlijk al... Geen job iig . Toevallig tweede naam van jufman!

Meisje geen idee.....

Nou vandaag wat irritaties op vakantie, maar het is erg leuk hoor! Crossen heel Italië door :)!
Een zoon!
Ik heb ook al van af dag 1 een meisjes naam,maar nu begin ik een andere naam toch mooier te vinden

Een jongens naam hebben we ook al hij komt niet supervaak voor. de laatste tijd niet in iedergeval .Ik wil niet echt nederlandse namen ik ben zelf ook niet 100% Nederlandse

welke naam vind je echt niet kunnen? ik Bo ik vind dat zo'n niet leuke naam en die namen zo als Pip en Puck en Sem neeeeeej!!!! Maarja smaken verschillen nu een maal he..

Misschien dat iemand mijn namen wel helemaal te jakiebah zal vinden.

Ik heb hier nog een vroeg test liggen dus ik ga de 20e al testen

Dat kan dan van af die datum volgens de site.

Ik ben iets minder zenuwachtig als voor heen want we hebben hier een flike ruzie gehad van de week... en dan denk ik wel es mijn god wil ik wel een kind met jou??? Maarja we hebben voor de verandering best veel sex gehad vooral rond de vruchtbare dagen. heb wel zere tepels en weer een blaas die hyperactief is.

Maar goed de heeft me vorige keer ook in de maling genomen..we zullen zien ben benieuwd was het maar vast de 20e ... zucht
owww... maedl: dikke knuffel voor jou... wat rot!

hoest met jou nelleke? leef je nog?

@pink: hadden jullie al flinke ruzies voor de kinderwens, of komt het nu vooral hierdoor? veel goedmaakseks gehad dus?

@joda: jonna vind ik wel leuk eigenlijk! heb je ook je goede momenten tussen alle misselijkheid door?

hier nog geen namen-bedenken. tijd zat als het eenmaal zo ver is. ik wil de kat niet op het spek binden. het raarschema wordt vandaag in werking gezet trouwens al zijn er nog geen tekenen van vruchtbaarheid te zien. volgens mij kunnen wij dat ECHT niet hoor... kinderen maken gisteren begon Rare Schoonmoeder (haha!) er ook in bedekte termen over. ik heb niets, maar dan ook NIETS losgelaten. ze hoort het wel als het zo ver is.

ik ga eens richting winkels, moet heeel nodig nieuwe zomerdingetjes hebben!
hi meisjes, even een snel berichtje vanuit het ziekenhuis, vriend heeft net laptop gebracht. werd gisteren geopereerd middels een laproskopie en had dus inderdaad een eileiderszwangerschap. dat hebben ze eruit kunnen halen en voor de rest ziet alles er keurig uit, beide eileiders in tact.

maandag mag ik naar huis en dan moet ik 2 maanden wachten, dan mag ik weer zwanger worden.

succes aan alle op het wachtbankje. dank jullie voor het duimen!
Jeetje Maedl, wat heftig allemaal. Je klinkt er zelf rustig onder, goed zo! We gaan voor een snel herstel duimen!
Meadl: wat ben je sterk! Fijn dat het goed gegaan is.... Geen verhoogd risico bij een volgende zwangerschap?

Wilde weer in de weer met temperaturen, maar weer vergeten vanmorgen!
Een zoon!
Meadl: wat ben je sterk! Fijn dat het goed gegaan is.... Geen verhoogd risico bij een volgende zwangerschap?

Wilde weer in de weer met temperaturen, maar weer vergeten vanmorgen!
Een zoon!
nee, geen verhoogd risico zolas het er nu uitziet, daar ben ik wel blij om. ik denk dat ik nu zo rustig ben omdat ik al zo veel gehuild heb voor de operatie.
@Maedl: je klinkt idd sterk, maar denk dat je genoeg emoties voorbij hebt zien komen. Hoe voel je je lichamelijk? Je schreef dat je je de vorige keer zo beroerd voelde bij deze operatie. Is dat nu niet zo? Hoop voor je dat je lichamelijk in elk geval goed voelt. Sterkte met verwerken en hoop dat je de komende maanden ook mee blijft schrijven en vol goede moed weer verder gaat!
och maedl, gelukkig is de operatie waar je zo tegen op zag in ieder geval achter de rug nu. hoop dat het lichamelijk ook meeviel. hebben ze je ook verteld hoe dat zo kwam, een eileiderzwangerschap? veel sterkte de komende tijd en ik duim dat de volgende keer zwanger zijn snel en zorgeloos wordt!

@juffer: vergeet je niet een beetje vakantie te vieren?

het was uitverkoop in de stad haha! nu moet ik eigenlijk nog een eh... nieuwe kledingkast kopen...

zal ik er nog eens een vragenronde ingooien?

* wat is je favoriete bloem?

* welke kleur staat jou echt niet?

* wie kookt beter; jij of je vriend/man?

* wat is je zwakke plek (lichamelijk en figuurlijk)

* wat is je favoriete slaaphouding?
@Marloes; Ik ben niet helemaal thuis in temperaturen, maar als je temp stijgt en hoog blijft dan ben je toch zwanger?

@Juffertje; is alle hcg-hormoon direct uit je lichaam na een miskraam of blijft er nog wat achter? Want anders kan je natuurlijk 'vals' testen.

@Pink; vervelend van je ruzie met je vent. Maar vertelde jij niet veel eerder dat het tussen jou en pink-man niet zo heel lekker liep. Of was dat iemand anders?

@raar; je mag 'mijn' naam hebben hoor O en waarom verander je je plaatje steeds? vet irritant! Ik ben vooral 's ochtends misselijk en moet dan elke keer overgeven. Verder ben ik voornamelijk heel moe. Echte goede momentjes heb ik ook wel hoor, maar blijft me niet helemaal top-fit voelen.

@Meadl; succes meid! ik denk aan je.

een roos

Meiden, ik mij staat alles, ben een soort Yolanthe, kan alles hebben

ik kook niet, dus mijn vent (of per 20 aug, partner)

opmerkingen over mijn veels te kleine tieten. Blijft een gevoelig punt. (hulde aan de zwangerschap. go tieten, go tieten)

wisselt, soms een periode op mijn rug, nu een periode op mijn zij
@Maedl: wat heftig joh! Mag je nu wel lekker naar huis? En dan verwerken en hopelijk over 2 maanden een chearleeder voor jou!

@joda en marlous: ik ben vorige keer tijdens de temperatuurmethode zwanger geworden en dan blijft je temp hoog vanaf je eisprong tot de eerste dag van je menstruatie. Zodra je ongesteld wordt zakt je temp weer. Als hij dus langer dan 2 weken hoog blijft heb je zeker goede kans dat je zwanger bent. Maar je moet die 2 weken wel afwachten.....

Ik heb nog geen positieve ovu test, echt balen. Hoop dat ik wel op tijd ben begonnen met testen en dat ik niet net voor het begin mijn ovulatie had. Heb nu anders al een cyclus van ruim 5 weken.....het blijft zo.....

Nog leuke plannen voor vanavond? Ik ga lekker op de bank...gister uit eten geweest en de hele dag op pad, dus vanavond rustig avondje....
@maedl, heftig hoor, die operatie! Het enige voordeel is dat ze er zo op tijd bij waren, en dat je eileiders dus beide nog intact zijn. Schijnt bij een langere termijn ook wel eens echt tot grote gevolgen voor je eileider de kunnen zorgen. Maarja, het blijft gewoon een zeer grote teleurstelling dat het toch nog anders liep. Veel sterkte met je herstel, en we duimen voor een snelle nieuwe zwangerschap, en dan gewoon op de juiste plaats!

@Lily: wat stom zeg, dat je nog geen positieve ovulatietest heb gehad. Hopelijk komt het nog heel snel, maar anders gewoon toch maar flink je best doen met je lief!

Ik ben vanavond ook lekker lui. Samen met man op de bank aan het hangen, en op tijd naar bed straks!

roos

lichte kleuren, pasteltinten

mijn man, absoluut!

in letterlijke zin mijn gewicht, waar ik al jaren enorm mee worstel, in figuurlijke zin kan ik echt niet tegen mensen die onterecht heel onvriendelijk zijn.

in foetushouding op mijn zij
@ Joda, ja zoals Liliy omschrijft, vanaf de eisprong tot ongesteldheid blijft je temp wat hoger. Vandaar dat ik nu kan zien dat ik waarschijnlijk een eisprong gehad heb, daar ben ik al heel blij mee. In dit stadium zegt dat helaas nog niets over een evt. zwangerschap. We wachten rustig af.

Arme Maedl. Fijn dat het achter de rug is en idd, wat ben je sterk! Sterkte, dus je moet nog een paar dagen in t ziekenhuis blijven begrijp ik? Nou laat je maar lekker vertroetelen door je mannetje. Hoop voor je dat het na die 2 maanden weer snel mag lukken bij jullie. Fijn dat alles verder goed in orde is en dit waarschijnlijk domme pech is, geen verhoogde kansen op het een of ander gelukkig.

Haha juffer op vakantie en nog verslaafd aan t forum.. Wij gaan over een paar weken ook door Italië trekken, maar totaal geen idee of wij wel internet hebben onderweg, we will see.

Lekker dat je zo goed geslaagd bent raar! Ik probeerde t vanmiddag ook nog even, maar mij maat was een beetje uitverkocht overal helaas.

De vragen (leuk raar dat je elke keer mooie lijstjes bedenkt)

* wat is je favoriete bloem? Witte en rode rozen. (van die grote)

* welke kleur staat jou echt niet? * denkt nu diep na* ik heb echt alle kleuren van de regenboog in m'n kast liggen. Wel begin ik pas aan geel en oranje als ik een mooi bruin kleurtje heb!

* wie kookt beter; jij of je vriend/man? Ik, hij kan echt niet koken!!

* wat is je zwakke plek (lichamelijk en figuurlijk) Mijn rug! Heb echt een zwakke rug, moet constant om m'n houding denken.

* wat is je favoriete slaaphouding? Op m'n buik, en ja als ik ooit een dikke buik heb en niet meer op m'n buik kan slapen voorspel ik veel slapeloze nachten :-)

@ Lily ga zometeen naar de film met Marloesman. Fijne avond allemaal!
@maedl, heftig hoor, die operatie! Het enige voordeel is dat ze er zo op tijd bij waren, en dat je eileiders dus beide nog intact zijn. Schijnt bij een langere termijn ook wel eens echt tot grote gevolgen voor je eileider de kunnen zorgen. Maarja, het blijft gewoon een zeer grote teleurstelling dat het toch nog anders liep. Veel sterkte met je herstel, en we duimen voor een snelle nieuwe zwangerschap, en dan gewoon op de juiste plaats!

@Lily: wat stom zeg, dat je nog geen positieve ovulatietest heb gehad. Hopelijk komt het nog heel snel, maar anders gewoon toch maar flink je best doen met je lief!

Ik ben vanavond ook lekker lui. Samen met man op de bank aan het hangen, en op tijd naar bed straks!

roos

lichte kleuren, pasteltinten

Ladies! Vanaaf wijntjes in de Italiaanse bergen! Lekker joh zo'n iPhone!

*bloem?

Orchidee en pioenroos!

IK! Hij in een ver verleden de hotelschool gedaan dus hij snijdt ;). Ik houd niet zo van kipfilet snijden etc!

Darmen en mijn happerigheid naar jufferman...

Opgetrokken knieën op zij of buik'
Een zoon!
zal 'm zelf ook even invullen:

ik vind rozen altijd van die arrogante bloemen ik hou van tulpen in de lente (als er tulpen in de winkels staan, begint de lente pas echt voor mij) en in de zomer ben ik gek op lavendel. achter onze schuurdeur staat een struik die we elke keer plat moeten drukken om het achterpad op te lopen en dan ruikt het zo lekker naar Frankrijk!

fuchsia. o man, ik word er echt een spook van!

beige heeft hetzelfde effect gek genoeg.

ik ben zowiezo beter in het volgen van recepten en maak sneller aparte combinaties die toch lekker zijn. maar rare man kan het echt beter dan de gemiddelde man denk ik zo. hier spant het er om.

lichamelijk: stress slaat op mijn nek, van lang winkelen/lopen krijg ik snel last van mijn onderrug en als mijn weerstand laag is, word ik meteen snotverkouden.

figuurlijk: lieve zoete kleine beestjes, aahhhh...! daar mag dus niet iets naars mee gebeuren, want ik ben meteen in tranen. o en qua sociale omgang: ik kan zo slecht tegen conflictsituaties, ik zoek meteen het compromis (behalve bij Rare Man dan, die plak ik meteen achter het behang )

gedeelde eerste plek voor 'in foetushouding op mijn zij' en 'de molenwiek' (net niet op buik omdat ik mijn rechterbeen helemaal optrek uh... juist).

@joda: dit is echt de eerste keer dat ik van plaatje verander hoor! :-S heb 'jouw' naam even voorgelegd bij Rare Man.. afgekeurd, tsk. dat wordt nog wat!

hier overigens ook geen wilde activiteiten vanavond. naja... op vroeg naar bed gaan na dan
Mijn bovenstaande reactie had ik ingekopieerd van iemand in mijn iPhone voor de vragen, maar er staat nog een halve reactie in! Gek....

@ raar: ik heb dat ook met tulpen en andere bollen als anemonen en hyacinten etc. Lavendel trouwens ook! In alle potten zit lavendel :)! Heerlijk!!!!
Een zoon!
Hellow lady's!

@ Meadl fijn dat je zo rustig je berichtje kon typen.. Je zult vast heen en weer vliegen in je emoties. Zet m op he!!!

@ Joda Hahha bedankt voor je optie. Jeavey Dyllano vind ik echt verschrikkelijk..hihi sorry! Voordat ik iemand beledig. Namen zijn zo verschrikkelijk persoonlijk.. Als ik nu zeg dat wij namen als Jipp en Kick etc leuk vinden dan barsten er waarsch weer genoeg meiden in lachen uit! Maar goed, het is en blijft lastig. Ik vind bv Joshua ook erg leuk maar die vind AngieMan echt belachelijk..zucht... Hij vind namen als Willem etc lachen, dat ouderwetse. Nou , dat gaat het zeker weten ook niet worden!! Hihi! Dusss we hebben nog wel ff te gaan.

@Lily die site check ik idd ook vaak, toch leuk om uit te zoeken hoeveel Angie';s er zijn en de meisjesnaam die we hebben komt ook niet zoveel voor hier, leuk!

@ Marloes. Joh, ik vond het toen al heel lief dat jij aan me dacht toen je zo misselijk was. Het is bij iedereen zo anders, misschien word de volgnede lichting wel helemaal niet misselijk. Ik hoop het voor jullie!!! Pffieuwww haha!

Oh ja, de vragenronde van Raak:

Tulpen en madeliefjes, lief!!

Van die vage beige + net niet kleuren. ALs het maar kleur heeft (of zwart) dan staat het vaak wel ok..

Ik kook iets vaker omdat ik vaak eerder thuis ben maar er is niet echt een groot kwaliteitsverschil vind ik. Al blijft AngieMan vaak wel hangen in een paar vaste recepten haha. Hij is dan wel weer beter in efficient koken qua schoonhouden van de keuken. Ik maak er vaak echt een bende van!

Lichamelijk: Nek/Schouders/Rug bij stress of drukte

Figuurlijk: Ik denk veel na, maak me druk over bv financieen op de gekste momenten. En vond mezelf vroeger veel zorgelozer, pfff word soms moe van mezelf.

Zij en buik. En als je dik 17 weken zwanger bent kun je nog gewoon op je buik hoor!! Je moet iets vaker plassen maar ach...

Hier verder alles ok. Heb AngieMan net uit bed getrommeld.. Ik heb een verrassing voor hem geregeld in zijn sportcentrum. Daar krijgen we om 11.00 uur een massage samen.. Hij gaat altlid sporten, normaal is hij altijd om 8.30 uur zn bed uit en gaat dan trainen. Dus ik dacht; dan wacht ik hem op tegen 10.45 uur en neem zn douchespullen etc mee. Maar jaaaaaaa hoor hij ligt nu prinsheerlijk nog in zn bedje haha! Dus ik moet zo mn verrassing wel verklappen denk ik haha!

Fijne zondag!

@ Meadl voor jou meis ik denk aan je

* wat is je favoriete bloem? Witte Calla die zaten namelijk ook in mijn bruidsboeket en zonnebloemen

* welke kleur staat jou echt niet?Beige,daar wordt ik echt zo ontezettend bleek van dat k net een spook ben brrr

* wie kookt beter; jij of je vriend/man? uhmm mijn man :-) alleen sinds mijn dieeet ben ik de pineut maar de afgelopen twee weken ben ik goed op dreef hahaha

* wat is je zwakke plek (lichamelijk en figuurlijk) Lichamelijk: Mijn onderrug is toch wel een zwakke plek.

Figuurlijk: Ik kan niet zo heel erg goed tegen stress

* wat is je favoriete slaaphouding? Foetus houding ik kan anders gewoon echt niet slapen
hi meisjes, lief dat jullie zo aan me denken.mijn emoties waren inderdaad erg heftig maar het gaat nu wel weer. Waar het aan lag kunnen ze niet zeggen, gewoon dikke pech, kan iedereen overkomen.

morgen mag ik naar huis, maar het hcg hormoon moet wel in de gaten gehouden worden. moet namelijk op 0 zijn.

het vragenlijstje:

lievelingsbloem: vind eigenlijk alle bloemen mooi, maar rozen en tulpen vind ik altijd super.

kleur: beige vind ik niet zo mooi, en geel staat mij ook niet zo, en groen vind ik ook niet zo geweldig.

koken: ik kook erg graag en goed, vriend geniet daar dus ook van.

zwakke plek: ook onderrug (jeetje, wat zijn we toch allemaal zwakke meisjes!:-) verder: kleine tieten en snel last van verstopping. psychisch gezien kan ik niks verborgen houden, ben een open boek wat mijn emoties betreft, zie je mij meteen aan.

slaaphouding: ook foetus, hier in het ziekenhuis is moeilijk slapen, vooral omdat er zo veel operatiegas in mn buik zit-auw!

veel plezier met je verrassing Angie!

fijne zondag iedereen!
Echt rot Maedl dat dit jou moet overkomen..

Tulpen en gerbera's

Rood, geel (daar word ik beige van) en beige (daar word ik geel van) hihi..

Hij kookt vaker, maar beter?!

Lichamelijk: niet meer origineel, maar bij mij ook mijn onderrug (keer verschrikkelijk van de trap gevallen), wat hebben er veel meiden hier last van zeg!

Zat te denken hoe ik mijn houding moet noemen, maar de "molenwiek" van raar is de beste omschrijving

Heb geen favoriet, vind veel bloemen mooi

Van die vage, grauwe kleuren.

Ik kook beter; heb meer gevoel voor kruiden en goeie smaakcombinaties. Vriendlief kan ook lekker koken, maar houdt het bij de meer eenvoudige dingen (zijn boerenkoolstamppot is héérlijk!)

Lichamelijk: darmen en maagstreek (chronische aandoening en snel stressgerelateerde buikpijn). Ook nek/onderrug zwakke plekken door verkeerde houding bij langdurig staan/lopen.

Figuurlijk: piekeren, overanalyseren en overgevoelig

de molenwiek was volgens mij wel de beste omschrijving; half op buik half op zij met een opgetrokken been (zowel linkerkant als rechterkant).
Heel veel sterkte Maedl; wat een rotsituatie!

Juffer: ik heb daar ook last van: temperatuur opmeten vergeten.

Vanaf vandaag weer een nieuwe poging; heb gewoon m'n wekker gezet op de tijd dat ik normaal opsta...en even temp. opgemeten Herinnering in je telefoon kan ook helpen.

Hoe houden jullie eigenlijk alles bij? Doormiddel van een tabel o.i.d.? En wat staat daar dan allemaal in? Ik hou eigenlijk alleen de lengte van mijn cycli bij (heb een mini-agenda waarin ik dat noteer d.m.v. een 'O' op de dag dat ik Ongesteld ben geworden). Verder geef ik de tijdsduur aan bij opvallend korte menstruaties en vanaf nu dus mijn temperatuur. Bij een eventuele positieve ovulatietest maak ik ook een aantekening op de desbetreffende dag. Qua klachten (buikpijn, gevoelige borsten ed) hou ik niks bij.

Als iemand een mooie tabel heeft, kan die dan misschien hier als voorbeeld getoond worden?! Ben niet zo creatief wat die dingen betreft...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven