Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat jullie lekker even samen naar buiten konden, IBI!
.
wat heerlijk even naar buiten, verse lucht.
Zou heerlijk zijn als hij komende week naar huis mag! Inderdaad zijn jullie er dan nog lang niet, maar samen zijn in je eigen omgeving is een stuk prettiger!

Gewoon maar weer een

Fijn dat jullie buiten zijn geweest, hopelijk mag HiH snel weer naar huis!
Zijn weer lekker lang naar buiten geweest. HIH was daarna wel moe en heeft lekker liggen slapen.

Morgen de beenmergpunctie en als het meezit ook de uitslag. We zijn beide erg zenuwachtig. We hopen zo dat hij deze week naar huis mag. We zijn er zo aan toe.

Ben nu een beetje verdrietig. Hoor een poes miauwen en moet direct aan onze katten denken. Benieuwd hoe het met hun gaat en of ik ze erg zal missen als ik weer thuis ben. Ik denk het wel eigenlijk.
Ik hoop dat jullie morgen goed nieuws krijgen Ibi.

En natuurlijk ben je verdrietig over je katten dat is toch normaal. Als je weet waar ze zijn kun je daar misschien even naar toe bellen om te vragen hoe het met ze gaat?
Lieve Ibi... heeeeel veel sterkte vandaag!! Ik denk aan jullie!
Succes vandaag, ik duim mee voor een goede uitslag. Ik hoop dat HIH deze week naar huis mag. Wat zou dat lekker zijn voor jullie.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Heel veel sterkte vandaag IBI.
Beenmergpunctie niet gelukt maar hij mag de uitslag thuis afwachten! Oftewel hij komt naar huis vanmiddag al. We weten van gekheid niet wat we moeten doen.
Geen gekke dingen gaan doen he!

Geintje hoor, geniet ervan. En realiseer je dat het voor HIH waarschijnlijk al een berg energie kost om alleen al naar huis te gaan, zeker nu het verbouwd is.

Doe lekker rustig aan samen.

Geniet van jullie samen zijn.. geweldig!!!!
IBI, fijn dat hij naar huis mag

Hoe gaat het verder? Nu de beenmergpunctie niet gelukt is? Komt er dan een nieuwe poging?
Peas on earth!
Ieb wat lekker dat hij naar huis mag.

Geniet van jullie tijd samen in jullie eigen huisje.

Heb ik dat?!
Wat fijn. Even thuis zijn, meer samen zijn. En ik denk, bepaal JULLIE tempo. Na zo'n tijd steriel ziekenhuis is het thuis-zijn al vermoeiend. Hoop dat jullie samen wat rust nemen/krijgen en dat buiten intieme kring niet allerlei bezoek komt.

Fijn dat HIH even naar huis mag.
IBI wat heerlijk dat HIH naar huis mag!!!

Doe lekker rustig aan samen, laat je door niemand wat opleggen.

A dirty mind is a joy forever
voor IBI en HIH.
Cum non tum age
Geniet ervan met je tweetjes thuis
Oh, dus als ik dit typ zijn jullie lekker samen thuis? Hoe fijn is dat! Geniet ervan1
Oh IBI!!

Wat fijn!

Geniet er maar lekker van met zijn twee
Echt heerlijk dat HIH naar huis mag! Geniet ervan!
We zijn nu bij oom en tante. Vanaf morgen kunnen we ons eigen huis in. HIH ligt nu op de bank te slapen. Het is zo heerlijk om op te kunnen kijken en hem te zien liggen.

Wat lief IBI

Heeft hij de vorderingen in het huis al gezien?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven