Tot wanneer gebruik je een commode?

20-07-2010 12:00 36 berichten
Vraagje,

Onze dochter nu 1 jaar krijgt over een half jaar een broertje.

Nu zijn we van plan om haar baby kamer door te schuiven naar haar broertje en voor haar een peuter meegroei kamer te kopen. Met een bed waar we een bedhek bij plaatsen.

Nu de vraag, ze is nu 80 cm en gaat al niet met al te veel plezier op de commode. Ik verwacht dat het er de aankomende tijd niet beter op gaat worden

Vanaf welke leeftijd gebruik je de commode eigenlijk niet meer is nu de vraag.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon van 3,5 wordt nog steeds 's avonds in pyjama gehesen op de commode. Toen dochter in aantocht was dacht ik ook de commode door te schuiven, maar we hebben op de valreep toch maar een kleintje via mp gekocht voor 20 euro.

Zoon is zindelijk, behalve 's nachts, vandaar dat we hem 's avonds gebruiken om nog even een luier om te doen.

Maaaaaarrrr... ik vind wel dat die van ons nu wel echt weg kan.
Mijn oudste was bijna 17 maanden toen de jongste kwam. Vanaf dat moment werd de oudste verschoond op een kleed op de grond. Ik had een mandje met alle benodigdheden op zijn kamer, zodat we de baby niet hoefden te storen.
Home is where your wifi connects automatically.
Tinus

Toevállig heb ik net het aankleedkussen (heet dat zo?) eergisteren weggegooid - Jongste is 2,5. Ze is vrijwel zindelijk dus niet meer nodig. Maar, de commode zelf vind ik nog wel handig om haar op te zetten bij het aankleden, hoef ik niet te bukken. Maar je zou natuurlijk ook een stoel kunnen gebruiken voor het aankleden.
ik heb een 2de gekocht voor de baby. Zoon is bijna 2 en nog lang niet zindelijk, en vind het ook makkelijk met aan- en uitkleden, afdrogen etc. Moet er niet aandenken om hem op de grond te moeten verzorgen, niet met die dikke buik van 39,5 week.
quote:nut schreef op 20 juli 2010 @ 12:18:

Moet er niet aandenken om hem op de grond te moeten verzorgen, niet met die dikke buik van 39,5 week.Maar die is toch binnenkort weg?
Home is where your wifi connects automatically.
quote:Welpie schreef op 20 juli 2010 @ 12:21:

[...]

Maar die is toch binnenkort weg? dat hoop ik wel
Een commode is toch altijd nog handig als ladenkast? Of zie ik dat nu verkeerd

(moet ik eerlijk bekennen dat wij niet eens een commode hebben gekocht maar gewoon een ladenkast dus dan is het misschien anders... misschien had ik me toch meer moeten verdiepen in officiele kinderkamers )
Ik kleed onze dochter van 2 jaar 8 maanden echt nog wel aan op de commode. Tenminste, romper en luier en de onderkant van de broek. Ophijsen en t-shirt doe ik wel op de grond. Ook goed afdrogen in alle hoekjes en gaatjes gaat veel gemakkelijker als ze ligt. Dus zolang ze nog wil, gaat ze op "de kast"
Commode staat thans in de gang als gangkastje/sleutel en postdumpplek.
Ainne!!! Hai!

@ origineel: 'zolang ze nog wil':

Die van mij was juist boos omdat de baby al ZIJN spullen kreeg.
Hier staat de commode sinds de jongste 2,5 is in de keuken als vergaarbak....

Ik gebruikte meestal de eettafel als commode, kinderen kleden zich beneden aan en ik krijg het er niet uit (oudste is 11...)
dubbel
quote:parel27 schreef op 20 juli 2010 @ 12:45:

mijn zoon is 3,5 en ik gebruik de commode nog wel om hem even af te drogen na het douchen, tanden poetsen maar eigenlijk voor het gebruik zou hij wel weg kunnen.

Ik heb nu zijn kleding erin liggen en geen kledingkast.

maar echt volop gebruiken zoals toen hij een baby was......? hmmm al ruim een jaar niet écht meer
oudste is 3,5 en jongste is 1,5. De commode staat in de badkamer en ik maak er met beide nog erg veel gebruik van. Jongste heeft wel een eigen commode op d'r kamer staan, maar die wordt nagenoeg niet gebruikt (ja als dumpplek voor allerlei rommel) In het begin was het wel erg gemakkelijk om 2 commodes te hebben.

De commode die nu in de badkamer staat, ga ik over een jaar of wat (tegen de tijd dat we de badkamer gaan verbouwen) omturnen tot een wastafelmeubel.....(is zo'n brocante gebeuren....zie het al helemaal voor me)
Hier waren we ook van plan om geen extra commode aan te schaffen toen nr.2 kwam, oudste kon wel op bed ofzo worden verschoond. Maar vond dat zo onhandig dat we heel snel een commode erbij hebben gekocht. Oudste is nu 26 maanden en wordt nog elke dag verschoond op de commode, ligt op een XXL kussen en past allemaal prima. Zo lang hij het geen probleem vindt, vind ik het ook wel heel makkelijk. En als het straks niet meer werkt, halen we het kussen eraf en heeft zoon een mooie ladenkast op zn kamer.
Hier zoon van 4.5 die we er nog dagelijks op afdrogen/aankleden.
quote:bambino schreef op 20 juli 2010 @ 12:54:

Hier zoon van 4.5 die we er nog dagelijks op afdrogen/aankleden.Dat geeft de burger moed! Want ja, wij hebben ook 2 commodes en mijn rug vindt het heel fijn om ze daarop te verschonen
Ik heb een grote ladenkast gekocht en die fungeert als commode. Toen nummer 2 kwam was de oudste net 2 jaar en de commode werd nog volop gebruikt. Ik heb dus een tweede ladenkast erbij gekocht, maar wel uitgezocht op uiterlijk dat hij na de luierperiode ook goed dienst kan doen op onze slaapkamer / hal / whatever als ladenkast.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00067830
@TO, ik ben ook in verwachting van nr.2 (zoontje is nu 10 mnd) en wil ook de baby kamer doorschuiven. Baby komt eerst in wieg zodat zoon nog wel even in zn ledikant kan slapen (vind nog geen 1,5 wel jong voor een peuter bed). Wij kopen waarschijnlijk voor op de slaapkamer van mn zoontje een ladekast, die kan dan eerst dienst doen als commode en later gewoon als extra opbergruimte op zijn slaapkamer.
Onze jongste van 2 past niet meer op de commode.

Commode staat wel nog op zijn kamertje,als opbergkast.

Ik kleed hem meestal aan op ons bed.

Tel daarbij op dat meneer sinds deze week uit zijn ledikantje kan klimmen,dus krijgt hij deze vakantie de peuterkamer van grote broer van 5,en krijgt grote broer een grote jongenskamer.

Ik zou haar gewoon een peuterkamer kopen,en de babykamer klaarmaken voor haar broertje.Mijn oudste kreeg met 2.5 de mammut peuterbed/kamer van ikea, en was toen ook maar een klein mannetje van 86cm.

Ging prima vanaf dag 1.

Onze babykamer kan op marktplaats,heerlijk,maar ook vreemd om "definitief"uit de baby spullen te zijn.
Ik heb toen onze jongste werd geboren wel gewoon een commode & ledikantje gekocht (via MP) zodat de oudste (19 maanden verschil) ook nog gewoon in haar ledikantje kon slapen en ik een extra commode had. Toen oudste ongeveer 2,5 was hebben voor haar een peuterbedje gekocht en de commode via MP verkocht en een mooie garderobekast gekocht. Nu gebruiken we de commode van de jongste voor beide kinderen, want ik vind verschonen en aan-en uitkleden wel fijner op een commode. Wat ik wel een uitkomst vind is zo'n groot aankleedkussen (ik heb er 1 van Kidzimpulz) want daar kunnen ze heel lang op liggen.
Hier hadden en hebben we 1 commode. Oudste was 20 maanden toen baby kwam. Hij kreeg een groot bed (peuterbed vind ik geldverspilling) met een gewone kast. Commode ging prima voor samen. Truc nog een keer toegepast toen jongste kwam. Oudste was nog geen 3,5 toen. Ging prima met 1 commode.
Toen onze jongste geboren werd is de babykamer (incl. commode) doorgeschoven naar de baby. Onze oudste zoon kreeg een nieuw bed, een nieuwe kledingkast én een buro, waar totdat hij zindelijk was gewoon een aankleedkussen op lag. Ging prima!
Zoon is 3 jaar en vier maanden en gebruiken de commode nog altijd. Dit zal zo zijn tot hij zindelijk is. Dat is hij heel af en toe en daarvoor zit ik soms met de handen in het haar, want ik ben van Belgie en hij gaat dus al naar school.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven