Werk & Studie alle pijlers

Zorgplan

19-07-2010 20:22 123 berichten
Alle reacties Link kopieren
w
quote:molie schreef op 19 juli 2010 @ 21:30:

Lean manufacturing (LM) is een methode om bedrijfsprocessen gericht te verbeteren. LM concentreert zich op het reduceren van verspilling. ...

???Juist.
quote:Pien252 schreef op 19 juli 2010 @ 21:30:

[...]

Maar snap je de feedback die ik je al een tijdje geleden gegeven heb?Ja ik denk het wel, ik moet proberen er geen zinnetjes van te maken maar een goed begrijpelijk verhaal
Je kan je nicknaam niet veranderen. Dan moet je deze gewoon niet meer gebruiken maar een nieuwe nick aanmaken met ander mailadres. Vragen om verwijdering van dit topic (wat best zou kunnen gezien je herkenbaarheid) en een ander topic (of niet) openen onder je nieuwe nick.
quote:Pien252 schreef op 19 juli 2010 @ 21:32:

[quote]yasmijn schreef op 19 juli 2010 @ 21:30:

[...]

Wat moet ik vergeten? :-d[/quot

Kijk, jij hebt een goede leerhouding, kan TO nog wat van leren Ik heb meerdere leermomenten per dag
TO, (nee ik weet dat je zo niet heet, haha) Volgens mij kun je je nick niet veranderen, maar moet je een nieuwe aanmaken met een nieuw emailadres.
quote:Marels schreef op 19 juli 2010 @ 21:32:

Ik geloof dat ik te dom ben voor Lean Manufacturing.

Ik moet eraan geloven. Ik ben er bang voor. Ik wil het niet. Ik wil geen enge dingen.

Maar het schijnt te werken en op een dag gaat LM zo goed dat er arbeidsplaatsen moeten verdwijnen.

Dan ben je nu dus bezig je eigen ondergang te bewerkstelligen
quote:jacqbustraan schreef op 19 juli 2010 @ 21:33:

[...]

Ja ik denk het wel, ik moet proberen er geen zinnetjes van te maken maar een goed begrijpelijk verhaalBegrijp je ook op welke manier je de rumba en de pes (of pov) moet toepassen?
TO, zet in het modtopic dat je wilt dat je naam op non-actief wordt gezet.

Vervolgens meld je je aan met een nieuwe naam, iets onherkenbaars.

Ik heet ook niet echt Yasmijn. Soms heet ik wel To.
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 19 juli 2010 @ 21:25:

PES: P-probleem: E:oorzaak S:Symptoom

Bijvoorbeeld:

P:meneer X drinkt erg weinig

E:zegt keelpijn te hebben

S:heeft een droge mond/urine is donker gekleurd

Meneer X drinkt erg weinig omdat hij keelpijn heeft.Meneer zegt een droge mond te hebben.Zijn urine is donker gekleurd.

@TO, misschien heb je wat aan deze link?

Thx mooie ite. De POV bij mij heeft veel meer dingen zoals.....P depressieve stemmingen, matige zelfzorg,

O...schizofenie

V---agressief, achterdocht, angstig negatief, cynisch naar zichzelf en anderen toe, jaloers, agressiviteit

Dan is het toch veel moeilijker om het op te schrijven.
Maar goed, ik besef wanneer ik ergens te dom voor ben, dus ik haak af. Tabee, allemaal
668, the neighbour of the Beast
Als ik nu dus goed oplet kan ik zo in de zorg, als ik eruit geleand word.
quote:Pien252 schreef op 19 juli 2010 @ 21:36:

[...]

Begrijp je ook op welke manier je de rumba en de pes (of pov) moet toepassen?Pov snap ik la heb ik heel wat dingen die mijn mw heeft. En de rumba ...ik moet zorgen dat het relevant is begrijpelijk, meetbaar,
quote:jacqbustraan schreef op 19 juli 2010 @ 21:42:

[...]

Pov snap ik la heb ik heel wat dingen die mijn mw heeft. En de rumba ...ik moet zorgen dat het relevant is begrijpelijk, meetbaar,Ja, je zegt nu dat je het begrijpt. Kun je het ook toepassen in jouw zorgplan en snap je waarom ik zeg dat ik wat mis?
Ik vind dat Pien heel constructief met TO bezig is.

Way to go.
quote:Pien252 schreef op 19 juli 2010 @ 21:53:

[...]

Ja, je zegt nu dat je het begrijpt. Kun je het ook toepassen in jouw zorgplan en snap je waarom ik zeg dat ik wat mis?mmmmmmmmmmmmmm
Probleem: depressieve stemmingen

matige zelfzorg

Oorzaak: schizofrenie

Verschijnsel: achterdochtig

verwaarlozing

negatieviteit

jaloers

agressiviteit

Zorgdoel 1: Mw. voert zelfstandig haar lichaamsverzorging uit met de afgesproken begeleiding

Zorgactiviteit: Mw. haar steunkousen aan en uittrekken

Zorgactiviteit: Mw. stimuleren om zoveel mogelijk zelfstandig de ADL uit te voeren

Zorgactiviteit: Overnemen van activiteiten die Mw. niet meer zelfstandig kan uitvoeren

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zorgdoel 2: Mw. haar negatieve stemmingen omzetten in positieve stemmingen

Zorgactiviteit: Mw. iedere dag 1 op 1 aandacht geven in de vorm van: wandelen, voetenbad etc.

Zorgactiviteit: Mw. leren om haar negatieve gedachten om te zetten in positieve gedachten.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zorgdoel 3: Mw. gedraagt zich onder de mensen op een acceptabele wijze.

Zorgactiviteit: Grenzen stellen op toelaatbaar gedrag, bij onacceptabel gedrag verwijzen naar haar kamer

Zorgactiviteit: Mw. complimenteren op goed gedrag

doe mij maar Smart ipv Lean maar goed.

To, ik vind de zorgdoelen en activiteiten (neem aan dat dit hoofddoelen en de gewone doelen zijn) niet specifiek genoeg

want wat is afgesproken begeleiding en welke activiteiten kan ze niet meer bijvoorbeeld. Dat zal vast ergens staan in het zorgplan. Echter moet het niet zo zijn dat mensen eerst een heel zorgplan moeten doorlezen

Wat is het onaccaptabele gedrag. Bij ons wordt zo een doel dan.

Hoofddoel: mevrouw mag niet schreeuwen tijdens het eten

Doel: mevrouw wordt tijdens de ontbijt momenten naar haar kamer gestuurd als zij schreeuwt. (en als je het nog specifieker wil kun je erin vermelden hoe lang dit duurt)
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
@TO, ik heb sowieso altijd geleerd dat je bij de de Etiologie/ Oorzaak geen ziektebeeld mag noemen, of het moet zijn 'ten gevolge van ziektebeeld'. Dit is omdat het anders geen verpleegkundig probleem meer is, maar een multidisciplinair probleem. Niet dat het in de praktijk veel uitmaakt, maar bij ons werd zo'n verpleegplan afgekeurd.
Verder is het belangrijk om idd aan de Rumba eisen te voldoen (en ja dat is lastig, en ja dat levert vaak lange zinnen op!)

Bij je 2e zorgdoel heb je als activiteit; Mw. leren haar negatieve gedachten om te zetten in positieve gedachten. Als ik dit lees is het mij als verpleegkundige nog steeds onduidelijk wát ik wanneer hoe moet doen. Je zou aan het einde van de zin toe kunnen voegen 'door..'

Ohja, schrijf je symptomen eenduidig op, dus agressie, achterdocht, jaloezie.. En als het even kan ook wat meer uitgelegd. (Je hebt bij de meeste vpk diagnoses ook de Major en minor symptomen die bepalen of de diagnose überhaupt wel aan de orde is!) Zie onderstaande boeken..

Als laatste tip dan nog de NIC en NOC (nursing input en outcomes classification), echt geniale boeken om te helpen bij het maken van een verpleegplan!

Verder eens met itsme!

Succes!

(Schoemaker & Albersnagel Regie van het primaire proces is ook een must read in deze).
AAh dank je wel ze, ik ga de boeken er zeker bij halen...........en de doelen veranderen

Gr Jacq
Eh ik heb het PDA nog niet gezien ...

offe de 13 van Gordon

SOAP

SMART

RUMBA

PES

Welke zijn er nog meer ?

PDA-E is t makkelijkst (al die andere vind ik veel te ingewikkeld en snap daar nooit wat van)

Probleem : mw kan zich niet zelfstandig wassen tgv een CVA en hemiparese li

Doel: mw kan zich zelfstandig wassen

Aktie: bak water neer zetten , washand en handdoek klaar leggen en zeggen : Red oeeeee (grapje)

Evaluatie : wanneer pasen en pinksteren op 1 dag valt
En omdat ik al die afkortingen weet, en veul te lang met die kloterige verpleegplannen bezig ben geweest, kan ik nu niet normaal als verpleegkundige functioneren.. Totaaal geen praktijkervaring.

Sinds m'n diplomerimg geen verpleegplan meer gemaakt, laat staan fatsoenlijk de tijd gehad om er eentje uit te voeren! As if..

Sorry. Topic roept een beetje onverwerkte frustratie op.

Oeps dat is niet de bedoeling natuurlijk........

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven