Twee knullen, hoe is dat?

12-07-2010 23:12 74 berichten
Ik ben 18 weken zwanger van de 2e en we hebben vandaag gehoord dat we weer een jongetje krijgen . We krijgen nu een echt mannenhuis Hoe is het om mama van twee jongetjes te zijn? Is het voortdurend wild/gillen/schreeuwen of zijn ze ook erg knuffelig (mijn oudste iig wel)? Hoe doen jullie dat met kleding? Gewoon doorschuiven of ook veel nieuws voor beide kindjes? En met reacties van anderen? Ik kreeg namelijk de reactie: jammer dat het geen meisje wordt want je hebt al een jongen.

Alsof ik niet blij zou zijn met 2 jongetjes!

Kortom jongensmama's, vertel me jullie ervaring! Ik ben gewoon erg benieuwd naar een huishouding met alleen maar mannen
Alle reacties Link kopieren
Haar hobbies zijn voebbele (voetballen) en ze heeft alle oranjewedstrijddagen met een brulshirt gelopen en de hele dag Whaaaaaaaaaa geroepen. En zup ojanje zup ojanje (hup oranje).
MILF in the making ;-)
quote:FleurtjeFee schreef op 13 juli 2010 @ 11:05:

En ik kleed de jongens soms hetzelfde..... Ik ook. :-) Maar mijjn jongens willen dat zelf ook heel graag!
Hier liepen alle kinderen (vier stuks) in hetzelfde brulshirt. (Of telt dat niet?)
MILF in the making ;-)
Hier ook 2 jongens, van 3 en 6 jaar oud. Ik vind het heel leuk. Ze spelen heel veel samen (ook veel ruzie, maar dat wordt nu minder , merk ik), zijn echt vriendjes geworden, ondanks 3 jaar leeftijdsverschil. Ze hebben het nooit saai samen. En ze zijn toch heel erg verschillend. Ik heb nog wens voor een 3de kindje, en weer een jongen lijkt me leuk!
Hier ook 2 jongens. De oudste is bijna 5, jongste ruim 1 1/2. De oudste is rustig en bedeesd. De jongste een druk, maar lief boefje. Allebei dol op knuffelen. Samen spelen doen ze niet echt eigenlijk. Oudste roept elke dag dat hij verliefd op me is en met mij gaat trouwen. (en dat papa dan dus lekker te laat is ).

Eind oktober verwacht ik de 3e. Zag al helemaal 3 ravottende jongens voor me, maar de 3e is toch echt een meisje. Ik merk, dat vooral

mensen om me heen daar hysterisch op kunnen reageren. Alsof er nu iets heeeeeel bijzonders komt. Terwijl ik zelf echt een tijd heb moeten wennen aan het idee. Vond het ook zo stom als mensen (bij zowel 2e als 3e) vroegen of ik nu niet op een meisje hoopte. De jongens die ik heb vind ik de allerleukste kinderen van de wereld, dus nog zo 1 leek me echt super! Maarre...met het meisje dat in aantocht is komt het vast ook helemaal goed!
Eh...natuurlijk is het meisje, dat gaat komen heeeeel bijzonder. Maar mijn jongens zijn net zo bijzonder! Staat er een beetje raar zo.
Leuk topic dit!

Hier pas één zoontje. Dacht dat ik meer een meisjesmama zou zijn, maar achteraf weet ik niet zo goed waarom (ik vind de meeste meisjeskleren tuttig, hou zelf van blauw en lego en voetbal..?)

Wij hopen op een snelle tweede zwangerschap en mijn man zou dan graag een meisje krijgen (tuurlijk, 'als het maar gezond is'), maar ik wil heeeel graag een jongensgezin

Dus heel veel plezier met je mannen!
Echt leuk om al die reacties te lezen! Al die voorpret haha!
Hier ook een trotse mama van 2 zoontjes, 1 4 en half en de ander anderhalf. Echt heerlijk om te zien hoe ze nu op elkaar reageren, echt dikke pret. De oudste is het wildst en de jongste het meest knuffelig.

Kleding doorschuiven ging hier niet door de seizoenen en doordat de oudste de bouw heeft van mijn man lange en slank en de jongste van mij, wat kleiner en boller. En om nu een winterjas in de zomer aan te trekken is zo zielig

En wij/ik heb ook heel vaak de opmerking gehad "En gaan jullie nu nog voor een meisje?"

Maar die wens hebben we dus niet, ik vind het heerlijk zo!
Ik heb er één en de volgende zwangerschap mag wat mij betreft gauw komen. De kans op een jongensgezin is dus 50/50. Mijn zoon is nu 19 maanden en ik vraag mij af hoe je een kind knuffelig 'maakt'. Die van mij komt wel naar mij toe gekropen hoor, maar echt knuffelen is er nog niet bij. En ik, ik kan er nog steeds geen genoeg van krijgen en geef hem wel 1000 kusjes per dag. Moet ik afremmen en hem laten komen? Of komt het vanzelf? Of komt het soms ook gewoon niet? Het maakt mij af en toe een beetje onzeker, vooral als ik lees dat 75% van de jongensmoeders knuffelige zonen hebben.
Toffifee, mijn jongste zon is altijd knuffelig geweest, de oudste veel minder. Toch zegt de oudste heel vaak dat hij van mij houdt (dat begint denk ik pas als ze jaar of 3-4 oud zijn),en dat hij mij de beste mama vindt etc. Dus dat is ook leuk!
quote:Yella41 schreef op 13 juli 2010 @ 09:14:

Mijn jongens hebben trouwens ook heel graag roze prinsessenjurken aan, naast hun hobby's als treinen en brandweer. Dus ik heb ook regelmatig dat spul kunnen scoren op rommelmarkten etc. Superleuk.

Helaas zijn ze nu zo 'ver' dat ze geen roze shirt aan willen naar school, ook al is dat in de mode voor jongens, omdat anderen dan lachen. En hun eens zo vurig gewenste MegaMindy-tasje willen ze ook niet meer meenemen...

.
Ik heb twee jongens een een meisje. En vond het zo gruwelijk irritant dat werkelijk iedereen riep dat die derde nou wel echt een meisje moest worden. Kan er nog pissig om worden, alsof mijn jongens niet leuk genoeg zijn!

Maar om je vraag te beantwoorden, ik vind het gewéldig twee jongens. Ik dacht altijd dat ik een echte meisjesmoeder was, heb ook altijd op meisjes gepast, maar ik ben zo dol op mijn mannen. Ze schelen anderhalf jaar en zijn echt dikke vrienden. Af en toe word ik knettergek van ze omdat het zulke druktemakers zijn, maar dat wordt nu ze wat groter worden ook steeds minder. Ik vind jongens vaak zo aandoenlijk, ze zijn zo enthousiast en lekker fysiek. Ze zijn allebei heel knuffelig, en mijn dochter helemaal niet, dus hier klopt het helemaal .

Kleren schuiven hier direct door, echt handig met zo'n klein leeftijdsverschil. Onderbroeken hebben ze niet eens apart, gewoon een grote stapel voor allebei (en ja ik weet dat sommige moeders dat vies vinden. Ik niet ). Alleen de spijkerbroeken overleven het meestal niet.
Hoi Liubi, Allereerst van harte gefeliciteerd. Ben zelf de trotse mama van 3 zonen. 10.8 en 5 jaar.

Het is echt superleuk. Zelf heb ik ook hele rare opmerkingen gekregen. Dat komt ook waarschijnlijk dat ik kapster ben en dan denkt dat ik het liefste met meisjes haar frunnik!! Met mijn zonen heb ik een heel bijzondere band Het is de energie en interesse wat je in je kind hebt wat de band maakt, ongeacht het geslacht. Zelf kom ik uit een gezin met alleen vrouwen dus vond en vind het een hele uitdaging.

Ze dragen mij op handen en geven vaak complimenten. Je kunt ze ook hel leuk aankleden, ff zoeken maar dat is juist leuk.

Zelf dacht ik bij de derde een meid zou ook leuk zijn.........maar nu, ik zou niet anders willen. Ben trots als ik met mijn knapen door de stad loop, en zie hoe ze met elkaar omgaan.

Geniet ervan het is zooo bijzonder
Hai Liubi

Ook hier twee zonen: een van 5 en een van 3. En net als de andere jongensmama's hier vind ik het geweldig. Ooit, ver voordat ik kinderen kreeg, wilde ik altijd in ieder geval een meisje.

Maar mijn eerst kind bleek een jongen en ik was meteen stapelverliefd op hem. Daarna had ik een lichte voorkeur voor een jongen, maar in wezen maakte het niet heel veel uit. Bij de 20-wk echo dacht ik even te zien dat het een meisje was, en ik weet nog dat ik dacht öh leuk". Maar de echoscopist zei vrij snel dat het "overduidelijk"een jongen was. Manlief en ik waren zo blij!

En ik moet zeggen: ik vind het geweldig twee heren. Ik zou echt niet anders willen. Nu kunnen de jongens wel echt heel goed met elkaar overweg en spelen ze veel samen. Ze maken natuurlijk ook wel eens ruzie, maar dat is bij meisjes natuurlijk ook zo. Mijn oudste is niet heel erg luidruchtig, de jongste iets meer. En allebei zijn het echte knuffelkoningen.

Wij houden het bij deze twee, gewoon omdat ons gezin helemaal klopt. Ik kreeg wel vaak nog de vraag of ik niet nog een meisje wil (dat wordt nu de jongste 3 is echt minder). Dan zei ik altijd: als ik zeker zou weten dat de derde ook een jongen zou zijn dan zou ik het nog overwegen. Dat schrikt ze wel af. Ook tijdens zwangerschap jongste vroegen mensen vaak of ik niet teleurgesteld was. Nee dus, ik vind het echt prima dat ik geen meisjes heb. ALs ik kijk naar mijn nichtje van 4 en zie dat zij echt een meisjemeisje is dan lopen de rillingen over mijn rug. Ik hou ontzettend veel van haar, maar ben zo blij met de afwezigheid van poppen en kinderwagens en glitters in mijn huis. ALs ik staartjes maak bij haar zitten ze ook schots en scheef . Geen gezicht.

Overigens mijn kinderen houden wel erg van roze hoor. De oudste heeft zelfs een roze muur in zijn kamer. (waarbij velen zich afvroegen waarom we dat toestonden, hij is tenslotte een jongen. )
quote:bee-tje schreef op 16 juli 2010 @ 14:37:

.......

Wij houden het bij deze twee, gewoon omdat ons gezin helemaal klopt. Ik kreeg wel vaak nog de vraag of ik niet nog een meisje wil (dat wordt nu de jongste 3 is echt minder). Dan zei ik altijd: als ik zeker zou weten dat de derde ook een jongen zou zijn dan zou ik het nog overwegen..... Heel herkenbaar. Ik zeg het ook. En ik meen het eigenlijk ook wel een klein beetje. Al is een meisje natuurlijk ook leuk. Het lijkt me gewoon heel bijzonder om 3 knullen te hebben!
Ik vind het zo leuk om al jullie reacties te lezen!
Ik heb ook 2 zonen, oudste is 4.5 en de jongste ruim 6 maanden, ik vind het zaaaalig en vind het eigenlijk ook enorm stoer, mijn mannengezin. Ik hoopte bij de tweede ook eigenlijk op een jongen, omdat het me zo leuk leek, 2 jongens. Meisjes vind ik superleuk, vooral om de kleertjes en de lange haren enzo, maar ik vind mijn jongens zo heerlijk. Ze zijn allebei knuffelig en de oudste is groot en stoer, maar wel met een roze buggy voor zijn pop en kralenkettingen om zijn nek
Af en toe kleed ik ze ook hetzelfde. Vind ik gewoon leuk, geen idee waarom, haha. Ze hebben de afgelopen jaren zo'n vier, vijf shirts hetzelfde tegelijkertijd gehad en twee keer een broek. Zeker als er een feestje is vind ik het leuk als ze dezelfde kleding dragen. Als ik hetzelfde koop, is dat natuurlijk alleen als ik iets echt heel mooi vind. De jongste kan dan later het shirt van de oudste ook nog weer dragen, haha.

xYella.
Gefeliciteerd!! Boys rule!!

Hier ook 2 knullen; een peuter van 2 jaar en 9 maanden en een baby van 9 maanden. Ik vind het geweldig!! Vlak voor de echo van de tweede schoot er even door mij heen 'meisje! meisje! meisje!', maar toen de echo die piemel duidelijk liet zien, was het ook meteen goed.

In praktisch opzicht is het erg makkelijk: kleding en typisch jongensspeelgoed hoef je niet meer (veel) aan te schaffen. Verder houdt mijn zoon van lekker ravotten, stoeien etc en dat ligt mij weer veel beter dan het kleuren/knutselen/poppen spelen.
Zonen zijn geweldig. Ik heb er 3: 8, 6 en 3 jaar oud en dan nog een meisje van 1. En tijdens mijn laatste zwangerschap vond ik het eigenlijk wel stoer als de baby ook een jongetje zou zijn, want 4 knullen leek me geweldig. Het werd een meisje en het is nog leuker dan ik dacht, vooral omdat de jongens (m.n. de oudste 2) echte grote broers zijn, die iedereen "kapot" slaan ;-)als ze aan hun zusje komen.

Verder is een jongenshuishouden gewoon druk, tenminste als je die van mij hebt. Totdat de middelste een jaar of 3 werd, was het gewoon, maar daarna werd het DRUK, lees: wilde spelletjes, gigantisch boos zijn op elkaar (tot vechten aan toe....), springen, energie voor 10, maar ook o zo lief. Middelste vindt mij gewoon de mooiste mama van de wereld (overigens ben ik ook de strengste van de hele wereld heeft hij zijn juf verteld ). Regelmatig komen ze lekker knuffelen en ze kunnen echt niet zonder elkaar. Ruzies zijn overigens zo opgelost. Geen urenlang mokken, maar gewoon pets boem, de sterkste wint, de verliezer huilt 1 minuut en daarna spelen ze verder. Voordat ik heb kunnen ingrijpen...

En als ze in bed liggen en ik op het terras zit, geniet ik des te meer van de rust....
quote:liubi schreef op 12 juli 2010 @ 23:28:

Kijken jullie nooit stiekem naar de rekken vol met meisjeskleding en denk dan: oww een meisje zou wel leuk zijn voor al die jurkjes enzo..?Ik schaam me dood, maar mijn dochter is dan ook echt een meisje, na 3 jongens leef ik me helemaal uit op de jurkjes, rokjes, e.d. en het liefst roze
quote:twinkeling schreef op 12 juli 2010 @ 23:47:

GEWELDIG!

Wel héél veel kapotte broeken .Dat is hier ook. Gelukkig kan schoonmoeder erg goed naaien. Bijna iedere week heeft ze wel een broek van de jongens onder de naaimachine.
Het is echt superleuk. En idd word je op handen gedragen. Hoor regelmatig, mama, ik vin je lief. En jongste is tot nu toe een knuffelkont.

Maar ze zijn ook wel erg druk samen.

Gefeliciteerd!
You can't have a rainbow without a little rain 🌈

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven