Tot wanneer gebruik je een commode?

dinsdag 20 juli 2010 om 12:00
Vraagje,
Onze dochter nu 1 jaar krijgt over een half jaar een broertje.
Nu zijn we van plan om haar baby kamer door te schuiven naar haar broertje en voor haar een peuter meegroei kamer te kopen. Met een bed waar we een bedhek bij plaatsen.
Nu de vraag, ze is nu 80 cm en gaat al niet met al te veel plezier op de commode. Ik verwacht dat het er de aankomende tijd niet beter op gaat worden
Vanaf welke leeftijd gebruik je de commode eigenlijk niet meer is nu de vraag.
Onze dochter nu 1 jaar krijgt over een half jaar een broertje.
Nu zijn we van plan om haar baby kamer door te schuiven naar haar broertje en voor haar een peuter meegroei kamer te kopen. Met een bed waar we een bedhek bij plaatsen.
Nu de vraag, ze is nu 80 cm en gaat al niet met al te veel plezier op de commode. Ik verwacht dat het er de aankomende tijd niet beter op gaat worden
Vanaf welke leeftijd gebruik je de commode eigenlijk niet meer is nu de vraag.
woensdag 21 juli 2010 om 22:15
woensdag 21 juli 2010 om 22:23
quote:boysmum74 schreef op 20 juli 2010 @ 13:33:
Onze jongste van 2 past niet meer op de commode.
.Dat lijkt me onzin. Er zijn hier genoeg moeders die kinderen van veel ouder nog opde commode hebben, dus 'niet passen' kan haast niet. Mijn zoon wordt bijna 3 en nog niet zindelijk, dus ik ben erg blij dat ik niet bij iedere luier door mijn knieeen of rug moet om bv op bed te verschonen. Wij hebben ook 2 commodes, maar eerlijk gezegd zou ik ook met 1 toekunnen, zeker omdat ze nu allebei op de kamer van mijn oudste staan. Alhoewel ik het wel érg makkelijk vind dat alles (luiers, rompertjes, kleertjes) binnen handbereik is zonder het kind uit het oog te verliezen en dat lukt met de spullen van 2 kinderen in 1 commode toch minder.
Onze jongste van 2 past niet meer op de commode.
.Dat lijkt me onzin. Er zijn hier genoeg moeders die kinderen van veel ouder nog opde commode hebben, dus 'niet passen' kan haast niet. Mijn zoon wordt bijna 3 en nog niet zindelijk, dus ik ben erg blij dat ik niet bij iedere luier door mijn knieeen of rug moet om bv op bed te verschonen. Wij hebben ook 2 commodes, maar eerlijk gezegd zou ik ook met 1 toekunnen, zeker omdat ze nu allebei op de kamer van mijn oudste staan. Alhoewel ik het wel érg makkelijk vind dat alles (luiers, rompertjes, kleertjes) binnen handbereik is zonder het kind uit het oog te verliezen en dat lukt met de spullen van 2 kinderen in 1 commode toch minder.
donderdag 22 juli 2010 om 09:47
WIj hebben voor jongste toen hij werd geboren een ledikant en een commode gekocht. Hij is nu net 3 geworden en zindelijk, maar hij staat er nog vanwege alles wat in de lades ligt. Totdat hij zindelijk werd, werd de commode intensief gebruikt.
Laat hem maar staan voorlopig vanwege zuslief en vriendinnen met baby´s.
Oudste was zindelijk overdag met 2 en 's nachts met 3. Toen hebben we de commode ook niet meer gebruikt, behalve dan voor opslag. We hebben die babykamer verkocht toen met 3 naar een groot bed ging. Over passen gesproken: benen zoon werden natuurlijk ook te lang. Enige wat ik deed was luierdoekjes enzo ergens anders zetten zodat hij er niks vanaf kon schoppen. Werkte prima.
Ladekast jongste is een stuk breder zelfs.
Laat hem maar staan voorlopig vanwege zuslief en vriendinnen met baby´s.
Oudste was zindelijk overdag met 2 en 's nachts met 3. Toen hebben we de commode ook niet meer gebruikt, behalve dan voor opslag. We hebben die babykamer verkocht toen met 3 naar een groot bed ging. Over passen gesproken: benen zoon werden natuurlijk ook te lang. Enige wat ik deed was luierdoekjes enzo ergens anders zetten zodat hij er niks vanaf kon schoppen. Werkte prima.
Ladekast jongste is een stuk breder zelfs.
donderdag 22 juli 2010 om 10:06
woensdag 28 juli 2010 om 10:40
Wij hebben voor onze dochter toen ze anderhalf was (en uit haar ledikant klom) een groot bed gekocht, omdat we alle babymeubeltjes naar de toekomstige nieuwe babykamer gingen verhuizen hebben we voor onze dochter een buro gekocht. Dat gebruiken we nu als commode en later als mevrouwtje wat groter is kan ze het al buro gebruiken. Ze heeft nu een hartstikke leuke meidenkamer met alle gemakken van een babykamer

woensdag 28 juli 2010 om 10:49
woensdag 28 juli 2010 om 12:14
Ik heb juist een grotere kast als commode in gebruik. Het is niet eens de bedoeling dat die weggaat, maar ik wil hem juist blijven gebruiken als opslag voor wat voor zooi dan ook. Ik heb ook een grotere kast gekocht, niet zo'n babykamerkast, maar een gewone. Ook erg handig voor alle spullen. En ik hoef niet straks opeens nieuwe dingen te kopen. Ja, voor de volgende baby en natuurlijk een groter bed. Alles van Ikea, ideaal.