Werk & Studie alle pijlers

Zorgplan

19-07-2010 20:22 123 berichten
Alle reacties Link kopieren
w
Weet je wat...laat maar!!!
Wat Yasmijn zegt. En dus ook niet aan studentjes die denken dat het oké is om echte casussen hier te bespreken.
668, the neighbour of the Beast
Dat is zeer zeker niet oké. Opdrachten voor school en studie dien je zelf in elkaar te draaien en af te leveren en indien nodig, je docenten/begeleiders raadplegen.
En dan ook nog ondertekenen met je echte naam.

Jacqueline, stagiaire verzorgende C in de psychiatrie met een cliënt die moet gaan wandelen met een rolstoel en klaagt over haar voeten.....

Ik haal 'm straks weer weg, omwille van de privacy van mevrouw de cliënt, maar je snapt toch zelf wel hoe verschrikkelijk je met de privacy van je cliënt om gaat? Beroepsgeheim....

Echt, als je mijn stagiaire was hoefde je morgen niet meer terug te komen, en dat zeg ik echt niet om je te pesten.
Ik vraag toch niet of jullie hem voor me willen maken, ik vraag om hulp, het voorbeeld dat ik heb gegeven is geen echte casus maar een voorbeeld en ik wilde weten of het zo een beetje goed was of dat ik het anders moet doen.
Je zorgplan voldoet in elk geval niet aan de RUMBA-eisen, ik zie de PES-structuur niet terug, en vind het erg 'algemeen'.
Het leermoment van vandaag is het leergedrag
quote:jacqbustraan schreef op 19 juli 2010 @ 20:50:

Weet je wat...laat maar!!!Prima. Lekkere houding heb jij!
Zo kom je ver in de maatschappij, jongedame!
Een zorgplan is best moeilijk als je dit voor de eerste keer moet doen. Dus ik kan best begrijpen dat zij hier hulp voor vraagt. Jammer dat dames elkaar toch weer zo moeten aftrappen, als je TO hier dan geen reactie op kunt geven, zeg dan ook niets.

Maar Jacqbustraan, zoals ik al zei breng eerst de problemen in kaart van de client, wat zijn haar problemen.

Denk hier aan het wassen en kleden, transfers, mobilisatie, communicatie-problemen, slikproblemen, denk ook het psychische aspect.

Ik weet niet wat het ziektebeeld is van je clienten-casus. Maar ga uit van het ziektebeeld.
Als haar nick haar echte naam is, is ze niet zo jong meer..... En zo zie je dan weer gelijk hoe makkelijk iemand te achterhalen is als er niet voorzichtig met persoonsgegevens wordt omgegaan.
Jammer, maar in mijn ogen in dit geval terecht, dat de OP is weggehaald.

Heb geen kaas gegeten van wat zij vraagt (inhoudelijk) maar vind dit een heel ander iets dan de gebruikelijke verzoeken om vragenlijsten etc. in te vullen.

Jammer dat er zo gereageerd is.
Thee, wat nou als wij het zorgplan voor haar zouden opstellen en zij levert dat zo in?

Fraude.
quote:palientje schreef op 19 juli 2010 @ 20:58:

Een zorgplan is best moeilijk als je dit voor de eerste keer moet doen. Dus ik kan best begrijpen dat zij hier hulp voor vraagt. Jammer dat dames elkaar toch weer zo moeten aftrappen, als je TO hier dan geen reactie op kunt geven, zeg dan ook niets.

Maar Jacqbustraan, zoals ik al zei breng eerst de problemen in kaart van de client, wat zijn haar problemen.

Denk hier aan het wassen en kleden, transfers, mobilisatie, communicatie-problemen, slikproblemen, denk ook het psychische aspect.

Ik weet niet wat het ziektebeeld is van je clienten-casus. Maar ga uit van het ziektebeeld.

Hulp vragen is ook prima. Wil haar ook best helpen, maar moet ze wel duidelijk aangeven waarbij ze precies hulp nodig heeft. Het heeft geen zin als ik voor haar een heel zorgplan op het forum pleur (heb ik ook geen zin in trouwens). Ik heb haar feedback gegeven op het zorgplan dat ze geplaatst heeft. Geeft ze geen antwoord op. En vervolgens is mevrouw boos omdat wij haar niet willen helpen en haar aanspreken op haar beroepsgeheim.

Ben bang dat je met zo'n houding niet ver komt.
quote:palientje schreef op 19 juli 2010 @ 20:58:

Dank je wel zeg, ik dacht echt dat ik uitgekotst werd. Ik vind het inderdaad erg moeilijk. Ik heet geen To (hoe komen jullie erop, Jacqueline is de naam.

Ik ga zeker weer aan de slag.

Nogmaals bedankt.
Ze heeft de casus toch verzonnen, wat doen jullie allemaal moeilijk? En ze heeft niet gevraagd om jullie eigen zorgplannen hier neer te kwakken.

Palientje is de enige geweest met constructieve tips, zonder haar huiswerk voor haar te doen...
Perfectionisme is niet perfect...
Nou ik vind het wel normaal dat er zo gereageerd is. Het maken van een zorgplan leer je niet van wat reacties op een forum. Dat leer je van je docent, stagebegeleider etc.

Ik kan vlekkeloos een zorgplan schrijven, maar dat heb ik niet geleerd op het viva forum.
quote:Pien252 schreef op 19 juli 2010 @ 21:01:

[...]

Hulp vragen is ook prima. Wil haar ook best helpen, maar moet ze wel duidelijk aangeven waarbij ze precies hulp nodig heeft. Het heeft geen zin als ik voor haar een heel zorgplan op het forum pleur (heb ik ook geen zin in trouwens). Ik heb haar feedback gegeven op het zorgplan dat ze geplaatst heeft. Geeft ze geen antwoord op. En vervolgens is mevrouw boos omdat wij haar niet willen helpen en haar aanspreken op haar beroepsgeheim.

Ben bang dat je met zo'n houding niet ver komt.

Ik had nog niet geantwoord omdat ik het aan het wijzigen ben.

Gr Jacq. Ik wil juist feedback zodat ik het beter kan maken. Ik wil het zelf doen maar met wat hulp.

Jacq
Maar waarom mogen wij TO er niet op wijzen dat ze haar beroepsgeheim schendt hier? Ik vind dat iets nogal essentieels voor een student, dat je daar ten alle tijden rekening mee houdt. Da's namelijk straks in de praktijk ook enórm belangrijk.
TO betekent Topic Opener of TS Topic Starter.
"Ik heet geen To (hoe komen jullie erop, Jacqueline is de naam."

TO betekent Topic Opener. Dat ben jij dus.
@jacqbustraan

TO = topicopener. En dat ben jij dus
quote:yathibiyya schreef op 19 juli 2010 @ 21:03:

Ze heeft de casus toch verzonnen, wat doen jullie allemaal moeilijk? En ze heeft niet gevraagd om jullie eigen zorgplannen hier neer te kwakken.

Palientje is de enige geweest met constructieve tips, zonder haar huiswerk voor haar te doen...

Dank je, dat is zeker waar.

Gr Jacq
quote:Marels schreef op 19 juli 2010 @ 21:04:

Maar waarom mogen wij TO er niet op wijzen dat ze haar beroepsgeheim schendt hier? Ik vind dat iets nogal essentieels voor een student, dat je daar ten alle tijden rekening mee houdt. Da's namelijk straks in de praktijk ook enórm belangrijk.

Geheel eensch.

In haar beroep is integriteit ook heel belangrijk.
@marels

Waar heeft zij haar beroepsgeheim geschonden dan? Ze zegt de casus verzonnen te hebben...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven