Handige keukenhulpjes
maandag 3 november 2008 om 09:25
Ik kook graag en kan soms heel blij worden van een nieuw apparaat, mes of stukje gereedschap. Zo heb ik pas een verstelbare mandoline (= schaaf) van Zyliss gekocht, waardoor ik nu als een idioot van alles aan het schaven of julienne-snijden ben. Ook favoriet: siliconen bakvormen, goede knoflookpers waarvoor je de teen niet hoeft te pellen en natuurlijk goede messen. Over welk hulpstuk in de keuken zijn jullie heel enthousiast ?
maandag 3 november 2008 om 09:48
Wij hebben sinds kort de Kitchen Aid keukenmachine, wij hebben er echt heel hard voor gespaard want het ding is onwijs vervelend duur, maar hij is het dubbel en dwars waard. Wow, ik word helemaal gelukkig als ik weer wat ermee doe.
Hij staat ook echt te pronken op het aanrecht. Normaal wil ik zo min mogelijk hebben staan, maar dit is echt een pronkstuk geworden!
Hij staat ook echt te pronken op het aanrecht. Normaal wil ik zo min mogelijk hebben staan, maar dit is echt een pronkstuk geworden!
"ik ben het, Barbabelladingdong"

maandag 3 november 2008 om 09:49
Ja, deze bedoel je? ik heb een andere versie, maar het is echt superhandig voor appels.
Eigenlijk heb ik niet zoveel hulpstukken. Goede messen, knoflookpers en pepermolen spreken eigenlijk voor zich.
Wat ik wel heel handig vind is herbruikbaar bakpapier. Hoef je mooi je ovenschalen niet meer in te vetten.
maandag 3 november 2008 om 10:11
Dat appelding heb ik trouwens ook. Mijn kinderen gebruiken hem dagelijks omdat ze een beetje te lui zijn om een appel te snijden en met hun beugel / c.q. draad kunnen ze niet goed afhappen. Moeders is natuurlijk al lang blij als ze een appeltje eten... Trouwens nog een aanrader: die siliconen kwastjes om iets in te vetten. Geen haren meer die uitvallen en dat ding gaat zo in de vaatwasser.
maandag 3 november 2008 om 10:19

maandag 3 november 2008 om 10:29
En nu ben ik jaloers op de mooie en dus heel handige keukenmachine van Barba.... Hij is echt prachtig!
Ik had mezelf beloofd dat ik straks na onze verhuizing een nieuwe keukenmachine mag kopen, maar.... Als ik de prijzen zo zie moet ik misschien nog even sparen!
Klopt het dat je al die hulpstukken los moet kopen of heb je wel een soort basispakket?
Mijn allerhandigste keukenhulpje is een heel fijn raspje van Ikea (kwam in een setje van drie), daar rasp ik al mijn knoflook mee. Met de grovere doe ik trouwens komkommer. En ik was pas weer trots op mijn rasp, want die kok van Flinstering, Breda (van mijn tent is top) zei in zijn kookprogramma dat je nooit een pers moest gebruiken omdat het beste van de knoflook dan achterblijft. Nou zal dat wel meevallen hoor, maar dat raspje is wel erg makkelijk schoon te maken!
Ik had mezelf beloofd dat ik straks na onze verhuizing een nieuwe keukenmachine mag kopen, maar.... Als ik de prijzen zo zie moet ik misschien nog even sparen!
Klopt het dat je al die hulpstukken los moet kopen of heb je wel een soort basispakket?
Mijn allerhandigste keukenhulpje is een heel fijn raspje van Ikea (kwam in een setje van drie), daar rasp ik al mijn knoflook mee. Met de grovere doe ik trouwens komkommer. En ik was pas weer trots op mijn rasp, want die kok van Flinstering, Breda (van mijn tent is top) zei in zijn kookprogramma dat je nooit een pers moest gebruiken omdat het beste van de knoflook dan achterblijft. Nou zal dat wel meevallen hoor, maar dat raspje is wel erg makkelijk schoon te maken!
maandag 3 november 2008 om 11:17

maandag 3 november 2008 om 13:32
quote:mardjen schreef op 03 november 2008 @ 10:29:
En nu ben ik jaloers op de mooie en dus heel handige keukenmachine van Barba.... Hij is echt prachtig!
Er zit een basispakket bij met een mengkom, garde, deeghaak en nog eentje (die ik als deeghaak gebruik omdat ik die prettiger vind, maar weet niet waar hij echt voor is)
Verder zijn er nog wel veel acesoires voor te krijgen zoals een citruspers, rasp, voedselmolen enz.
Wij hebben hem bij het kookpunt in rotterdam gekocht.
Je hebt trouwens 2 versies. 1 die (daar) 299 euro (alleen een witte versie) kost. En eentje van 499. Die van 499 zijn er in verschillende kleuren en daar kunnen de accesoires op.
Zo, en nu ga ik aandelen kitchenaid kopen
Er zit een basispakket bij met een mengkom, garde, deeghaak en nog eentje (die ik als deeghaak gebruik omdat ik die prettiger vind, maar weet niet waar hij echt voor is)
Verder zijn er nog wel veel acesoires voor te krijgen zoals een citruspers, rasp, voedselmolen enz.
Wij hebben hem bij het kookpunt in rotterdam gekocht.
Je hebt trouwens 2 versies. 1 die (daar) 299 euro (alleen een witte versie) kost. En eentje van 499. Die van 499 zijn er in verschillende kleuren en daar kunnen de accesoires op.
Zo, en nu ga ik aandelen kitchenaid kopen
"ik ben het, Barbabelladingdong"
maandag 19 juli 2010 om 18:24