wasmachine stinkt
maandag 19 juli 2010 om 19:16
Een nogal ranzig probleem.
Het ding stinkt al weken, en al weken zijn we aan het denken waar het vandaan komt, dachten eerst aan doucheputjes of de wc maar vorige week rook ik het dus; de wasmachine!!
De wasmachine bij vriend stinkt dus, en dan niet naar een smerige sok maar naar een dood en vergaan beest. Een in verre staat van ontbinding alleen ontbind deze niet verder en stinkt gretig door.
Ik haalde van de week zo`n 100 dode vliegen uit de trommel (niet overdreven) en heb het rubber schoongemaakt. (zal niet herhalen wat ik daar heb uitgehaald :puke: Helaas, het was niet het probleem...
Wie weet wat het kan zijn en wat we eraan kunnen doen??
Het is zo`n ding wat je niet uit elkaar schroeft ofzo.
90 graden wassen is al gebeurt.
Het ding stinkt al weken, en al weken zijn we aan het denken waar het vandaan komt, dachten eerst aan doucheputjes of de wc maar vorige week rook ik het dus; de wasmachine!!
De wasmachine bij vriend stinkt dus, en dan niet naar een smerige sok maar naar een dood en vergaan beest. Een in verre staat van ontbinding alleen ontbind deze niet verder en stinkt gretig door.
Ik haalde van de week zo`n 100 dode vliegen uit de trommel (niet overdreven) en heb het rubber schoongemaakt. (zal niet herhalen wat ik daar heb uitgehaald :puke: Helaas, het was niet het probleem...
Wie weet wat het kan zijn en wat we eraan kunnen doen??
Het is zo`n ding wat je niet uit elkaar schroeft ofzo.
90 graden wassen is al gebeurt.
zaterdag 31 juli 2010 om 21:02
Ik zou ook even de wasmachine van zijn kant halen, en kijken of er idd niet iets achter ligt.
Ligt er niets in of achter dan zou ik inderdaad nog even je wasmachine op 90 graden laten draaien.
De laatste tijd rook mijn wasmachine ook erg muf, beetje rioolachtige lucht.
Eerst een handje soda er ingegooid, maar mocht niet baten.
Hierna heb ik het geprobeerd met een scheutje Dettol, goed de rubberen rand mee ingesmeerd, en wat in het zeepbakje gedaan, en ik moet zeggen mijn wasmachine ruikt weer naar bloemetjes en mijn was weer naar frisgewassen wasgoed.
Misschien een tip?
Ligt er niets in of achter dan zou ik inderdaad nog even je wasmachine op 90 graden laten draaien.
De laatste tijd rook mijn wasmachine ook erg muf, beetje rioolachtige lucht.
Eerst een handje soda er ingegooid, maar mocht niet baten.
Hierna heb ik het geprobeerd met een scheutje Dettol, goed de rubberen rand mee ingesmeerd, en wat in het zeepbakje gedaan, en ik moet zeggen mijn wasmachine ruikt weer naar bloemetjes en mijn was weer naar frisgewassen wasgoed.
Misschien een tip?

zaterdag 31 juli 2010 om 22:10
Dat ga ik ook proberen. Heb werkelijk alles geprobeerd, soda, azijn, bleekwater, wasmachinereiniger maar zonder resultaat.
Soms zit mijn was onder de grijze spetters en ruikt altijd vies. Bij anderen ruik je het waspoeder of wasverzachter, mijn was komt al stinkend uit de machine. Ik gooi alles in de droger met een doekje.
Dit begon al toen de machine een paar maanden oud was.
Soms zit mijn was onder de grijze spetters en ruikt altijd vies. Bij anderen ruik je het waspoeder of wasverzachter, mijn was komt al stinkend uit de machine. Ik gooi alles in de droger met een doekje.
Dit begon al toen de machine een paar maanden oud was.
dinsdag 3 augustus 2010 om 09:56
Lammy, sinds ik 4 jaar geleden een andere wasmachine kocht heb ik ook problemen met een stinkende was, alles wat ik onder de 60 graden waste stonk. Ik had hierover geklaagd bij de winkel en bij Marijnen zelf. De info die de winkel gaf daar werd ik niet blij van. Het komt er op neer dat fabrikanten van alles doen om het energie keurmerk A te krijgen. Ook minder water toevoegen in de machine tijdens het wassen, wat natuurlijk minder goed wast. Ik voeg nu zelf altijd met de bonte was 1 emmer extra water toe via het zeepbakje, dat moet je wel doen nadat de machine aan is, anders gaat hij het wegpompen. Ook voeg ik standaard 1 dopje dettol toe aan de bonte was.De was ruikt dan wel naar dettol, maar die lucht is helemaal weg nadat het in de droger is geweest. Laatst heb ik ook de manchet van de wasmachine schoongemaakt met dettoloplossing omdat de wasmachine toch weer stonk, Bah, je wil niet weten wat een vieze grijze smurrie er zat. Trouwens, onder de 60 graden wassen spoelt wel veel bacteriën weg, maar er schijnen er dan ook veel nog te blijven zitten, vandaar dat ik er dettol bij doe en mijn was stinkt nooit meer. Die grijze smurrie noemen ze wasluis, en schijnt meer voor te komen bij het wassen met een vloeibaar wasmiddel.

dinsdag 3 augustus 2010 om 13:33
Hoi Ouwe (klinkt wel hatelijk he) Ik ga het proberen. In ieder geval een fles dettol kopen.
Dat met die emmer extra water heb ik in het verleden ook al geprobeerd maar hielp niet.
Lekker zeg die zogenaamde energiezuinige machines. Veel te weinig water. Bij mijn oude machine zag je lekker de was dansen door het sop. bij deze (bosch) zie je geen water, vond ik toen gelijk al raar.
Die vieze grijze smurrie heb ik dus op mijn wasgoed zitten, heb al een hoop kleding en handdoeken weg gegooid.
Dat met die emmer extra water heb ik in het verleden ook al geprobeerd maar hielp niet.
Lekker zeg die zogenaamde energiezuinige machines. Veel te weinig water. Bij mijn oude machine zag je lekker de was dansen door het sop. bij deze (bosch) zie je geen water, vond ik toen gelijk al raar.
Die vieze grijze smurrie heb ik dus op mijn wasgoed zitten, heb al een hoop kleding en handdoeken weg gegooid.