Washington

19-07-2010 19:25 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Haai,

Ben op zoek naar mensen die erg goed zijn in het boeken van vliegreizen e.d.

Zelf ben ik echt een dombo op dit gebied, ik heb zelfs nog nooit zelf een vliegticket geboekt.

In september ga ik een weekje naar Washington, althans dat is het plan. Heeft iemand tips voor goedkoop vliegen en verblijven?

Kan ik het beste zoeken op vluchten vanaf Amsterdam of zijn andere vluchten goedkoper en zijn er nog specifieke dingen waar ik op moet letten?

Hoop op wat tips van jullie kant!

Toeristische tips als in bezienswaardigheden, eetadressen e.d. zijn welkom maar niet de eerste prioriteit;)

Thanks, Mik
wat is washinton? wash in een ton?
Vraag de angel even of je topictitel even aangepast kan worden. Je ziet maar weer wat voor reacties je krijgt.
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
Ik zeg Lonely Planet/Rough Guides/Capitool gids of wat dan ook kopen, wikitravel checken voor tips.. Boeken kan via een supersite, maar weet niet of ik die mag noemen.. Doe het toch.. Travelocity.com, of een van de andere bekendere sites van tv ed. Hier zijn alle aanbieders vertegenwoordigd. Succes!
Tip 1: eerder/zo vroeg mogelijk gaan zoeken/boeken

aangezien dat nu wat laat is:

- Vergelijk tickets van diverse airlines

- Kijk naar alternatieve luchthavens van vertrek in België en Duitsland

- Kijk welke alternatieve data je kunt vliegen, hoe flexibeler je bent, hoe meer kans dat je een goedkope vlucht vind.

- Gebruik precies de naam die in je paspoort staat, dus niet ria als dat je roepnaam is, maar in je paspoort maria staat.
@gebakkie: Angels zijn benaderd. bedankt!

@MMMG: bedankt ga nu op die site kijken!

@ borderwalk: bedankt voor je tips, ga weer verder met zoeken en vergelijken!
Washington is leuk!!

Kijk eens op www.airninja.com Dat vind ik de beste site voor het vergelijken van vliegtickets
Ik neem aan dat je Washington DC bedoeld en niet Washington State. De laatste ligt namelijk aan de pacific.
Vliegen vanaf Düsseldorf of Brussel kan flink in de prijs van je ticket schelen. Ook met een tussenstop is vaak goedkoper.

Cheaptickets heb je in Nederland, maar ook Duits, Engels etc. Beetje zoeken op verschillende sites en voilà een goedkoop ticket
@SFO: indeed, Washington DS. Bedankt voor de opheldering:D

@Mayou: ook jouw site ga ik eens bekijken...
Okee, zoals gezegd echt een dombo:

Vraag 1: is overstappen goed te doen? En wat is minimale tijd die je nodig hebt om over te stappen? Is daar een soort richtlijn voor?

Vraag 2: is het te doen om 's nachts aan te komen en dan nog naar een hotel o.i.d. te reizen?

Bedankt alvast!

Mik
Mik,

bedenk wel waar je moet overstappen, EU of US, en hoeveel tijd je ertussen hebt. In de US moet je meestal door customs heen, en dat kan heel erg lang duren. Dus zorg dan voor voldoende tijd.

's nachts aankomen: de vliegvelden die ik heb gehad liggen een flink eind buiten de stad, weet niet hoe dat is met internationale vluchten, maar binnen de US kwam ik op 1-2 uur reizen van DC aan. Taxi is erg aan de prijs, maar met OV wordt het 's nachts lastig. Zou ik dus minder snel boeken.
Wij komen net terug van Washington. Onze reis was een aanbieding van een luchtvaartmaatschappij, met een overstap op Londen heathrow. Als je doorvliegt met dezelfde mij. worden je koffers doorgelabeld en heb je niet veel tijd nodig. Vluchten naar de U.S. vertrokken vanaf dezelfde terminal (5)

Hotels in Washington, hoe verder van het centrum, hoe goedkoper. Elk zichzelf respecterend hotel heeft een gratis shuttle-service die je van en naar het Union station brengt, de uitvalsbasis voor alles. Hop-on-hop-of-bussen, taxi's autoverhuurbedrijven en vlakbij de Mall.

je zult waarschijnlijk landen op Dulles, het enige vliegveld waar geen treinen rijden van en naar Union Station. Een taxi kostte ons 72 dollar + tip. Neem een flyer taxi, die zijn legaal en hebben een meter.

Wij hebben ons reisbureau laten uitzoeken wat de goedkoopste vlucht was, wel zo gemakkelijk.
"Boring conversation anyway"
quote:Hermes schreef op 19 juli 2010 @ 20:05:

Vliegen vanaf Düsseldorf of Brussel kan flink in de prijs van je ticket schelen. Ook met een tussenstop is vaak goedkoper.

Cheaptickets heb je in Nederland, maar ook Duits, Engels etc. Beetje zoeken op verschillende sites en voilà een goedkoop ticket

Helemaal mee eens. DUS of BRU is een stuk voordeliger naar de States. En rechtstreeks is 9 van de 10 keer duurder. Prijzen kunnen per dag verschillen, dus zoek met je vertrekdatum en terugkomst datum een hele week af! Kijk op cheaptickets.nl of vliegwinkel.nl, etc.

En dit is een handige site:

http://www.vliegennaar.nl/flight-alert
De topic-titel is aangepast .
Bedankt voor jullie tips weer. Heb er echt iets aan!
Kijk hier (http://www.metwashairports.com/dulles/809.htm)

eens voor de bus service, die heb ik destijds ook genomen en was prima. Denk 45-60 minuten met de bus, en dan de metro verder. Zoals gezegd, vliegveld ligt ver van de stad. Bus kost USD 10, plus de metro. Scheelt veel met de taxi! (zie reactie Brianna)
Naar Washington vlieg je vanaf Amsterdam rechtstreeks.

Eigenlijk ben je al erg laat met boeken.

De tickets naar de Usa worden over het algemeen alleen maar duurder.

Vorig jaar heb ik een ticket via exit reizen geboekt.

Die hebben een deal met united en daarom scherpe ticket prijzen.Je kan ook vanaf Brussel of Dusseldorf maar dan moet je de prijzen even op vragen via hun mail.

Het vliegveld ligt redelijk ver van de stadt af.Eigenlijk landt je in Virginia.Met de taxi heeft mij vorig jaar 70 dollar gekost en 20% tip.Met United amsterdam vlieg je iets over half elf en ben je in de middag uren in Washington.

Veel plezier ik vondt het een geweldige stadt.Veel te zien en te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven