Taboe? Schaamte? Deel 3

02-07-2010 21:36 2969 berichten
Dit is het derde deel van het topic Taboe? Schaamte? Een topic dat ik bijna een jaar geleden startte om het taboe rond schizofrenie te doorbreken. Een aandoening die mij zoveel parten speelt dat ik al vele jaren op een afdeling van een instelling woon. In de vorige delen van dit topic heb ik dit kunnen delen, maar ook heel veel kunnen leren van forummers die ook een aandoening hebben (psychisch en/of lichamelijk) of vanuit hun werkervaring postten of gewoon geïnteresseerd waren.

Wat ook de reden is van posten, we praten gewoon lekker verder en iedereen is welkom om mee te praten! Hopelijk hebben we weer net zo veel steun aan elkaar en kunnen we weer samen veel lachen en/of huilen!

Of schizofrenie in de maatschappij nog een groot taboe is, blijft voor mij interessant. Maar dat geldt net zo goed voor andere aandoeningen of ze nou psychisch of somatisch zijn.

Nou ja, voor degenen die nog niet bekend zijn met dit topic, zie eerste post.
Alle reacties Link kopieren
Eens met Noah

Annemeike, ik vind het helemaal niet erg dat je dat zegt. Ik snap wel dat het er voor sommige mensen een beetje eng uit kan zien. Ik denk niet dat ik het deed voor het shock-effect. Ik vond het zelf gewoon erg mooi, bovendien zagen mijn beste vrienden er toen ook zo uit. Misschien wel een soort afzetten tegen mijn ouders, die zich heel erg druk maakten over hoe ik overkwam op de rest van het dorp.

Wat fijn dat je pb'er terug komt trouwens!!
Hahaha, ik moet even wat kwijt.

Een oom van me is pas aan zijn hart geopereerd en de berichten over hoe t nu gaat waren een beetje gemengd.

Ik was zojuist even bij oma, tuin water gegeven, kom door de achterdeur weer binnen en hoor dat er via de voordeur bezoek is gekomen.

Op het moment dat ik zag wie er binnenkwam was ik verbaasd en roep uit: Hey oom Piet!

Oom had nooit verwacht dat er iemand achter die deur vandaan zou komen en schrok echt ontzettend. Wilde nog roepen: denk om uw hart! Maar wist niet of dat misschien te ver zou gaan.

Het ging gelukkig net goed. Zou toch erg zijn als zijn hart het alsnog begeven had...

nu even bijlezen.
quote:Annemeike schreef op 19 juli 2010 @ 15:09:

Moon, ik heb je stukje gelezen op het andere topic. Heftig en ik begrijp wel dat je je schuldig voelt, maar ga jezelf nu niet helemaal de put in praten, he?! Je bent nu toch weer uit jezelf een andere weg ingeslagen? Dat is superknap!

Wat lief dat je dit zegt. Nee het was echt even een gevoel vanochtend, het beïnvloedt niet mijn hele dag.

Ik heb ook totaal geen behoefte aan wat voor alcoholische versnapering dan ook. Misschien omdat mijn lichaam er wel even genoeg van gehad heeft. Of het heeft met die pillen te maken (die kunnen ook helpen bij stoppen met roken... misschien is er nog een onbekende bijwerking voor stoppen met alcohol )
ow mensen, vergeef me, die lappen tekst zijn echt even teveel, sorry.....
Oh wat leuk al die kittens, foto's ??!

Schuddebuik neem je tijd, je hebt ook zo een druk weekend gehad

Annemeike wat fijn dat je pber weer bijna terugkomt!
Hahaha Annemeike, ik moet toch zo lachen om wat je schrijft: creatief geslapen omdat je zoveel hebt gedroomd. Die houd ik er echt in hoor! Dan ben ik trouwens heul creatief!

Schuddebuikje, Noah, Moonlight en Morisson, jullie kunnen allemaal wel een en een gebruiken volgens mij. Take care!

Net als sommige anderen, merk ik dat ik ook steeds minder goed kan onthouden wie wat voor verhaal heeft gepost. Dus ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik niet altijd op iedereen inga. Dit heeft verder niks met de persoon te maken hoor! Meer met of een verhaal wel of niet iets bij mij oproept.

Ik kom net van de fiets af. Het was mijn meest fijne fietstocht sinds mijn operatie! Ik had ook een mooie gemiddelde snelheid. Nu zo maar even douchen!
wat fijn verana, van die fietstocht!
Lieve annemeike,

Ik reageer even hier op je berichtjes van hoe laat is het.

Waarom bied je je excuses aan voor het vertellen van je eigen ervaringen?

Dat is toch juist heel erg waardevol?

Ik vind het altijd heel leuk om jouw berichten te lezen en jouw ervaringen voegen wat toe aan de discussie.

Iedereen betrekt zaken op zichzelf, dat is toch logisch?

Ik hoop dat je jouw ervarinen in de discussies blijft gebruiken.

Voor de anderen, goedemorgen

Hoop dat iedereen een goede nacht heeft gehad.

Ik heb als een blok geslapen

Ik ben wel vanochtend op de weegschaal gaan staan

Eens kijken of het lukt om af te vallen in combinatie met die pillen.

Fijne dag allemaal!
Lieve Annemeike,

Hoop dat je goed geslapen hebt en NIET meer het idee hebt dat je boos op jezelf bent. En anders lees je onze berichten hier en op tijd nog maar eens
@LA; hoeveel moet eraf? Hier nog 2,5 kg tot acceptabel en 3,5 kg tot (in mijn ogen) ideaal. Maar ja.... eten is zo lekker....
Vandaag gaat mijn vriend ons kitten halen. Ik ben erg angstig en nerveus vandaag. Ook ben ik ongesteld en dan zijn de angsten veel erger.

Denken jullie dat ik een oxazepam kan nemen? Ik heb maar weinig geslapen, weet niet of dat uitmaakt. En ik las dat ze maar 6 uur werken, wat gebeurt er na die zes uur? Word ik dan superangstig?

Sorry voor alle vragen en de egopost, maar ik weet echt even niet hoe ik vandaag rustig door kan komen...
Natuurlijk kun je een oxazepam nemen, daar zijn ze voor en deze situatie lijkt me er geschikt voor, het is ook niet zo dat het ineens na 6 uur uitgewerkt is (gaat geleidelijk) en de angsten heel heftig terug komen.

(*spreekt uit ervaring*)

Sterkte en ook proberen te genieten van de kitten
Dankjewel Schuddebuikje!

Heb er daarstraks eentje genomen (zo van 'ach wat, ik doe het gewoon' haha) en voel me stukken beter. Natuurlijk wel erg duf, maar dat was te verwachten. Nu kan ik met gezonde voorpret wachten tot het kitten er is!

Sorry hoor, ben een beetje angstig voor medicijnen. Ben in het verleden verslaafd geweest aan pijnstillers dus ik ben wat wantrouwig. Misschien meer naar mezelf toe dan naar de medicatie.
Ik doe even rustig aan wat forum betreft, vandaag.

Ik ook, dus ook van mij een en een voor iedereen!
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Hallo iedereen,

Wat leuk om te zien dat dit topic nog zo actueel is! Een tijd geleden heb ik kort ook even meegeschreven. Even een reminder; mijn moeder heeft ook veel te lijden gehad onder schizofrenie. Het is haar nooit gelukt hiermee te dealen. En ik blijf het bijzonder vinden om hier te lezen hoe anderen het met vallen en opstaan vaak toch lukt.

Dus voor iedereen een hele dikke pluim en keep up the good work!

Morrison hoe is de kitten? Gaat het goed of is hij nog wat bang in zijn nieuwe huis?

Fijn dat de medicatie je rustig heeft gekregen, ik heb ze ook weleens gebruikt en vond het prettig, het deed zijn werk zeg maar.

Hai JED, volgens mij heb jij meegeschreven voordat ik hier kwam schrijven.

@schuddebuikje: als ik weer terug wel naar mijn oude gewicht wel wat meer maar met 5 kilo ben ik nu in combinatie met mijn pillen al heel blij.

Heb vandaag alleen fruit gegeten (maar dan wel heel veel) en zo een wokmaaltijd als hoofdgerecht.

16.56
Hoihoi,

Met het kitten gaat het goed! Hij heeft inmiddels kennis gemaakt met de andere katten. Een van de ouderen blies wel wat, maar over het algemeen blijft iedereen vrij kalm.

Het kleintje ligt nu onder de bank te slapen. Hij eet echt HEEL veel hahaha, was vergeten hoeveel die kleintjes eten.
Ik mis Annemeike
Ik ook Schuddebuikje, ben benieuwd hoe het met haar gaat!

voor iedereen!
Ik ook Buikje..

Ik schreef het al op overig en kwam d'r hier eventjes zoeken..

Nouja, weltrusten voor iedereen..
Ik mis haar ook!

Liever, volgens mij heb ik foto's van jou gezien op je hyves, klopt dat?

(ik heb iig foto s gezien maar weet niet meer 100 procent zeker dat ze van jou waren)

Dan valt het toch heel erg mee met het overgewicht?

Uit je postings had ik begrepen dat je flink zwaar geworden was maar zo zie je er op de foto's niet uit. Maar natuurlijk is het altijd fijn er een paar kilo's af te hebben, al is het maar voor jezelf

De vorige keer hielp het Annemeike waaaaaar ben je?

Hopelijk komt ze straks goedemorgen zeggen.

Alhoewel, ze had wel die dag met de familie gehad waar ze van bij moest komen. Misschien neemt ze wat tijd voor zichzelf.

Morisson: wat leuk van die kitten, Hoe heet hij?

En hoe gaat het verder met je? De oxacepam is nu wel uitgewerkt.

Moon: Dat zijn inderdaad foto;s van mij, nu je het zegt, waar zijn jouw foto's ???

Maar je hebt wel gelijk, ik ben niet heel erg dik maar wel dikker dan normaal. Mijn BMI is nu net over het randje van gezond gewicht.

'Normaal' weeg ik tussen de 60 en 65 kilo en daar voel ik me goed bij. Nu zit ik net over de 70 kilo.

Jij bent trouwens nog laat wakker, hoop dat je vandaag uitslaapt!

Vanavond zou mijn stiefzusje komen eten maar ze stuurde een smsje dat ze toch niet kon omdat ze weer geld moest regelen voor een rekening.

Wel jammer.

Fijne dag allemaal!
Ik probeer even een beetje kort te reageren:

Annemeike: ik hoop dat alles goed met je gaat!

Fritza: leuk dat jij (ook) kittens gaat adopteren! Ik vroeg me trouwens nog af: bedoel je met 'kine' kinestesie/kinesthesist? (dat zal wel i.v.m. je been?) Kine is toch ook de bioscoop (in het vlaams)? Of ben ik nou helemaal in de war?

Morisson: leuk jouw verhaal over creativiteit! En wat leuk van het nieuwe kitten! Is de kat in jouw avatar ook jouw kat trouwens?

Voor iedereen:
Goedemorgen dames!

Greeneyes; haha, ik was me een hele tijd aan het afvragen wat kine en bioscoop nu toch met mekaar te maken hebben... De kinepolis bedoel jij, de bioscoopketen in België. Ik wist niet dat mensen dat afkorten En ja hoor, ik moet naar de kinesist (was het maar de bioscoop), pijn dat die man mij doet! Auw.

Annemeike; alles ok?

Morisson; leuk he, een kitten! Hoe pak jij het aan, de grote aan het kleintje laten wennen? Bij ons is er veel geblaas en af en toe een tik met de poot. De kleintjes zitten nog apart in een kamer en af en toe mogen de groten binnen. Eten kunnen ze hier ook goed! Is jullie kitten sociaal?

Blergh, ik slaap nog half... Ga nog maar een koffie drinken en dan de auto in (afspraak met vriendin). Reageer straks nog wel.

Fijne dag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven